Από 1η Ιουνίου οι ναυαγοσώστες θα έχουν τοποθετηθεί στις παραλίες της Βάρης, του Γαλησσά, των Αγκαθωπών και του Κινίου

Ετοιμότητα για τη ναυαγοσωστική κάλυψη στη Σύρο

Σε 85 χιλ. ευρώ ανέρχεται για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης το κόστος για την ασφάλεια των λουομένων
φωτο: Αντώνης Βαμβακούσης

Εγκαίρως ολοκληρώθηκαν φέτος όλες οι διαδικασίες που συνδέονται με την παροχή ναυαγοσωστικής κάλυψης στις παραλίες της Σύρου από τη δημοτική πλευρά, η οποία προχωρά σε σύμβαση με τον ανάδοχο, για την ανάπτυξη των απαιτούμενων υπηρεσιών στις πολυσύχναστες παραλίες του νησιού.

Με κόστος σχεδόν 85 χιλ. ευρώ ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης προχωρά στη συνεργασία με τον ανάδοχο για τις απαιτούμενες υπηρεσίες στις παραλίες του νησιού κατά τη θερινή περίοδο, ώστε οι λουόμενοι να έχουν ασφάλεια σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Σε σχετική ενημέρωση κλήθηκε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, Αλέξης Αθανασίου, ο οποίος ανέφερε πως, από 1η Ιουνίου οι ναυαγοσώστες θα έχουν εγκατασταθεί στις παραλίες ευθύνης του Δήμου, δηλαδή σε Βάρη, Αγκαθωπές και Γαλησσά, όπως όμως και στο Κίνι με ευθύνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου.

Έχουμε μειοδότη, προχωράμε σε σύμβαση”

Δεδομένου ότι απομένει διάστημα δέκα ημερών έως και την ημέρα τοποθέτησης των ναυαγοσωστών στις θέσεις τους, ο κ. Αθανασίου, γνωστοποίησε πως, τη φετινή χρονιά η διαδικασία “έτρεξε” ομαλά.

“Ο διαγωνισμός φέτος βγήκε εμπρόθεσμα ενώ πέρυσι είχαμε το πρόβλημα ότι εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα τον Απρίλη και τον Μάιο μας είπαν κάντε διαγωνισμό. Φέτος ευτυχώς βγήκε εμπρόθεσμα, δηλαδή από αρχές Μαρτίου και έχουν ήδη προχωρήσει τα δύο πρακτικά από την Οικονομική Επιτροπή, έχουμε τον μειοδότη, του οποίου του έχουν ζητηθεί τα χαρτιά του για να έρθει να υπογράψει και να ολοκληρωθεί η διαδικασία” δήλωσε αρχικά, αναφέροντας πως, “για τις τρεις πολυσύχναστες παραλίες του Δήμου το κόστος της ναυαγοσωστικής κάλυψης ανέρχεται σε 85.000 ευρώ, δηλαδή για τις παραλίες του Γαλησσά, των Αγκαθωπών και της Βάρης και ένα ποσό της τάξεως των 12.000 ευρώ από το Λιμενικό Ταμείο, θα προωθηθεί για την παραλία του Κινίου”.

Σχετικά με το ύψος της δαπάνης, θέλησε να σημειώσει πως, “η έκπτωση ήταν μικρή δηλαδή στο 3%, αλλά παρουσιάστηκε μόνον αυτός”.

Πέραν των τυπικών θεμάτων ως και την υπογραφή της σύμβασης, ο ίδιος ρωτήθηκε αν αυτό το καλοκαίρι οι πολυσύχναστες παραλίες της Σύρου θα έχουν ναυαγοσώστες από 1η Ιουνίου, όπως επιβάλλει ο κανονισμός και η νομοθεσία, απαντώντας καταφατικά.

“Ήδη μαζεύουν τον εξοπλισμό και προετοιμάζονται. Η ναυαγοσωστική κάλυψη είναι από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου. Δηλαδή μιλάμε για τετράμηνη κάλυψη. Θα είναι όλα έτοιμα την 1η Ιουνίου”.

Στο νήμα των ανωτέρω, ο Αλέξης Αθανασίου θέλησε να σχολιάσει πως, από φέτος υπάρχει η δυνατότητα απασχόλησης του απαιτούμενου προσωπικού, αφού πλέον δεν απαιτείται η πρόσληψη ατόμων εκτός νησιού. “Το θετικό είναι ότι με όλη αυτήν την απαίτηση, δημιουργήθηκε στη Σύρο και μία μαγιά παιδιών που έχουν βγάλει τα προβλεπόμενα χαρτιά, με τα οποία συνεργάζεται ο ανάδοχος γιατί πέρυσι έπρεπε να φέρει και εξωτερικούς” πρόσθεσε σχετικά ο Αντιδήμαρχος, ενώ τόνισε πως, “Φέτος αυτή η εξέλιξη είναι θετική. Υπάρχει ένα οικονομικό αντικείμενο δουλειάς για τέσσερις μήνες”.

Εξοπλισμός από τον ανάδοχο. Έλεγχος και πρόστιμα στην εταιρεία

Αναφορικά με τις υποχρεώσεις του Δήμου προς τον ανάδοχο του έργου της ναυαγοσωστικής κάλυψης, ο Αλέξης Αθανασίου υπήρξε σαφής. “Ο μόνος εξοπλισμός που διατίθεται από τον Δήμο είναι οι τρεις ναυαγοσωστικές βάρκες, τις οποίες τις είχαμε από τον Δήμο Ποσειδωνίας. Τις συντηρήσαμε, τις εξοπλίσαμε και τις δίνουμε διότι τις έχουμε στον Δήμο. Κάνουμε πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής για όλο τον εξοπλισμό των τριών ναυαγοσωστικών σκαφών. Ό,τι έχει φθαρεί ή απαιτείται επιπλέον, πρέπει να τα προσθέσει ο ανάδοχος και όχι ο Δήμος” διευκρίνισε, υπενθυμίζοντας πως, “αυτές οι βάρκες είναι και δηλωμένες στο Λιμεναρχείο ενώ επί 12 χρόνια ήταν χωρίς χαρτιά”.

Πέραν των ανωτέρω, ο ίδιος συμπλήρωσε πως σύμφωνα και με τη διακήρυξη, “Κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και από ώρας 10.30 – 17.30, ο ανάδοχος θα προσλάβει πέντε ναυαγοσώστες, εκ των οποίων τέσσερις για τα βάθρα (κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα διακοσίων (200) μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου) και έναν για το μηχανοκίνητο μικρό ταχύπλοο σκάφος”. Επιπλέον, ο ανάδοχος οφείλει να έχει έναν συντονιστή – επόπτη και έναν χειριστή σκάφους.

Τέλος, ο Δήμος οφείλει να κατασκευάσει τα ξύλινα βάθρα για τις παραλίες τα οποία και βρίσκονται στις πλαζ, ενώ τους ναυαγοσώστες τους εφοδιάζει με εξοπλισμό ο ανάδοχος.

Αξίζει να σημειωθεί πως, ο ανάδοχος έχει και την υποχρέωση να τοποθετήσει σε εμφανή σημεία πρόσβασης, στο χώρο των λουτρικών εγκαταστάσεων, ειδικές καλαίσθητες πινακίδες διπλής όψεως στις οποίες αναγράφονται στην ελληνική και αγγλική γλώσσα η σημασία των σημαιών και ενδείξεων, το ωράριο υπηρεσίας του ναυαγοσώστη, οι τυχόν υπάρχοντες περιορισμοί ή απαγορεύσεις, οι αριθμοί τηλεφώνων των τοπικών κέντρων παροχής πρώτων βοηθειών και της Λιμενικής Αρχής και ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης (112).

Για τα παραπάνω, όπως εξήγησε ο κ. Αθανασίου, ο ανάδοχος δαπανά ποσό περίπου 50 – 55 χιλ. ευρώ στη μισθοδοσία των ναυαγοσωστών, ενώ το υπόλοιπο ποσό προωθείται σε ανάγκες εξοπλισμού.

Ερωτηθείς για τα πρόστιμα που μπορεί να επιβληθούν κατόπιν ελέγχων από το Λιμεναρχείο, ο κ. Αθανασίου διευκρίνισε πως, αυτά θα επιβαρύνουν τον ανάδοχο. “Ο έλεγχος από το Λιμεναρχείο θα έχει να κάνει με τον εργολάβο και όχι με τον Δήμο. Δηλαδή όποιο πρόστιμο έρθει, θα βαρύνει τον ίδιο”.

Ο Αντιδήμαρχος έκλεισε τις απαντήσεις του, επαναλαμβάνοντας πως φέτος ο Δήμος έτρεξε μέσα στους απαραίτητους χρόνους, αφού κινήθηκε εγκαίρως και η πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου.

“Είμαστε μέσα στους χρόνους. Μπορεί να εκτοξεύθηκε η δαπάνη από 10.000 ευρώ που δίναμε πριν από πέντε χρόνια σε 85.000 ευρώ, αλλά για την ασφάλεια των λουομένων είναι σωστός ο κανονισμός. Αν μη τί άλλο, δεν είναι πεταμένα λεφτά. Νομίζω πως 1η Ιουνίου θα είναι όλοι στις θέσεις τους”.