Εδώ και τώρα αλλαγές στο περιφερειακό οδικό δίκτυο Πάρου

Συμφωνία για την αναγκαιότητα μελέτης για το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Πάρου, επήλθε στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού. Σε αυτό, αποφασίστηκε να γίνει αίτημα προς την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου ώστε στην πρώτη αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος για το έτος 2023 να συμπεριλάβει τη μελέτη νέου επαρχιακού οδικού άξονα σύνδεσης του επαρχιακού οδικού δικτύου Αγκαιριάς- Πούντας µε το επαρχιακό οδικό δίκτυο Νάουσας – Λευκών µε παράκαµψη της Παροικίας Πάρου.

Το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου, Κωνσταντίνος Ροκονίδας, ήταν ο πρώτος που πήρε τον λόγο για να εισηγηθεί το θέμα και ενημέρωσε το σώμα για τα ιστορικά στοιχεία του υπάρχοντος ζητήματος, «το κυκλοφοριακό πρόβληµα της Παροικιάς είναι γνωστό. Γνωστές και οι προσπάθειες επίλυσης του προ 22ετιας από την τότε δηµοτική αρχή του Κ. Αργουζή, µε την προοπτική δηµιουργίας δεύτερου περιφερειακού. Γνωστή επίσης η ακύρωση αυτής της προσπάθειας από την µετέπειτα διοίκηση του Ι. Ραγκούση».

Ο Κ. Ροκονίδας για τους λόγους του προβλήματος

Στην συνέχεια, ο κ. Ροκονίδας αναφέρθηκε στους λόγους που οδήγησαν στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, «Είναι φανερό ότι λόγω αύξησης του µόνιµου πληθυσµού, συγκέντρωσης υπηρεσιών και δοµών στη πρωτεύουσα, αύξησης του εποχικού πληθυσµού και µπροστά στην ολοκλήρωση των έργων του αεροδροµίου τα προβλήµατα αυτά θα πολλαπλασιαστούν. Από την άλλη πολύ περισσότερο σήµερα, µιλάµε για την ύπαρξη ενός οδικού δικτύου που σε καµία περίπτωση δεν αποτελεί δηµοτική οδό, αλλά οδικό άξονα µέρος του επαρχιακού οδικού δικτύου. Επιπλέον πρόκειται για ένα έργο µε µελέτη υψηλού κόστους και πολύ περισσότερο κόστους υλοποίησης, που προφανώς χρειάζεται ένταξη σε χρηµατοδοτικό πρόγραµµα.»

«Η δημοτική αρχή παρακολουθεί εδώ και χρόνια το πρόβλημα χωρίς καµία παρέµβαση»

Κλείνοντας ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης έριξε τα βέλη του στην σημερινή δημοτική αρχή, «Οι ευθύνες της παρούσας διοίκησης του Δήμου είναι πολύ μεγάλες. Παρακολουθεί εδώ και οκτώ χρόνια τη µεγέθυνση του προβλήµατος χωρίς καµία παρέµβαση, έχοντας στο τεχνικό πρόγραµµα του δήµου επί 8ετία ένα κωδικό 25.000 ευρώ, για τα µάτια του κόσµου και χωρίς να αναλαµβάνει καµία πρωτοβουλία. Αυτός είναι ο λόγος της πρωτοβουλίας µας να φέρουµε το θέµα στο δηµοτικό συµβούλιο.»

Μ. Κωβαίος: «Το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού µας θέλει πλήρη εκσυγχρονισµό»

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο δήµαρχος Πάρου κ. Μάρκος Κωβαίος, ο οποίος προσπαθώντας να απαντήσει στον κ. Ροκονίδα πάνω στο θέμα, ανέφερε: «Η σκέψη η δική µας βλέπει λίγο τα πράγµατα πιο µακροπρόθεσµα. Συµφωνούµε απόλυτα σε αυτό που είπε ο κύριος Ροκονίδας, απλώς σε πρώτη φάση λέµε να βάλουµε όλα τα ζητήµατα, γιατί όπως είπα και την προηγούµενη φορά, το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού µας θέλει πλήρη εκσυγχρονισµό. Αν θέλετε µπορούµε να πάρουµε και τώρα απόφαση και για τους δρόμους που είναι ήδη χωροθετηµένοι µε χάραξη στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. 

Παρεμβάσεις – προτάσεις από τον δήμαρχο Πάρου

Στην συνέχεια ο δήμαρχος Πάρου αναφέρθηκε στους 4 διαφορετικούς άξονες που χρειάζονται άμεση παρέμβαση. Ποιο αναλυτικά ανέφερε:

«Πρώτος περιφερειακός στην Παροικιά Λιβάδια, που είναι από τον Παρασπόρο στη διασταύρωση Νάουσας - Λευκών ∆ήλιο, όλα αυτά να μπούνε στο τεχνικό πρόγραµµα της Περιφέρειας. ∆εύτερο πολύ σοβαρό είναι λόγω της λειτουργίας σε λίγο καιρό του εµπορικού λιµένα στη θέση Βαρούχας ή Καµινάκι, να µπει ο δρόµος Χοιρόλακας - Μυρσίνη. Αυτό περιλαµβάνεται στη µελέτη αλλά µπορούµε να προτείνουµε και µελέτη χωροθέτησης και νέο φάκελο, από τον Κώστο µέχρι τον Άγιο Βλάσση. Αυτό δεν περιλαµβάνεται στο οδικό δίκτυο, πρέπει να ζητήσουµε καινούργιο. Αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, να δεσµευτούµε να µην κάνουµε τα λάθη του παρελθόντος, που έγινε χάραξη του εδάφους και δεν έγινε αναστολή των οικοδοµικών αδειών µε αποτέλεσµα να γίνουν 14 νέες κατοικίες στον Περιφερειακό.

Τρίτον, προκηρύσσουµε πολεοδόµηση της Παροικιάς, χάραξη νέων δρόµων, ορισµός κοινόχρηστων χώρων που είναι πλατείες, παιδικές χαρές, ορισµός οικοδοµικών τετραγώνων που να περιλαµβάνει υποδοµές όπως σχολεία, δηµαρχείο, νοσοκοµείο, παρκινγκ, σταθµοί λεωφορείων. Τέταρτον, αυτό που όλοι ζητάµε και όλοι λέµε, όρους δόµησης. Πόσο χτίζουν, τα τετραγωνικά. Εδώ είναι σπουδαίο όταν βλέπουµε κάθε µέρα µια καινούργια, µια µπουλντόζα µάλλον να κάνει ένα καινούργιο λάκκο και να χτίζεται την άλλη µέρα µια οικοδοµή, εδώ σε αυτό το χωροταξικό, τοπικό χωροταξικό σχέδιο, µας δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουµε να πούµε αυτούς τους όρους δόµησης. Άρα λοιπόν για εµάς, πρέπει να το δούµε σφαιρικά µε µια ιεράρχηση.»

Συμφωνία, ψήφιση και ζητούμενα

Στην συνέχεια και μετά το τέλος τις τοποθετήσεις τους, κ. Ροκονίδας και κ. Κωβαίος συμφώνησαν στο πόσο σημαντικό είναι να υπάρξουν οι απαραίτητες βελτιώσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και έπειτα το σώμα κλήθηκε να ψηφίσει και αποφάσισε ομόφωνα τα εξής:

Ζητάµε από την περιφέρεια Ν. Αιγαίου την ένταξη των παρακάτω µελετών στη πρώτη

αναµόρφωση του τεχνικού της προγράµµατος για το 2023:

1) Του νέου επαρχιακού οδικού άξονα σύνδεσης του επαρχιακού οδικού δικτύου Αγκαιριάς - Πούντας µε το επαρχιακό οδικό δίκτυο Νάουσας – Λευκών µε παράκαµψη του οικιστικού ιστού της Παροικίας Πάρου, (Περιφερειακός Παροικιάς), όπως αυτός έχει προβλεφθεί και χωροθετηθεί µε το Γενικό Πολεοδοµικό Σχέδιο.

2) Χάραξης µε ταυτόχρονη αναστολή των οικοδοµικών αδειών των παρακάτω δρόµων:

Παροικία (Περιφερειακός Λειβαδίων, από Παρασπόρο διασταύρωση Νάουσας – Λευκών - ∆ήλιο), Χοιρόλακας – Μυρσίνη, Παράκαµψη ∆ρυού – Άσπρου Χωριού, Παράκαµψη Αγκαιριάς, Κώστος – Άγιος Βλάσσης όπως αυτοί έχουν προβλεφθεί και χωροθετηθεί µε το Γενικό Πολεοδοµικό Σχέδιο.

3) Φωτισµού του επαρχιακού οδικού δικτύου.

4) ∆ηµιουργία των κόµβων, Παροικίας – Νάουσας – Χωριά (∆ιασταύρωση πάνω από το γήπεδο Παροικιάς), Πούντα – Παροικία (∆ιασταύρωση Πούντας), Παλιό Αεροδρόµιο – Αγκαιριά (∆ιασταύρωση πάνω από το παλιό αεροδρόµιο) και Φύκια – Νάουσα (∆ιασταύρωση Επαρχιακού ∆ικτύου προς Κολυµπήθρες)

5) Επισκευής του υπάρχοντος επαρχιακού οδικού δικτύου.