Σημαντική διάκριση του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής STEM 2024

Απέσπασαν τον τίτλο της ομαδικής συνεργασίας

Δώδεκα μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης ασχολήθηκαν με θέματα ρομποτικής, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας, Μαρίας Ιωσηφίδου

Με μία σημαντική διάκριση στις αποσκευές τους, επέστρεψαν από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2024, 12 μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας.

Συγκεκριμένα, μαθητές της πέμπτης και έκτης τάξης, μετά από ένα μεγάλο "ταξίδι" γνώσεων και δημιουργίας, απέσπασαν τον τίτλο της ομαδικής συνεργασίας, στον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών, STEM Education.

Διασύνδεσαν τον ψηφιακό με τον πραγματικό κόσμο

Το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας, στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων που υλοποιεί, απέσπασε σημαντική διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2024 που διοργάνωσε ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών STEM Education.

Η συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού ομίλου με θέμα τη ρομποτική, που λειτουργεί στη σχολική μονάδα της Ποσειδωνίας, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού πληροφορικής του σχολείου, Μαρία. Ιωσηφίδου.

Δώδεκα μαθητές από την Ε’ και ΣΤ’ τάξη του σχολείου, ασχολήθηκαν με θέματα ρομποτικής, σε μία προσπάθεια να διασυνδέσουν τον ψηφιακό με τον πραγματικό κόσμο, ερχόμενοι σε επαφή με έννοιες και αντικείμενα όπως γρανάζια, κινητήρες, αισθητήρες, μετάδοση κίνησης, προγραμματιστικά εργαλεία.

Η συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό

Οι μαθητές συμμετείχαν στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής STEM 2024 που είχε γενικότερο θέμα "Μεσόγειος θάλασσα Πηγή Ζωής και Πολιτισμού", όπου σύμφωνα με αυτό ανέπτυξαν και υλοποίησαν τις δικές τους προτάσεις, με το όνομα "Syro-robotakia» και «Syro-tech".

Οι δύο αυτές ομάδες εργάστηκαν πάνω σε τρεις θεματικές ενότητες, δίνοντας λύσεις και προτάσεις μέσα από τις κατασκευές τους.

Συγκεκριμένα, αναπτύσσοντας το θέμα για το πρόβλημα του υπερτουρισμού στη Βενετία, δημιούργησαν μία κατασκευή, τον ονομαζόμενο Τάλοντα, ο οποίος έφυγε από την Κρήτη ακολουθώντας μια μαύρη γραμμή και έφτασε στη Βενετία. Εκεί συνάντησε μια μπάρα εισόδου και αντίστοιχα εξόδου, η οποία μετρά τα περάσματα.

Για το πρόβλημα της ανάπτυξης, με μέγιστη απόδοση, φωτοβολταϊκών συσκευών στην Τυνησία, δημιούργησαν φωτοβολταϊκά πάνελς τα οποία ακολουθούν το φως και το βράδυ επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Τέλος, για το πρόβλημα της υπέρμετρης υπερχείλισης των υδάτων σε ορισμένα σημεία του Νείλου, οι μαθητές δημιούργησαν ένα φράγμα, το οποίο ανεβαίνει όταν τα ύδατα περάσουν ένα σημείο και κατεβαίνει όταν αυτά υποχωρήσουν.

Το συνολικό αυτό έργο, παρουσιάστηκε στον Περιφερειακό Διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε για το Νότιο Αιγαίο και στη συνέχεια στον τελικό διαγωνισμό στην Αθήνα που διενεργήθηκε στις 30 και 31 Μαρτίου.

Εκτός όμως όλων των παραπάνω, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, συμμετείχαν και στον Μεσογειακό διαγωνισμό, όπου έλαβαν έπαινο για την ομαδική τους συνεργασία.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η παρουσίαση των έργων με ρομποτικές κατασκευές, στο πλαίσιο της δράσης "1821- Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση".

"Επιβράβευση των προσπαθειών τους"

Για την επίτευξη των προσπαθειών των μαθητών, αλλά και της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, έκανε λόγο στην "Κοινή Γνώμη", η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, Κωνσταντίνα Τσοπάνη.

Όπως αναφέρει, "αξίζουν συγχαρητήρια στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό και στους μαθητές και τις μαθήτριες για τις ιδέες και τα ερωτήματα που κατέθεσαν, τη δημιουργική τους φαντασία, τις προσπάθειές τους, τον κόπο που κατέβαλαν, τον ελεύθερο χρόνο που διέθεσαν. Θερμές ευχαριστίες και στους γονείς για τη συμπαράσταση και τη βοήθεια που προσέφεραν κατά τη διάρκεια του όλου εγχειρήματος".

"Ευχόμαστε και για άλλες επιτυχίες στο μέλλον"

Για την πρόκριση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, αλλά και για τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής STEM 2024, αναφέρθηκαν και οι γονείς των παιδιών που συμμετέχουν στο μάθημα της ρομποτικής.

"Θα θέλαμε να συγχαρούμε θερμά την εκπαιδευτικό Πληροφορικής του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, Μαρία Ιωσηφίδου, για την άρτια καθοδήγηση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών που οδήγησε στην διάκρισή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής STEM 2024. Η Syro-tech και τα Syro-robotakia προκρίθηκαν ανάμεσα σε εκατοντάδες σχολεία και έφτασαν στην πρώτη δωδεκάδα, εξασφαλίζοντας και το εισιτήριο στους Μεσογειακούς Αγώνες που διαγωνίστηκαν την επόμενη μέρα. Εκεί ξεχώρισαν για την συνεργασία τους και τους απονεμήθηκε ο τίτλος της ομαδικής συνεργασίας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς την εκπαιδευτικό μας για την αφοσίωσή της στα παιδιά μας και της ευχόμαστε κι άλλες επιτυχίες στο μέλλον", αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ο περιφερειακός διαγωνισμός

Για το ιστορικό του θέματος, τη φετινή χρονιά, 70 μαθητές από δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Σύρου, συμμετείχαν στον περιφερειακό διαγωνισμό Νοτίου Αιγαίου, του πανελλήνιου διαγωνισμού STEM της WRO Hellas.

Ο διαγωνισμός φιλοξενήθηκε για τρίτη χρονιά στις εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ, με το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας να ανακηρύσσεται νικητής, παίρνοντας το εισιτήριο για τον τελικό που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Στον περιφερειακό διαγωνισμό, συμμετείχαν το 3o νηπιαγωγείο Ερμούπολης, το νηπιαγωγείο των εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου και το νηπιαγωγείο Ποσειδωνίας, με το projects «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού», λαμβάνοντας τα θετικά σχόλια των παρευρισκομένων.

Στην κατηγορία «Οι απλές μηχανές ενώνουν την Μεσόγειο Θάλασσα», για μαθητές από Α' έως και Δ' Δημοτικού, συμμετείχε το δημοτικό σχολείο των εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ Σύρου.

Τέλος, στην κατηγορία "Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού" για μαθητές τρίτης και έκτης τάξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμμετείχε το δημοτικό σχολείο της Ποσειδωνίας, το οποίο κατάφερε με την παρουσίασή του να κερδίσει τους κριτές και να προκριθεί στον τελικό, στις 30 και 31 Μαρτίου στην Αθήνα.

Στον περιφερειακό διαγωνισμό συμμετείχε και το Γυμνάσιο Μυκόνου, εκπλήσσοντας τους κριτές με τα ρομπότ που είχε κατασκευάσει.