Στους δρόμους οι μαθητές της Σύρου για καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης και μόρφωσης

«Αγωνιζόμαστε για εμάς και τις επόμενες γενιές»

Το σχολείο και τη ζωή που τους αξίζει διεκδίκησαν με τη σειρά τους οι μαθητές των Λυκείων της Σύρου, συμμετέχοντας ενεργά στις μαθητικές κινητοποιήσεις της 7ης Νοεμβρίου, που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα και σε πολλές ακόμη πόλεις της Ελλάδας.

Με αφορμή την πανελλήνια κίνηση που περιλαμβάνει καταλήψεις σχολείων, αποχές και πορείες, το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο της Σύρου προχώρησαν χθες το πρωί σε κατάληψη του σχολικού συγκροτήματος στο Μάννα, κατόπιν σχετικής ψηφοφορίας.

Λίγο μετά τις 11, ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης, με κατάληξη στην πλατεία Μιαούλη. Οι μαθητές της Σύρου ένωσαν τη φωνή τους με τα σχολεία όλης της χώρας, ζητώντας άμεση αντιμετώπιση των λειτουργικών προβλημάτων τους και κατ’ επέκταση καλύτερες συνθήκες παιδείας και μόρφωσης.

Αφουγκραζόμενοι το γενικότερο αγωνιστικό πνεύμα, οι μαθητές άδραξαν της ευκαιρίας για να διατυπώσουν αιτήματα που σχετίζονται με την ανάγκη για επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των διδακτικών απαιτήσεων, καθώς και για εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για αναλώσιμα και υποδομές.

«Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους»

Αποφασισμένοι να μη θυσιάσουν τα όνειρά τους στο βωμό της εκάστοτε μνημονιακής πολιτικής, οι μαθητές όλης της χώρας εξέφρασαν την ανάγκη για ένα σχολείο χωρίς διακρίσεις και εμπόδια, που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, που θα προσφέρει ολόπλευρη γνώση, που θα εμπνέει τη δημιουργικότητα και θα πρεσβεύει τη δωρεάν παιδεία.

Ειδικότερα, ζητούν από το υπουργείο και την κυβέρνηση την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε καθηγητές, αναλώσιμα, υποδομές και σε ό,τι ακόμα χρειάζεται για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Μεταξύ των πάγιων αιτημάτων τους είναι η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία, καθώς και η ισόρροπη κατανομή μαθητών ανά τμήμα.

Στους ίδιους αγωνιστικούς ρυθμούς κινούνται και οι μαθητές των ΕΠΑΛ, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την κατάργηση ειδικοτήτων και τομέων στη Β' και Γ' Λυκείου που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, την έλλειψη βιβλίων στις ειδικότητες, και τις λειψές υλικοτεχνικές υποδομές στα σχολεία.

Ελλείψεις σε καθηγητές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό

«Οι ελλείψεις είναι σοβαρές ακόμα και σε μαθήματα, τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου του ΕΠΑΛ Σύρου, Δημήτρης Ρίζος, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «αυτή τη στιγμή, μας λείπει καθηγητής στην ειδικότητα της Νοσηλευτικής καθώς και ένα βιβλίο πληροφορικής της Γ’ Τάξης». Με τη σειρά του, ο αντιπρόεδρος του 15μελούς, Πέτρος Σαμανίου πρόσθεσε πως ανάλογες ελλείψεις παρατηρούνται στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό της Μηχανολογίας αλλά και στις υποδομές της γυμναστικής, οι οποίες έχουν φθαρεί με τον χρόνο και δεν έχουν αντικατασταθεί.

Αδυναμία στην κάλυψη της διδακτέας ύλης

Όπως τόνισαν, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα κρίνονται μειωμένα συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, οι διδακτικές ανάγκες εξακολουθούν να είναι μεγάλες, δεδομένων και των συνεχών αλλαγών τόσο στην ύλη όσο και στον τρόπο εξέτασης «Δεν γίνεται οι καθηγητές μας να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ για να βγάλουν μια ύλη που δεν ξέρουν πώς θα προλάβουν να την καλύψουν, δεδομένου ότι άλλαξαν πάλι τα μαθήματα των πανελληνίων» σημείωσαν, φέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση της Πληροφορικής. «Πέρυσι, πολλά παιδιά διδάσκονταν σε φροντιστήριο συγκεκριμένα μαθήματα και φέτος που αλλάζουν πάλι, τόσο οι καθηγητές, όσο κι εμείς, τρέχουμε και δεν φτάνουμε. Το ίδιο ισχύει και στη Γραφιστική, όπου τα πάντα ανατράπηκαν με αποτέλεσμα οι καθηγητές να μην προλαβαίνουν να καλύψουν την ύλη και εμείς να μην προλαβαίνουμε να μάθουμε κάτι». Για το λόγο αυτό, πραγματοποιείται δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία εκτός σχολικού ωραρίου, τρεις φορές την εβδομάδα. «Οι καθηγητές είναι μαζί μας και μας βοηθούν με τον τρόπο τους. Δεν αμείβονται για τα εξωσχολικά μαθήματα, το κάνουν γιατί πραγματικά το θέλουν. Δεν μπορούμε όμως να μένουμε σε αυτό», υπογράμμισε ο Δημήτρης Ρίζος.

Απαραίτητη η μαζική συμμετοχή

Έκρινε μάλιστα ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να εισακουστούν τα αιτήματά τους, αποτελεί η μαζική συμμετοχή της μαθητικής κοινότητας, η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι διχασμένη. «Υπάρχουν παιδιά που δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση και απέχουν. Δεν γίνεται όμως να είμαστε μόνο 30 άτομα. Πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι, ώστε να γίνεται μια σωστή κινητοποίηση από παντού», σημείωσε. Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος του 15μελους συμβουλίου του ΕΠΑΛ επεσήμανε πως «κάποιοι μαθητές βλέπουν την κατάληψη σαν κενό, σαν μια μέρα όπου θα μπορέσουν να κοιμηθούν παραπάνω». Πρόσθεσαν επίσης ότι αμφισβήτηση υπάρχει και από μέρος των γονέων, που αποθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις ανεξάρτητα από τη δική τους επιθυμία.

«Δεν ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε αύριο»

Αναφορικά με τη διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων, δήλωσαν ότι ασκείται πίεση από την πλευρά των καθηγητών, προκειμένου να μη χαθούν άλλες διδακτικές ώρες. «Εμείς όμως, το κάνουμε και για τη νέα γενιά που έρχεται και για εμάς που θα εισαχθούμε μετέπειτα σε ένα πανεπιστήμιο, χωρίς να γνωρίζουμε τι θα αντιμετωπίσουμε εκεί. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να μην κλείσουμε το σχολείο, για να πάμε κανονικά πενταήμερη και δέκα εκδρομές. Τώρα με αυτή τη μέρα χάσαμε μια εκδρομή, αλλά δεν μας απασχολεί», τόνισαν.

Καταλήγοντας, κατέστησαν γνωστό ότι το σχολικό κτίριο των Λυκείων στο Μάννα θα τελεί υπό κατάληψη και τη σημερινή ημέρα, ενώ καθημερινά θα πραγματοποιούνται ψηφοφορίες για το μέλλον των κινητοποιήσεων.