Διαβούλευση για τη λήψη και τήρηση κυκλοφοριακών μέτρων στην Ερμούπολη

Κυκλοφοριακό “λουκέτο” στο ιστορικό κέντρο

Κατάθεση αιτημάτων από τον Σύλλογο Επισιτισμού Εστιάσεως και Συναφών Επαγγελμάτων Σύρου “Τερψιχόρη”

Οπλισμένη με αποφασιστικότητα παρουσιάζεται η Δημοτική Αρχή όσον αφορά στη λήψη κυκλοφοριακών μέτρων που θα “λυτρώνουν” την Ερμούπολη και δη το ιστορικό κέντρο από το κυκλοφοριακό χάος, με τον δήμαρχο Σύρου - Ερμούπολης, Γιώργο Μαραγκό να δηλώνει πως “όποιο και να είναι το πολιτικό κόστος, θα οριστικοποιηθούν μετά από διάλογο μέτρα που θα τηρηθούν από την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο”.

Την πρόθεσή του, να διορθωθεί η σημερινή εικόνα κυκλοφοριακής σύγχυσης της πόλης, διατύπωσε με σαφήνεια στο πλαίσιο της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, κατά τη διάρκεια της οποίας, κλήθηκε ο Σύλλογος Επισιτισμού Εστιάσεως και Συναφών Επαγγελμάτων Σύρου “Τερψιχόρη” να καταθέσει τις προτάσεις του.

Διευκρινίζεται, ότι πρόκειται για μία εκ των συναντήσεων, που θα ακολουθήσουν εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, με σκοπό να γνωστοποιήσουν Σύλλογοι, επαγγελματίες, επιχειρηματίες και δημότες, τις θέσεις τους σχετικά με τη ριζοσπαστική αντιμετώπιση ενός από τους μεγαλύτερους εφιάλτες της Σύρου σε συνάρτηση και με την προώθηση της ανάπλασης της παραλίας της Ερμούπολης.

Αντιμετώπιση κυκλοφοριακού με φόντο την ανάπλαση

Άξιο επισήμανσης αρχικά είναι το γεγονός πως η Επιτροπή Συγκοινωνιών λειτουργεί εκ νέου στη νέα θητεία, αφού η απόφαση της “κατάργησής” της κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο του ενιαίου Δήμου ήταν τουλάχιστον οξύμωρη, δεδομένης της σοβαρότητας του κυκλοφοριακού ζητήματος που παρατηρείται ολοένα και πιο έντονα στην πόλη τα τελευταία χρόνια.

Της συζήτησης ανάμεσα στον πρόεδρο της “Τερψιχόρης”, Δημήτρη Αρβανίτη και των μελών της εν λόγω Επιτροπής, προηγήθηκε η τοποθέτηση του Γιώργου Μαραγκού όσον αφορά στην εξέλιξη του έργου της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Ερμούπολης. “Το έργο της ανάπλασης της παραλίας είναι ένα έργο πνοής, ουσίας, περιεχομένου, ψυχολογίας και βιτρίνας αφού σχετίζεται με το κεντρικό σημείο της πόλης μας, το λιμάνι και για το οποίο, μετά από επίπονες και συστηματικές προσπάθειες κατά το τελευταίο τρίμηνο, σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και το σύνολο των εργαζομένων τους, τους οποίους και ευχαριστώ, καταφέραμε να προγραμματίσουμε, λαμβάνοντας τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις” δήλωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως, απομένει μόνον η άδεια των περιβαλλοντικών όρων και ως εκ τούτου, σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, “με βάση τον προγραμματισμό που κάναμε, ευελπιστούμε ότι το πρώτο δεκαήμερο - δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, θα είμαστε σε θέση να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για το έργο”.

Στο συγκεκριμένο μήκος κύματος, εντάσσεται και ο κύκλος των συζητήσεων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, για το οποίο, ο δήμαρχος συμπλήρωσε πως, “ως Δημοτική Αρχή ήρθαμε να αντιμετωπίσουμε και όχι να αφήσουμε να διαιωνίζεται”. Κατά συνέπεια, υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη που προβάλλει “να λάβουμε μέτρα, τα οποία θα καθοριστούν εντός του επόμενου διμήνου για την κυκλοφοριακή τάξη και αποσυμφόρηση της πόλης μας, τα οποία, τέλη Φεβρουαρίου ή εντός του πρώτου διαστήματος του Μαρτίου, θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε αφού θα έχουμε ακούσει τις προτάσεις όλων των πλευρών”.

“Εξετάζουμε το κλείσιμο του κέντρου”

Σε ανάλογο ύφος κινήθηκαν οι δηλώσεις και του αντιδημάρχου και προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Σταύρου Γουσγουνέλη, προσθέτοντας στα λεγόμενα του κ. Μαραγκού, τη διαπίστωση πως, “Το πρόβλημα είναι έντονο και το βιώνουμε όλοι αλλά επιθυμία μας είναι να ακούσουμε τα αιτήματα των Συλλόγων, των επιχειρηματιών και των πολιτών σχετικά με το πώς θα αντιμετωπισθεί καλύτερα το θέμα, ώστε να οδηγηθούμε σε προτάσεις που θα βελτιώνουν το κέντρο”. Έργο της Δημοτικής Αρχής, σε αυτή την προσπάθεια είναι “να αναβαθμιστούν οι χώροι στάθμευσης περιφερειακά, να δημιουργηθούν νέες θέσεις στάθμευσης, να αυξηθούν τα δρομολόγια των mini bus με την αγορά δύο ακόμη λεωφορείων και να γίνει κτήμα αρκετών δημοτών η ιδέα της χρήσης ποδηλάτου”.

“Γνώμονας είναι να αφήσουμε το κέντρο ανοικτό προς τους επισκέπτες ώστε να απολαμβάνουν το κέντρο της Ερμούπολης” δήλωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, “Εξετάζουμε το κλείσιμο του κέντρου σε ανάλογα σημεία που μπορούν να προταθούν ώστε να μειωθεί και η χρήση του χώρου στάθμευσης στο Νησάκι, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης άλλων χώρων στάθμευσης, ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες”.

Κατέληξε δε, πως, “στόχος είναι να μιλήσουμε και με τους μόνιμους κατοίκους και ενδεχομένως να ανακοινωθεί και προς εκείνους να παραστούν σε μία αντίστοιχη συνεδρίαση” καθώς είναι μία ομάδα πολιτών, εκ της οποίας δεν αποκλείεται να προκληθούν και έντονες διαφωνίες, όπως αναφέρθηκε από μέλη της Επιτροπής στη συνάντηση, στην περίπτωση που αποφασισθεί τελικά να μην γίνεται στο κέντρο χρήση οχημάτων και δικύκλων”.

Προτάσεις “Τερψιχόρης”

Σύμμαχο στη λήψη ριζοσπαστικών αποφάσεων, φαίνεται να έχει η νέα Δημοτική Αρχή σε πρώτο επίπεδο την “Τερψιχόρη” και τα μέλη της, με τον πρόεδρο, Δημήτρη Αρβανίτη, να απαριθμεί το σύνολο των καταστάσεων που παρατηρεί κάποιος στην πόλη κυρίως δε, τις ώρες αιχμής και να δηλώνει κατηγορηματικά πως, “η σημερινή εικόνα δεν είναι ελεγχόμενη και γι αυτό απαιτούνται επιτέλους μέτρα και όχι ημίμετρα”.

Σε απάντηση της επιστολής που είχε αποστείλει στον Σύλλογο η αρμόδια Επιτροπή, οι προτάσεις της “Τερψιχόρης” όπως αναφέρθηκαν δια στόματος κ. Αρβανίτη είναι οι εξής: Πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου (από Πυροσβεστική έως Άγιο Νικόλαο), κατάργηση του πάρκινγκ (θέση Νησάκι), εύρεση περιφερειακού χώρου στάθμευσης μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων (π.χ. οικόπεδο Καθολικής Επισκοπής – Καρνάγιο – Στρατόπεδο – Νεώριο κ.τ.λ.). Για το ωράριο της τροφοδοσίας των καταστημάτων προτείνουμε από 07:00 έως 10:00 και από 15:00 έως 18:00. Αν και εφόσον κλείσει το ιστορικό κέντρο, τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας θα πρέπει να είναι ανά 15 λεπτά και με τις απαραίτητες στάσεις για 24 ώρες. Μεταφορά των Κ.Τ.Ε.Λ. στην Πυροσβεστική, αναμόρφωση του παλαιού χώρου στάθμευσης των Κ.Τ.Ε.Λ. σε χώρο στάσης αυτοκινήτων για επιβίβαση και αποβίβαση στα πλοία. Επίσης, μεταφορά των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στο χώρο πάρκινγκ (θέση Ι.Κ.Α.) και μεταφορά των ταξί στην Περιφέρεια. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης αυτοκινήτων στην παραλιακή ζώνη από Περιφέρεια έως το Ξενοδοχείο “Διογένης” και επέκταση του πεζοδρομίου. Αστυνόμευση σε θέματα στάσης και στάθμευσης από το Ι.Κ.Α. έως το κλειστό γυμναστήριο”.

“Ο επισκέπτης θα είναι είτε διαφημιστής, είτε δυσφημιστής”

Επικεντρώνοντας το περιεχόμενο των τοποθετήσεών τους στο ζήτημα της ουσιαστικής ανάπτυξης του νησιού και της πόλης, τόσο ο Γιώργος Μαραγκός, όσο όμως και το σύνολο των παρευρισκομένων έκαναν λόγο για την αναγκαιότητα που προκύπτει σε επίπεδο “αλλαγής της “κακής νοοτροπίας, των συνηθειών και του κυκλοφοριακού κατεστημένου που επικρατεί ως σήμερα στη Σύρο”. Χαρακτηριστική υπήρξε και η τοποθέτηση του αντιδημάρχου Τουρισμού, Θάνου Φώσκολου, ο οποίος έδωσε το “παρών”, εξηγώντας πως η βελτίωση της ποιότητας ζωής στη Σύρο, θα ενισχυθεί μέσω του Τουρισμού και με αλλαγές που θα ωφελήσουν τον τόπο και θα διαμορφώνουν ως ελκυστικό προορισμό τη Σύρο, θα εισπράξουν όφελος κάτοικοι και επιχειρηματίες. “Στοχεύουμε στην ουσιαστική ανάπτυξη. Θέλουμε ο σοβαρός επισκέπτης να ερωτευθεί το νησί μας, γιατί πρώτοι εμείς είμαστε ερωτευμένοι με τη Σύρο” ανέφερε, λέγοντας ταυτόχρονα, πως, η επιλογή σχετικά με το “τί νησί θέλουμε αφορά όλους τους κατοίκους”, και κατά συνέπεια, όπως σημείωσε παρακάτω, “πρέπει να αποφασίσουμε κατανοώντας ότι, “ο επισκέπτης θα είναι είτε διαφημιστής, είτε δυσφημιστής για το νησί μας”.

Ο ίδιος μάλιστα, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, εξέφρασε την πεποίθηση πως, θα πρέπει να εξετασθεί η προοπτική της “πεζοδρόμησης” του ιστορικού κέντρου καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνον για την καλοκαιρινή περίοδο, σύμφωνα με τη συλλογιστική, ότι, “Η Σύρος δεν πρέπει να έχει δύο πρόσωπα, αλλά ένα πρόσωπο καλοκαίρι και χειμώνα, το οποίο θα γνωρίζουν κάτοικοι κι επισκέπτες”.

Ετικέτες: