Υπερψηφίστηκε η μελέτη της νέας χωροθέτησης του λιμένα Ερμούπολης Σύρου στο πρώην εργοστάσιο Λαδόπουλου

Απόφαση προόδου και ανάπτυξης

Σημαντικό βήμα “πνοής” για το νησί η συγκατάθεση των δημοτικών συμβούλων

Εστίασαν την κριτική τους στην πορεία του ναυπηγείου όσοι μειοψήφησαν

Το μείζονος σημασίας θέμα της νέας χωροθέτησης του λιμένα της
Ερμούπολης στο πρώην εργοστάσιο Λαδόπουλου, εγκρίθηκε κατά
πλειοψηφία στη χθεσινή πολύωρη συνεδρίαση του δημοτικούσυμβουλίου.

Παρουσία των δύο μελετητών, οι οποίοι ανέλυσαν την πρόταση για τη μεταφορά του λιμανιού στο συγκεκριμένο χώρο, οι αιρετοί τοποθετήθηκαν και εξέφρασαν τις προσωπικές θέσεις τους.

Οι περισσότεροι εκ των δημοτικών συμβούλων εστίασαν την κριτική τους στη θέση πως με τη μεταφορά του λιμανιού, μόνο οφέλη μπορούν να προκύψουν για τον τόπο ενώ έμφαση δόθηκε στα ζητήματα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας, στη μαρίνα που αποτελεί ένα “έργο αέρα” και στον τρόπο αξιοποίησής της, στον τρόπο που δύναται να διαμορφωθεί η χερσαία ζώνη του υφιστάμενου τμήματος του λιμένα καθώς και στη διεκδίκηση τμήματος της τουριστικής πίτας.

Παράλληλα, κάποιοι από τους ομιλητές, έθεσαν επί τάπητος το ζήτημα της επιβίωσης του ναυπηγείου και καταψήφισαν αφού όπως τόνισαν η μεταφορά του λιμανιού δεν μπορεί να συνυπάρξει με τη λειτουργία του ναυπηγείου.

Η καταλληλότερη θέση

Οι δύο μελετητές που ανέλυσαν σταδιακά την πρότασή τους, εξήγησαν με σαφήνεια ότι η προτεινόμενη θέση (πρώην εργοστάσιο Λαδόπουλου), στην οποία προβλέπεται να μεταφερθεί το λιμάνι, αποτελεί την πλέον ουσιαστική επιλογή για την πορεία και την επιβίωση της Σύρου αφού θα δώσει προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή, θα αποσυμφορήσει το κέντρο από το κυκλοφοριακό χάος, θα δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί η προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων αλλά και να διαμορφωθεί κατάλληλα η παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας που παρουσίασαν με τη βοήθεια διαφανειών όλες τις αλλαγές που θα προκύψουν από την εφαρμογή της μελέτης στην πράξη, τόνισαν ότι σκοπός τους, ήταν μετά από την καταγραφή των ήδη υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων και δομών να καταρτίσουν ένα λειτουργικό σχέδιο που θα προσφέρει δυνατότητες προοπτικής στη Σύρο. Αυτός ήταν και ο λόγος που απορρίφθηκε, οποιαδήποτε άλλη επιλογή χωροθέτησης του λιμένα.

Υπερψήφισαν την ανάπτυξη

Ο δήμαρχος, Γιάννης Δεκαβάλλας αλλά και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Γιώργος Βελισσαρίου υπεραμύνθηκαν της προτεινόμενης μελέτης, επισημαίνοντας ότι ο επανασχεδιασμός του λιμένα ήταν ζωτικής σημασίας για το νησί, αφού η σημερινή θέση αποδείχθηκε πως “πνίγει” το κέντρο της πόλης και θέτει εμπόδια στην ανάπτυξή του.

Ο κ. Δεκαβάλλας σημείωσε πως η εν λόγω απόφαση είναι ιστορικής σημασίας και η εφαρμογή της, θα απασχολήσει τις επόμενες δημοτικές αρχές που θα κληθούν να συνεχίσουν το σημαντικό έργο έχοντας ως άξονα μόνο το συμφέρον του τόπου. Στην ανωτέρω θέση συνηγόρησε ο κ. Βελισσαρίου, ο οποίος έκανε λόγο για γενναία πολιτική απόφαση, αναφορικά με την οποία θα ήταν ιδανικό να συμφωνήσουν όλα τα μέλη του συμβουλίου.

Αξίζει δε να τονισθεί, ότι η χωροθέτηση στο πρώην εργοστάσιο Λαδόπουλου, θα “ανοίξει” πόρτες χρηματοδότησης ώστε να προχωρήσει το έργο της μεταφοράς του λιμένα. Επιχείρημα, το οποίο υπογράμμισαν όχι μόνο οι μελετητές στη δευτερολογία τους, αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, όπως ο Ανδρέας Γιαλόγλου και ο Μιχάλης Ζουλουφός, οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ της μελέτης ξεκάθαρα επισημαίνοντας ότι, η εποχή χρειάζεται γενναίες αποφάσεις, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τον τόπο με όραμα και όχι υπό το πρίσμα μίας γενικότερης ύφεσης που δε θα διαρκέσει για πάντα.

Συμπληρωματικά, ο πρώην πλοίαρχος και νυν πρόεδρος των συνταξιούχων ναυτικών, κ. Μηλιός, ο οποίος έδωσε το “παρών” στη συνεδρίαση και πήρε το λόγο μετά τις τοποθετήσεις των αιρετών, γνωρίζοντας καλύτερα από όλους τα τεκταινόμενα στο χώρο της θάλασσας και τις θετικές συνέπειες τις οποίες θα προσφέρει στη Σύρο η “εκμετάλλευσή” της, σχολίασε πως η προς έγκριση μελέτη πρέπει να ιδωθεί από την οπτική γωνία που θέλει τη Σύρο να “ανάβει τις μηχανές” και να αντιμετωπίζει το μέλλον αναπτυξιακά και όχι συντηρητικά. Το λιμάνι όπως πρόσθεσε, μπορεί να αποτελέσει για τον τόπο έναν οικονομικό πνεύμονα και κατέληξε πως, είναι η μόνη σωστή μελέτη που θα μπορούσε να έχει καταρτιστεί για το νησί.

Είπαν όχι, εστιάζοντας στο ναυπηγείο

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της προτεινόμενης θέσης και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της, οι μελετητές δεν αναφέρθηκαν στο ναυπηγείο. Αυτό το γεγονός στάθηκε η αφορμή, να σχολιαστεί αρνητικά η τοποθέτησή τους, κυρίως από τους δημοτικούς συμβούλους της μειοψηφίας, πλην του Κώστα Απέργη που ψήφισε θετικά, οι οποίοι προβάλλοντας την παρατήρηση ότι δεν είναι δυνατόν να μη λαμβάνεται υπόψιν, η λειτουργία μίας σημαντικής μονάδας για τον τόπο που απασχολεί πολλούς εργαζομένους, καταψήφισαν την ολοκληρωμένη πρόταση της εταιρείας, που κατάρτισε μετά από διαγωνισμό.

Επίσης, μεταξύ άλλων, οι επικεφαλής της μειοψηφίας έκαναν λόγο για προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν από τη μη δυνατότητα πρόσβασης τουριστικών λεωφορείων στην προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, από την ακατάλληλη αξιοποίηση της μαρίνας (η οποία δεν προσφέρει επί της ουσίας τίποτε), αλλά και από την ενδεχόμενη εκμετάλλευσή της από ιδιωτική εταιρεία μέσω της “πώλησής” της από το ΤΑΙΠΕΔ. Άποψη με την οποία διαφώνησε ανοιχτά ο ΑνδρέαςΤζίνης, σημειώνοντας πως η ιδιωτικοποίησή της δε θα προσφέρει κάτι καλό στους δημότες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η θέση του Γιάννη Δεναξά, ο οποίος μίλησε για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εν γένει, ενδεχόμενο το οποίο κατά την άποψή του, είναι απευκταίο για τη Σύρο. Ταυτόχρονα και ο Γιώργος Πάπιτσης, εστιάζοντας περισσότερο στο μέλλον του ναυπηγείου, παρά του τόπου συνολικά, δεν ψήφισε θετικά στο ανωτέρω θέμα.

Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως, οι συντάξαντες τη μελέτη, με την επισήμανση πως αφού αυτή εγκριθεί, υπενθύμισαν ότι παρέχει μελλοντικά τη δυνατότητα σε περίπτωση λειτουργίας ή μη του ναυπηγείου, η επόμενη δημοτική αρχή να αποφασίσει εκ νέου για την αξιοποίηση της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης, στην οποία τώρα βρίσκεται το ναυπηγείο, καθιστώντας σαφές πως η παραχώρηση της αρνητικής ψήφου για το συγκεκριμένο λόγο ίσως να μην αποτελεί ένα ουσιαστικό επιχείρημα.