Ο Δήμος Σίφνου στην τουριστική έκθεση "REISEVELMESSE" στο Όσλο

Την ευκαιρία να συστήσει τη Σίφνο στο Νορβηγικό κοινό είχε η αντιπροσωπεία του Δήμου Σίφνου που ταξίδεψε για το σκοπό αυτό στο Όσλο στις αρχές του Γενάρη σε μία από τις τουριστικές εκθέσεις της Σκανδιναβίας, από τις λίγες που αναφέρονται και απευθύνονται σε μενονωμένους πελάτες.

Η έκθεση αν και μικρή σε σύγκριση με άλλες ανάλογες ευρωπαικές εκθέσεις, είχε αρκετά μεγάλη προσέλευση κοινού και δείχνει γρήγορα αναπτυσσόμενη αφού ο κόσμος ήταν αυξημένος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια σύμφωνα με τους επαγγελματίες που συμμείχαν και στο παρελθόν στην ίδια διοργάνωση.
Οι Νορβηγοί  είναι αρκετά ευκατάστατοι – η Νορβηγία είναι από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου – και όλοι σχεδόν κάνουν ένα μήνα διακοπές. Το κράτος τους μάλιστα, τους προτρέπει να πηγαίνουν διακοπές σε ζεστά μέρη με ήλιο! Μάλιστα συναντήσαμε αρκετούς που είχαν έρθει στη Σίφνο παλιότερα, πολλοί από αυτούς πολύ παλιότερα, τις δεκαετίες του 70 και του 80, και πολλούς που έχουν πάει σε νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες και την Πελοπόνησο. Κάποιοι από αυτούς θα προτιμήσουν τη σιγουριά και την ευκολία των έτοιμων πακέτων, των πτήσεων charter και της κρουαζιέρας, αλλά όπως είδαμε υπάρχει μεγάλο κοινό και για μικρά, παραδοσιακά νησιά σαν τη Σίφνο, αυτά που είναι λιγότερο τουριστικά και περισσότερο αυθεντικά, ασφαλή και καθαρά από τους γνωστούς δημοφιλείς προορισμούς. 

Άνοιγμα στο Νορβηγικό κοινό

Η Σίφνος ήταν από τους λίγους προορισμούς που είχαν πάει στην έκθεση ως προορισμός και όχι ως επαγγελματίες. Η Ρόδος, η Κρήτη, η Σκιάθος και η Κάρπαθος τα πιο γνωστά και δημοφιλή νησιά μεταξύ των Νορβηγών, εκπροσωπούνταν από επαγγελματίες που πουλούσαν τα προιόντα ή τις υπηρεσίες τους. Κυρίως ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, spa, και κάποιοι λίγοι tour operators που είχαν έρθει να πουλήσουν επί τόπου ταξίδια. Το ίδιο ίσχυε για τους περισσότερους προορισμούς του κόσμου από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Από τις Κυκλάδες ήταν μόνο η Ιος, σε δικό της περίπτερο αλλά μακριά από τους άλλους ελληνικούς προορισμούς.
Το κοινό ρωτούσε για πακέτα, για προσφορές, για επιλογές διανυκτέρευσης και τιμές και πάντα για το πώς φτάνει κανείς στο νησί μας και πως μπορούν να κλείσουν εισητήρια από Νορβηγία για Σίφνο.
Στα συμπεράσματα του ταξιδιού θα πρέπει να αναφερθεί ότι η  αγορά της Νορβηγίας δεν είναι ούτε «κλειστή» ούτε «ανοιχτή». Υπάρχει ένα κοινό που μας ξέρει ή ξέρει γειτονικούς μας προορισμούς και έχει μπει στη διαδικασία να φτάσει από τη Νορβηγία στις Κυκλάδες, αλλά και μεγάλο μέρος που δεν μας έχει ακούσει ποτέ παρ ότι αναζητά νησιά σαν τη Σίφνο. Υπάρχει κοινό που δεν θα μας επιλέξει ποτέ γιατί δεν έχουμε αεροδρόμιο και all inclusive ξενοδοχεία, αλλά υπάρχει και μεγάλο ποσοστό Νορβηγών που θα μας επιλέξει ακριβώς επειδή δεν τα έχουμε.

Θετική η πρώτη επαφή

Οι Νορβηγοί είναι συχνοί ταξιδιώτες αλλά έχουν πληθώρα επιλογών που μοιάζουν με τη δική μας στην Τουρκία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Τυνησία, το Μαρόκο, τη Νέα Ζηλανδία, τα νησιά της Ανατολής, παντού στον κόσμο είναι μάλλον φθηνότερα από τη χώρα τους! Κάνουν πολυήμερες διακοπές, τους αρέσουν οι δραστηριότητες,  η φύση, η ιστορία και η ελληνική γλώσσα (μάλιστα αρκετοί ήρθαν να μας πουν ότι παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών), η θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ, και πάνω από όλα ο ήλιος, ο ήλιος, ο ήλιος!
Η πρώτη επαφή του δήμου με το Νορβηγικό κοινό ήταν θετική και βρήκαμε μεγάλη ανταπόκριση και ενδιαφέρον. Χρειάζεται βέβαια συνέχεια αν αποφασίσουμε ότι αυτό είναι όντως ένα target group που μας ενδιαφέρει γιατί, όπως μεταξύ άλλων δύο ιδιοκτήτριες ξενοδοχείων της Ρόδου μας είπαν, ο προορισμός /επιχείρηση χρειάζεται 3 χρόνια παρουσία / συμμετοχή / προώθηση για να δει πραγματικό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τους ίδιους, αξίζει τον κόπο.