Δύσκολη η επικοινωνία των νησιών με τη Σύρο

Τα χάλια της ακτοπλοίας

Απαράδεκτο θεωρείται ακόμη και το γεγονός, η πρωτεύουσα του νομού να έχει μία αεροπορική σύνδεση την ημέρα με Αθήνα

Της ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΣΥΛΙΒΑΝΗ

Οι συνεδριάσεις του περιφερειακού συμβουλίου, δίνουν τη δυνατότητα να βγαίνουν στην επιφάνεια οι πραγματικές δυσκολίες που υπάρχουν σε αυτή την πολυνησιακή Περιφέρεια.

Προβλήματα αμέτρητα, κυρίως διοικητικά (πχ. Αρμοδιότητες, πόροι, υποστελέχωση), τα οποία είναι δύσκολο έως και αδύνατο να επιλυθούν, διότι πολύ απλά αυτό επιθυμεί το κέντρο και αυτό πράττει.

Όμως είναι τραγικό να βλέπεις πόσο δύσκολη είναι η επικοινωνία των νησιών των Κυκλάδων με την πρωτεύουσα του νομού, τη Σύρο.

Και μόνο αυτό φτάνει για να αναδείξει ότι η απόσταση μεταξύ των νησιών, όχι η χιλιομετρική, είναι τεράστια.

Το συγκεκριμένο θέμα, έχει μόνο τη σκοπιμότητα να αναδείξει τα χάλια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών και θα ήταν απαράδεκτο να χρησιμοποιηθεί από “κάποιους”, ο νοών νοείται, για το γνωστό θέμα της έδρας της Περιφέρειας.

Ήταν πιο εύκολη η μετακίνησή τους στη Ρόδο

Η προχθεσινή συνεδρίαση έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης. Η Σύρος και η Ρόδος ενώθηκαν και μέσω της τεχνολογίας, οι περιφερειακοί σύμβουλοι είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν και να συζητήσουν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, αλλά και να διαπληκτιστούν, ως συνήθως γίνεται. Και όλα αυτά μέσω τεχνολογίας.

Όμως, η συγκεκριμένη συνεδρίαση ανέδειξε και πόσο δύσκολη είναι η μετακίνηση των Κυκλαδιτών συμβούλων προς τη Σύρο. Περιφερειακοί σύμβουλοι από τη Σαντορίνη, την Άνδρο και την Κέα, ταξίδεψαν έως τη Ρόδο και από εκεί συμμετείχαν στη συνεδρίαση.

Απίστευτο και όμως αληθινό, αφού από τα συγκεκριμένα νησιά είναι πιο εύκολο να ταξιδέψεις, μέσω Αθηνών στη Ρόδο, παρά να μετακινηθείς με το ενδοκυκλαδικό πλοίο στη Σύρο.

Η “Οδύσσεια” ενός περιφερειακού συμβούλου

Ένας περιφερειακός σύμβουλος από τη Μήλο, την Άνδρο, την Κέα, τη Σαντορίνη θα πρέπει να βρίσκεται εκτός του νησιού του για τρεις ολόκληρες μέρες, προκειμένου να συμμετάσχει σε μία συνεδρίαση. Ενδεικτικά, από τη Σαντορίνη πρέπει κάποιος με το ενδοκυκλαδικό πλοίο να φύγει από εκεί, να διανυκτερεύσει στην Πάρο και από την Πάρο να έρθει στη Σύρο. Φυσικά εάν είναι “τυχερός” μπορεί να ξεκινήσει από τη Σαντορίνη και να έρθει αυθημερόν στην πρωτεύουσα του νομού, μετά όμως από 10 ώρες ταξίδι, αλλά και πάλι μία μέρα πριν από τη συνεδρίαση. Θα συμμετάσχει στη συνεδρίαση και θα επιστρέψει στη Σαντορίνη μία μέρα μετά. Δηλαδή σύνολο ταξιδιού, 3 μέρες. Το ίδιο ισχύει και για τον Ανδριώτη σύμβουλο, αλλά και για το σύμβουλο από τη Μήλο και την Κέα, όπου εκείνοι πλέον θα έρθουν στη Σύρο μέσω Πειραιά.

Τρεις ολόκληρες μέρες εκτός της εργασίας τους δηλαδή, με επιπλέον έξοδα διαμονής και μετακίνησης, που όλα αυτά επιβαρύνουν και την τσέπη τους, αλλά και το ταμείο της Περιφέρειας.

Ανάλογη, αλλά όχι αυτού του μεγέθους είναι και η ταλαιπωρία των συμβούλων της Δωδεκανήσου και είναι ευνόητο γιατί ο Περιφερειάρχης, Γιάννης Μαχαιρίδης, ξεκίνησε τη διαδικασία των συνεδριάσεων μέσω τηλεδιάσκεψης. Λιγότερα έξοδα και λιγότερη ταλαιπωρία.

Άμεση η ανάγκη λύσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης

Άμεσα θα πρέπει να λυθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων με τη Σύρο, διότι είναι ανεπίτρεπτο όχι μόνο οι περιφερειακοί σύμβουλοι, αλλά και οι πολίτες να υφίστανται τέτοια ταλαιπωρία. Οι φορείς του νησιού θα πρέπει να πιέσουν προς όλες τις κατευθύνσεις προκειμένου η πολιτεία να εισακούσει και να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Σύρου είναι υπαρκτό και δεν επηρεάζεται μόνο από τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, αλλά και από τα ελλιπέστατα αεροπορικά δρομολόγια. Είναι τραγικό η Σύρος να συνδέεται με το “Ελευθέριος Βενιζέλος” μία φορά την ημέρα, όταν η Ρόδος έχει και πρωινή και βραδινή πτήση. Είναι τραγικό η πρωτεύουσα του νομού να έχει μία πτήση την ημέρα, όταν η Μήλος σε λίγες ημέρες θα έχει δύο την ημέρα.