Συνέντευξη του πολιτευτή της Νέας Δημοκρατίας στις Κυκλάδες, Γ. Βακόνδιου για την πολιτική επικαιρότητα και θέματα νησιωτικότητας

“Η ΝΔ στην κυβέρνηση θα έχει έτοιμο πρόγραμμα νησιωτικής πολιτικής”

Τη βεβαιότητα πως ο Ελληνικός λαός έχει αξιολογήσει αρνητικά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και θα αναδείξει τη Νέα Δημοκρατία ως επόμενη κυβέρνηση στις επερχόμενες εθνικές εκλογές, εκφράζει ο πολιτευτής της γαλάζιας παράταξης στο νομό των Κυκλάδων, Γιώργος Βακόνδιος στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”.

Υποστηρίζοντας πως τα ανωτέρω θα επιβεβαιωθούν και από το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, που όπως τόνισε θα έχει δημοψηφισματικό χαρακτήρα, ο ίδιος τοποθετήθηκε για μία σειρά θεμάτων της πολιτικής επικαιρότητας, ενώ μίλησε για τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για τη νησιωτική πολιτική αναφορικά κυρίως με το ακτοπλοϊκό.

Διανύει η χώρα έναν προεκλογικό πυρετό. Το Μάιο θα έχουμε τριπλή κάλπη, όπως όλα δείχνουν. Ποιο είναι το στίγμα που θέλει να δώσει η Νέα Δημοκρατία στις Κυκλάδες;

Γ. Β.: «Πρώτον, κατανοούμε το ενδιαφέρον για τις δημοτικές εκλογές, σε κάθε νησί, σε κάθε μικρό τόπο, διότι αυτό έχει να κάνει και με τις διαπροσωπικές σχέσεις, στις οποίες εμπλέκεται κάθε φορά η κοινωνία. Έχουμε τις περιφερειακές εκλογές, που για τη Νέα Δημοκρατία είναι πιο πολιτικές εκλογές. Έχουν δοθεί χρίσματα σε υποψήφιους Περιφερειάρχες και βεβαίως, επειδή οι Περιφέρειες είναι οργανισμοί, οι οποίοι συνδέονται πάρα πολύ με την κυβέρνηση και συνεργάζονται, προκειμένου να υλοποιηθούν κυβερνητικές πολιτικές, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για μας να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες Περιφέρειες και οπωσδήποτε, θεωρούμε ότι πρέπει να στηρίξουμε τον Γιώργο Χατζημάρκο και να κερδίζουμε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Εξάλλου αποδείχθηκε από την πορεία του μέχρι τώρα ότι είναι ένας πάρα πολύ επιτυχημένος Περιφερειάρχης. Και ερχόμαστε στις ευρωεκλογές. Φοβάμαι, ότι έχει ατονήσει λίγο το ενδιαφέρον στις μικρές κοινωνίες για τις ευρωεκλογές και δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το ευρωκοινοβούλιο παράγει πλέον περίπου το 80% της νομοθεσίας που εφαρμόζεται στα κράτη μέλη και επομένως είναι οι πιο σημαντικές εκλογές από αυτές της τριπλής κάλπης. Στη Νέα Δημοκρατία έχει ανακοινωθεί σχεδόν το σύνολο του ψηφοδελτίου για τις ευρωεκλογές. Αν κάποιος πάρει και δει αυτό το ψηφοδέλτιο, θα καταλάβει ότι φτιάχτηκε όχι με αυτούς που αρέσουν, αλλά με εκείνους που γνωρίζουν και μπορούν. Όλα τα ονόματα, ένα προς ένα, έχουν να επιδείξουν είτε σημαντικό έργο στο ευρωκοινοβούλιο, είτε επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση και πορεία, που αυτή η επιλογή εγγυάται, ότι πράγματι θα είναι πάρα πολύ χρήσιμοι και θα μπορέσουν να μεταφέρουν την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, των Ελλήνων και της Ελλάδας, στο πλαίσιο λειτουργίας του ευρωκοινοβουλίου. Βεβαίως – και αυτό δείχνει και τη σημασία που δίνει η ΝΔ σε αυτές τις ευρωεκλογές – επικεφαλής είναι ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, πρώην πρόεδρος του κόμματος, που είναι ένα από τα πιο ιστορικά και θεσμικά στελέχη της παράταξής μας. Από κει και πέρα, εμείς έχουμε πει και ότι αυτές οι ευρωεκλογές έχουν και τη λογική ενός “δημοψηφίσματος”, διότι οι Έλληνες, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα, εδώ και τέσσερα χρόνια δεν έχουν εκφραστεί καθόλου. Εμείς πιστεύουμε ότι ο Ελληνικός λαός, μέσα από τις ευρωεκλογές, θα στείλει και ένα μήνυμα απαξίας στη σημερινή κυβέρνηση. Με χαρά βλέπουμε, ότι αυτό και από τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, οι οποίες δημοσιεύτηκαν, επιβεβαιώνεται αυτή η αισιοδοξία».

Είναι πάγια τακτική του προέδρου σας, απ' όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ, να ζητά προσφυγή στις κάλπες. Ωστόσο βλέπουμε, ότι μάλλον η κυβέρνηση συμπληρώνει κανονικά τη θητεία. Εσείς είστε αισιόδοξος για την επικράτηση της ΝΔ;

Γ. Β.: «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά εδώ και πολύ καιρό να γίνουν εκλογές. Καταρχάς, ως πολιτευτής, ως οικονομολόγος και ως άνθρωπος ο οποίος βρίσκεται μέσα στο επιχειρείν, θεωρώ, ότι είχε απόλυτο δίκιο, διότι απεδείχθη, ότι η Ελλάδα οδηγήθηκε σε μία στασιμότητα, κυρίως σε ό,τι αφορά την οικονομία. Οι αναθεωρημένες προβλέψεις για την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα, έπεσαν κάτω από το 2%, επενδύσεις ουσιαστικά δεν υπάρχουν και άρα αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότερο, μειώνεται η δυνατότητα απασχόλησης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, οι τράπεζες ουσιαστικά είναι κλειστές και απαξιωμένες χρηματιστηριακά. Προσωπικά θεωρώ ότι είχε απόλυτο δίκιο, που ζητούσε εκλογές. Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, απλώς επέλεξε με διάφορους ακροβατισμούς – αρχικά με συγκυβέρνηση με ένα ακροδεξιό κόμμα, μετά με “δανεισμό” βουλευτών, με χρήση βουλευτών, οι οποίοι εμφανίζουν το παράδοξο, να ανήκουν σε δύο κόμματα, μετά με την ψήφιση της κατάπτυστης αυτής τροπολογίας, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές να παραμένουν και στο ελληνικό κοινοβούλιο και να στηρίζουν την κυβέρνηση, που όλο αυτό κρύβει μία βάση συναλλαγής. Επέλεξε να παρατείνει το βίο της κυβέρνησής του ο κ. Τσίπρας. Εμείς θεωρούμε, ότι όποτε γίνουν εκλογές, ο ελληνικός λαός έχει πάρει τις αποφάσεις του και αυτό δεν ανατρέπεται. Σε ό,τι αφορά τις ευρωεκλογές, ο ελληνικός λαός, στις 26 του μηνός θα δώσει μία απάντηση σε όλες αυτές τις μεθοδεύσεις».

Προσεγγίζετε το θέμα και από την οπτική της αγοράς, για την οποία έχετε γνώση της λειτουργίας της. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί πολιτικές όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού ή πλήθος επιδομάτων. Θεωρείτε, ότι το κομμάτι που προσεγγίζετε εσείς για την οικονομία, γίνεται αντιληπτό και κατανοητό από την πλευρά των πολιτών; Ή μπορεί να επηρεαστούν από όλη αυτή την πολιτική ενισχύσεων;

Γ. Β.: «Οι πολίτες καταλαβαίνουν την καθημερινότητά τους, αυτή που βιώνουν στα σπίτια τους και τις δουλειές τους. Επομένως, εγώ δεν έχω καμία αμφιβολία, ότι οι επόμενες εθνικές εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, θα έχουν ως πρώτο διακύβευμα την οικονομία. Οι πολίτες, κατά κύριο λόγο, θα αξιολογήσουν και θα ψηφίσουν με βάση την οικονομία. Όσον αφορά στα επιδόματα, επειδή υπάρχουν και κάποια επιδόματα που αφορούν τους νησιώτες, η επιδοματική πολιτική δεν οδηγεί πουθενά. Επί της ουσίας, είναι μία μορφή δελεασμού και μίας άτυπης συναλλαγής, τύπου “σου δίνω ένα μικροεπίδομα, ώστε εσύ να με ψηφίσεις”. Όμως αυτό δεν οδηγεί πουθενά. Μία είναι η λύση και αυτή είναι να γίνει μία μεγάλη στροφή στην οικονομία, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να παραχθεί καινούριος πλούτος και στη συνέχεια να δούμε πώς θα κατανεμηθεί αυτός ο νέος πλούτος. Διότι τώρα, θέλουμε απλώς να μοιράζουμε τη μιζέρια μας. Τα επιδόματα είναι μέρισμα μιζέριας και όχι πραγματικής ευημερίας του κόσμου. Από κει και πέρα, για να γίνει αυτό, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες, που δεν τους έχουμε ανακαλύψει εμείς, τους έχει ανακαλύψει η παγκόσμια οικονομία. Αν δεν υπάρχει ένα σταθερό φορολογικό καθεστώς, το οποίο οπωσδήποτε πρέπει να προβλέπει χαμηλότερους συντελεστές σε όλα τα επίπεδα – τα έχουμε πει και για τον ΕΝΦΙΑ και για τις επιχειρήσεις και για το ατομικό εισόδημα, τι μειώσεις είναι προγραμματισμένο να γίνουν στα δύο πρώτα χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ. Αν δεν αποκτήσει η Ελλάδα εμπιστοσύνη στους διεθνείς επενδυτές, ώστε να φέρουν τα λεφτά τους και να τα επενδύσουν στη χώρα μας, να δημιουργήσουμε καινούριο πλούτο και περισσότερες θέσεις εργασίας και αν δε λειτουργήσει σωστά το τραπεζικό σύστημα, αλλά και με τη σωστή λειτουργία της δικαιοσύνης – μία παράμετρος που συχνά δεν τη θυμόμαστε. Είμαι ένας άνθρωπος, που ενδεχομένως θα κληθώ, όπως και πολλοί άλλοι σαν κι εμένα, να πάρω αποφάσεις, για το αν θα επενδυθούν από κάποια εταιρεία χρήματα στην ελληνική οικονομία ή όχι, σας λέω, ότι και αυτή [σ.σ. η δικαιοσύνη] είναι μία παράμετρος, που επηρεάζει πάρα πολύ, διότι κανένας δε θέλει να μπλέξει, με τη λογική ότι μπορεί να πάρει μία απόφαση, να προκληθούν δικαστικές διαδικασίες και να έχει εκκρεμότητες επί 10 χρόνια, για να πάρει μία τελεσίδικη απόφαση. Αν δεν γίνουν λοιπόν όλα αυτά τα πράγματα, δεν πάμε πουθενά».

Γνωρίζουμε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών, το οποίο έχει εφαρμογή σε πολίτες, επιχειρήσεις και τώρα προχωρά και στα αεροπορικά εισιτήρια. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το “περνά” ως ένα βήμα νησιωτικής πολιτικής. Ποια είναι η δική σας θέση;

Γ. Β.: «Το μεταφορικό ισοδύναμο πράγματι ήταν μία διαχρονική απαίτηση των νησιωτών. Θα σας θυμίσω όμως ότι επί της ουσίας αυτή η κυβέρνηση, καθιέρωσε μίας μορφής μεταφορικό ισοδύναμο, ως αντιπαροχή στην κατάργηση του ειδικού καθεστώτος για τους συντελεστές ΦΠΑ, που ίσχυαν στη νησιωτική Ελλάδα. Καταρχάς, το Μ.Ι. Δεν μπορεί να έχει μόνο την έννοια της επιδότησης ενός μέρος του ταξιδιού, αν και εφόσον κάποιος ταξιδέψει και αν πληροί τα εισοδηματικά και γεωγραφικά κριτήρια. Δεύτερον, το Μ.Ι., όπως έχει θεσμοθετηθεί, έχει προβλήματα, διότι δεν αντιλαμβάνεται την έννοια του ταξιδιού, αλλά την έννοια της μεταφοράς. Το νόημα δεν βρίσκεται μόνο στις διαδρομές. Πρέπει να λογίζεται και η παράμετρος του χρόνου και των παράπλευρων εξόδων, όπως διατροφής, διαμονής, που δεν καλύπτεται με κανένα τρόπο. Αυτό δεν είναι ΜΙ. Το ΜΙ για να λειτουργήσει θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψιν όλη την έννοια του ταξιδιού, για να εκπληρωθεί ένας συγκεκριμένος σκοπός. Το δεύτερο θέμα είναι, ότι το ΜΙ δεν αφορά στους επισκέπτες των νησιών. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά, γίνεται λιγότερο ανταγωνιστικό το τουριστικό προϊόν των Κυκλάδων και γενικότερα των νησιωτικών περιοχών, διότι ενώ επιβαρύνεται με ΦΠΑ, οι επισκέπτες, αυτοί που έρχονται για τουρισμό δεν ευνοούνται από την επιδότηση του μεταφορικού κόστους και έτσι το τουριστικό προϊόν γίνεται ακριβότερο, λιγότερο ανταγωνιστικό, για να μην αναφέρουμε το τέλος διανυκτέρευσης, τα τέλη και οι εισφορές που μπήκαν από αυτή την κυβέρνηση. Άρα επί της ουσίας απαξιώνεται η μεγαλύτερη βιομηχανία των Κυκλάδων, που είναι ο τουρισμός. Επομένως, αυτά είναι ημίμετρα, μπαλώματα, επιδοματάκια, γιατί νομίζουν ότι μπορούν να ξεγελάσουν τον κόσμο, με αυτές τις πολιτικές. Εγώ θεωρώ, ότι ο κόσμος θα τα αξιολογήσει πάρα πολύ καλά αυτά και όταν έρθει η ώρα θα εκφραστεί».

Κάνατε ιδιαίτερη αναφορά στους συντελεστές ΦΠΑ για τα νησιά. Η ΝΔ από την πλευρά της ωστόσο, επισήμως δεν δεσμεύεται για την επαναφορά τους, στην περίπτωση που γίνει κυβέρνηση. Πώς σχολιάζετε τη συγκεκριμένη στάση;

Γ. Β.: «Η ΝΔ έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, το οποίο προέρχεται από τον πρόεδρό μας, Κυριάκο Μητσοτάκη. Είμαστε σοβαροί. Δεν πρόκειται να βγει να υποσχεθεί οτιδήποτε, το οποίο δεν είμαστε σίγουροι, ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε. Αυτή τη στιγμή, το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ για τα νησιά, το οποίο καθιερώθηκε με την εισαγωγή της Ελλάδας στην ΕΟΚ από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, παραδόθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους δανειστές. Να σας θυμίσω, ότι την επομένη της ψήφισης αυτού του νόμου, ήταν ο Συγκυβερνήτης, κ. Καμμένος, στο νησί μας, τη Σύρο, ο οποίος από το Δημαρχείο έλεγε ότι ψηφίστηκε ένας αντισυνταγματικός και παράνομος νόμος. Καταλαβαίνετε, ότι αυτές τις λογικές, εμείς δεν μπορούμε να τις ακολουθήσουμε. Η ΝΔ είμαι σίγουρος, ότι, όταν θα έρθει στην κυβέρνηση, θα έχει ένα έτοιμο πρόγραμμα νησιωτικής πολιτικής και στήριξης της νησιωτικότητας, στο σύνολο της Ελλάδας».

Να περάσουμε και στο θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, για το οποίο είστε και υπεύθυνος του συγκεκριμένου τομέα στο κόμμα. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και δείχνει να είναι και άλυτο. Από την πλευρά σας, ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις που θα ακολουθήσετε;

Γ. Β.: «Εγώ είμαι υπεύθυνος για την ακτοπλοΐα στον τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της ΝΔ. Στον τομέα είμαστε οκτώ επιμέρους επικεφαλής υποτομέων και έχουμε καταρτίσει ένα ολόκληρο σχέδιο σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία και τη νησιωτική πολιτική, το οποίο έχει κατατεθεί στον τομεάρχη μας, κ. Πλακιωτάκη. Εγώ συνέθεσα και συνέταξα το κομμάτι της ακτοπλοΐας. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η ακτοπλοΐα είναι μία δραστηριότητα, η οποία ασκείται από ιδιώτες επιχειρηματίες, από ιδιωτικές εταιρείες. Είμαστε πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είμαστε μία χώρα, που λειτουργεί η ελεύθερη αγορά. Μπορεί το κράτος και να βάλει το θεσμικό πλαίσιο και να ασκήσει πολιτικές που θα διευκολύνουν τη διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Να υπενθυμίσω, ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώθηκαν, τόσο ως προς τον αριθμό τους, όσο και ως προς το πλήθος των πλοίων, τα οποία δραστηριοποιούνται στις θάλασσές μας. Παρ' όλα αυτά, το 95% περίπου των μεταφορών, που είναι οι ελεύθερες – όχι οι επιδοτούμενες – μεταφορές, πραγματοποιούνται από αξιόπλοα και σύγχρονα πλοία και αυτό είναι μία κατάκτηση της ελληνικής οικονομίας και της πορείας της τα προηγούμενα χρόνια. Για τη διαμόρφωση των δρομολογίων, εμείς έχουμε καταθέσει, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς, ένα καινούριο θεσμικό πλαίσιο δρομολογήσεων, το οποίο είναι έτοιμο και ελπίζω να γίνει αποδεκτό από τον κ. Πλακιωτάκη και κατ' επέκταση μετά από τους υπεύθυνους κατάρτισης του κυβερνητικού προγράμματος, ώστε να θεραπευτούν οι στρεβλώσεις που βλέπουμε σήμερα. Υπάρχουν δύο τεράστια θέματα. Το ένα δεν έχει αναδειχθεί καθόλου. Από 1η Ιανουαρίου 2020, δηλαδή σε μερικούς μήνες από τώρα, η Ελλάδα και άλλες χώρες είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν το νέο κανονισμό του IMO, που σημαίνει, ότι όλα τα πλοία θα πρέπει να καίνε ένα καινούριο καθαρό καύσιμο, το οποίο προφανώς θα είναι αρκετά ακριβότερο από το σημερινό κόστος των καυσίμων. Αυτό δημιουργεί δύο προβλήματα. Το ένα είναι, ότι αυξάνεται το μεταφορικό κόστος και το κόστος λειτουργίας των πλοίων, άρα κάποια στιγμή αυτό να επιδράσει και στο μεταφορικό κόστος. Το δεύτερο είναι ότι θα απαιτηθούν μεγάλες δαπάνες μετασκευής πλοίων και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε υπόψιν σε σχέση με την πραγματικότητα, ότι δηλαδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια, ενώ δε λειτουργούν και οι τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τέτοιου είδους μετασκευές. Αυτό δεν έχει αναδειχθεί καθόλου από τη σημερινή κυβέρνηση. Η μόνη που το ανέδειξε ήταν η ΝΔ, που τον Ιούνιο με πρωτοβουλία δική μου, συγκαλέσαμε ένα πανελλήνιο συνέδριο για την ακτοπλοΐα στον Πειραιά, καθώς αφορούσε όλη τη χώρα, όπου πράγματι αναδείχθηκαν αυτού του είδους τα προβλήματα. Ένα δεύτερο θέμα το οποίο έχουμε, είναι τα λιμάνια μας. Για πολλά χρόνια οι υποδομές και οι λιμενικές εγκαταστάσεις έχουν εγκαταλειφθεί. Αυτό, πέρα από τη λογική της φυσικής φθοράς και των αναγκών που έχουν προκύψει, λόγω μη βελτίωσης των υποδομών, υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα, πως τα λιμάνια μας “μικραίνουν” δεδομένου ότι μεγαλώνουν τα πλοία, που προσεγγίζουν.

Επομένως, είναι κάτι το οποίο επίσης θα πρέπει να μας απασχολήσει και να δοθούν λύσεις. Εδώ στις Κυκλάδες έχουμε συγκεκριμένα παραδείγματα. Δεν θέλω να αναφερθώ σε όλο τον κατάλογο υποδείξεων που έχει κάνει η Ένωση Πλοιάρχων, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, για να λειτουργήσουν τα πλοία μέσα στα λιμάνια. Το τρίτο θέμα που μας απασχολεί ιδιαιτέρως και έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις, είναι η ποιότητα των υπηρεσιών στα λιμάνια και η ασφάλεια των επιβατών. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες οι συνθήκες φόρτωσης και εκφόρτωσης στα λιμάνια είναι τριτοκοσμικές. Αυτό αρχικά υποβαθμίζει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό, ή ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών της, αλλά υπάρχουν και σοβαρά θέματα ασφάλειας, τα οποία πρέπει να αναδείξουμε και για τα οποία έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις. Το τελευταίο θέμα, είναι το φορολογικό. Αν δούμε πώς επιβαρύνεται το κόστος των εισιτηρίων, δηλαδή ποιο είναι το μεταφορικό κόστος, εκεί καταλαβαίνουμε, ότι πρέπει να ληφθούν κάποιες αποφάσεις. Για όλα αυτά υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις. Νομίζω, ότι όποτε κρίνει η παράταξη, όταν θα ανακοινωθεί το σύνολο του κυβερνητικού μας προγράμματος θα είναι και αυτά μέσα».

Παρακολουθείτε στενά τα ζητήματα της γενικής πολιτικής, όπως και των Κυκλάδων. Να υποθέσουμε ότι θα είστε υποψήφιος στις εθνικές εκλογές;

Γ. Β.: «Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να γνωστοποιήσω κάτι. Ο πρόεδρος θα ανακοινώσει τους υποψήφιους των ψηφοδελτίων την κατάλληλη στιγμή. Εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι θεωρώ ότι έχω αποδείξει ότι είμαι κοντά στα νησιά, τόσο στη Σύρο που είναι η πατρίδα μου, όσο και στο σύνολο των νησιών των Κυκλάδων και έχω επικεντρώσει το ενδιαφέρον μου σε τρεις τομείς. Αυτούς της υγείας, της παιδείας και της κοινωνικής μέριμνας. Δυστυχώς έτσι όπως πτώχευσε η ελληνική κοινωνία, μέσα από αυτή τη διαδικασία της 10ετούς οικονομικής δυσπραγίας, παρουσιάστηκαν πάρα πολλές ανάγκες, όσον αφορά στα νησιά των Κυκλάδων και θεώρησα χρέος μου, να συμβάλλω προσωπικά σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ώστε να απαλύνουμε ή να μειώσουμε τις ελλείψεις, όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Η καριέρα είναι που με βοήθησε να γνωρίζω πολλούς ανθρώπους που έχουν τις ευαισθησίες, αλλά και την οικονομική δυνατότητα, να μου συμπαρασταθούν για να καλύψουμε ορισμένες τέτοιες ανάγκες. Ένα παράδειγμα που βλέπουν όλοι οι νησιώτες, είναι το νοσοκομείο της Σύρου. Διατέθηκε ένα πολύ μεγάλο ποσόν για να αναβαθμιστεί όλος ο χειρουργικός τομέας, δηλαδή οι θάλαμοι, τα γραφεία των ιατρών, τα γραφεία του νοσηλευτικού προσωπικού, χώροι εργασίας. Παραδώσαμε ένα χειρουργικό τομέα, ο οποίος δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από κανένα άλλο νοσοκομείο. Αυτό έγινε με ιδιωτική χρηματοδότηση, με φίλους και γνωστούς δικούς μου, που αγαπούν και καταλαβαίνουν τα νησιά των Κυκλάδων, αλλά και την ευαισθησία να καταλάβουν, ότι το εθνικό σύστημα υγείας, έχει σημασία να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο σωστά. Αυτό το αναφέρω, γιατί αυτοί που βοήθησαν ήταν άνθρωποι που ενδεχομένως έχουν ιδιωτικές ασφάλειες και για το οποιοδήποτε πρόβλημα προστρέχουν σε κάποιο ιδιωτικό νοσοκομείο. Είχαν όμως την ευαισθησία να καταλάβουν τη σημασία ενός επαρχιακού νοσοκομείου».