Με γνώμονα την απλούστευση των δαιδαλωδών διαδικασιών, το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης προχωρά δραστικά στην ελάφρυνσή τους προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης

Ενέργειες για τη μείωση της γραφειοκρατίας

  • Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου, 2016 - 06:22
  • /   Eνημέρωση: 30 Δεκ. 2016 - 7:00

Στην κατεύθυνση της μείωσης της γραφειοκρατίας, συνεχίζει να κινείται η κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, προχωρώντας σε ενέργειες για την απλοποίηση των διαδικασιών και σε ό,τι αφορά στους ΟΤΑ.

Επιταχύνονται οι θεσμικές αλλαγές, οι οποίες μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν και την επίσπευση των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα με την σύσταση επιτροπών και ομάδων εργασίας, η κυβέρνηση επιχειρεί την απλοποίηση και της διοικητικής μηχανής, προκειμένου, με την ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας, αφενός η δημόσια διοίκηση να αποκτήσει αντανακλαστικά και αφετέρου, η εξυπηρέτηση του πολίτη να βελτιωθεί, σε συνέχεια των όσων υπαγορεύει ο ΟΟΣΑ, αλλά και οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας προς τους εταίρους, αναφορικά με την αποπολιτικοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης και την εξασφάλιση της συνέχειας του κράτους.

Περαιτέρω απλούστευση των δημοτικών διαδικασιών

Τελευταία ενέργεια, την οποία προώθησε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κινείται στην κατεύθυνση της απομείωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ Βαθμού, η οποία, σύμφωνα και με το συλλογικό όργανο των Δήμων, αλλά και με μεμονωμένες παρατηρήσεις εκ μέρους των αιρετών, περιπλέκει και παρεμποδίζει το αυτοδιοικητικό έργο.

Μάλιστα, προ δύο περίπου εβδομάδων, από πλευράς κυβέρνησης συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, σκοπός της οποίας είναι η διερεύνηση των προοπτικών απλούστευσης των διοικητικών διαδικασιών, που άπτονται της δικαιοδοσίας και διεκπεραίωσης των δήμων της χώρας και πάλι προς όφελος της επιχειρηματικής κοινότητας, καθώς οι διαδικασίες, που διερευνάται η απλούστευσή τους, αφορούν σε διοικητικές πράξεις αδειοδότησης των επιχειρήσεων, για την άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία, η οποία, αξίζει να υπενθυμιστεί, με την τελευταία της τροποποίηση, όπως εγκρίθηκε από τη Βουλή, πριν από μερικές ημέρες, περιορίστηκε ήδη αρκετά.

Σε έγγραφό της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Όλγας Γεροβασίλη, περιγράφονται αναλυτικότατα οι στόχοι της Ομάδας Εργασίας, με το Υπουργείο να αναλαμβάνει επιτελικό ρόλο, ενώ οδηγίες αναμένεται να εκπονηθούν προς όλους τους φορείς, οι οποίοι περιλαμβάνονται στον τομέα παροχής υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεεις, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα εξυπηρέτησης, και προκειμένου να καταστεί δυνατή η αξιολόγηση, η βελτίωση, αλλά και η επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με τον ανασχεδιασμό και τη διαμόρφωση καινοτόμων δράσεων για την απλούστευση και σύντμηση των διοικητικών διαδικασιών σε όλους τους Δήμους της χώρας.

Η εν λόγω Ομάδα, σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείο, συγκροτείται από επτά υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθώς και τρεις υπαλλήλους του Δήμου Αθηναίων, με πρόεδρο και επικεφαλής τον κ. Νικόλαο Μιχαλόπουλο, Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Ενίσχυση ατομικής ευθύνης των στελεχών των Περιφερειών

Ταυτόχρονα, ανάλογη ενέργεια προωθήθηκε και προς τις αιρετές Περιφέρειες της Ελλάδας, με έγγραφο του Υπουργείου, όσον αφορά στη ρύθμιση του άρθρου 37 του νόμου για την κινητικότητα στη δημόσια διοίκηση, με την οποία ορίστηκε η υποχρέωση μεταβίβασης του δικαιώματος υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη» στους προϊσταμένους των οικείων κατά περίπτωση Γενικών Διευθύνσεων των Περιφερειών για τις διαδικασίες έκδοσης αδειών έναρξης δραστηριότητας ή άσκησης επαγγέλματος παροχής υπηρεσιών.

Παράλληλα, περιλαμβάνεται επιπλέον η δυνατότητα, ο εκάστοτε Περιφερειάρχης να εξουσιοδοτεί με απόφασή του όργανο ιεραρχικά υφιστάμενο, του κατά περίπτωση αρμόδιου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, δηλαδή τον προϊστάμενο της οικείας κατά περίπτωση Διεύθυνσης ή Τμήματος, προκειμένου αυτός να υπογράφει «με εντολή Περιφερειάρχη» αυτές τις πράξεις αδειοδότησης.

Με βάση τα παραπάνω, το Υπουργείο φαίνεται να προτάσσει τη μεταφορά αρμοδιοτήτων με υπογραφή από το υπαλληλικό δυναμικό, με σκοπό την ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, την επίσπευση του διοικητικού έργου, την αύξηση της αποτελεσματικότητας, της αποδοτικότητας και της διοικητικής ικανότητας της Δημόσιας Διοίκησης και ειδικότερα των Περιφερειών, την αποπολιτικοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης, την ορθολογικοποίηση και απλούστευση των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων, την διοικητική ομογενοποίηση ως προς την άσκηση των αρμοδιοτήτων στο σύνολο των Περιφερειών και τέλος, την ενίσχυση της ατομικής ευθύνης των στελεχών.

Συνέχεια παλαιότερων πρωτοβουλιών στην ίδια λογική

Υπενθυμίζεται, πως σε ανάλογες ενέργειες είχε προβεί το πρώην Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, υπό την ηγεσία του κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, ήδη από τον Απρίλιο του 2016, με έγγραφο του προς όλες τις δομές του κεντρικού, αυτή τη φορά, κράτους, προκειμένου να υπάρξει αξιολόγηση και εντοπισμός των περισσότερο γραφειοκρατικών διαδικασιών, με σκοπό την απλοποίησή τους κατά το δυνατόν.

Όπως επεσήμαινε το έγγραφο του π. Υπουργού Εσωτερικών, η πολυπλοκότητα των διοικητικών διαδικασιών πέραν της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους ίδιους τους υπαλλήλους, παρεμποδίζει τη δημιουργία και την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αποθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών και αποτελεί εμπόδιο στην αύξηση της απασχόλησης και στην ανάπτυξη της οικονομίας γενικότερα.

Για το λόγο αυτό, καλούνταν έκαστη Υπηρεσία να προβεί σε αναλυτική καταγραφή όλων των διαδικασιών που εντάσσονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και ειδικότερα των προϋποθέσεων, των δικαιολογητικών και των σταδίων διεκπεραίωσης έκαστης εξ αυτών, με σαφή προτεραιότητα στις διαδικασίες που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις. Στη συνέχεια προκειμένου έκαστη Υπηρεσία να εντοπίσει τις «προβληματικές» διαδικασίες από το σύνολο των διαδικασιών που έχουν καταγραφεί, καλούνταν να ελέγξει εάν αυτές πληρούν τα κριτήρια: της φιλικότητας, της οικονομικότητας, της αναγκαιότητας, της αποτελεσματικότητας- αποδοτικότητας, της εφαρμοσιμότητας και της διαφάνειας.

Ετικέτες: