«Η Fraport θα έχει το πάνω χέρι»
- Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου, 2016 - 06:10
Στις Βρυξέλλες και στην ημερίδα, αναφορικά με την πορεία των αερομεταφορών στην ΕΕ, βρέθηκε η επικεφαλής της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Μυκόνου, κ. Άννα Καμμή, προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις της Κίνησης, σχετικά με το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Μυκόνου.
Η κ. Καμμή παραβρέθηκε στις Βρυξέλλες προσκεκλημένη ως μέλος της Πρωτοβουλίας κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και τοποθετήθηκε στην ημερίδα που διοργανώθηκε στις 12 Ιανούαρίου 2016 με θέμα: «Ακολουθώντας την πορεία των αερομεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τρέχουσες εξελίξεις και προοπτικές», στην οποία συμμετείχαν ευρωβουλευτές από άλλα κόμματα του Ευρωκοινοβουλίου, εκπρόσωποι και συνδικαλιστές από τον χώρο των αερομεταφορών.
Η ΚΕΠΟΜ, με την παρουσία της στις Βρυξέλλες, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει, σύμφωνα με την κ. Καμμή «όχι μόνο την θέση μας για τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών σε Ελλάδα και Ευρώπη, να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας, αλλά και να συντονιστούμε για περεταίρω κινητοποιήσεις».
Στόχος όχι η τουριστική ανάπτυξη αλλά το κέρδος της Fraport
Ξεκινώντας με μία αναφορά στις δράσεις της Κίνησης, για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα αγαθών, υποδομών και υπηρεσιών, η επικεφαλής της ΚΕΠΟΜ προχώρησε στην παρουσίαση του νησιού της Μυκόνου, εξηγώντας, πως «η Μύκονος είναι ένας καθαρά τουριστικός προορισμός, ένας από τους δημοφιλέστερους παγκοσμίως. Αν και μικρό νησί με έκταση μόλις 86,125 τ.χλμ και μόνιμο πληθυσμό 10.134 άτομα, την καλοκαιρινή περίοδο φιλοξενεί κοντά στους 1.700.000 επισκέπτες. Το μεγαλύτερο μέρος της τοπικής οικονομίας βασίζεται στον τουρισμό και ο τζίρος των επιχειρήσεων του νησιού συμβάλει στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδας με σημαντικό ποσοστό», καταλήγοντας, ότι το αεροδρόμιο και τα δύο λιμάνια ως μοναδικές πύλες εισόδου – εξόδου, αποτελούν σημαντικές υποδομές για την ανάπτυξη του τουρισμού, υποδομές, οι οποίες «δεν είναι απλά κερδοφόρες, αλλά χαρακτηρίζονται ως “φιλέτα”».
Όσον αφορά στον Διεθνή Αερολιμένα της Μυκόνου, ενδεικτικά ανέφερε, σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, «ότι για το 2015 η εκτιμώμενη αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αγγίζει το 15%. Το σύνολο των επιβατών που μετακινήθηκε αεροπορικώς στο νησί έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2015 φτάνει τις 432,460 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 το νούμερο ήταν 390.400. Οι αφίξεις επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αποτελούν περίπου το 1/4 του συνολικού αριθμού των αφίξεων. Για το 2015, οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια φθάνουν τις 650.000 και οι αφίξεις με πλοία της ακτοπλοΐας επίσης 650.000».
Σε οικονομικό επίπεδο, «ο ετήσιος τζίρος του αεροδρομίου από όλες τις δραστηριότητες (αφίξεις, τέλη χρήσης του αεροδρομίου και τα τέλη συγχρονισμού και ανάπτυξης, “σπατόσημο”) αγγίζει τα 6.000.000 ευρώ. Παρόλα αυτά, από το 2000 δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό έργο βελτίωσης, ενώ χρειάζεται άμεσα νέο διάδρομο και επέκταση-ανακατασκευή της πίστας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 2/8/2015 έσπασε ρεκόρ ημερήσιων αφίξεων (170). Είναι αεροδρόμιο που χρησιμοποιεί και η πολεμική αεροπορία, ενώ οι αεροδιακομιδές με το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) ετησίως ξεπερνούν τις 200».
Επίσης, η κ. Καμμή επεσήμανε, πως δεδομένου ότι οι περίπου 14.000 πτήσεις ετησίως αφορούν εταιρίες low-cost (EasyJet και charters), «η ιδιωτικοποίηση θα επηρεάσει σοβαρά την πολιτική των Τour Οperators που διακινούν μεγάλο μέρος των επισκεπτών αλλά και τις αφίξεις των individuals, αφού η τιμολογιακή πολιτική δεν θα στοχεύει στην τουριστική ανάπτυξη, αλλά μόνο στο κέρδος της εταιρίας, η οποία είναι γερμανικών συμφερόντων, με κύριο μέτοχο το γερμανικό δημόσιο, με μεγάλα συμφέροντα στον χώρο του τουρισμού και σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικούς προορισμούς, που ανταγωνίζονται την Ελλάδα».
Τα συμπεράσματα της ΚΕΠΟΜ
Καταλήγοντας, η κ. Καμμή τόνισε, πως θέση της ΚΕΠΟΜ παραμένει, πως η παραχώρηση των αεροδρομίων πρόκειται για «ξεπούλημα», για τους παρακάτω λόγους:
· Οικονομικοί, δεδομένου ότι αφενός τα έσοδα των αεροδρομίων υπερκαλύπτουν τα έξοδα του και συνεισφέρουν στον Κρατικό Προϋπολογισμό και αφετέρου, ότι οι τιμές χρήσεις του είναι χαμηλές με ενδεχόμενη μεγάλη αύξησή τους έπειτα από την ιδιωτικοποίηση (αύξηση τελών για αεροσκάφη και επιβάτες, αύξηση των ενοικίων για τις εταιρίες που νοικιάζουν χώρους κλπ)
· Κοινωνικοί, δεδομένου ότι το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για ιατρικές και νοσοκομειακές αερομεταφορές χωρίς κόστος
· Εθνική, δεδομένου, ότι το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία, τόσο σε ασκήσεις, όσο και σε έκτακτες εθνικές καταστάσεις. «Είναι παραχώρηση, καταστρατηγεί το Σύνταγμα και υπονομεύει την Εθνική μας Κυριαρχία».
· Πολιτικοί, καθώς όπως επισημάνθηκε, «θεωρούμε ότι η απόφαση για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της πατρίδας μας – και μάλιστα με την υπογραφή μιας αριστερής κυβέρνησης – αποτελεί το χειρότερο από όλα τα μέτρα των τριών μνημονίων που μας επιβλήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις τράπεζες και τους δανειστές».
«Οικονομική ταπείνωση της Ελλάδας»
Στα συμπεράσματα της σημαντικής αυτής εκδήλωσης, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ΚΕΠΟΜ, «οι συμμετέχοντες απέδειξαν με στοιχεία όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, ότι πρόκειται για ασύμφορη συμφωνία για το Ελληνικό Δημόσιο».
«Κυρίως πρόκειται για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας από τις ελληνικές αρχές – με την έγκριση της Κομισιόν και του Eurogroup – οι οποίες πωλούν τα ελληνικά αεροδρόμια στην εταιρεία Fraport, εταιρία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο, το Επιμελητήριο του κρατιδίου της Έσσης και την αεροπορική εταιρεία Lufthansa. Σημειωτέον, ότι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa είχε διοριστεί από τις ελληνικές αρχές και ως σύμβουλος ιδιωτικοποιήσεων των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, εγείροντας πολλά ερωτηματικά για τη νομιμότητα της διαδικασίας”», αναφέρει η ΚΕΠΟΜ, ενώ συμπληρώνει, πως «μια τέτοια ιδιωτικοποίηση αποτελεί ένα είδος οικονομικού ιμπεριαλισμού και οικονομικής ταπείνωσης της Ελλάδας, αφού με τις συμβάσεις που θα υπογραφούν, η Fraport θα έχει το πάνω χέρι στην ελληνική τουριστική αγορά και θα επεμβαίνει στην τουριστική μας πολιτική».
Για τους παραπάνω λόγους, δρομολογείται προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Εμπορίου-Ανταγωνισμού από συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στις αερομεταφορές και κινήσεις πολιτών που αντιτίθενται στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καταβάλλοντας μια ύστατη προσπάθεια να “μπλοκάρουν” τη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με τη γερμανική κοινοπραξία Fraport.
Ταυτόχρονα, οι ευρωβουλευτές, κ.κ. Νίκος Χουντής και Σοφία Σακοράφα, επιχειρώντας να κρατήσουν το θέμα “ανοιχτό” και να ασκήσουν πιέσεις προσδοκώντας καλύτερο αποτέλεσμα για τους προσφεύγοντες ανέλαβαν τη δέσμευση να καταθέσουν ερώτηση προς την Επίτροπο Ανταγωνισμού, κ. Margrethe Vestager
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σαντορίνη: Επιστολή επαγγελματιών σε Μενδώνη για δημιουργία ενιαίου φορέα πνευματικών δικαιωμάτων
23 Ιουν. 2025 - 11:44 - Γιγαντώνονται οι αντιδράσεις για τη γεωθερμία
23 Ιουν. 2025 - 6:18 - Πεδίο έντονων διαφωνιών η συνεργασία με την ΕΛΛΕΤ
23 Ιουν. 2025 - 6:17 - Κυκλάδες: Σεισμός 4,6 Ρίχτερ νότια της Αμοργού
20 Ιουν. 2025 - 19:26 - Συνάντηση δημάρχου Πάρου με στελέχη της Ε.Π.Α.Ψ.Υ.
20 Ιουν. 2025 - 16:28