Συνάντηση για το ακτοπλοϊκό των Δυτικών Κυκλάδων στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου

Ελπίδες αλλά και αναμονή

Αντ. Αντωνάκης: “Περιμένουμε να δούμε ποιο πλοίο θα εξυπηρετεί τα νησιά μας”

Ικανοποιημένοι αλλά και επιφυλακτικοί αποχώρησαν από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οι εκπρόσωποι των συντονιστικών επιτροπών από τη Μήλο, τη Σίφνο και τη Σέριφο, οι οποίοι μετέβησαν στην Αθήνα προκειμένου να μεταφέρουν τα αιτήματά τους στο ακτοπλοϊκό ραντεβού που είχαν χθες με τον υπουργό, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, για την ομαλή εξυπηρέτηση των κατοίκων της άγονης γραμμής.

Στη συνάντηση που έλαβε χώρα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου συμμετείχαν περίπου δέκα εκπρόσωποι από τις συντονιστικές επιτροπές αγώνα των τριών νησιών Μήλου, Σίφνου και Σερίφου, οι οποίοι ζήτησαν από τον υπουργό να υπάρξει παρέμβαση ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των νησιωτών απρόσκοπτα όσον αφορά στην ακτοπλοϊκή μετακίνησή τους.

Στοιχεία από τη συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αλλά και σχετική ενημέρωση προς την “Κοινή Γνώμη”, παραχώρησε ο δήμαρχος Σερίφου, Αντώνης Αντωνάκης.

Σημειώνεται πως οι δήμαρχοι Μήλου, Γεράσιμος Δαμουλάκης και Σίφνου, Ανδρέας Μπαμπούνης λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν παρευρέθηκαν στη συνάντηση, ωστόσο, συμμετείχαν οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων.

“Δεμένο” το πλοίο “Άγιος Γεώργιος” από το 2014

“Ειπώθηκε ότι μέχρι τέλος του έτους πρόκειται να εξυπηρετήσει το πλοίο “Άγιος Γεώργιος” τις Δυτικές Κυκλάδες”, ενώ με την αυγή του 2014 και “με την διεξαγωγή νέου διαγωνισμού και τη νέα σύμβαση που θα υπογραφεί, θα έχει υποχρέωση η νέα εταιρεία να τηρεί τις συμβατικές υποχρεώσεις που θα ορίζονται”, τόνισε αρχικά ο Αντώνης Αντωνάκης, προσθέτοντας ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση αθέτησης των όρων, θα επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις. Η παραπάνω διατύπωση είναι και η εξέλιξη με την οποία αναχώρησαν οι συμμετέχοντες από το υπουργείο, προσβλέποντας στο ότι μετά το τέλος του έτους, θα αλλάξουν άρδην τα δεδομένα για τα τρία νησιά.

Κρίνεται αναγκαίο να υπογραμμισθεί, πως από τις λαϊκές συνελεύσεις και των τριών νησιών, το εν λόγω πλοίο είχε κηρυχθεί απαράδεκτο και ανεπιθύμητο, ενώ είχε ζητηθεί να καταγγελθεί από την πλευρά του υπουργείου η σύμβαση με την ακτοπλοϊκή εταιρεία για τις γραμμές που εξυπηρετούσε.

Μεταφέρθηκαν τα προβλήματα

Αξίζει να υπενθυμίσουμε, ότι στις αποσκευές των αιτημάτων και της επιχειρηματολογίας τους, οι εκπρόσωποι των λαϊκών συνελεύσεων, είχαν δύο συγκεκριμένα αιτήματα.

Αυτά όπως έχουν γίνει γνωστά και μέσω γραπτών επιστολών που έχουν σταλεί επανειλημμένως προς το υπουργείο, είναι “η τροποποίηση της προκήρυξης των άγονων γραμμών προκειμένου να καθίσταται δυνατή η συμμετοχή πλοίων τύπου Α καθώς και η νομοθετική ρύθμιση ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να υποχρεούνται την έγκαιρη ανάρτηση των δρομολογίων των πλοίων τους στο σύστημα κρατήσεων”.

Τα ανωτέρω ζητήματα που έχουν απασχολήσει έντονα τις τοπικές κοινωνίες τους τελευταίους μήνες, προκάλεσαν άλλωστε και την πραγματοποίηση λαϊκών συνελεύσεων και τη συγκρότηση επιτροπών, προκειμένου να ασκηθεί πίεση και να ληφθεί υπόψιν το αυτονόητο δικαίωμα των νησιωτών της άγονης γραμμής, να έχουν ισότιμη ακτοπλοϊκή σύνδεση με άλλους τόπους ώστε να μην είναι κυριολεκτικά αποκλεισμένοι από την υπόλοιπη Ελλάδα και ειδικότερα, από τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.

Δυσφήμιση, κόστος και ταλαιπωρία

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της δίωρης συνάντησης με τον υπουργό, εκφράσθηκαν και οι επιπτώσεις που παρατηρούνται σε όλα τα επίπεδα από την άκρως προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Μεταξύ άλλων, τονίσθηκε ότι, προκαλεί “σημαντική οικονομική ζημιά στους επαγγελματίες όλων των κλάδων των νησιών μας, απερίγραπτη, άσκοπη και αφάνταστη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών, δυσφήμιση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών, δημιουργία αθέμιτου ανταγωνισμού κατά την τουριστική περίοδο υπέρ των άλλων νησιωτικών προορισμών, μιας και ο επισκέπτης δεν έχει τη δυνατότητα κράτησης εισιτηρίου για τα νησιά μας” καθώς και “μεγάλη ανασφάλεια και αρνητική ψυχολογία των νησιωτών μας, όταν η μοναδική επιλογή ήταν να ταξιδέψουν από και προς Πειραιά με ένα πλοίο κατασκευασμένο το 1972”.

Σε αναμονή...

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του προς την εφημερίδα, ο κ. Αντωνάκης, κληθείς μετά τις ανωτέρω εξελίξεις να απαντήσει στο ερώτημα, αν από την πλευρά του υπουργείου, έχουν λάβει απαντήσεις που τους καθησυχάζουν, ανέφερε, “Εμείς ως συντονιστικά σωματεία είμαστε σε αναμονή. Θα περιμένουμε να δούμε ποιό θα είναι το πλοίο που θα αναλάβει την κάλυψη της άγονης γραμμής και ανάλογα θα πορευθούμε”, διευκρινίζοντας την ίδια στιγμή πως μέχρι να ικανοποιηθούν στην πράξη και όχι στα λόγια, τα αιτήματά τους, οι νησιώτες δε θα εγκαταλείψουν τον αγώνα.

Σημειώνεται τέλος, πως οι προσφορές από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν κατατεθεί ενώ απομένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανάδειξης νέας εταιρείας που θα αναλάβει την άγονη γραμμή.

Ετικέτες: