Ανακοίνωση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, διαβεβαιώνοντας για την ομαλή πορεία εξέλιξης του έργου επέκτασης του αεροδιαδρόμου του Κρατικό Αερολιμένα Νάξου

Καθυστερήσεις και ολιγωρία(;)

Διαβεβαιώσεις, όσον αφορά στην κανονική εξέλιξη του έργου της επέκτασης του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου, έδωσε με ανακοίνωσή του ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, απαντώντας σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, που μιλούν για σημαντική καθυστέρηση του ζητήματος.

Ένα έργο «πνοής» για την Νάξο, αλλά και τα γύρω νησιά, είναι η επέκταση του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ) προς το Νότο, περί τα 300 μέτρα, έτσι ώστε ο διάδρομος να φτάσει σε σύνολο τα 1.200 μέτρα και να έχει τη δυνατότητα να δεχτεί αεροσκάφη έως και 78 θέσεων.

Το αίτημα για την επέκταση του ΚΑΝΞ, αποτελεί χρόνια επιδίωξη, η οποία, ωστόσο, για αρκετό καιρό, πριν το 2012 είχε παραμείνει υπόσχεση, χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίησή της.

Εντούτοις, παρά το γεγονός, πως ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων πραγματοποίησε σειρά επαφών και κατάφερε να αποσπάσει δεσμεύσεις από το κεντρικό κράτος, αλλά και να εκκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για το ξεκίνημα του έργου, ήδη από το 2013, δύο χρόνια αργότερα, φαίνεται να μην έχει υπάρξει κάποια απτή ενέργεια, προς αυτή την κατεύθυνση.

Συγκρότηση ομάδας εργασίας για την εκπόνηση μελέτης ήδη από το 2013

Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια, μέσω των επίσημων εγγράφων, τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα και στον τοπικό Τύπο ο πρόεδρος της Αερολέσχης Νάξου.

Όπως φαίνεται από την αλληλογραφία του Δήμου με το αρμόδιο υπουργείο και αργότερα υφυπουργείο Υποδομών, η πρώτη απόπειρα για τη σύσταση της ομάδας εργασίας για την εκπόνηση της μελέτης του έργου επέκτασης του διαδρόμου προς νότο κατά 300 μέτρα, σε περιοχή που θα απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.200 μέτρα συν τις απαιτούμενες ζώνες ασφαλείας, πραγματοποιήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 2013.

Αξίζει να σημειωθεί, πως εντός του εγγράφου ορίζεται, πως η τελική ημερομηνία υποβολής της μελέτης από τους μελετητές, είναι η 28η Φεβρουαρίου 2014,

Παρ’ όλα αυτά, δεύτερο έγγραφο, το οποίο φέρει ημερομηνία 5 Οκτωβρίου 2015 και πάλι από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα «Τροποποίηση (4ης) απόφασης συγκρότησης ομάδας εργασίας για την εκπόνηση μελέτης του έργου “Επέκταση Διαδρόμου Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ)”, ορίζει διαφορετικά άτομα στην ομάδα εργασίας, ενώ οι στόχοι του έργου και της μελέτης παραμένουν οι ίδιοι.

Στο νέο έγγραφο του Υπουργείου, το οποίο εκδόθηκε σχεδόν 8 μήνες, έπειτα από την εκπνοή της προθεσμίας για την υποβολή της μελέτης, που όριζε το προηγούμενο έγγραφο, αναφέρεται, πως η μελέτη οφείλει να υποβληθεί, εντός 8 μηνών από την έκδοση της απόφασης, δηλαδή έως τις 5 Ιουνίου 2016.

Ορμώμενα εκ των προαναφερθέντων, δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου της Νάξου συμπέραναν, πως η μελέτη στην οποία αναφερόταν το έγγραφο του υπουργείου από το 2013 δεν εκπονήθηκε ποτέ.

Παράλληλα, σύμφωνα με ακόμη ένα σχετικό έγγραφο, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτή τη φορά του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, το οποίο περιλαμβάνει αντίστοιχα έργα, στα οποία δίνει προτεραιότητα προς δημοπράτηση το υπουργείο, λόγω της ωριμότητάς τους, δεν περιλαμβάνεται ο Κρατικός Αερολιμένας Νάξου. Αντίθετα, περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες εργασίες για τα αεροδρόμια της Πάρου, της Σύρου, του Ηρακλείου, της Χίου και η κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στη Σαμοθράκη, έργα τα οποία θεωρούνται ώριμα προς δημοπράτηση, ενώ περιλαμβάνονται και σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

«Άνακριβή και αόριστα» τα δημοσιεύματα σύμφωνα με το Δήμο

Στη δημοσιοποίηση των παραπάνω στοιχείων, απάντησε ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, με ανακοίνωσή του, η οποία κάνει λόγο για ανακριβή και αόριστα δημοσιεύματα, τα οποία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «επιδεικνύουν την εμπάθεια προς τη Δημοτική Αρχή.

Σύμφωνα με το Δήμο, διευκρινίζεται, πως «η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης ήρθε στο προσκήνιο με πρωτοβουλία και ενέργειες της Δημοτικής Αρχής το 2012. Μέχρι τότε, κανείς δεν είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την επέκταση του διαδρόμου, που θα επιτρέψει την άφιξη μεγαλύτερων αεροσκαφών με άμεση επίδραση στην ανάπτυξη του τουρισμού».

Συνεπώς, «η Δημοτική αρχή, με δεδομένη την πολιτική βούληση για εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση των πυλών εισόδου της Νάξου, ανέσυρε από το χρονοντούλαπο το θέμα επέκτασης του αεροδρομίου προς Νότο, με συνεχείς προσωπικές επαφές του Δημάρχου Μανόλη Μαργαρίτη και πιέσεις προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αποτέλεσμα αυτών ήταν η συγκατάθεση της Υ.Π.Α. για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης και η υπαγωγή του έργου στα έργα της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, με προϋπολογισμό ύψους 5 εκ. ευρώ».

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «για τον πλήρη φάκελο του έργου απαιτούνταν Τοπογραφική, Γεωτεχνική και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Κατόπιν συνεννόησης με την Υ.Π.Α., ο Δήμος ανέθεσε και εκπόνησε την τοπογραφική μελέτη και εν συνεχεία η Υ.Π.Α. συνέταξε τη γεωτεχνική μελέτη και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία εντός των ημερών ολοκληρώνεται και κατατίθεται προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

«Όπως γίνεται αντιληπτό, η υπόθεση επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, η οποία ανοίγει το δρόμο για την άφιξη αεροπλάνων 78 θέσεων, αποτελεί πρωτοβουλία της παρούσας Δημοτικής Αρχής, η οποία παρακολουθεί στενά την εξέλιξη τους θέματος και την πορεία των διαδικασιών έγκρισης των απαιτούμενων μελετών», υποστηρίζεται στο σχετικό έγγραφο του Δήμου.

Κλείνοντας την ανακοίνωση, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, τονίζει, πως «κάθε προσπάθεια παραπληροφόρησης, με εικασίες και ερωτήματα που ουδείς μπήκε στη διαδικασία να θέσει στο Δήμο, προφανώς αποφεύγοντας τις απαντήσεις για την ορθή και έγκυρη πληροφόρηση των πολιτών, αποσκοπεί να συκοφαντήσει και να πλήξει τη Δημοτική Αρχή, η οποία όμως θα συνεχίσει τις άοκνες προσπάθειες, ώστε άμεσα το τόσο σημαντικό αυτό έργο πνοής να μπει σε τροχιά υλοποίησης, πάντα με γνώμονα το συμφέρον του Δήμου μας».