Η Νησιωτική Ανατροπή για την 4η Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου

  • Τετάρτη, 11 Μαρτίου, 2015 - 15:12

Στην 4η συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Σύρο και στη Ρόδο με τηλεδιάσκεψη την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015, συμμετείχε η περιφερειακή σύμβουλος της Νησιωτικής Ανατροπής, Άννα Μαυρουδή. Η ημερήσια διάταξη περιελάμβανε 30 θέματα και 8 εκτός ημερησίας.

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η διαδικασία εισαγωγής των θεμάτων δεν έγινε με τρόπο που να βοηθά την εύρυθμη λειτουργία της επιτροπής, καθώς μέχρι και την ώρα της συνεδρίασης προστέθηκαν συμπληρωματικές δράσεις σε υπάρχοντα θέματα. Υπερψηφίσαμε την εισαγωγή εκείνων που κατά την κρίση μας είχαν όντως τον κατεπείγοντα χαρακτήρα που δικαιολογεί την εσπευσμένη συζήτησή τους, όπως την παράταση προθεσμίας της ολοκλήρωσης του λιμανιού της Ψάθης Κιμώλου, την αποκατάσταση βλαβών στη Βουρκωτή της Άνδρου, τη συνδιοργάνωση του Final Four πετοσφαίρισης στη Σύρο σε λίγες μέρες.

Υπερψηφίσαμε πληθώρα θεμάτων που αφορούσαν σε τεχνικά έργα σε Ρόδο, Ίο, Άνδρο, όπως συντήρηση ή/και αποκατάσταση οδικού δικτύου, ηλεκτροφωτισμός, επισκευή γέφυρας, μισθώσεις μηχανημάτων για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σε Κέα, Κύθνο, Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Μύκονο, Σύρο και Πάρο. Επίσης, υπερψηφίσαμε προμήθειες για ανάγκες της περιφέρειας σε καύσιμα, αναλώσιμα, ταχυδρομικές υπηρεσίες και εξοπλισμό, καθώς και τις τροποποιήσεις και νέες ανάγκες σε μεταφορές μαθητών. Τέλος, συγκεκριμένα θέματα πολιτισμού, αθλητισμού και δια βίου μάθησης υπερψηφίστηκαν με γνώμονα την κάλυψη πραγματικών αναγκών των κατοίκων των νησιών.

Παράλληλα, σε διάφορα θέματα η περιφερειακή σύμβουλος κατέθεσε ενστάσεις και μειοψήφησε μεταξύ των οποίων τα παρακάτω:

  • τις πολλαπλές μετακινήσεις στο εξωτερικό περιφερειακών συμβούλων χωρίς συγκεκριμένη στοχοθεσία και αιτιολογημένο αποτέλεσμα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

  • τις δαπάνες για παραγωγή τηλεοπτικού μηνύματος, βιβλίου, CD, κτλ. πολιτικής προστασίας με την παρατήρηση ότι υφίσταται έτοιμο αντίστοιχο υλικό στην ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και να δοθούν τα κονδύλια σε άλλες δράσεις, αντίθεση στην οποία συμφώνησε τελικά και η πλειοψηφία

  • δράσεις δια βίου μάθησης που δεν διασφαλίζουν την ισότιμη συμμετοχή όλων των νησιών σε κονδύλια και δράσεις, που δεν εντάσσονται σε κανένα αναπτυξιακό σχεδιασμό και δεν προάγουν τη διαφάνεια των διαδικασιών.

Σε τοποθέτησή της για τα παραπάνω, η περιφερειακή σύμβουλος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Η περιφέρεια δεν πρέπει να μετατραπεί σε έναν απλό διαμεσολαβητή χορήγησης κονδυλίων αποσπασματικά, χωρίς κανένα αναπτυξιακό προγραμματισμό, μέριμνα για ισοκατανομή, διαφάνεια και όραμα για το μέλλον. Η έλλειψη ενημέρωσης του συνόλου των επαρχείων για χρηματοδότηση δράσεων έχει ως αποτέλεσμα την επιλεκτική πρόσβαση σε κονδύλια, είτε αυτά αφορούν τον πολιτισμό είτε τον τουρισμό, τον αθλητισμό ή την δια βίου μάθηση κτλ. Κατά συνέπεια, διευκολύνονται ενδεχομένως οι πελατειακές σχέσεις και αποκλείονται δράσεις και συνέργειες οι οποίες θα μπορούσαν να παράγουν νέες ιδέες και να αναζωογονήσουν τα νησιά μας κατά την διάρκεια του χειμώνα.

«Η δημιουργία μητρώου συλλόγων, φορέων και συλλογικοτήτων, ΜΚΟ κτλ σε κάθε πεδίο, η ετήσια καταγραφή αιτημάτων, ώστε να ιεραρχούνται και να αξιολογούνται οι προτάσεις και να διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών στην πληροφόρηση για το ποιες δράσεις μπορούν να τύχουν οικονομικής υποστήριξης, είναι ενέργειες που μπορούν να λειτουργήσουν στη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει επίσης να ανατραπεί το καθεστώς νησιών πολλών ταχυτήτων: νησιά, δηλαδή, με ποικίλες δραστηριότητες και άλλα τα οποία είναι κυριολεκτικά αφημένα στη μοίρα τους. Εξίσου, σημαντικό πρόβλημα είναι η καθήλωση των Κυκλάδων σε καθεστώς «συντήρησης» ή απλής διαχείρισης της πραγματικότητας σε σχέση με τα Δωδεκάνησα.» Τέλος, τόνισε την αντίθεσή της στην είσοδο ΜΚΟ στα σχολεία χωρίς καμία εκπαιδευτική εποπτεία, υπενθυμίζοντας ότι οι μνημονιακές περικοπές όλων των σχολικών εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, προγράμματα αγωγής υγείας, κτλ) έχουν απογυμνώσει την δημόσια εκπαίδευση από δράσεις παιδαγωγικού χαρακτήρα.