Αναβολή επ’ αορίστου στην ολοκλήρωση των κτιριακών εγκαταστάσεων και την λειτουργία του αεροδρομίου

«Σκόπελος» η απόρριψη για τον νέο αερολιμένα Πάρου

Αβέβαιη είναι η πορεία εξέλιξης της υλοποίησης του έργου για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, έπειτα από την απόρριψη της αίτησης επέκτασης της ήδη υπάρχουσας σύμβασης έργου, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Πάρου, κ. Μάρκο Κωβαίο, «το μάθαμε άτυπα, πριν έρθει σε εμάς κάποιο έγγραφο. Αλλά η ουσία είναι αυτή. Η αλήθεια είναι αυτή. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) απέρριψε το αίτημα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ώστε να γίνει επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης για το αεροδρόμιο της Πάρου. Εμείς λοιπόν δηλώσαμε γραπτώς την διαμαρτυρία μας».

Γραπτή διαμαρτυρία προς τους υπευθύνους

Η επιστολή διαμαρτυρίας του δήμου Πάρου, είχε ως αποδέκτες τον Υπουργό Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Κουκή και τον πρόεδρο της ΕΑΑΔΗΣΥ, κ. Ράικο, ενώ κοινοποιήθηκε τόσο στους βουλευτές του νομού Κυκλάδων, αλλά και στο πρωθυπουργικό γραφείο.

Η επιστολή ανέφερε τα εξής:

«Με θλίψη και αγωνία πληροφορηθήκαμε ότι η συμπληρωματική σύμβαση που θα επέτρεπε την κατασκευή κτιριακής υποδομής για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου Πάρου, δεν κατάφερε να εγκριθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων για λόγους που δεν είμαστε σε θέση σήμερα να γνωρίζουμε. Η εξέλιξη αυτή που διέψευσε τις προσδοκίες μας για τη λειτουργία ενός ασφαλούς αεροδρομίου, που συνάμα θα προσέφερε τη δυνατότητα ανάπτυξης στην Πάρο σε καταλυτικό βαθμό, είναι πραγματικά απογοητευτική, αφού με βάση τις υπουργικές εξαγγελίες και την πολιτική βούληση που προέκυπτε από αυτές, η Παριανή κοινωνία και ο επιχειρηματικός κόσμος της Πάρου εύλογα προσδοκούσαν τα οφέλη του νέου αεροδρομίου. Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι μέσα στον Ιανουάριο του 2015 θα είναι έτοιμο το πεδίο ελιγμών του νέου αεροδρομίου. Καταλήγουμε δηλαδή στο αποτέλεσμα το μεν δημόσιο να έχει καταβάλει ποσά που ξεπερνούν τα είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ σε απαλλοτριώσεις και κατασκευή του πεδίου ελιγμών αλλά αεροδρόμιο να μην υπάρχει και πλέον να μην είναι ορατό το πότε θα έχουμε ένα λειτουργικό αεροδρόμιο. Είναι πράγματι δύσκολο να εκτιμηθεί το μέγεθος των δυσάρεστων συνεπειών, αφού η Πάρος είχε ήδη αρχίσει να ζει στους ρυθμούς του νέου αεροδρομίου που θα άνοιγε σοβαρότατες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης στο νησί, που σήμερα εξυπηρετείται αεροπορικά με πτήσεις που έχουν δυνατότητες, καιρού επιτρέποντος, να εξυπηρετούν 50-60 άτομα ημερησίως. Το θέμα είναι μείζον και έτσι πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί από όλους. Πρέπει να ενεργοποιηθούμε άμεσα ώστε η Πάρος να μη χάσει την ευκαιρία. Πρέπει το νέο αεροδρόμιο να λειτουργήσει από το 2015. Το έχει ανάγκη η Πάρος, το έχει ανάγκη η χώρα. Καλούμε κάθε υπεύθυνο να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ώστε να μην χαθεί η ευκαιρία. Πρέπει ν’ αποδείξουμε ότι θέλουμε και μπορούμε.»

Διαθέσιμες λύσεις, ελάχιστος χρόνος, αρκετές οι δυσκολίες

Ο λόγος για την απόρριψη, όπως ανέφερε ο κ. Κωβαίος, «είναι ότι δεν υπάρχει νομικό έρεισμα για να γίνει η επέκταση της σύμβασης. Η υπάρχουσα σύμβαση, αφορά το πεδίο ελιγμών, τον αεροδιάδρομο. Δεν περιελάμβανε τις κτιριακές εγκαταστάσεις. Εμείς λοιπόν για να γίνουν τα απαραίτητα, ώστε να λειτουργήσει το αεροδρόμιο, έγινε μια προσπάθεια να επεκταθεί η υπάρχουσα σύμβαση για να κατασκευαστούν τα εντελώς απαραίτητα κτίρια, όχι όλα, ώστε να γίνει λειτουργικό σύντομα».

Συνεχίζοντας για την επόμενη μέρα στην υπόθεση του αεροδρομίου, ο κ. Κωβαίος σημείωσε, πως «αυτή η αίτηση, λοιπόν, απορρίφθηκε και πάμε για το επόμενο βήμα. Κάνουμε μια προσπάθεια μαζί με τον κ. Υπουργό, καθώς είναι θέληση και του ίδιου του Πρωθυπουργού, ώστε να βρούμε τρόπους για να μην καθυστερήσει το αεροδρόμιο ή να καθυστερήσει λίγο και να μη φτάσει να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ, στο οποίο μπήκε με τη σύμφωνη γνώμη του κ. Περιφερειάρχη. Αλλά αυτό θα αργήσει, αφορά τα υπόλοιπα, τα μεγάλα κτίρια. Το θέμα είναι να έχουμε τις υποτυπώδεις βασικές κτιριακές εγκαταστάσεις, για να μπορέσει να λειτουργήσει το αεροδρόμιο της Πάρου κατά τη φετινή θερινή σεζόν».

Σημειώνεται, πως το νέο αεροδρόμιο με τον, μήκους 1.400 μέτρων, αεροδιάδρομο, η κατασκευή του οποίου είχε ξεκινήσει το 2012, αναμενόταν να βρίσκεται σε λειτουργικό στάδιο, έως τον Απρίλιο του 2015, ώστε να εξυπηρετήσει την αυξημένη κίνηση προς το νησί στην προσεχή τουριστική περίοδο.

«Βρισκόμαστε σε καθημερινή επικοινωνία με τον κ. Υπουργό, έχουμε μιλήσει και με το γραφείο του Πρωθυπουργού, ενώ έχουμε και επικοινωνία με τους βουλευτές του νομού. Όλοι είναι σύμφωνοι ότι πρέπει να τελειώσει το αεροδρόμιο, αυτό είναι σίγουρο. Εμείς ψάχνουμε να βρούμε τρόπο να τελειώσουμε το αεροδρόμιο. Δεν μας ενδιαφέρει ποια θα είναι η διαδικασία, αλλά να τελειώσει το έργο σύντομα», σημείωσε ο κ. Κωβαίος, διευκρινίζοντας, πως «υπάρχουν και άλλες διαδικασίες που μπορούν να γίνουν. Υπάρχει η δυνατότητα της αίτησης θεραπείας αυτής της απόφασης, σε πρώτο στάδιο και δεύτερον, υπάρχει και αυτό που προτείναμε εμείς, να δημοπρατηθεί, δηλαδή, άμεσα το έργο».

Ερωτηθείς για το αν αισθάνεται αισιόδοξος, ότι θα καταφέρουν να ξεπεραστούν οι σκόπελοι, ώστε το αεροδρόμιο να λειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι, ο δήμαρχος Πάρου ανέφερε, ότι «αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω. Οι προσπάθειες γίνονται, βρισκόμαστε και σε μια πολιτική, αν θέλετε, αστάθεια, που δεν ξέρουμε. Αν σε λίγο καιρό διεξαχθούν εκλογές, πώς θα μπορέσουμε να στηριχθούμε; Είμαστε στη μάχη και ευελπιστούμε για το καλύτερο. Αν υπάρξει ολιγωρία, ακόμη και ο αεροδιάδρομος που κατασκευάστηκε τώρα, θα χαλάσει και σε λίγα χρόνια δεν θα έχουμε ούτε τον διάδρομο και αυτό είναι κρίμα. Εμείς κάνουμε την προσπάθεια, αυτή τη δεδομένη στιγμή υπάρχει η πολιτική βούληση. Ο Θεός βοηθός».

Ετικέτες: