Παράσταση με πρωταγωνιστές παιδιά

Συνύπαρξη μέσα από τη διαφορετικότητα

  • Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2014 - 06:10

Ολοκληρώθηκε τη Κυριακή 1η Ιουνίου μια σειρά δραστηριοτήτων από τα παιδιά του ειδικού σχολείου και του 6ου δημοτικού, μέσα από τη θεατρική παράσταση που χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Λάτση στο πλαίσιο του προγράμματος ''σύμπραξη μαθητών γενικής παιδείας'' στη παιδική δημοτική βιβλιοθήκη του Δήμου Ερμούπολης.

Πνεύμα σύμπραξης και συνεργασίας

Η σύμπραξη των δύο σχολείων ξεκίνησε τον Οκτώβρη, μετά από πρόταση του ειδικού προς το γενικό σχολείο, με στόχο την ευαισθητοποίηση της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας και του ευρύτερου κοινωνικού περίγυρου και την πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού σε σχέση με την ειδική αγωγή και τη διαφορετικότητα. Παράλληλα έγινε μία προσπάθεια ανάδειξης ζητημάτων όπως η ένταξη, η ενσωμάτωση και η συνεκπαίδευση.

Όπως ενημέρωσαν η ψυχολόγος του ειδικού σχολείου, Ματσίκα Δέσποινα, η εκπαιδευτικός του 6ου, Κατσιώτη Ελένη και η εκπαιδευτικός του ειδικού σχολείου, Μουστάκα Κατερίνα, κατά τη διάρκεια της χρονιάς αφιερωνόταν κάθε βδομάδα ένα δίωρο για τις δραστηριότητες των παιδιών, όπως τα εικαστικά και διάφορες άλλες βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια. Η αυλαία της χρονιάς έπεσε με την θεατρική παράσταση που πραγματευόταν την αγάπη ενός ψαριού και ενός πουλιού που ανήκουν σε δύο διαφορετικούς κόσμους και πώς αυτά μπόρεσαν να έρθουν κοντά και πώς συνυπήρξαν.

Όσον αφορά στις αντιδράσεις των παιδιών, οι υπεύθυνες του συντονισμού των δραστηριοτήτων, δήλωσαν στη ''Κοινή Γνώμη'' ότι σε σχέση με τους ενήλικες, στα άτομα με αναπηρία και συγκεκριμένα τα παιδιά του 6ου δημοτικού λόγω του ότι προαυλίζονται μαζί με τα παιδιά του ειδικού έχουν αποκτήσει μια εξοικείωση. Βέβαια στην αρχή της συνεργασίας μερίδα των παιδιών κρατούσε μια ιδιαίτερη στάση απέναντι στα παιδιά του ειδικού, η οποία όμως κατά τη διάρκεια της χρονιάς εξαλείφθηκε καθώς δημιουργήθηκαν φιλικοί δεσμοί Άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος της συνεργασίας, να χτιστεί κάτι εξαρχής από κοινού. Οι φετινές δραστηριότητες ήταν μια ευκαιρία εκμάθησης των παιδιών με διαφορετικό τρόπο μέσα στην τάξη, λίγο πιο δημιουργικό ώστε να μην περιορίζονται στο κομμάτι της σχολικής ύλης.

Ανάγκη για ευαισθητοποίηση

Σύμφωνα πάλι με τα λεγόμενα των υπεύθυνων, η ελληνική πραγματικότητα δεν είναι ακόμα ώριμη ώστε να αναδείξει το ζήτημα των αναγκών των ατόμων με αναπηρία καθώς δεν υπάρχει κρατική πρόνοια για τα άτομα αυτά. Παρ’ όλα αυτά η Σύρος έχει δείξει σημάδια ευαισθητοποίησης και δεκτικότητας σε σχέση με άλλα μέρη είτε μέσα από τα ειδικά σχολεία που υπάρχουν στο νησί, είτε μέσα από τις κατά καιρούς δράσεις. Το πρόγραμμα αυτό που ολοκληρώθηκε με τη θεατρική παράσταση και την έκθεση των δράσεων των παιδιών, αποτελεί ένα θετικό βήμα που οδηγεί στην αφύπνιση της κοινωνίας σε τέτοια ζητήματα. Με τη σειρά της η ψυχολόγος του ειδικού σχολείου, με αφορμή τη παράσταση, παρότρυνε τον κόσμο να γίνει λίγο πιο δημιουργικός και να βάλει το παιχνίδι στη δουλεία και στη ζωή του για να γίνει η κοινωνία μας πιο όμορφη.

Όλοι μαζί μπορούμε

Προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και οι διάφορες δράσεις των δύο σχολείων με επιτυχία βοήθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του ειδικού σχολείου, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Επίσης υπήρξε μια άψογη συνεργασία με την διευθύντρια του σχολείου Α. Ηλιοπούλου και τους εκπαιδευτικούς του 6ου δημοτικού.

Με στόχο ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία υπήρξε μια πολύ καλή συνεργασία με το σύλλογο ΑΜΕΑ ''Δικαίωμα'', το τμήμα μηχανικών σχεδίασης προϊόντων και συστημάτων του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, με τη διεύθυνση Α΄βάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κυκλάδων, με τη ΠΛΗΝΕΤ και τον Μητροπολίτη κ.κ. Δωρόθεο Β'.

Με τη βοήθεια και την προσφορά κοινωνικών και δημόσιων φορέων, το ειδικό σχολείο σε σχέση με άλλες μονάδες ειδικής εκπαίδευσης διαθέτει μια πολύ καλή υλικοτεχνική υποδομή και ένα άριστα καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό με μεταπτυχιακούς τίτλους, μετεκπαιδεύσεις και πολυετή εμπειρία στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης. Εκτός των άλλων το ειδικό σχολείο από φέτος λειτουργεί σαν Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Εκπαίδευσης των άλλων σχολικών μονάδων στη Σύρο, με τη βοήθεια του προσωπικού του ΚΕΔΔΥ Σύρου και την καθοδήγηση της σχολικής συμβούλου ειδικής εκπαίδευσης κ. Χιουρέα.

Ετικέτες: