Δριμεία κριτική της μείζονος μειοψηφίας προς το Λιμενικό Ταμείο Σύρου για τον τρόπο κατάρτισης του Τεχνικού Προγράμματος του 2019 για τη Σύρο

Έργα στα όρια απευθείας αναθέσεων και κατατμήσεις

Απαντήσεις από τον πρόεδρο του ΔΛΤΣ, Δημήτρη Κοσμά για τις “διαβολικές συμπτώσεις”

Στο στόχαστρο της κριτικής της μείζονος αντιπολίτευσης βρέθηκε η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αναφορικά με το γεγονός πως το 60% των έργων για τη Σύρο στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2019 είναι στα όρια των απευθείας αναθέσεων.

Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, με αφορμή την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου για το επόμενο έτος, άσκησε έντονη κριτική στη Δημοτική Αρχή και ειδικότερα στον πρόεδρο του ΔΛΤΣ, Δημήτρη Κοσμά, επισημαίνοντας μάλιστα πως, καταψηφίζει η παράταξή του για πρώτη φορά τον προϋπολογισμό των έργων, με φόντο τις “σαφείς ενδείξεις κατάτμησης” έργων.

Αναφέροντας με σαφήνεια τρία έργα που θα μπορούσαν να συνθέτουν το περιεχόμενο μίας μελέτης κι άρα, ενός διαγωνισμού, ο ίδιος ζήτησε απαντήσεις από τον κ. Κοσμά, γνωστοποιώντας εν συνεχεία, πως, καταψηφίζει το Τεχνικό Πρόγραμμα για πρώτη φορά κατά την τρέχουσα θητεία, αφού δεν έλαβε πειστικές απαντήσεις.

Τα έξι από τα δέκα έργα για τη Σύρο είναι στο όριο της απευθείας ανάθεσης”

Κατόπιν της σύντομης τοποθέτησης του κ. Κοσμά, στο πλαίσιο της εισήγησής του, στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και παρά το γεγονός του έγκαιρου προγραμματισμού εκ μέρους της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο Ανδρέας Γιαλόγλου προχώρησε την κριτική του στην ουσία του περιεχομένου των έργων και της κατάρτισης του πλάνου για το 2019.

Πρωτίστως, ο ίδιος έθεσε δύο ερωτήσεις. Όπως ανέφερε, “Κοιτώντας το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2019 παρατηρώ ότι από τα δέκα έργα που περιλαμβάνονται στο κομμάτι που αφορά τη Σύρο, γιατί όπως ξέρετε το Λιμενικό Ταμείο αφορά και τα νησιά Σέριφο, Κύθνο και Κέα, τα έξι από τα δέκα έργα είναι ακριβώς στο όριο της απευθείας ανάθεσης. Είναι στο ποσό των 24.800 ευρώ”.

Με φόντο τα παραπάνω, θέλησε αρχικά να πληροφορηθεί, σχετικά με το αν το Λιμενικό Ταμείο θα προχωρήσει στην ανάθεσή τους μετά από κλήρωση. “Θέλω να ρωτήσω αν τα συγκεκριμένα έργα που είναι στο όριο της απευθείας ανάθεσης, θα ανατεθούν ως τεχνικά έργα και θα μπουν στην κληρωτίδα όπως προβλέπεται για την ανάδειξη του αναδόχου. Γιατί στα υπόλοιπα νησιά δε βλέπω καταμερισμό έργων ακριβώς στην οροφή της απευθείας ανάθεσης. Εδώ το ποσό των 24.800 ευρώ είναι 20.000 συν το ποσό του ΦΠΑ. Αυτό θέλω να ρωτήσω” σχολίασε σχετικά ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας.

Σε απάντηση προχώρησε ο Δημήτρης Κοσμάς, επισημαίνοντας πως, το Λιμενικό Ταμείο ως Νομικό Πρόσωπο δεν υποχρεώνεται σε κλήρωση. “Νομίζω ότι στα Νομικά Πρόσωπα δεν είμαστε υποχρεωμένοι να μπαίνουμε σε κλήρωση των αναδόχων των έργων. Μπορούμε να κάνουμε απευθείας ανάθεση σε εργολάβους ή εμπειροτέχνες που μπορούν να εκτελέσουν το έργο.

Παρόλα αυτά πάντα προσπαθούμε και παίρνουμε προσφορές” υπογράμμισε ο κ. Κοσμάς.

Διαβολική σύμπτωση”

Αμέσως μετά, ο Ανδρέας Γιαλόγλου αφού παρατήρησε πως πρόκειται για διαβολική σύμπτωση να έχουν συμπεριληφθεί έξι έργα με ποσά που ευνοούν την απευθείας ανάθεση, θέλησε να ρωτήσει αν το Λιμενικό Ταμείο Σύρου διαθέτει μελέτες γι αυτά.

“Υπάρχουν μελέτες γι αυτά τα έξι έργα που οριοθετούν στο όριο της απευθείας ανάθεσης; Πώς γνωρίζουμε; Γιατί είναι διαβολική σύμπτωση τα έξι έργα να είναι ακριβώς στα 24.800 ευρώ” δήλωσε, προσθέτοντας παράλληλα, πως, “Και με την απάντηση που μου δώσατε, δημιουργούνται εύλογες ανησυχίες από τη στιγμή που δεν θα υπάρχει κλήρωση για τους όρους της διαφάνειας, ότι ο καθένας μπορεί να χειριστεί τις απευθείας αναθέσεις κατά το δοκούν”.

Επανέλαβε την ερώτησή του δε, λέγοντας, “Υπάρχουν μελέτες και πώς διασφαλίζεται η διαφάνεια;”.

Στα ανωτέρω, τοποθετήθηκε ο κ. Κοσμάς, ο οποίος τόνισε πως, το Λιμενικό Ταμείο πράττει τα νόμιμα, υποστηρίζοντας μάλιστα πως δεν τίθεται καμία αμφιβολία γι αυτό.

“Ούτως ή άλλως, μας δίνει ο νόμος την ευχέρεια των απευθείας αναθέσεων. Μέχρι εδώ. Να σας πω ότι δεν υπάρχει κανένας δράκος, πίσω από αυτά που βλέπετε. Υπάρχουν μελέτες για τα συγκεκριμένα έργα και είναι αξιολογημένες και κοστολογημένες” σημείωσε, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα: “Μην ψάχνεται να βρείτε κάτι που κρύβεται πίσω από αυτά που βλέπετε. Επαναλαμβάνω υπάρχουν συγκεκριμένες μελέτες κοστολογημένες, χωρίς να υπάρχει κανένα άλλο περιθώριο σκέψης, από αυτό που φαίνεται”.

Τεκμηρίωση καταψήφισης. Τρία ξεχωριστά έργα στην ίδια χερσαία ζώνη

Δεδομένου ότι οι απαντήσεις του κ. Κοσμά δεν έπεισαν την μείζονα μειοψηφία, συνολικά τα μέλη της καταψήφισαν, ενώ από τους επικεφαλής, “παρών” δήλωσε και ο Νικόλας Καΐλης από τη Λαϊκή Συσπείρωση.

“Θα είναι η πρώτη φορά που θα καταψηφίσουμε τον προϋπολογισμό του Τεχνικού Προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου διότι δεν έχω καλυφθεί από την απάντηση του κ. Κοσμά. Δεν φαντάζομαι δράκους, αλλά διαβάζοντας τα έργα υπάρχει ξεκάθαρη υπόνοια κατάτμησης” υποστήριξε.

Τεκμηριώνοντας την κριτική του, ανέφερε τα τρία έργα, τα οποία όπως τόνισε θα μπορούσαν να αποτελούν έναν διαγωνισμό.

“Το έργο συντήρηση επιβατικού λιμενικού σταθμού Ερμούπολης (24.800 ευρώ), το έργο επισκευές ανωδομής κρηπιδώματος νοτίου μόλου λιμένα Ερμούπολης” και όπως παρακάτω πρόσθεσε, “το έργο των ύφαλων επισκευών στο λιμάνι”.

“Τα έργα αυτά χωροθετούνται στην ίδια λιμενική ζώνη και συνεπώς, θα μπορούσαν να είναι μία μελέτη που θα πάει με συνοπτικό διαγωνισμό. Από τη στιγμή που βρίσκονται στο ίδιο λιμάνι, θα μπορούσε να είναι μία δημοπρασία” υποστήριξε, κάνοντας λόγο για ενδείξεις κατάτμησης που δεν επιτρέπουν τη δική του θετική ψήφο.

“Εδώ έχουμε ένδειξη κατάτμησης. Και μόνο γι αυτό είναι αρκετό για να μη μπορούμε να συνηγορήσουμε” ανέφερε, με τον κ. Κοσμά, να δηλώνει πως, “Σέβομαι την άποψη κ. Γιαλόγλου αλλά δεν καταλαβαίνω τί σχέση έχει η συντήρηση κι επισκευή του επιβατικού σταθμού με την επισκευή της ανωδομής του κρηπιδώματος του νότιου μόλου (Λαζαρέττα). Είναι όλα στη χερσαία ζώνη αλλά είναι όλα διαφορετικές εργασίες. Δεν καταλαβαίνω που βλέπετε την κατάτμηση. Δε νομίζω να ισχύει αυτό που λέτε”.

Ο Ανδρέας Γιαλόγλου έκλεισε την τοποθέτησή του, επαναλαμβάνοντας τέλος, πως, “Το 60% των έργων του Τεχνικού Προγράμματος είναι στο όριο της απευθείας ανάθεσης, ενώ υπάρχουν κι ενδείξεις κατάτμησης των έργων δεδομένου ότι τρία από αυτά εκτελούνται στην ίδια λιμενική ζώνη”.