Ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού αναφέρονται στις τουριστικές και πολιτιστικές δράσεις της φετινής θερινής περιόδου

Απολογισμός καλοκαιριού

  • Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2016 - 06:20
  • /   Eνημέρωση: 7 Οκτ. 2016 - 22:00
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Την τουριστική και πολιτιστική παρουσία της Σύρου, το καλοκαίρι που πέρασε, αποτύπωσαν ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στην «Κοινή Γνώμη».

Ως η αρμόδια αντιδήμαρχος για τον πολιτισμό, από το καλοκαίρι που πέρασε πιο είναι το πολιτιστικό γεγονός που έρχεται πρώτο για σας και για το οποίο μπορείτε να περηφανευτείτε;

Θ. Μ.: «Πέρυσι, μόλις είχα αναλάβει τα καθήκοντα μου, η μεγάλη μου πικρία ήταν ότι δεν είχα τον χρόνο να προετοιμάσω το φεστιβάλ ρεμπέτικου. Αυτό ήταν ένας προσωπικός προβληματισμός, καθώς ήταν κάτι που το ήθελα πάρα πολύ, όπως και πολλοί Συριανοί. Πιστεύω ότι φέτος, καταφέρνοντας αυτό να γίνει πραγματικότητα και με στόχο να πραγματοποιείται κάθε χρόνο, γιατί αν μπορούμε να οραματιστούμε αυτό το φεστιβάλ σε 10 έτη τα οφέλη τα οποία θα έχει το νησί, με την συνεργασία με άλλες χώρες και την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος που έχει η Σύρος, θα είναι πάρα πολύ μεγάλα».

Με βάθος 10ετίας όπως αναφέρατε, είχε καθιερωθεί το φεστιβάλ Αιγαίου, το οποίο όμως δέχθηκε «τρικλοποδιές» από τον Δήμο. Σαφώς σε βάθος 10ετίας για το ρεμπέτικο, όμως γιατί ακυρώνεται κάτι που είχε παγιωθεί σε σχέση με την πολιτιστική ταυτότητα του νησιού;

Θ. Μ.: «Αποδείξαμε ότι όλα τα φεστιβάλ, τα οποία πραγματοποιούνταν με μεγάλη επιτυχία, καταφέραμε να τα διατηρήσουμε. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι το κομμάτι του πολιτισμού ήταν σε υψηλά επίπεδα, χωρίς να μηδενίσουμε αλλά να στηρίξουμε αυτό το οποίο υπήρχε και στο πρόσωπο του κάθε διοργανωτή, ο οποίος είχε δεσμούς με το νησί και προσέφερε όλα αυτά τα χρόνια. Από εκεί και πέρα πρέπει να καταλάβουμε ότι το θέατρο Απόλλων ανήκει στον Δήμο».

Επιτρέψτε μου να πω ότι ανήκει στους Συριανούς.

Θ. Μ.: «Σωστά. Δεν ανήκει σε κανέναν διοργανωτή. Το πρόγραμμα το διαμορφώνει ο Δήμος και το Δημοτικό Συμβούλιο και ο κάθε ένας θα προσαρμοστεί με βάσει αυτές τις αποφάσεις».

Είναι σε θέση να λειτουργήσει παρακινητικά προς τους επισκέπτες η πολιτιστική δραστηριότητα της Σύρου ή μήπως τελικά επιβάλλεται να χρησιμοποιηθεί το πολιτιστικό «χαρτί» του νησιού για την προσέλκυση επισκεπτών;

Γ. Μ.: «Η Σύρος είναι ένα νησί με ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα και αυτήν ακριβώς θέλουμε να αναδείξουμε και να προβάλουμε. Σαφώς δεν απευθυνόμαστε σε μαζικό τουρισμό. Άλλωστε δεν έχουμε τη δυνατότητα φιλοξενίας μαζικού τουρισμού. Θέλω να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένες μορφές θεματικού τουρισμού, μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση έχει ο πολιτιστικός τουρισμός, ο οποίος στο κομμάτι των εκδηλώσεων, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ένα πάρα πολύ υψηλό επίπεδο. Ειδικότερα φέτος υπήρξε μία στοχευμένη ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Ο πολιτισμός μπορεί να φέρει επισκέπτες στο νησί και για να συμβεί αυτό ένα από τα προαπαιτούμενα είναι η έγκαιρη δυνατότητα ενημέρωσης των δυνητικών επισκεπτών για εκδηλώσεις που θα γίνουν στο νησί. Αυτό, σε σχέση με άλλα χρόνια το βελτιώσαμε, χωρίς να μπορώ ακόμα να πω ότι φτάσαμε στο επιθυμητό επίπεδο, διότι δεν είναι πάντοτε εύκολο σε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τόσες πολλές εκδηλώσεις να το οριστικοποιήσεις πολλούς μήνες πριν, οπότε υπάρχει μία αντικειμενική αδυναμία να κλείσει εγκαίρως. Τουλάχιστον τις μεγάλες διοργανώσεις, που αποτελούν και την προμετωπίδα του προγράμματος μας μπορούμε εγκαίρως να τις κλείνουμε και να παρέχεται η δυνατότητα ενημέρωσης του κόσμου και προγραμματισμού ώστε να συνδυάζει ο κόσμος που επιθυμεί να επισκεφτεί την Σύρο με τα δρώμενα αυτά, κάτι που έως σήμερα δεν ίσχυε».

Μόλις ολοκληρώθηκε η θερινή περίοδος και κατ’ επέκταση και το πολιτιστικό πρόγραμμα του καλοκαιριού. Έχει ξεκινήσει η περίοδος προετοιμασίας ώστε να είμαστε συνεπείς στους χρόνους ανακοίνωσης του νέου προγράμματος στην αρχή του έτους, για την προσέλκυση των επισκεπτών της επόμενης περιόδου;

Θ. Μ.: «Είναι ένα δύσκολο κομμάτι το να έχουμε νωρίτερα το πολιτιστικό μας πρόγραμμα, ο στόχος όμως είναι αυτός. Επίσης να δώσουμε έναν προγραμματισμό και στους πολιτιστικούς συλλόγους, νωρίτερα από ότι τα άλλα χρόνια. Για φεστιβάλ που πραγματοποιούνται χρόνια στο νησί μπορεί το πρόγραμμα τους να βγαίνει νωρίτερα».

Η τοπική κοινωνία της Σύρου είναι εθισμένη στον πολιτισμό και κατά την περίοδο του χειμώνα παραμένει ενεργή, που αναζητά πολιτιστικά δρώμενα. Πόση βαρύτητα δίνεται στο πολιτιστικό πρόγραμμα του χειμώνα;

Θ. Μ.: «Ο Δήμος δεν εστιάζει μόνο στην καλοκαιρινή περίοδο. Τον επόμενο μήνα θα βγει το Χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα του Δήμου. Πολύ νωρίτερα φέτος είναι το καρναβάλι, οπότε ταυτόχρονα πρέπει να γίνεται προετοιμασία και γι’ αυτό. Επειδή για πρώτη φορά πέρυσι, κατά γενική ομολογία, ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αν και κατά τον αρχικό σχεδιασμό απευθυνόταν στους Συριανούς, όμως είχε τέτοια ανταπόκριση και εξωστρέφεια, παρά του ότι το νησί τα Χριστούγεννα δεν είναι και ο πρώτος προορισμός, όμως η Σύρος απέδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει και σε περιόδους νεκρές τουριστικά».

Μέσα στο καλοκαίρι έγιναν και δύο αθλητικές εκδηλώσεις, το τρίαθλο, που κατά γενική ομολογία ήταν μία εξαιρετική διοργάνωση και το Aegean ball festival, για τις οποίες θα υπάρξει και συνέχεια. Όμως είδαμε στο «3 on 3» να «φεύγουν» από τον Δήμο υψηλά ποσά για την χρηματοδότηση, όταν ήταν γνωστό ότι υπήρχαν μεγάλοι χορηγοί που συμμετείχαν με πολλές χιλιάδες ευρώ, υπερκαλύπτοντας το κόστος της όλης διοργάνωσης.

Γ. Μ.: «Είναι γεγονός μία τέτοιας ή αντίστοιχων διοργανώσεων δεν είναι μόνο η αύξηση της επισκεψιμότητας, αλλά και η προβολή του νησιού, που τα επόμενα χρόνια περιμένουμε να την κεφαλαιοποιήσουμε. Στο Aegean ball festival υπήρξαν σημαντικές χορηγίες από πολύ μεγάλες εταιρείες καθώς και από φορείς όπως το υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και ο Δήμος, οι οποίες δεν υπερέβησαν το συνολικό κόστος της διοργάνωσης και υπάρχει αναλυτικός απολογισμός, τον οποίο έχουμε στείλει και στο υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΟΤ. Με έναν εκτιμώμενο προϋπολογισμό της διοργάνωσης της τάξης των 180.000 ευρώ, αν δεν καλυπτόταν ένα σημαντικό μέρος από ιδιώτες χορηγούς ενδεχομένως θα είχαμε αντικειμενικό πρόβλημα να πραγματοποιήσουμε μίας τέτοιας εμβέλειας διοργάνωση. Το γεγονός ότι φέτος υλοποιήθηκε και ήταν για μας ένα μεγάλο στοίχημα, μας έκανε στην αρχή αρκετά προσεκτικούς για να καλυφθεί και κάτι που πιθανόν να μην είχε προβλεφθεί και αυτός ήταν ο λόγος που εγκρίναμε ένα ποσό οικονομικής συμμετοχής του Δήμου 25.000 ευρώ που στη συνέχεια το ανεβάσαμε στις 35.000 ευρώ. Το ποσό μπορεί να ήταν μεγάλο, με βάση τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, όμως αυτά είναι θέματα που στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των δαπανών, θέλουμε να τα περιορίσουμε. Σήμερα, που ξεκινούμε την προετοιμασία αυτών των μεγάλων διοργανώσεων πολλούς μήνες πριν, έχουμε την πολυτέλεια αυτή για να μειώσουμε και τα κόστη. Εξαίρεση αποτελεί το τρίαθλο, για το οποίο πέρυσι είχαν ζητήσει 2.500, ενώ φέτος θα δώσουμε 5.000 ευρώ, όμως είναι μία διοργάνωση που σέβεται τα λεφτά της».

Έχει γίνει πολύ μεγάλη συζήτηση για τις πληρωμές του Δήμου που καθυστερούν και αυτό είναι μία πραγματικότητα, όμως το φεστιβάλ του ρεμπέτικου πληρώθηκε με την λήξη του και μάλιστα στο σύνολο του ποσού, αφήνοντας περιθώρια να εννοηθεί ότι υπήρξε εύνοια υπέρ συγκεκριμένων προσώπων.

Γ. Μ.: «Λόγω της ιδιαιτερότητας του, αλλά και των ονομάτων που ήρθαν, στη σύμβαση που είχαμε κάνει με την ΕΤΑΠ ξεκάθαρα προβλεπόταν, εν αντιθέσει με άλλες συμβάσεις στις οποίες εννοείται ότι η καταβολή της αμοιβής γίνεται εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, υπήρχε η δέσμευση για την άμεση καταβολή των χρημάτων. Επιδιώξαμε να συμπιέσουμε τα κόστη, με όλους τους συντελεστές, με τους οποίους περισσότερο επικοινωνία είχε το Επιμελητήριο Κυκλάδων. Εμείς είχαμε έναν ρόλο περισσότερο υποστηρικτικό. Σεβαστήκαμε ότι πολλά και σημαντικά ονόματα θέλησαν να βοηθήσουν και ήταν ένας από τους όρους της συμφωνίας, όπως πολύ συγκεκριμένα αναφερόταν στη σύμβαση. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν μπαίνει αντίστοιχος όρος».

Θ. Μ.: «Όταν είναι βασική προϋπόθεση από τον φορέα με τον οποίο συνεργάζεσαι και μία συνεργασία αποτελεί παράδειγμα αυτή η συνεργασία με το Επιμελητήριο. Απέδειξε ότι χωρίς η εταιρεία να έχει οικονομικό όφελος καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας ένα τόσο σημαντικό φεστιβάλ».

Η αυξημένη επισκεψιμότητα σε αριθμούς, δεν απέφερε και την ανάλογη εισοδηματική ωφέλεια. Υπάρχει εκ μέρους του Δήμου στόχευση στον τουρισμό υψηλού εισοδήματος;

Γ. Μ.: «Θέλουμε να στοχεύσουμε, διότι η Σύρος έχει μία τέτοια ταυτότητα, η οποί μπορεί να απευθυνθεί ξεκάθαρα σε επισκέπτες οι οποίοι είναι περισσότερο ψαγμένοι, είναι κατά τεκμήριο υψηλότερης εισοδηματικής στάθμης και αυτός είναι ο λόγος που εστιάζουμε και σε μορφές θεματικού τουρισμού, διότι κατά τεκμήριο έχει αποδειχθεί ότι ο θεματικός τουρισμός είναι πιο ανθεκτικός στην κρίση και απευθύνεται σε επισκέπτες υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Για τα επόμενα χρόνια θέλουμε να γίνουμε περισσότερο στοχευμένοι στην προβολή του νησιού, να εστιάσουμε περισσότερο σε περιόδους μη αιχμής, Ιούλιο και Σεπτέμβριο περισσότερο και αυτό το πράττουμε και με εκδηλώσεις που προγραμματίζουμε για αυτούς τους μήνες. Είναι ένας τρόπος να καταστήσουμε ελκυστικό το νησί πέραν των δύο κλασσικών μηνών».

Πως ενέργειες τύπου video clip των Kings ή τύπου Φουρθιώτη-Ρούλας, μπορούν να προσελκύσουν αυτού του είδους τον τουρισμό;

Γ. Μ.: «Σεβόμαστε όλα τα γούστα και όλους τους δυνητικούς επισκέπτες. Το γεγονός ότι εμείς με έναν μεσομακροπρόθεσμο σχεδιασμό και με την δημιουργία σύγχρονων υποδομών θέλαμε να στοχεύσουμε σε επισκέπτες υψηλής εισοδηματικής στάθμης είναι αδιαμφισβήτητο».

Τότε έπρεπε να χρηματοδοτήσετε το video clip της Αρβανιτάκη και όχι των Kings.

Γ. Μ.: «Σε αυτή τη χρονική περίοδο πρέπει να γίνονται και ενέργειες με πιο βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα. Εμείς θέλαμε στο νησί και νέο κόσμο. Φέτος και σύμφωνα με στοιχεία που πήραμε από συλλογικούς φορείς του τουρισμού, είχαμε μία μείωση του μέσου όρους ηλικίας των επισκεπτών. Η αγοραστική δύναμη του Έλληνα έχει τρωθεί τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ και το ποσοστό των Ελλήνων που πηγαίνουν διακοπές είναι σημαντικά μειωμένο. Όμως μπορεί οι ίδιοι να μην κάνουμε διακοπές, αλλά θα πληρώσουμε για να πάνε τα παιδιά μας. Οι ηλικίες 18-20-25 ετών έχουν άλλα κριτήρια επιλογής προορισμού. Εμείς θέλαμε να απευθυνθούμε και σε ένα χαμηλότερο κομμάτι της τουριστικής αγοράς. Σε μία δαπάνη για την προβολή των 150.000 το ότι δόθηκε ένα ποσό της τάξεως των 6.000 ευρώ για μία προβολή του νησιού από μία διαφορετική οπτική που απευθύνεται σε νεαρούς δεν μπορεί να διαφοροποιήσει την κεντρικής μας στόχευση, η οποία είναι πολύ διαφορετική και τεκμηριώνεται από εκδηλώσεις στοχευμένες».

Θ. Μ.: «Είναι πολύ σημαντικό το ότι καταφέραμε και μέσω των μεγάλων χορηγών επικοινωνίας, των οποίων καταφέραμε να έχουμε την στήριξη, όπως ήταν η ΕΡΤ και το MEGA, δημιουργήσαμε ένα spot «Σύρος-Πολιτισμός» που έπαιζε σε καθημερινή βάση, επί πολλούς μήνες στα δύο κανάλια και χωρίς κανέναν κόστος είχαμε την προβολή της Σύρου και του πολιτιστικού μας προγράμματος».

Πώς είναι δυνατόν να έχουμε αυτό το spot δίπλα στο video clip, το οποίο ακύρωσε μεγαλοπρεπώς ο ΕΟΤ, υποχρεώνοντας σας να το τροποποιήσετε, χωρίς να γνωρίζουμε εάν νομιμοποιήστε για κάτι τέτοιο και να μην θεωρηθεί ότι στον Δήμο είστε διχασμένες προσωπικότητες;

Γ. Μ.: «Δεν θέλω να προβώ σε κρίσεις απαξίωσης γι’ αυτή την προσπάθεια προβολής. Έγινε ένας ντόρος, ο οποίος ξεπέρασε τα όρια του video clip».

Θ. Μ.: «Επειδή γνωρίζω ότι αυτό ξένισε κάποιους, κυρίως σε χρήση πολιτιστικών χώρων, προσπαθήσαμε να το προστατεύσουμε».

Είδαμε να προϋπολογίζονται προς τους διάφορους συλλόγους, που σε κάποιες περιπτώσεις αυτοπροσδιορίζονται ως πολιτιστικοί, επιχορηγήσεις, χωρίς κάποιες φορές αυτά τα ποσά να αιτιολογούνται, όπως και δράσεις που αρκετές από αυτές μπορούν να χαρακτηριστούν αστείες. Με ποια κριτήρια;

Θ. Μ.: «Είναι και δικός μου προβληματισμός. Το γεγονός ότι έχουμε πάρα πολλούς συλλόγους που δραστηριοποιούνται στο νησί, εκ των οποίων άλλοι είναι δραστήριοι και παράγουν έργο και άλλοι έχουν μία εσωστρέφεια η οποία δεν προσφέρει. Αυτό που κάναμε ως Δήμος και δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια και με βάση τη νομοθεσία, είμαστε υποχρεωμένοι στην αρχή του έτους να επιχορηγούνται οι σύλλογοι με βάση τον προγραμματισμό τους και είναι ένας τρόπος να γίνεται ένας έγκαιρος προγραμματισμός. Η χρηματοδότηση των πολιτιστικών συλλόγων θεωρώ ότι πρέπει να μειωθεί, ότι είναι πολύ υψηλή για τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου και να γίνει κάποιο νοικοκύρεμα και για κάποιους λόγους ίσως και να μηδενιστεί. Αυτό το οποίο είναι πολύ βασικό είναι ότι θα υπάρξει και απολογισμός των δράσεων τους, στο τέλος του έτους ώστε να κρίνουμε εάν η επόμενη επιχορήγηση τους θα εγκριθεί ή όχι. Πάντως κάποιοι ζουν για τον πολιτισμό και κάποιοι ζουν από τον πολιτισμό».

Η τουριστική Επιτροπή γνωρίζουμε ότι υπολειτουργεί. Δήμαρχε είχατε δηλώσει σε συνέντευξη σας ότι θα αποσυρθείτε από την προεδρεία της. Τι σκοπεύετε να πράξετε;

Γ. Μ.: «Πάντοτε ήμουν ανοιχτός σε προτάσεις, σε ιδέες και στην ενεργό συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των μελών. Το γεγονός ότι στην πορεία του χρόνου διαπιστώνουμε ότι εκ μέρους ορισμένων εκπροσώπων των φορέων απροθυμία συμμετοχής, με προβληματίζει. Υπάρχει μία τάση εύκολης κριτικής, αποστασιοποιημένης από τα πράγματα για οτιδήποτε γίνεται, αλλά δεν υπάρχει η αντίστοιχη τάση συμμετοχής. Προσωπικά επειδή έχω να ασχοληθώ με πολλά πράγματα, η συμμετοχή μου στην Τουριστική Επιτροπή μου δημιουργεί μία δυσκολία στο να αφιερώσω τον χρόνο που απαιτείται. Είμαστε στη διαδικασία εύρεσης αντικαταστάτη. Ο πρόεδρος της Επιτροπής, με βάση τον κανονισμό λειτουργίας της, πρέπει να είναι μόνο αιρετός και αυτό από μόνο του συνιστά έναν εξαιρετικό περιορισμό, χωρίς να θέλω να υπαινιχθώ κάτι για την επάρκεια ή την ικανότητα των υπολοίπων αιρετών. Αν δεν υπήρχε αυτός ο περιορισμός ήδη θα είχε υπάρξει νέος πρόεδρος».

Αφού η τουριστική προβολή του νησιού ποντάρει κατά πολύ και στο πολιτιστικό της πρόγραμμα, γιατί ως Αντιδήμαρχος Πολιτισμού δεν απαιτείτε την συμμετοχή σας στο θεσμικό όργανο ώστε να έχετε ουσιαστικό λόγο στην πολιτική που χαράσσει;

Θ. Μ.: «Και η Επιτροπή Πολιτισμού, με την συμμετοχή και του εκπροσώπου της παράταξης της μειοψηφίας, του κ. Μάρκου Ρούσσου, έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία την οποία πρέπει να την αναγνωρίσουμε, το αποτέλεσμα είναι μίας καλής συνεργασίας. Πολλά από τα θέματα που συζητούνται στην Τουριστική συζητούνται και σε επίπεδο Εκτελεστικής οπότε έτσι και αλλιώς γίνεται».

Ένα θέμα που έχει προκαλέσει αντιδράσεις αφορά στην αποχώρηση από την Φιλαρμονική της αρχιμουσικού, με αποτέλεσμα να συζητείται το μετέωρο βήμα πλέον του σχήματος. Πόσο αυτό το κενό μπορεί να επηρεάσει το μέλλον της και ποιος είναι ο προσανατολισμός του Δήμου;

Θ. Μ.: «Είναι ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο έφτασε στα όρια του. Έχουμε την παραίτηση της αρχιμουσικού, της οποία όλοι αναγνωρίζουμε το πολύ σημαντικό έργο που προσέφερε. Δυστυχώς είναι πραγματικότητα ότι πολλές δομές του Δήμου στηρίζονται σε ένα πρόσωπο. Παρ’ όλες τις προσπάθειες που έγιναν από εμάς στο να παραμείνει η αρχιμουσικός, να αναφέρω ότι στην τελευταία συνάντηση που είχαμε πριν το ατύχημα της, ουδέποτε είχε εκφράσει την πρόθεση της για παραίτηση. Από το γενικό κλίμα της συζήτησης είχαμε καταλήξει ότι ναι μεν υπάρχουν προβλήματα, αλλά βρισκόμαστε σε πολύ καλύτερο επίπεδο όταν ο Δήμος ολοκλήρωσε το έργο στο κτίριο της Φιλαρμονικής, πάγια απαίτηση της αρχιμουσικού και των μαθητών. Παρ’ όλες τις δυσκολίες θεωρώ ότι είναι η ευκαιρία για μία νέα αρχή και θεωρώ ότι απαιτείται πολιτική βούληση γι’ αυτό. Ήδη εξετάζεται το ενδεχόμενο δημιουργίας είτε ενός Νομικού Προσώπου είτε μίας κοινωφελούς επιχείρησης για να στηριχθεί η δομή, που προσφέρει σημαντικό έργο για πολλά παιδιά του νησιού, με την ένταξη μίας μουσικής σχολικής και ταυτόχρονα δράσεων δημιουργικής απασχόλησης. Μου κάνει εντύπωση ότι ξεχωρίζεται ο Δήμος από την Φιλαρμονική. Είναι ένα, άσχετα αν λειτουργούσε, κακώς, ξεχωριστά».