Με εγκύκλιο του αν. υπουργού Εσωτερικών ορίζονται οι κατευθύνσεις για επαναξιολόγηση των οργανισμών του δημόσιου τομέα

Αναδιοργάνωση των δομών του δημοσίου

  • Πέμπτη, 11 Αυγούστου, 2016 - 06:14
  • /   Eνημέρωση: 11 Αυγ. 2016 - 18:30

 

 

 

 

 

Επαναξιολόγηση των Οργανισμών του συνόλου των μονάδων και υπηρεσιών του δημοσίου, ζητά ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Χριστόφορος Βερναρδάκης, θέτοντας σε προτεραιότητα το θέμα κάλυψης των κενών θέσεων σε δημόσιες δομές.

Για μία διαδικασία αξιολόγησης-αναδιοργάνωσης των κρατικών δομών κάνει λόγο ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, η οποία, όπως σημειώνει είναι καθοριστικής σημασίας για την ευρύτερη πορεία υλοποίησης του κυβερνητικού προγράμματος και για την επίσπευση του σχετικού έργου.

Οι κατευθύνσεις για την αναδιοργάνωση των δομών

Όπως σαφώς αναφέρεται στην εγκύκλιο του υπουργείου, με τους Οργανισμούς καθορίζεται η οργάνωση των υπουργείων στο σύνολό τους, δηλ. τόσο των κεντρικών όσο και των περιφερειακών/(ειδικών) αποκεντρωμένων υπηρεσιών τους, ενώ σε κάθε περίπτωση οι Οργανισμοί περιλαμβάνουν σε ξεχωριστές ενότητες και την οργάνωση των Γενικών Γραμματειών που υπάγονται σε αυτά, καθόσον οι Γενικές Γραμματείες δεν αποτελούν αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες, αλλά ενιαίο σύνολο υπηρεσιών του οικείου υπουργείου.

Στο πλαίσιο αυτό και με κύριο σκοπό την ένταξη σε ένα ενιαίο κανονιστικό κείμενο όλων των μονάδων και υπηρεσιών που συνθέτουν και απαρτίζουν ένα υπουργείο διευκρινίζεται περαιτέρω ότι περιεχόμενο των Π.Δ. θα αποτελούν, επιπλέον, και οι Ειδικές Γραμματείες/Διοικητικοί Τομείς.

Στις κατευθυντήριες γραμμές της εγκυκλίου επισημαίνεται πως με τους Οργανισμούς καθορίζεται α) η αποστολή του φορέα, όπως προκύπτει από τις κείμενες διατάξεις που διέπουν τη σύσταση και τις αρμοδιότητές του, καθώς και η διάρθρωση των υπηρεσιών του σε οργανικές μονάδες, β) η ονομασία και η έδρα των παραπάνω οργανικών μονάδων, καθώς και οι στρατηγικοί σκοποί των Γενικών Διευθύνσεων, οι επιχειρησιακοί στόχοι των Διευθύνσεων και Υποδιευθύνσεων και οι αρμοδιότητες των Τμημάτων και λοιπών οργανικών μονάδων, γ) οι κλάδοι προσωπικού κατά κατηγορίες, ο αριθμός και η κατανομή των θέσεων προσωπικού σε κλάδους και ειδικότητες, καθώς και τα τυπικά προσόντα διορισμού ή πρόσληψης κατά κλάδο και ειδικότητα και δ) η περιγραφή καθηκόντων κάθε θέσης ευθύνης, καθώς και οι κλάδοι από τους οποίους θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων.

Χαρακτηριστική δε είναι η επισήμανση πως σε ότι αφορά στο διαρθρωτικό επίπεδο των υπηρεσιών αυτό πρέπει να δικαιολογείται με βάση τις οργανωτικές και λειτουργικές ανάγκες του φορέα και όχι άλλες σκοπιμότητες.

Για την αξιολόγηση των οργανισμών ως κεντρικές κατευθύνσεις ορίζονται:
α) Περιορισμός της διάσπασης του αντικειμένου ενός υπουργείου σε πολλές Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, β) Πρόβλεψη θέσεων Διοικητικού Γραμματέα, Αναπληρωτή Διοικητικού Γραμματέα, Τομεακού Γραμματέα και Ειδικού Τομεακού Γραμματέα, γ) Ενιαίες δομές εσωτερικής διοίκησης (υποστηρικτικές υπηρεσίες) και δ) Ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων

Παράλληλα, ο υπουργός προτείνει εξάμηνο χρονοδιάγραμμα που σκοπό κυρίως έχει να οριοθετήσει και να προδιαγράψει τις απαιτούμενες ενέργειες, βάσει του οποίου η σύσταση των ομάδων να γίνει εντός των μηνών Ιουνίου-Ιουλίου, οι εκθέσεις αξιολόγησης εντός του τριμήνου Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος, η έγκριση ΚΣΜ εντός του Σεπτεμβρίου, να ακολουθήσεις Σεπτέμβριο-Οκτώβριο η κατάρτιση των Π.Δ., Οκτώβριο-Νοέμβριο να αποσταλούν στο ΣΤΕ και η τελική δημοσίευση να γίνει εντός του Δεκεμβρίου.

Για την επίσπευση μάλιστα των σχετικών διαδικασιών, τόσο κατά το στάδιο προώθησης του αιτιολογημένου πορίσματος της Έκθεσης Αξιολόγησης με την προτεινόμενη νέα οργανωτική δομή και σχέδιο στελέχωσης προς το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης όσο και κατά την επεξεργασία από την υπηρεσία των σχεδίων προεδρικών διαταγμάτων, προτείνεται να προωθηθούν τα οργανογράμματα του φορέα (παλαιό και νέο) καθώς και έγγραφο στο οποίο θα αναφέρονται αναλυτικά οι υφιστάμενες υπηρεσιακές μονάδες και οι μονάδες που συνιστώνται/καταργούνται/συγχωνεύονται ή που λειτουργούν σε χαμηλότερο οργανωτικό επίπεδο.

Επίσης, πίνακας της υπηρεσίας, στον οποίο θα ενσωματώνεται κάθε σχετική πληροφορία, κατά τέτοιον τρόπο ώστε να αποτυπώνονται, με συγκεκριμένο και αναλυτικό τρόπο, όλες οι αλλαγές που διαφοροποιούν τον αριθμό των θέσεων προσωπικού του υπό εξέταση φορέα όπως αυτός αποτυπώνεται (ανά κατηγορία εκπαίδευσης/εκπαιδευτική βαθμίδα και κλάδο/ειδικότητα) στις υφιστάμενες κατά το χρόνο προώθησής του οικείες οργανικές διατάξεις σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό που προτείνεται στο προωθούμενο σχέδιο και σημείωμα της υπηρεσίας με την απαιτούμενη ανάλυση του κόστους-οφέλους που προκύπτει από την τυχόν σύσταση/κατάργηση/συγχώνευση υπηρεσιακών μονάδων ή/και θέσεων προσωπικού.

Τέλος, προκειμένου να καταστεί εφικτή η αποτελεσματική παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του έργου της επικαιροποίησης του οργανωτικού σχήματος-δομής των υπουργείων, με στόχο τον εντοπισμό τυχόν καθυστερήσεων, την επιτάχυνση, όπου απαιτείται, των προβλεπόμενων ενεργειών αλλά και την παροχή κάθε είδους συνδρομής και υποστήριξης σε όλα τα στάδια κατάρτισης των Οργανισμών, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη ορισμού σε κάθε υπουργείο αρμοδίων, οι οποίοι έχοντας συντονιστικό ρόλο στην υπηρεσία τους θα επικοινωνούν με τα μέλη της Ομάδας Εργασίας που όρισε ο αν. υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης παρέχοντας κάθε σχετική πληροφόρηση, ώστε να καταστεί δυνατή η επίτευξη του τεθέντος στόχου μέσα στο καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.