Προχωρά η διαδικασία αναφορικά με την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης στο νέο αεροδρόμιο Πάρου, ενώ συνέχεια θα υπάρξει και με την επέκταση των κτιριακών δομών

Συνεχιζόμενη αναβάθμιση

Με γρήγορους ρυθμούς φαίνεται να προχωρούν οι διαδικασίες, για την επέκταση του διαδρόμου απογείωσης – προσγείωσης, για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, με το Δήμο να προετοιμάζεται, για ακόμη περισσότερες ενέργειες αναβάθμισής του.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, από πλευράς του Δήμου Πάρου, με το υπ’αρ. Α.Π: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/63730/2011 έγγραφο της Δ/νσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διαβιβάστηκε αρμοδίως ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του αερολιμένα Πάρου, προς την Περιφέρεια Αιγαίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει αρμοδίως για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του Αερολιμένα Πάρου. Η τροποποίηση αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης, για λόγους ασφαλείας, από 1400, σε 1800m εντός του χώρου του αεροδρομίου, καθώς και ορισμένων συνοδών έργων μικρής έκτασης που αφορούν κυρίως στη λειτουργικότητά του, ενώ επόμενο βήμα στη διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου είναι οι γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων φορέων και υπηρεσιών.

“Στο Δήμο Πάρου, παρακολουθούμε την εξέλιξη του έργου και τη πορεία των διαδικασιών που εναπομείναν για την ολοκλήρωσή του, προκειμένου να συνδράμουμε με τις υπηρεσίες μας σε οτιδήποτε χρειαστεί”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Συνέχεια με... επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων

Μιλώντας στην εφημερίδα, ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, εξηγεί πως η σχετική μελέτη “έχει φύγει από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου αυτή να γνωμοδοτήσει και σε επόμενο στάδιο, θα έρθει και στο Δήμο μας, ώστε να γνωμοδοτήσουμε κι εμείς”, σημειώνοντας, πως “μετά το έργο προχωράει. Υπάρχει μία χρηματοδότηση στο συρτάρι, από ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ώστε να υλοποιηθεί το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου, σε πρώτη φάση, στα 1.800 μέτρα. Στη συνέχεια, πρέπει να ακολουθηθεί η απαραίτητη διαδικασία, με στόχο, όσο πιο άμεσα γίνεται, καθ’ ότι είναι αναγκαίο, να υλοποιηθεί και το έργο επέκτασης και του αεροσταθμού, όπως ακριβώς ορίζει η μελέτη, δηλαδή περίπου 7.000 μέτρα”.

Αναλυτικότερα, όπως διευκρινίζει, “η σειρά των φάσεων για την αναβάθμιση του αεροδρομίου, αφορά αρχικά στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης και ακολούθως η κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων, ήτοι οι χώροι αναμονής, οι χώροι των επιχειρήσεων, που θα στεγαστούν στο εσωτερικό και άλλοι. Προς το παρόν, βρισκόμαστε στη φάση της επέκτασης του διαδρόμου και σε επόμενη φάση, θα προγραμματιστεί η επέκταση της κτιριακής δομής, δεδομένου ότι είναι και πιο εύκολη διαδικασία, δηλαδή η κατασκευή ενός κτιρίου, στα μέτρα που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του μεγαλύτερου πια αεροδρομίου”.

Ο αερολιμένας να ταιριάζει και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον”

Ο Δήμαρχος Πάρου τονίζει, πως, παρά την απαραίτητη αναμονή, που συνεπάγεται η τήρηση των διαδικασιών, που απαιτεί το ελληνικό δημόσιο, “το γεγονός ότι κινείται η διαδικασία, για αυτή την πρώτη φάση, είναι ένα πολύ καλό νέο. Το οποίο σημαίνει ότι δρομολογείται και δεν έχει σε καμία περίπτωση εγκαταλειφθεί το σχέδιο και ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση του έργου επέκτασης του αεροδρομίου της Πάρου, στο μέγιστο που μπορεί να αξιοποιηθεί, τηρώντας πάντοτε κατά γράμμα, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων”.

Σημαντικό θεωρείται το γεγονός, ότι, κατόπιν της πρωτοβουλίας των παριανών και αντιπαριανών φορέων, να αναλάβουν τη διαδικασία περαίωσης του έργου του νέου αεροδρομίου, η Πάρος αποτελεί μία – περιορισμένη προς το παρόν – πύλη εισόδου στις Κυκλάδες, για πτήσεις από το εξωτερικό, μετά τους διεθνείς αερολιμένες της Μυκόνου και της Σαντορίνης, με το αποτέλεσμα να επηρεάζει ιδιαίτερα θετικά τις αφίξεις στο νησί.

Στο ερώτημα, αν η Πάρος θα μπορέσει να φιλοξενήσει έναν τρίτο διεθνή αερολιμένα στις Κυκλάδες, ο Δήμαρχος υπογραμμίζει, ότι “υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορούν να γίνουν, άλλες διαδικασίες, με τη λειτουργία τελωνείων κλπ, αλλά το νέο Αεροδρόμιο Πάρου, είναι ήδη διεθνές, εφόσον ήδη μπορούν να κατεβαίνουν 150άρια αεροπλάνα. Το αεροδρόμιο, μετά την επέκταση στα 1.800 μέτρα, θα μπορεί να υποδέχεται μεγάλα αεροσκάφη, τζετ, που θα φέρουν περισσότερο ακόμη κόσμο στο νησί μας. Εμείς από την πλευρά μας, κάναμε μία περιβαλλοντική μελέτη, ώστε ο αερολιμένας να ταιριάζει και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον μας και να αναπτυχθεί στο πλαίσιο, στο οποίο πρέπει να αναπτυχθεί. Να είναι λειτουργικό, να αυξηθεί η επιβατική κίνηση μέσω των αεροσκαφών και από την άλλη μεριά, να τηρούνται οι προδιαγραφές, με στόχο το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για το νησί μας και την οικονομία του”.

Τέλος, ο κ. Κωβαίος τόνισε, ότι το εγχείρημα έχει την αμέριστη στήριξη των πολιτών και των φορέων της Πάρου, ενώ διαβεβαίωσε, πως ο Δήμος θα κάνει οτιδήποτε είναι δυνατόν, προκειμένου το νησί να αποκτήσει τις υποδομές, που αξίζουν, σε έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και τους κατοίκους του.

Ετικέτες: