Παρουσίαση του Προγραμματισμού της Διεύθυνσης Τουρισμού για το 2014

Υπέρβαση του τουριστικού προφίλ των νησιών

Η σημασία της ανάδειξης της πολιτισμικής ταυτότητας του Αιγαίου υπογραμμίστηκε στην παρουσίαση του Προγραμματισμού της Διεύθυνσης Τουρισμού για το 2014 και του “Έτους Πολιτισμού” για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου.

Η εκδήλωση, η οποία παρουσιάστηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Ρόδο, αποτελεί ορόσημο, καθώς για πρώτη φορά συνέρχονται σε διάλογο με κοινή αποστολή οι τοπικοί φορείς τουρισμού και πολιτισμού.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Περιφερειάρχης, Γιάννης Μαχαιρίδης, χαιρετισμό απηύθυνε η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Χριστιάνα Καλογεροπούλου, ενώ κεντρικές ομιλήτριες ήταν η Αντιπεριφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Ελευθερία Φτακλάκη, και η Περιφερειακή Σύμβουλος Υπεύθυνη Πολιτισμού για τα Δωδεκάνησα, Ειρήνη Σβύνου.

Ανάδειξη της πολιτισμικής ταυτότητας του Αιγαίου

Ο κ. Μαχαιρίδης τόνισε ότι η προβολή του ανεκτίμητου πολιτιστικού πλούτου του Αιγαίου θα πρέπει να γίνει μέσα από δράσεις και έργα υποδομής που προϋποθέτουν στενή συνεργασία ανάμεσα στους φορείς. Αναφέρθηκε επίσης σε εμβληματικές δομές, όπως το Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρόδου και το Μουσείο Νεώτερης Ιστορίας, έργα της Περιφέρειας, το Μουσείο Νεώτερης Τέχνης και το Εθνικό Θέατρο, τονίζοντας πως πρέπει να αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση της πολιτιστικής ταυτότητας της Ρόδου. Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, ο πολιτισμός δίνει μεγάλη αξία στον τουρισμό, και πρέπει να αξιοποιηθεί μαζί με το περιβάλλον, ώστε, όπως είπε χαρακτηριστικά, “όταν τελειώσει αυτός ο χρόνος, να αφήσει πίσω υποδομές για το μέλλον”.

Σύμπραξη πολιτιστικών και τουριστικών φορέων

Τον Προγραμματισμό της Διεύθυνσης Τουρισμού και το “2014 Έτος Πολιτισμού για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου” παρουσίασε εκτενώς η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Φτακλάκη, αναδεικνύοντας κοινές δράσεις μεταξύ τουριστικών και πολιτιστικών φορέων. Σκοπός των δράσεων είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία ταυτότητας προορισμού και η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος του Αιγαίου με την αξιοποίηση των σύγχρονων διαθέσιμων εργαλείων του Marketing και της τουριστικής διαδικτυακής πλατφόρμας της Περιφέρειας που ενθαρρύνουν τον βιωματικό τουρισμό και θα ενισχύσουν σημαντικά την θεματική επένδυση του 2014, ως «Έτος Πολιτισμού».

Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος

Υπογραμμίζεται μάλιστα πως η ανάγκη της ανάδειξης ταυτότητας προορισμού και η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος ήταν οι βάσεις του Έτους Πολιτισμού, καθώς διαπιστώθηκε η έλλειψη συντονισμένης προβολής στο υφιστάμενο κεφάλαιο πολιτιστικών στοιχείων και δραστηριοτήτων.

Στη συνέχεια, η κ. Φτακλάκη ανακοίνωσε τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε 19 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις μέσα στην επόμενη περίοδο, καθώς και την διοργάνωση road shows και την παραγωγή ψηφιακού διαφημιστικού υλικού. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δημιουργία καινοτόμων δράσεων, όπως είναι ο θεσμός του Αmbassador (πρεσβευτή), η ανάπτυξη του Πράσινου Τουρισμού (Πρωτόκολλο συνεργασίας με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης), καθώς και συντονιστικού οργάνου διαχείρισης κρίσεων.

Όπως τόνισε, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία των δράσεων του Έτους Πολιτισμού είναι η συνεργασία και ο συντονισμός των φορέων, αλλά και η προβολή αυτών των δράσεων. Ανακοίνωσε ακόμα τη δημιουργία πολιτιστικού καλενταρίου ανά νησί, το οποίο θα υπάρχει στην τουριστική διαδικτυακή πλατφόρμα της Περιφέρειας. Καταλήγοντας, ζήτησε τη συνεργασία των φορέων προκειμένου να υπάρξουν δράσεις πολιτιστικού χαρακτήρα και στις εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο εξωτερικό (εκθέσεις, road shows), ενώ δεσμεύτηκε πως η Διεύθυνση Τουρισμού θα στηρίξει και δράσεις πολιτιστικών φορέων που όμως θα ανταποκρίνονται στην φιλοσοφία του Έτους Πολιτισμού.

Ανάγκη για δημιουργικές συνεργασίες

Την ανάγκη για συνεργασίες ανάμεσα στους φορείς, ώστε να στηριχθούν οι τοπικές εκδηλώσεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος και να προβληθούν συντονισμένα και στοχευμένα στους ξένους επισκέπτες των νησιών μας υπογράμμισε η κ. Σβύνου. Με τη σειρά της, δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει και φέτος τους πολιτιστικούς φορείς, ζητώντας τους να στέλνουν έγκαιρα τις προτάσεις τους, προκειμένου να προγραμματίζεται καλύτερα η υλοποίησή τους.

Από το “ήλιος και θάλασσα” στην αειφόρο τουριστική βιομηχανία

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ακολούθησαν εισηγήσεις και τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων εκπροσώπων των τοπικών τουριστικών και πολιτιστικών φορέων, οι οποίες έδωσαν νότα αισιοδοξίας για την περίοδο που ακολουθεί υπό το πρίσμα του “2014 Έτος Πολιτισμού”. Κοινή εκτίμηση όλων ήταν η αναγκαιότητα για συνεργασίες που θα επιφέρουν την υπέρβαση του τουριστικού προφίλ των νησιών της Περιφέρειας από το παράδειγμα του “ήλιος και θάλασσα” στην αειφόρο τουριστική βιομηχανία που στηρίζεται στην ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.

Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Απασχόλησης, Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, Περιφερειακών θεσμών

και Διεθνών συνεργασιών, Πλατεία Ελευθερίας 1, ΡΟΔΟΣ 85100 – τηλ. 22413.60608, φαξ: 22410.44437

email: antiper.tour@pnai.gov.gr

Ετικέτες: