Αντιδράσεις για κενές εκπαιδευτικές θέσεις στην Σύρο

«Φυσικό» πρόβλημα στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου

Ένα ανίατο φαινόμενο φαίνεται να αποτελεί η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού στις Κυκλάδες καθώς ακόμη ένα νησί παραδίνεται στο έλεος της αδιαφορίας και βραχύχρονης δράσης για αποκατάσταση του ζητήματος. Ένα προς ένα τα νησιά του Αιγαίου παραδίνονται σαν ντόμινο στην μάστιγα των εκπαιδευτικών κενών και των παραλείψεων που στοιχίζουν την μη ολοκληρωμένη παροχή βασικών γνώσεων στους μαθητές.

Παραγκωνισμένοςμοιάζειο κλάδος της εκπαίδευσης σε πληθώρα νησιών, τα οποία υψώνουν τις φωνές τους ώστε να αποκατασταθούν άμεσα τα κενά του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς μια εξέλιξη αυτής της φύσης παρεμποδίζει την ορθή λειτουργία του σχολικού συστήματος και καθιστά αδύνατη την μετάδοση βασικών γνώσεων και εμπειριών στους μαθητές. Στην έναρξη του νέου σχολικού έτους συσπειρώθηκαν φωνές αντίδρασης από τα νησιά Σύρο, Τήνο, Μύκονο και Κύθνο αποσκοπώντας στην αποκατάσταση των κενών του εκπαιδευτικού προσωπικού όπως και την επάνδρωση των σχολικών μονάδων με ειδικευμένους δασκάλους και καθηγητές. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατηγορήθηκε για τις πολιτικές που ακολουθεί και καταγγέλθηκε η απραγία και οι καθυστερημένες ενέργειες που στόχευαν στην αντιμετώπιση των σχολικών θεμάτων που έπλητταν καίρια το εκπαιδευτικό σύστημα των νησιών. Αντιμέτωπο ξανά, με παρεμφερείς κατηγορίες, έρχεται το 3ο Γυμνάσιο Σύρου, όπου η έλλειψη καθηγητή του μαθήματος της Φυσικής προκάλεσε την κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Αδιαφορία κατά κόρον

Η Σύρος, η έδρα των διευθύνσεων και η πρωτεύουσα του νομού, πληγεί για ακόμη μια φορά από το χρόνιο ζήτημα της εκπαιδευτικής αδιαφορίας η οποία έφτασε στο απόγειο της εν έτη 2014-2015. Το σχολικό έτος των τμημάτων του 3ου Γυμνάσιου Σύρου ξεκίνησε υπό αντιξοότητες αναφορικά με την διεξαγωγή του μαθήματος της Φυσικής.. Η απουσία του καθηγητή του μαθήματος όπως και η αδυναμία αντικατάστασης του, που παρουσίαζε το σχολείο, οδήγησε την εκμάθηση των παιδιών σε δρόμους δύσβατους, αφήνοντας εκπαιδευτικά κενά στους μαθητές. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς των παιδιών που φοιτούν στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο, καλέστηκαν ώστε να αναλάβουν δράση για την παραμελημένη αποκατάσταση του βασικού ζητήματος της υποστελέχωσης του μαθήματος, η οποία δημιουργεί μαθησιακές δυσκολίες.

Σε δελτίο τύπου που δημοσίευσε ο Σύλλογος, έκανε γνωστό το πρόβλημα που ταλαντεύει τις εκπαιδευτικές ισορροπίες του Γυμνασίου της Σύρου με σκοπό την άμεση επίλυση του θέματος. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν Γονείς και Κηδεμόνες μέσα από την επιστολή τους «Από τις αρχές Οκτωβρίου 2014 μέχρι και σήμερα ο εκπαιδευτικός του μαθήματος της Φυσικής, απουσιάζει από το 3ο Γυμνάσιο Σύρου. Απευθυνόμενοι στη Διεύθυνση του σχολείου, ενημερωθήκαμε ότι έχει ζητηθεί η αντικατάστασή του από το τέλος Οκτωβρίου και παρόλα αυτά δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα». Έντονες ανησυχίες εκφράστηκαν ακόμη σχετικά με την αδυναμία αποκατάστασης των σχολικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής, καθώς όπως και οι ίδιοι δηλώνουν «Το 1ο τρίμηνο πλησιάζει στο τέλος του και οι μαθητές έχουν χάσει πολλές ώρες, οι οποίες είναι αδύνατον να αναπληρωθούν. Παρακαλούμε να ενεργήσετε άμεσα ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό».

Διεκδικώντας τα αυτονόητα

Σε έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου συμμετείχαν μαζικά γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου για την αποκατάσταση της εκπαιδευτικής θέσης του μαθήματος της Φυσικής, αφού η παρέλευση διμήνου, το οποίο είχε προταθεί ως πίστωση χρόνου για την επίλυση του θέματος, δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. «Δείχναμε ανοχή για μια ολόκληρη σχολική χρονιά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ΝίκοςΜονογυιός, ο όποιος επικαλείται την μακροχρόνια παρουσία του προβλήματος που αντιμετώπιζε το τρίτο Γυμνάσιο Σύρου. Ένα τρίμηνο χάθηκε χωρίς να παραχθεί το προβλεπόμενο έργο, το οποίο ανέμεναν οι γονείς των μαθητών από το προηγούμενο χρόνο. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Μονογυιόςδημιουργήθηκαν αντίξοες συνθήκες διεξαγωγής του συγκεκριμένου μαθήματος και πολλές σχολικές ώρες χάθηκαν αναποτελεσματικά όπως και άλλα μαθήματα τα οποία παραχώρησαν τις διδακτικές τους ώρες για την αναπλήρωση του μαθήματος της Φυσικής.

Αποτέλεσμα της μη έγκυρης αντιμετώπισης του θέματος αποτέλεσε η αδυναμία αξιολόγησης και βαθμολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου στο μάθημα της Φυσικής κατά την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου. «Το δηλώνουν ευθαρσώς, χωρίς καμία αιδώ» τονίζει ο εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, κατηγορώντας το ΔΣ του σχολείου για αδιαφορία καθώς, ενώ γνώριζε την υφιστάμενη κατάσταση και το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε ο εν λόγω καθηγητής, δεν κατάφερε να προβλέψει την αδυναμία του να αναλάβει ξανά τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα και να επιστρέψει στις διδακτικές του ώρες, γεγονός που δημιούργησε αισθητό πρόβλημα στην εκπαίδευση των παιδιών. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος η επιστροφή του συγκεκριμένου διδάσκοντα πραγματοποιήθηκε έπειτα από την εφαρμογή του εκπαιδευτικού νόμου που προέβλεπε την επιστροφή των υπαλλήλων και των διοικητικών στις σχολικές τους μονάδες. Ωστόσο η αποχώρηση του, λόγω προσωπικών θεμάτων υγείας, δημιούργησε ένα εκπαιδευτικό κενό στο προσωπικό του σχολείο, το οποίο όπως καταγγέλλεται επιδιώχθηκε αρχικά να αναπληρωθεί από ωρομίσθιο αναπληρωτή καθηγητή.

«Αν δεν υπήρχαν πιέσεις δεν θα γίνονταν τώρα η κλήρωση της θέσης» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Μονογυιός υποδηλώνοντας τις καθυστερημένες δράσεις του σχολείου, που πιθανολογείται από τον ίδιο πως οφείλονται σε οικονομικής φύσης θέματα, ώστε να αποκατασταθεί το ζήτημα της υποστελέχωσης άμεσα, χωρίς να δημιουργηθούν εκπαιδευτικά κενά στους μαθητευόμενους. Σε καθησυχαστικές δηλώσεις προχώρησε από την πλευρά του ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ν.Αιγαίου, Δ.Μεσσάρης σημειώνοντας πως «Δεν δύναται να αναπληρώνουμε καθηγητές σε άδεια. Ωστόσο η άδεια του συγκεκριμένου καθηγητή ήταν μακροχρόνια για αυτό εξασφαλίσαμε αναπληρωτή καθηγητή. Διορίστηκαν ακόμη ενενήντα αναπληρωτές καθηγητές που απαιτούνται σε σχολεία σε όλη την περιφέρεια». Παράλληλα τόνισε πως σε περίπτωση που οι αναπληρωτές καθηγητές δεν δεχθούν την θέση, η λύση θα δοθεί από τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές των σχολείων ώστε να καλύψουν την μαθησιακή ανάγκη για να μην υπάρξουν εκπαιδευτικά κενά.

Ετικέτες: