Εκατομμύρια τηλεοπτικής διαφήμισης
- Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου, 2015 - 06:09
Στα 6 εκ ευρώ ανέρχεται το ποσό της κρατικής χρηματοδότησης για τις δαπάνες των κομμάτων για την προεκλογική τους διαφήμιση, το οποίο και θα κατανεμηθεί στα κανάλια διεθνούς εμβέλειας, με επιπλέον 250.000 ευρώ για τα δύο συνδρομητικά κανάλια.
Τα ποσά που αντιστοιχούν στον ανάλογο διαφημιστικό χρόνο αποφασίστηκαν με κριτήριο την δύναμη των κομμάτων όπως αυτή καταγράφηκε στην εκλογική αναμέτρηση των ευρωεκλογών του Μαΐου του 2014 και των εθνικών εκλογών του Ιουνίου του 2012, ενώ σε 20% ανέρχεται το ποσοστό που θα κατανεμηθεί στα κόμματα που θα ανακηρυχθούν από τον Άρειο Πάγο για να συμμετάσχουν στην παρούσα εκλογική αναμέτρηση.
Πρόκειται για μία απόφαση που θέτει, για ακόμα μία φορά, σε προκλητικό αποκλεισμό τον έντυπο τύπο, κατανέμοντας το σύνολο των προεκλογικών επιχορηγήσεων στα ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης, αποδεικνύοντας πως ο άδικος αυτός καταμερισμός δεν είναι διόλου συγκυριακός αλλά αποτέλεσμα πολιτικών αποφάσεων.
Με κάθε τρόπο ενισχύεται η πελατειακή σχέση που έχει επί σειρά ετών καλλιεργηθεί μεταξύ του πολιτικού κόσμου και των μεγαλοκαναλαρχών, που ακόμα και σε αυτή την περίπτωση της προεκλογικής προβολής, κατευθύνεται απροσχημάτιστα το κρατικό χρήμα προς συγκεκριμένα Μέσα.
Μπορεί τα 6 εκ. ευρώ, στον ωκεανό των οικονομικών αναγκών της χώρας, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων, να φαντάζει ως ευτελές ποσόν, όμως απλά και μόνο για την αποσόβηση της όποιας κοινωνικής αντίδρασης, θα ήταν δυνατή η αποφυγή της όποιας διαφημιστικής προεκλογικής καμπάνιας των κομμάτων.
Άλλωστε μία ανάλογη απόφαση, θα εύρισκε υποστηρικτές στο μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών, που όχι μόνο προκαλούνται με την όποια οικονομική ενίσχυση των κομμάτων εν καιρώ κρίσης, αλλά έχουν ήδη κορεστεί από τις συνεχείς τηλεοπτικές εμφανίσεις των πολιτικών προσώπων, που περισσότερο βρίσκονται στα τηλεοπτικά παράθυρα παρά στα βουλευτικά έδρανα.
Η υπουργική απόφαση
Σύμφωνα με την απόφαση (Αριθ. 250/2015) του υπηρεσιακού υπουργού Εσωτερικών, Μιχάλη Θεοχαρίδη, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και ο χρόνος προβολής, κατά την προεκλογική περίοδο, των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών κομμάτων, που εκπροσωπούνται στην Βουλή των Ελλήνων και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, από τους δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης, καθώς και τους φορείς παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών κάθε μορφής, στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Ο συνολικός χρόνος που διατίθεται για την μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων των πολιτικών κομμάτων από την ΝΕΡΙΤ Α.Ε. και τους ιδιωτικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης αντιστοιχεί στο ποσό των 6.000.000 ευρώ και αφετέρου από τους φορείς παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών κάθε μορφής αντιστοιχεί στο ποσό των 250.000 ευρώ.
Ποσοστό 30%, ήτοι χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό του 1.800.000 ευρώ για την μετάδοση μηνυμάτων από την ΝΕΡΙΤ Α.Ε. και τους ιδιωτικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας και χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό των 75.000 ευρώ για την μετάδοση μηνυμάτων από τους φορείς παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών κάθε μορφής, θα διατίθεται αναλογικά στα πολιτικά κόμματα.
Στα πολιτικά κόμματα που έχουν εκλέξει βουλευτή στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου 2012, αναλογεί ποσοστό 50%, ήτοι χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό των 3.000.000 ευρώ για την μετάδοση μηνυμάτων από την ΝΕΡΙΤ Α.Ε. και τους ιδιωτικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας και χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό των εκατόν 125.000 ευρώ για την μετάδοση μηνυμάτων από τα συνδρομητικά κανάλια.
Ένα ποσοστό 20%, ήτοι χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό του 1.200.000 ευρώ για τα εθνικής εμβέλεια κανάλια και επιπλέον χρόνος που αντιστοιχεί στο ποσό των 50.000 ευρώ για τα συνδρομητικά κανάλια, θα διατεθεί ισομερώς σε όλα τα πολιτικά κόμματα, των οποίων οι συνδυασμοί θα ανακηρυχθούν από τον Άρειο Πάγο για την συμμετοχή τους στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Οι κατανομές των ποσών
Τα ποσά που αιτιολογούνται για διαφημιστική δαπάνη ανά κόμμα, αναλόγως του ποσοστού που τους αναλογεί, ανέρχονται:
«ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» (Ν.Δ.): 1.440.527,43 €
«ΣΥΝ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ» (ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ): 1.435.631,01 €
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ (ΠΑ.ΣΟ.Κ.)»: 565.828,27 €
«ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ»: 425.007,33 €
«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ»: 313.586,26 €
«ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» (Κ.Κ.Ε.): 276.459,92 €
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ»: 199.446,87 €
«ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ»: 143.512,93 €
Η αναλογία των δαπανών για τα δύο συνδρομητικά κανάλια ανά κόμμα είναι:
«ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» (Ν.Δ.): 60.021,98 €
«ΣΥΝ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ» (ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ): 59.817,96 €
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ (ΠΑ.ΣΟ.Κ»: 23.576,18 €
«ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ»: 17.708,64 €
«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ»: 13.066,09 €
«ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» (Κ.Κ.Ε.): 11.519,16 €
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ»: 8.310,29 €
«ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ»: 5.979,71 €
Η κατανομή τόσο για την δημόσια τηλεόραση (ΝΕΡΙΤ), όσο και για τους ιδιωτικούς σταθμούς καθορίζεται ως εξής:
MEGA CHANNEL: 1.609.619,26 €
ANTENNA T.V: 1.663.038,98 €
ALPHA TV: 962.837,16 €
STAR: 741.619,56 €
ΣΚΑΪ: 691.338,63 €
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ T.V: 4.232,15 €
Ε ΤV: 181.146,64 €
ΝΕΡΙΤ Α.Ε: 131.470,26
ΑΡΤ: 14.697,35 €
Και για τα συνδρομητικά κανάλια: FORTHNET MEDIA Α.Ε. 125.000 € και ΟΤΕ Α.Ε. 125.000 €
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κεραμέως: Πράξη εθνικής ευθύνης, που υπερβαίνει κόμματα και παρατάξεις, η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού
13 Ιουλ. 2023 - 15:39 - Ορκωμοσία των βουλευτών και εκλογή νέου προέδρου της Βουλής
5 Οκτ. 2015 - 6:10 - Οι αριθμοί των εκλογών
22 Σεπ. 2015 - 6:10 - Οδηγίες προς τους ψηφοφόρους
16 Σεπ. 2015 - 6:10 - Η δυναμική των κομμάτων
10 Σεπ. 2015 - 6:10