Διαμαρτυρία του Επάρχου Μήλου για την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δ. Κυκλάδων

Ακτοπλοϊκός «χειμώνας»

  • Τρίτη, 22 Νοεμβρίου, 2016 - 06:14
  • /   Eνημέρωση: 22 Νοε. 2016 - 20:00

Ο ακτοπλοϊκός αποκλεισμός που βιώνουν τα νησιά, ιδιαιτέρως κατά τους χειμερινούς μήνες, επανέρχεται στο προσκήνιο, με επιστολή προς κάθε αρμόδιο φορέα του επάρχου Μήλου, Ν. Βενάκη, ο οποίος επισημαίνει το πρόβλημα της ελλιπούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Δυτικών Κυκλάδων.

Η επιστολή του επάρχου της Περιφερειακής Ενότητας Μήλου, Νίκου Βενάκη, αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Σίφνου, Σερίφου, Μήλου και Κιμώλου, που κατά τους χειμερινούς μήνες περιορίζεται σε ένα μόνο πλοίο και απευθύνεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, Γιάννη Θεοτοκά και την Δ/νση Θαλασσίων συγκοινωνιών, ενώ κοινοποιείται στους Βουλευτές Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας, όπως και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Η επιστολή αναφέρει συγκεκριμένα:

«Όπως όλοι γνωρίζουμε, ένα  από τα πιο σημαντικά προβλήματα των νησιωτικών περιοχών, είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση. Οι κάτοικοι των νησιών βασίζουν την διαβίωσή τους,  την υγειονομική τους περίθαλψη  και την οικονομική τους δραστηριότητα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με τα αστικά κέντρα.

Τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων (Κίμωλος, Μήλος, Σίφνος, Σέριφος) αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό πρόβλημα, ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, αφού τα τρία εξ’ αυτών εξυπηρετούνται μόνο από ένα πλοίο, το Αδαμάντιος Κοραής.

Να σημειωθεί δε, ότι το αντίτιμο του εισιτηρίου για την πολύωρη ταλαιπωρία των νησιωτών μας είναι πολύ υψηλό.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ταξίδι από Πειραιά προς Σέριφο κοστίζει 31 ευρώ, προς Σίφνο και Κίμωλο 36 ευρώ ενώ προς Μήλο 39,50 ευρώ σε απλή θέση χωρίς καμπίνα, όταν την ίδια στιγμή το ταξίδι π.χ από Πειραιά προς Αμοργό ( περισσότερα ν.μ)  κοστίζει 29 ευρώ  με σύγχρονα, πολυτελή και γρήγορα πλοία.

Επίσης, σας γνωρίζουμε ότι κατά την καλοκαιρινή περίοδο που υπήρχαν και άλλα πλοία δινόταν το κίνητρο της έκπτωσης αν κάποιος έβγαζε εισιτήριο μετ’ επιστροφής. Κάτι τέτοιο βέβαια, έπαψε να ισχύει από τις 27/9 και έπειτα όπου η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων εξυπηρετείται μόνο από ένα πλοίο.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν την έλλειψη ανταγωνισμού και την μη τήρηση κάποιων όρων της σύμβασης της άγονης γραμμής.

Σε αφορμή αυτών και σε συνέχεια των προτάσεων και των προβληματισμών που επανειλημμένα σας έχω θίξει για το θέμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας των νησιών μας, ζητάμε:

1) Να τηρείται η νομοθεσία (α. Δρομολόγηση ταχύτερων πλοίων και β. όταν δεν υπάρχει ανταγωνισμός το κράτος να παρεμβαίνει, μέσω της αρμόδιας επιτροπής, στη διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου) και

2) Να τηρούνται οι όροι της σύμβασης των άγονων γραμμών.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, ώστε να μην οδηγηθούν για άλλη μία φορά οι κάτοικοι των νησιών μας σε  κοινωνική και οικονομική περιθωριοποίηση».