Ο δήμαρχος Σικίνου για το ζήτημα της ακτοπλοΐας

“Μας τιμωρούν”

Σήμερα θα γνωρίζουν οι κάτοικοι πότε αν θα επαναδρομολογηθεί το πλοίο

“Αποκλεισμένοι” είναι επί της ουσίας οι κάτοικοι της Σικίνου και της Φολεγάνδρου, αφού την τρέχουσα εβδομάδα δεν εκτελούνται τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των πλοίων “Αδαμάντιος Κοραής” και “Βιτσέντζος Κορνάρος” λόγω της υπογραφής που εκκρεμεί από τον αρμόδιο υπουργό στη νέα σύμβαση με την ακτοπλοϊκή εταιρεία, που εξυπηρετεί τα νησιά της άγονης γραμμής.

Ο δήμαρχος Σικίνου, Ιωάννης Συρίγος, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, υποστήριξε ότι οι κάτοικοι “τιμωρούνται” από την εταιρεία αλλά και από το υπουργείο, καθώς η σύμβαση που δεν έχει υπογραφεί ανάμεσά τους, αν και – κατά τον ίδιο – είναι ένα τυπικό ζήτημα, ωστόσο, όπως διαπιστώνεται, θέτει εμπόδια στις ανάγκες των νησιωτών.

Επίσης, ο κ. Συρίγος τονίζει ότι μέσω παρεμβάσεών του, ζητά από την εταιρεία να επαναδρομολογήσει τα πλοία προκειμένου να γλιτώνουν ταλαιπωρία και κόστος οι κάτοικοι των δύο νησιών.

Ταλαιπωρία και κόστος

Περιγράφοντας το υφιστάμενο ζήτημα, ο δήμαρχος αναφέρει: “Έχει δημιουργηθεί την τελευταία εβδομάδα ένα πρόβλημα επειδή καθυστέρησε να υπογραφεί από τον υπουργό κ. Σταϊκούρα, η νέα σύμβαση της εταιρείας στην οποία ανήκει το πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής”. Έτσι έχει ληφθεί η απόφαση και δεν εκτελεί η ακτοπλοϊκή, τα δρομολόγια μέχρι να έχει τυπικά στα χέρια της, τη σύμβαση”.

Ο ίδιος μάλιστα, προσθέτει πως: “Το συγκεκριμένο δρομολόγιο, εξυπηρετούσε το νησί μας κάθε Τετάρτη και Παρασκευή και την προηγούμενη Τετάρτη έκανε το τελευταίο ταξίδι”.

Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα, την ταλαιπωρία των κατοίκων και όχι μόνο. “Πρακτικά ένας κάτοικος θα πρέπει αν επιθυμεί να μεταβεί στον Πειραιά, να ταξιδέψει με άλλο πλοίο που φτάνει στην Ίο, τη Σαντορίνη ή τη Νάξο και από εκεί να μετακινηθεί με άλλο πλοίο. Όπως καταλαβαίνετε, εκτός από την ταλαιπωρία, χρειάζεται να καταβάλει κάποιος και πολλά έξοδα. Η επικρατούσα κατάσταση μας γυρίζει πίσω πενήντα χρόνια” υποστηρίζει χαρακτηριστικά ο κ. Συρίγος.

“Τιμωρία για τους νησιώτες”

Επιπρόσθετα, ο δήμαρχος, αναφέρθηκε και στις προσωπικές ενέργειες που έχει κάνει ο ίδιος, προκειμένου να εξευρεθεί λύση στο σημαντικό πρόβλημα. “Σήμερα (σ.σ. χθες), είχα μία συζήτηση με τον υπουργό Θαλασσίων Συγκοινωνιών για το θέμα αυτό. Ακόμη έχω κάνει παρέμβαση κι έχω ζητήσει από την εταιρεία να πραγματοποιεί τα δρομολόγιά της, μέχρι να υπογραφούν τα έγγραφα της σύμβασης γιατί δεν έχουμε άλλο πλοίο από Πειραιά, που να μας εξυπηρετεί. Η εταιρεία, ενώ έχει τη σύμβαση για νησιά της άγονης γραμμής όπως εμείς και η Φολέγανδρος, εξαιτίας της καθυστέρησης μίας υπογραφής, τιμωρούμαστε. Το αποτέλεσμα είναι ότι η εταιρεία μας έχει αφήσει χωρίς πλοίο”, σημείωσε, συμπληρώνοντας πως: “Θεωρώ ότι δε δείχνει κοινωνική ευαισθησία στο θέμα η εταιρεία. Αν και μπορώ να κατανοήσω τα προβλήματα που ενδεχομένως από την πλευρά της μπορεί να έχει, ωστόσο από τη στιγμή που έχει λάβει την επιδότηση για τα δρομολόγια, δεν μπορεί να μας αφήνει στον αέρα”.

Στερούν τη σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ιδιαίτερα καυστικός ο κ. Συρίγος, σχολίασε πως: “Μέχρι και σήμερα (σ.σ. χθες) που μιλούσα με εκπρόσωπο του υπουργείου και της εταιρείας, μου είπαν ότι θα συζητήσουν το πρόβλημα και μετά θα μας πουν αν θα μας κάνουν τη χάρη να επαναδρομολογήσουν το πλοίο. Ξαναλέω ότι δεν αντιμετωπίζουν ορθά το θέμα. Αν είναι ζήτημα μίας υπογραφής γιατί να μας στερούν τη σύνδεση με τον Πειραιά; Για εμάς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα”, κατέληξε.

Έληξε η σύμβαση, έληξε και η σύνδεση

Αξίζει να αναφερθεί πως, για το σοβαρό ζήτημα, παρενέβη στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ακόμη και η βουλευτής Δωδεκανήσου, Μίκα Ιατρίδη, η οποία μεταξύ άλλων, στην ερώτηση που κατέθεσε στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής παρέμβασής της, εξήγησε ότι οι αρμόδιοι οφείλουν να μην αφήνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση τα μικρά νησιά.

Συγκεκριμένα, στο κείμενό της, αναφέρει: “Εγκαίρως, με παρεμβάσεις, δημόσιες δηλώσεις και ερωτήσεις είχαμε προειδοποιήσει ότι, η πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των νησιωτών και στο αυτονόητο δικαίωμα τους, να έχουν τακτική σύνδεση με τον Πειραιά, αλλά και την πρωτεύουσα του νομού στον οποίο ανήκουν. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, τα διαπίστωσαν οι κάτοικοι τόσο των Δωδεκανήσων, όσο και των Κυκλάδων, για τα δρομολόγια των οποίων, είχε κατατεθεί και ερώτηση τον Ιανουάριο. Ένα ακόμα αποτέλεσμα του λάθος σχεδιασμού του υπουργείου στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών, είναι να έχουν μείνει, από την Κυριακή 03-03-2013, χωρίς πλοίο και ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, τα νησιά Σίκινος και Φολέγανδρος, διότι έληξε η παράταση που είχε δοθεί και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ο αντίστοιχος διαγωνισμός. Πλέον, τα νησιά αυτά, εξυπηρετούνται μόνο με το πλοίο της ενδοκυκλαδικής γραμμής, με ένα έως δύο δρομολόγια την εβδομάδα”. Τέλος, η κ. Ιατρίδη ρώτησε: “ποια μέτρα θα λάβει” το υπουργείο, “ώστε να υπάρξει άμεση λύση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Σίκινος και Φολέγανδρος με τον Πειραιά”.