Δημόσια παρέμβαση του περιφερειακού συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης, Β. Σιγάλα για την προβληματική συγκοινωνία της Σαντορίνης και τη μη ομαλή εξυπηρέτηση κατοίκων και μαθητών από λεωφορεία της ΚΤΕΛ

“Σκάνδαλο πρώτου μεγέθους”

Το όφελος των κατοίκων και των μαθητών της Σαντορίνης προτάσσει ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Βαγγέλης Σιγάλας σε επίπεδο εξυπηρέτησής τους με τη συγκοινωνία και τα λεωφορεία της ΚΤΕΛ, θίγοντας το ζήτημα της σταδιακής απώλειας αδειών από την πλευρά του Δήμου Θήρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε θέμα μετακίνησης και κόστους για τους δημότες, τη σημερινή εποχή.

Μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” και τονίζοντας πως, ο Δήμος Θήρας έχει οδηγηθεί στο σημείο να διαθέτει μόλις δύο άδειες λεωφορείων μέσα σε λίγα χρόνια, καθώς χρόνο με τον χρόνο αμέλησε... να διατηρήσει τις επτά άδειες που του κληροδοτήθηκαν από τις πρώην Κοινότητες, επισημαίνει πως, η δημοτική πλευρά οφείλει να ανακτήσει το μερίδιό της στο πεδίο της συγκοινωνίας, προκειμένου πρωτίστως, οι πολίτες να τυγχάνουν της δημόσιας και δωρεάν μετακίνησης που κατά την παράταξή του, μπορούν να απολαμβάνουν, αλλά και ο Δήμος να έχει το αναμενόμενο όφελος κόντρα σε όποια εκμετάλλευση προέρχεται από ιδιωτική κάλυψη των δρομολογίων.

Από επτά άδειες, σήμερα διατηρούνται μετά βίας οι δύο

Σε πρώτο επίπεδο ο κ. Σιγάλας υπενθύμισε επιγραμματικά το πώς έφθασε o Δήμος Θήρας να διαθέτει μόλις δύο άδειες για λειτουργία λεωφορείων, ενώ προ ετών του παραδόθηκαν επτά, τις οποίες και είχαν διεκδικήσει, αποκτώντας αυτές εν τέλει, οι πρώην Κοινότητες. “Πριν γίνει ο ενιαίος Δήμος, οι τότε Κοινότητες και όταν εγώ ήμουν Κοινοτάρχης στο Καμάρι, είχαμε κατορθώσει τότε και είχαμε πάρει επτά κοινοτικές άδειες λεωφορείων, που αυτές βέβαια εκ των υστέρων με την ίδρυση του Δήμου, πέρασαν σε αυτόν. Έγινε ιδιοκτήτης τους ο Δήμος” σχολίασε αρχικά ο περιφερειακός σύμβουλος, προσθέτοντας δε, πως, όταν ιδρύθηκε το ΚΤΕΛ και συμμετείχε ο Δήμος με επτά άδειες, διατηρούσε το πλεονέκτημα στο θέμα της συγκοινωνίας. “Όταν προχώρησε η ίδρυση του ΚΤΕΛ, ο μεγαλομέτοχος ήταν ο Δήμος με επτά άδειες” σημείωσε χαρακτηριστικά εξηγώντας πως, η απώλεια των περισσότερων αδειών προήλθε από την απουσία μέριμνας για τη συντήρηση των λεωφορείων. “Στην πορεία ο Δήμος άφησε τα λεωφορεία που λειτουργούσαν – αν και ήθελαν επισκευές και συντήρηση – χωρίς φροντίδα. Δεν τα συντήρησε λοιπόν και άρχισε σταδιακά το κάθε λεωφορείο να “βγαίνει εκτός”” πρόσθεσε, σημειώνοντας μάλιστα πως, σε επόμενο στάδιο, η ΚΤΕΛ Θήρας προσέφυγε στο ΣτΕ προκειμένου να θέσει εκτός “παιχνιδιού” τον Δήμο. “Η ΚΤΕΛ ακολούθησε την τακτική να κάνει προσφυγή στο ΣτΕ και να πει ότι εγώ έχω δύο άδειες του Δήμου και δεν λειτουργούν επί δύο χρόνια” υπογράμμισε ο ίδιος, λέγοντας πως, αποτέλεσμα ήταν “η απόφαση του ΣτΕ να ακυρώσει άδειες”.

Εστιάζοντας στο “σήμερα”, ο κ. Σιγάλας σημείωσε πως, ο Δήμος Θήρας διατηρεί “δύο άδειες μόνον και αυτές μάλιστα είναι “υπό κατεδάφιση””.

Σκιαγραφώντας σε οικονομικό επίπεδο τη ζημιά για τον Δήμο, από τη σταδιακή απώλεια των αδειών λειτουργίας λεωφορείων, επεσήμανε πως, “η ουσία του ζητήματος είναι τα λεωφορεία που συμμετέχουν στην ΚΤΕΛ – πέρυσι για παράδειγμα – είχαν μέρισμα 350 χιλ. ευρώ το κάθε ένα” γεγονός που όπως συμπλήρωσε μεταφράζεται στο ότι, “αν ο Δήμος διατηρούσε τις επτά άδειες θα είχε ένα μεγάλο ποσό κέρδος, άνω των 2 εκατ. ευρώ”.

Να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες”

Υποστηρίζοντας πως, από τη σημερινή λειτουργία της συγκοινωνίας, δεν εξυπηρετούνται οι δημότες και κυρίως οι μαθητές του νησιού, ο Βαγγέλης Σιγάλας ως μέλος της περιφερειακής παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης, κάνει έκκληση προς τις αρμόδιες Αρχές και τα ελεγκτικά όργανα της δημόσιας ζωής, προκειμένου να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες.

“Αυτή τη στιγμή κινδυνεύει να μην έχει κανένα μερίδιο ο Δήμος και φυσικά η συγκοινωνία να είναι προβληματική και να την εκτελούν οι ιδιώτες όπως θέλουν, με αποτέλεσμα τα παιδιά, οι μαθητές να μην έχουν την ανάλογη αντιμετώπιση που πρέπει να έχουν” διαπίστωσε σε απόλυτο τόνο, δηλώνοντας στη συνέχεια κατηγορηματικά πως, “Το ερώτημα είναι ένα: Τόση μεγάλη ζημιά και δεν ευθύνεται κανένας; Δεν θα απολογηθεί κανένας; Δεν θα πει κανένας ας πούμε γιατί έγινε αυτή η ζημιά;”. Σχολίασε δε, πως πρόκειται για ένα θέμα που αποτελεί “τόσο μεγάλη πληγή”, καθώς όπως υποστήριξε, “Ό,τι έσοδα δίνει το τελεφερίκ αυτήν την στιγμή στο Δήμο, θα μπορούσαν να δίνουν και τα δημοτικά λεωφορεία”.

Συνέχισε μάλιστα, υπογραμμίζοντας πως, “Κατά την άποψή μας είναι ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Κι εδώ θέλουμε να εισακουστούν οι φωνές μας στους αρμόδιους της Αποκεντρωμένης, σε Εισαγγελείς ώστε να γίνει παρέμβαση. Τα προβλήματα είναι πολλά και για τους μαθητές και στην εξυπηρέτηση του τοπικού πληθυσμού. Η κατάσταση έχει αλλάξει”. Συγκρίνοντας μάλιστα την εποχή των Κοινοτήτων με τη σημερινή, τόνισε πως, “Τότε που ήμουν Κοινοτάρχης στο Καμάρι είχαμε δρομολόγιο στις 9 το βράδυ γιατί εξυπηρετούνταν 4 παιδιά για εξωσχολικό μάθημα. Σήμερα, τον χειμώνα τα λεωφορεία “κλείνουν” από τις τέσσερις. Σήμερα φαίνεται να μην απασχολεί αν τα παιδιά είναι στον δρόμο, αν πληρώνουν ταξί κι αν έχουν οι γονείς την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν”.

Κλείνοντας το θέμα και κάνοντας γι ακόμη μία φορά έκκληση προς τις αρμόδιες Αρχές ώστε να προβούν σε έλεγχο και παρέμβαση, τόνισε πως, “Η συγκοινωνία ήταν δημοτική συγκοινωνία και την απεμπόλησαν. Η προσπάθειά μας ως Λαϊκή Συσπείρωση είναι να αναδείξουμε πράγματι ποιοί είναι οι υπεύθυνοι και πραγματικά να απολογηθούν γι αυτήν την μεγάλη ζημιά που έχουν κάνει στη δημοτική συγκοινωνία και στην εξυπηρέτηση γενικά των κατοίκων της Σαντορίνης και κύρια των μαθητών. Θέλουμε να υπάρξει παρέμβαση, να επανέλθουν οι επτά άδειες και ιδιοκτήτης να είναι ο Δήμος. Οι αρμόδιοι που ελέγχουν τη δημόσια ζωή να αποδώσουν ευθύνες. Δεν μπορεί ο Δήμος σήμερα να κάνει ότι δεν καταλαβαίνει. Πραγματικά είναι σκάνδαλο πρώτου μεγέθους”.