Η δημιουργία τουριστικού portal για τη Σύρο στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου

Αιχμές για τις αναθέσεις του portal

Καμβάς αντιπαράθεσης αποτέλεσε η δημιουργία του τουριστικού portal της Σύρου ανάμεσα στον δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό και τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέα Γιαλόγλου, με φόντο τον τρόπο που πραγματοποιήθηκαν οι απευθείας αναθέσεις - τόσο για την κατασκευή του, όσο και για το περιεχόμενο αυτού -, προς εταιρείες της Αθήνας, με “τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας”.

Πριν την έναρξη των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης ο κ. Γιαλόγλου δήλωσε υπέρμαχος της ανάγκης δημιουργίας μίας τουριστικής ιστοσελίδας μέσω της οποίας θα προβάλλεται κατάλληλα το νησί. Ωστόσο, στηλίτευσε το γεγονός πως, στο αρχικό ποσό των 60.000 ευρώ υπήρξε κατάτμηση σε ισόποσα μέρη των 20.000 ευρώ, τα δύο εκ των οποίων δόθηκαν με απευθείας ανάθεση σε μία εταιρεία για την κατασκευή του portal, ενώ παράλληλα, με την ίδια διαδικασία, δόθηκαν χρήματα και σε μία ακόμη εταιρεία, για το περιεχόμενο του portal, η οποία, σύμφωνα με όσα τόνισε, πέραν των “ίδιων στοιχείων επικοινωνίας” που φέρει, “δημιουργήθηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2014”, οπότε και ελήφθη η απόφαση του Δήμου και προχώρησε η ανάθεση του έργου, Δημιουργία Τουριστικής Διαδικτυακής Πύλης και περιεχομένου αυτής σε δύο γλώσσες.

Σημειώνεται πως, η εν λόγω απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, λήφθηκε σε συνεδρίαση όταν τροποποιήθηκε το πλάνο της τουριστικής προβολής του ενιαίου Δήμου και εγκρίθηκε από τον ΕΟΤ με πίστωση 60.000 ευρώ.

“Παραβίαση δημοσίων συμβάσεων, από διαγωνισμό σε απευθείας ανάθεση”

“Είμαστε υπέρ ενός τουριστικού portal για τον Δήμο και το δείξαμε εμπράκτως στην Οικονομική Επιτροπή εγκρίνοντας τις τεχνικές προδιαγραφές αυτού του portal, θεωρώντας ότι αυτές οι προδιαγραφές ανταποκρίνονται στη δημιουργία μίας ιστοσελίδας, ενός portal που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το καλό και την πρόοδο του Δήμου μας” δήλωσε αρχικά ο Ανδρέας Γιαλόγλου, διασαφηνίζοντας τις προθέσεις των μελών της παράταξής του σχετικά με το σχολιασμό αλλά και τις ερωτήσεις που κατέθεσε ακολούθως στη συνεδρίαση. Στηριζόμενος όπως σημείωσε στις αποφάσεις του Δήμου βάσει των σχετικών αναρτήσεων στη Διαύγεια, διευκρίνισε πως μετά την αναμόρφωση του πλάνου προβολής, το οποίο περιείχε το portal με πίστωση 60.000 ευρώ, το εν λόγω πλάνο “εγκρίθηκε από τον ΕΟΤ ως μία συγκεκριμένη ολόκληρη ενέργεια”.

Ωστόσο, πρόσθεσε πως, “Εν συνεχεία, ο Δήμος σπάει αυτό το κομμάτι σε κομμάτια των 20.000 ευρώ και αναθέτει δύο από αυτά, τη δημιουργία τουριστικού portal ως απευθείας ανάθεση σε μία εταιρεία και εν συνεχεία, το ψηφιακό περιεχόμενο πηγαίνει ως απευθείας ανάθεση σε μία εταιρεία”, οι οποίες σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “έχουν παραπλήσια χαρακτηριστικά, δηλαδή, παραπλήσια επωνυμία, το ίδιο τηλέφωνο, το ίδιο φαξ, το ίδιο e-mail. Δηλαδή τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας” ενώ επιπρόσθετα, “έχουν αυτές οι δύο αναθέσεις το ίδιο CPV, την ίδια ταξινόμηση ως προς τα είδη”.

Εξηγώντας με σαφήνεια πως, οι δύο δράσεις της δημιουργίας του portal και της κατασκευής του περιεχομένου του, “είναι αλληλοσυμπληρούμενες και αλληλοεξαρτώμενες που σημαίνει ότι αυτές οι δύο δράσεις οφείλουν να ανατεθούν μαζί, γιατί η μία δεν μπορεί να γίνει χωρίς την άλλη”, επεσήμανε ότι, “Οι δύο αυτές αναθέσεις έγιναν ταυτόχρονα, την ίδια χρονική περίοδο περίπου των εορτών, τον Δεκέμβριο, σε προσφορές οι οποίες ελήφθησαν μία ημέρα πριν την ανάθεση”.

Γνωστοποίησε δε, ότι, οι δύο εταιρείες βρίσκονται στην Αθήνα και η μία εξ αυτών, “δημιουργήθηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2014”.

Συμπερασματικά, υποστήριξε ότι, το σύνολο των στοιχείων που παρέθεσε προς το σώμα, οδηγεί στο ότι, “υπάρχουν ενδείξεις – και το λέω απλά, μόνο ενδείξεις - κατάτμησης, δηλαδή, παραβίαση των δημοσίων συμβάσεων από το διαγωνισμό στην απευθείας ανάθεση και επιπλέον ευνοϊκή συμπεριφορά προς αναδόχους”.

“Ζητήθηκε προσφορά από επιχειρηματίες της Σύρου;”

Πέραν των ανωτέρω, ο Ανδρέας Γιαλόγλου, άσκησε δριμεία κριτική και στο γεγονός πως δεν ζητήθηκε η κατάθεση “έστω μίας προσφοράς” από Συριανούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στο νησί, στον συγκεκριμένο κλάδο. “Να σημειώσω ότι και οι δύο εταιρείες είναι στην Αθήνα και διερωτώμαι αν εδώ ζητήθηκαν από τις εταιρείες του τόπου προσφορές που μπορούν να δημιουργούν τουριστικά portal. Έστω να υποβάλουν μία προσφορά” υπογράμμισε ο κ. Γιαλόγλου, λέγοντας παράλληλα πως, “Θεωρώ ότι κι εδώ υπάρχουν αξιόλογοι επαγγελματίες”. Σημειώνοντας δε, πως, “Η μία εκ των δύο εταιρειών στην οποία έγινε η απευθείας ανάθεση, δημιουργήθηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2014”, ο ίδιος, ζήτησε σαφείς απαντήσεις για τη στάση της Δημοτικής Αρχής. “Ρωτώ εάν ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας είναι ενήμεροι για τη διαδικασία, εάν συμφωνούν με αυτήν τη διαδικασία, αν έχει συνηγορήσει η Νομική Υπηρεσία του Δήμου με αυτήν τη διαδικασία κι εν τέλει, αν θεωρούν ότι αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Δήμου” δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

“Δε μιλάμε για κατάτμηση. Συμβουλευτήκαμε την αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία”

Τις απαντήσεις προς τον κ. Γιαλόγλου παραχώρησε ο δήμαρχος, εξηγώντας πως, ο Δήμος προτού προβεί σε απευθείας αναθέσεις, συμβουλεύτηκε την αρμόδια υπηρεσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στη διαδικασία. “Καταρχήν όσον αφορά στο portal, η μία ανάθεση αναφέρεται στη σχεδίαση και στην ανάπτυξη λογισμικού (software), το οποίο αφορά στη διαδικτυακή πύλη και στην προσαρμογή του με βάση τις ανάγκες της προβολής του τουριστικού προϊόντος της Σύρου. Η δεύτερη ανάθεση αφορά στο υλικό τεκμηρίωσης για την τουριστική προβολή της Σύρου, το οποίο μπορεί να είναι κείμενο, φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, επαγγελματικές φωτογραφίες, μπορεί να είναι βίντεο ή οτιδήποτε άλλο” διευκρίνισε ο κ. Μαραγκός, καθιστώντας κατανοητό πως, “Δε μιλάμε επ΄ ουδενί για κατάτμηση, αλλά μιλάμε για υπηρεσίες οι οποίες έχουν μία συμπληρωματικότητα, αλλά έχουν και μία διακριτότητα” και σημειώνοντας ταυτόχρονα, πως, ακριβώς γι αυτόν το λόγο, “προτού προχωρήσουμε στις αναθέσεις, πραγματοποιήσαμε συνεννοήσεις με την αρμόδια υπηρεσία του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου”.

“Αξιόλογες εταιρείες στη Σύρο. Θέλαμε όμως εταιρεία που θα κάνει τη διαφορά”

Εμμένοντας στη θέση πως πρόκειται για δύο διακριτές υπηρεσίες, που ωστόσο, είναι αλληλοσυμπληρούμενες, εξήγησε αναλυτικά ότι, “Το υλικό βεβαίως και μπορεί να συμπεριληφθεί και να ενσωματωθεί στο portal και θα γίνει, αλλά είναι ένα υλικό το οποίο εν γένει θα το χρησιμοποιήσει ο Δήμος μας για την τουριστική προβολή του”. Μεταξύ άλλων, υποστήριξε πως, “Άρα, λοιπόν, συμφώνησε και η Υπηρεσία Επιτρόπου, ο Επίτροπος ότι αυτές οι υπηρεσίες έχουν και μία διακριτότητα παράλληλα”, συναινώντας όπως χαρακτηριστικά δήλωσε αλλά και καθοδηγώντας τον Δήμο στις ενέργειές του. “Ο ίδιος συναίνεσε και μπορώ να πω μας καθοδήγησε ότι μπορούμε να “σπάσουμε” - δεν είναι σπάσιμο ουσιαστικά – να προχωρήσουμε σε δύο ξεχωριστές διακριτές αναθέσεις” σημείωσε ο δήμαρχος. Υποστήριξε μάλιστα, πως, “αν η μία με την άλλη εταιρεία τυγχάνει να έχουν τα ίδια τηλέφωνα ή δεν ξέρω αν χρησιμοποιούν το ίδιο e-mail πιθανόν και υπάρχει μία σχέση μεταξύ τους. Εγώ αυτό που θέλω να πω είναι ότι κατά τη διάρκεια των συναντήσεων και παρουσιάσεων που είχαμε για το portal από περίπου πέντε εταιρείες από την Αθήνα, οι οποίες ήρθαν όλες στη Σύρο ανεξαιρέτως για να μας παρουσιάσουν τις υπηρεσίες τους και τη λύση που πρότειναν, μπορώ να πω ότι πιστεύω πως ακράδαντα επιλέξαμε – διότι ήμουν παρών και στις πέντε παρουσιάσεις – κατά την άποψή μας, την καλύτερη και την πιο εξειδικευμένη” επεσήμανε ο κ. Μαραγκός, υποστηρίζοντας κατηγορηματικά, πως αυτή η επιλογή δεν αφαιρεί από την αξία των αντίστοιχων επιχειρήσεων της Σύρου. “Δεν αμφισβητεί κανείς ότι και στη Σύρο υπάρχουν αξιόλογες εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα τα οποία ασχολούνται με ανάπτυξη λογισμικού ή δημιουργία ιστοσελίδων, όμως θέλαμε πραγματικά να βρούμε μία εταιρεία, η οποία θα κάνει την διαφορά” τόνισε, επαναλαμβάνοντας πως, “για εμένα υπάρχει μία ξεκάθαρη διακριτότητα ως προς το αντικείμενο” και καταλήγοντας πως, το υλικό προβολής, θα αξιοποιηθεί και “στα τουριστικά φυλλάδια τα οποία θέλουμε να φτιάξουμε και στους τουριστικούς οδηγούς για τη Σύρο”.

Ετικέτες: