Οι απαραίτητες εργασίες για το 2024 θα γίνονται από ιδιώτες λόγω έλλειψης προσωπικού από τον Δήμο

Πάρος: Οι ελλείψεις οδηγούν την καθαριότητα σε ιδιωτικά χέρια

Στη λήψη απόφασης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού και σύναψη δημοσίων συµβάσεων, προχώρησε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πάρου σχετικά με την παροχή υπηρεσιών για την καθαριότητα δηµοτικών κτηρίων, την καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων οικισµών, το άσπρισµα πλακόστρωτων παραδοσιακών οικισµών, τη µίσθωση και συντήρηση χηµικών τουαλετών και τον καθαρισµό δηµοτικών τουαλετών για το έτος 2024. Όπως φαίνεται, αναλυτικά παρακάτω, σε όλες τις περιπτώσεις χρειάζεται ενίσχυση από ιδιώτη, καθώς οι δημοτικοί υπάλληλοι δεν επαρκούν για να φέρουν εις πέρας τις εν λόγω εργασίες.. 

Καθαριότητα δημοτικών κτηρίων (προϋπολογισμός 48.211,20 €)

Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την καθαριότητα των δηµοτικών κτηρίων και συγκεκριμένα του ∆ηµαρχείου, των ΚΕΠ και του κτηρίου της Σχολής Μουσικής (Αγία Άννα), όπως επίσης και των κτηρίων των Νοµικών Προσώπων που καταργούνται στις 31-12-2023 και θα στεγάζονται δηµοτικές υπηρεσίες, για χρονικό διάστηµα 12 µηνών. Η έκταση του κτηρίου του ∆ηµαρχείου είναι τεράστια και η διαμόρφωση των χώρων τέτοια (διαφορετικά επίπεδα, σκάλες, βοηθητικοί χώροι) που απαιτούν διαρκή φροντίδα και συνεχείς µετακινήσεις από όροφο σε όροφο και από κτήριο σε κτήριο. Επιπλέον η παλαιότητα του κτηρίου δεν βοηθάει στην οµαλή και ταχεία διεκπεραίωση των εργασιών καθαριότητας και ευπρεπισµού.

Για την καθαριότητα του κτηρίου του Δημαρχείου και των ΚΕΠ απασχολείται μόνο ένα µόνιµος υπάλληλος κλάδου/ειδικότητας ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εσωτερικών Χώρων και είναι φύσει αδύνατο να ανταπεξέλθει σε αυτές τις απαιτήσεις, δεδομένου και του αριθμού των εργαζομένων στα κτήρια. Ο ανάδοχος οφείλει να απασχολήσει 2 εργάτες καθαριότητας εσωτερικών χώρων για την εκτέλεση των εργασιών καθαριότητας των δημοτικών κτιρίων του ∆ήµου Πάρου, για χρονικό διάστημα 12 μηνών. Η εργασία επιβάλλεται να εκτελεστεί και από ιδιώτη λόγω αδυναµίας εκτέλεσης όλων αυτών των εργασιών από ένα µόνο µόνιµο υπάλληλο κλάδου/ειδικότητας ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εσωτερικών Χώρων, ώστε να µην προξενηθούν προβλήµατα υγείας στο προσωπικό του ∆ήµου Πάρου που εργάζεται εντός αυτών των κτιρίων και κυρίως του ∆ηµαρχείου (µεγάλος αριθµός γραφείων και εργαζοµένων, τουαλέτες, χώροι συνεδριάσεων κλπ).

Καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων οικισμών (προϋπολογισμός 120.528 €)

Αυτό το στάδιο αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων των οικισµών, που αφορά την καθαριότητα, οδοκαθαρισµό και καλλωπισµό του συνόλου των εν γένει κοινοχρήστων χώρων (οδοί, πλατείες, πεζοδρόµια, χώροι στάθµευσης, κλπ.) και συγκεκριµένων κοινωφελούς χρήσεως χώρων ( σχολικές αυλές, κλπ.) µε σκοπό την αποτελεσµατική προσφορά υπηρεσιών καθαριότητας και υγιεινής προς τους µόνιµους και εποχιακούς κατοίκους του ∆ήµου, η φροντίδα για την δηµόσια υγεία και η βελτίωση της αισθητικής εικόνας όλων των οικισµών του ∆ήµου Πάρου, ενόψει της έναρξης της θερινής περιόδου και κατά την διάρκεια της θερινής – τουριστικής περιόδου ,λόγω του κενού που θα υπάρξει κατά το χρονικό διάστηµα µεταξύ της λήξης των υπαρχόντων συµβάσεων εργατών καθαριότητας µε σύµβαση εργασίας Ι∆ΟΧ και την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης νέων , αλλά και λόγω των αναγκών που θα προκύψουν από την µείωση του αριθµού των εργαζοµένων στην καθαριότητα , όσον αφορά τις απαραίτητες εργασίες καθαριότητας και ευπρεπισµού του νησιού , µε αποτέλεσµα αυτές να συσσωρευθούν και να είναι αδύνατη η διεκπεραίωση τους µόνο µε το µόνιµο προσωπικό και το προσωπικό Ι.∆.Ο.Χ. που θα προσληφθεί.

Ο ανάδοχος οφείλει να απασχολήσει 15 εργάτες καθαριότητας για την εκτέλεση των εργασιών οδοκαθαρισµού , καθαριότητας και ευπρεπισµού όλων των οικισµών του ∆ήµου Πάρου για χρονικό διάστηµα 4 µηνών, σύµφωνα µε τις ανάγκες της αρµόδιας Υπηρεσίας για το έτος 2024. H ανωτέρω εργασία επιβάλλεται να εκτελεστεί από ιδιώτη λόγω της µείωσης του αριθµού των εργατών καθαριότητας, ώστε να µην προξενηθούν προβλήµατα στην δηµόσια υγεία και να µπορέσει ο ∆ήµος να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του όσον αφορά την καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων ενόψει της της έναρξης της θερινής περιόδου και κατά την διάρκεια της θερινής – τουριστικής περιόδου, περίοδο κατά την οποία το νησί κατακλύζεται από χιλιάδες επισκέπτες.

Άσπρισμα πλακόστρωτων παραδοσιακών οικισμών (προϋπολογισμός 21.700 €)

Η τρίτη κατηγορία αφορά στην παροχή υπηρεσιών για το άσπρισµα σε τµήµατα των πλακόστρωτων δρόµων και πλατειών των παλαιών οικισµών του ∆ήµου Πάρου, συνολικής έκτασης 14.000 τ.μ., κατά την έναρξη και κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου του έτους 2024 για χρονικό διάστηµα 4 µηνών , σύµφωνα µε τις οδηγίες της αρµόδιας Υπηρεσίας. Το άσπρισµα θα εκτελεστεί σύµφωνα µε την καθοδήγηση και την παρακολούθηση της αρµόδιας υπηρεσίας , στον οικισµό της Παροικίας (δρόµος παραδοσιακής αγοράς, δροµάκια περιοχής κάστρου, δροµάκια περιοχή ∆ηµ. Βιβλιοθήκης –Θολάκια – Ζέλου, πλατεία Αγ. Κων/νου, πλατεία Ζωοδ. Πηγής, δρόµοι από πλατεία Ζωοδ. Πηγής προς Κ.Πηγάδι και προς πλατεία Βεντουρή ,πλατεία ∆ηµαρχείου και Αγίας Άννας, πλατεία Αγ. Νικολάου , πλατεία όπισθεν Εκατονταπυλιανής ), της Νάουσας (δρόµος παραδοσιακής αγοράς, πλατείες ), του Κώστου (πλατείες Κώστου, δροµάκια οικισµού), των Λευκών (δρόµος και πλατεία έµπροσθεν ∆ηµοτικού κτιρίου, κεντρικός δρόµος αγοράς και παράπλευροι από πλατεία προς Αγία Τριάδα), των Μαρµάρων (κεντρικός δρόµος, πλατείες), του Προδρόµου (σοκάκια παραδοσιακού οικισµού , πλατεία ) της Μάρπησσας (κεντρική πλατεία Μάρπησσας, δρόµος από µνηµείο Στέλλα προς πλατεία, δροµάκια οικισµού, λοιπές πλατείες οικισµού), του Άσπρου Χωριού (πλατεία Ζωοδ. Πηγής), της Αγκαιριάς (πλατεία Αγίου Γεωργίου), της Αλυκής ( πλατεία Αγίου Νικολάου).

Η πιο πάνω υπηρεσία πρέπει να εκτελεστεί από ιδιώτη (σύµφωνα µε την καθοδήγηση και την παρακολούθηση της αρµόδιας υπηρεσίας), διότι ο ∆ήµος κατά την θερινή περίοδο, λόγω των αυξηµένων αναγκών στον οδοκαθαρισµό και στην αποκοµιδή των απορριµµάτων, δεν διαθέτει το απαιτούµενο προσωπικό για την εκτέλεση των απαιτούµενων εργασιών για το άσπρισµα των πλακόστρωτων.

Μίσθωση, συντήρηση και καθαρισμός χημικών τουαλετών (προϋπολογισμός 45.136 €)

Η σύμβαση αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την μίσθωση, συντήρηση και καθαρισμός χημικών τουαλετών, κατά τη θερινή περίοδο του έτους 2024 (3,5 µήνες ). Συγκεκριµένα, οι χηµικές τουαλέτες (κινητές) θα είναι ανοικτού τύπου (δηλαδή χωρίς οπτική επαφή των λυµάτων από τον χρήστη) µε απολυµαντικό υγρό και στεγανές από βροχή, οι τουαλέτες θα τοποθετούνται από τον ανάδοχο , στο χώρο ή στους χώρους που θα υποδειχθούν από το ∆ήµο Πάρου. Παράλληλα, ο ανάδοχος πρέπει να παραδίδει τις τουαλέτες σε άψογη κατάσταση και να είναι απόλυτα συνεπής κατά την τοποθέτηση και αποµάκρυνσή τους.

Για τη σωστή λειτουργία των τουαλετών κατά την περίοδο της ενοικίασης ο µισθωτής θα πρέπει να αναλάβει τη µεταφορά, τοποθέτηση στους καθορισµένους χώρους, τους απαιτούµενους ηµερήσιους καθαρισµούς , όπως επίσης και την τακτική συντήρησή τους, το σχολαστικό ηµερήσιο καθάρισµα των τουαλετών, το οποίο θα περιλαµβάνει, το άδειασµα της δεξαµενής, λαµβάνοντας υπόψη τον πίνακα συντηρήσεων και την εκκένωση της δεξαµενής της τουαλέτας µε αναρρόφηση και αποµάκρυνση των λυµάτων από ειδικά βυτία. Θα ακολουθεί καθαρισµός µε πίεση και απολύµανση µε χηµικό διάλυµα του εσωτερικού της δεξαµενής των λυµάτων. 

Η πιο πάνω υπηρεσία, πρέπει να εκτελεστεί από ιδιώτη διότι σε χώρους (πλατείες, παραλίες κ.λ.π.) τους οποίους επισκέπτονται πλήθος πολιτών (µονίµων κατοίκων και επισκεπτών), δεν υπάρχουν κοινόχρηστες τουαλέτες. 

Καθαρισμός δημοτικών τουαλετών (προϋπολογισμός 11.718 €)

Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά στην παροχή υπηρεσιών για τον καθαρισμό δημοτικών τουαλετών, κατά τη θερινή περίοδο του έτους 2024 (3,5 µήνες ) Οι ∆ηµοτικές τουαλέτες είναι µόνιµα δηµοτικά κτήρια στα οποία για τη σωστή λειτουργία τους κατά την περίοδο της συντήρησης ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει τους απαιτούµενους ηµερήσιους καθαρισµούς, όπως επίσης και την τακτική συντήρησή τους, λαµβάνοντας υπόψη τον πίνακα συντηρήσεων.

Ο ∆ήµος Πάρου λειτουργεί σε όλο το νησί 10 κτήρια µε δηµοτικές τουαλέτες για το κοινό, 4 κτήρια στην Παροικιά, 2 στη Νάουσα, 1 στη Μάρπησσα και 3 στην Αλυκή. Για την εργασία καθαρισµού των 10 δηµοτικών τουαλετών , απαιτούνται 6 εργάτες καθαριότητας (µια βάρδια πρωινή και µια βάρδια απογευµατινή) διότι η λειτουργία τους είναι 24ωρη.