Άμεσα συνάντηση της νέας Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με τον Γ.Γ. της ΕΣΑΛ με φόντο την τελική έγκριση του νέου λειτουργικού σχεδιασμού

Προβληματισμός για “σημεία” στο master plan

Στη νέα θέση του ακτοπλοϊκού λιμένα και στο θαλάσσιο τμήμα μπροστά από τις καφετέριες, εστίασε στην απάντησή της στο ΔΣ, η Κ. Μαραγκού

Εντός του Νοεμβρίου προγραμματίζεται συνάντηση της νέας Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με την πλευρά της ΕΣΑΛ αναφορικά με το θέμα της τελικής έγκρισης του master plan του λιμένα Ερμούπολης, με την πρόεδρο, Κανδιώ Μαραγκού να γνωστοποιεί πως επί του περιεχομένου του διατηρούνται δύο συγκεκριμένοι προβληματισμοί.

Το θέμα αναφέρθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όταν ο πρώην πρόεδρος του ΔΛΤΣ, Δημήτρης Κοσμάς θέλησε να πληροφορηθεί για τις κινήσεις της νέας Διοίκησης αναφορικά με την εκκρεμότητα της τελικής έγκρισής του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).

Η κα Μαραγκού αν και τόνισε πως η σημερινή Διοίκηση δεν πλέει αντίθετα με το γενικό σχεδιασμό, ωστόσο, γνωστοποίησε πως πρέπει να ξεκαθαριστούν άμεσα δύο θέματα.

Το πρώτο αφορά στον τρόπο που θα αξιοποιηθεί το τμήμα μπροστά από τις επιχειρήσεις εστίασης στην Ερμούπολη (καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια κλπ) και το δεύτερο στο αν ο σημερινός σχεδιασμός του νέου ακτοπλοϊκού λιμένα στη θέση του πρώην εργοστασίου Λαδόπουλου, θα καλύπτει τις σύγχρονες και μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις.

Για τα παραπάνω θέματα τόνισε πως θα επιδιώξει συζήτηση με τον Γενικό Γραμματέα της ΕΣΑΛ εντός του τρέχοντος μήνα.

Απομένει η οριστική έγκριση

Ειδικότερα, ο Δημήτρης Κοσμάς κάνοντας αρχικά μία λιτή αναφορά στην προσπάθεια της προηγούμενης Διοίκησης να προωθήσει την υπόθεση του νέου λειτουργικού σχεδιασμού της λιμενολεκάνης Ερμούπολης, ζήτησε στη συνέχεια να ενημερωθεί για τις ενέργειες από πλευράς νέας Διοίκησης σχετικά με το τελευταίο βήμα, δηλαδή την οριστική έγκριση του master plan από την ΕΣΑΛ.

“Η απερχόμενη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου είχε ασχοληθεί πάρα πολύ έντονα και με πολύ καλά αποτελέσματα για την έγκριση του λειτουργικού σχεδιασμού του λιμένα Ερμούπολης, το γνωστό master plan. Στην πορεία των εξελίξεων κατορθώσαμε να πάρουμε τις απαραίτητες γνωμοδοτήσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως στο τέλος, από το Υπουργείο Τουρισμού και από το Υπουργείο Πολιτισμού. Φτάσαμε λοιπόν, στο τελικό στάδιο για την έγκρισή του από την ΕΣΑΛ. Πλην όμως, οι βουλευτικές εκλογές που προέκυψαν δεν μας επέτρεψαν να έχουμε αυτήν την ικανοποίηση και παρέμεινε στην τελική φάση ο λειτουργικός σχεδιασμός. Ένας σχεδιασμός, ο οποίος πιστεύω ότι δίνει τη μεγάλη ικανοποίηση σε όλον τον Συριανό λαό αλλά και σε εμάς, για την ανάπτυξη και του νοτίου τμήματος του λιμένα, αλλά και του βορείου” ανέφερε ο κ. Κοσμάς, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως θα βοηθήσει και στην αναβάθμιση της υποβαθμισμένης σήμερα περιοχής των Λαζαρέττων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ο ίδιος ρώτησε τα ακόλουθα: “Θα ήθελα να μας γνωρίσετε αν έχετε κάνει κάποια επαφή με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αν έχετε υπόψιν σας, πότε θα συνέλθει η Επιτροπή της ΕΣΑΛ και αν υπάρχει πρόθεση να ενταχθεί η έγκριση του λειτουργικού σχεδιασμού στην επόμενη συνεδρίασή της;”.

Η νέα διοίκηση στέκεται σε δύο θέματα

Σαφής στην απάντησή της, η Κανδιώ Μαραγκού εξήγησε πως θα προκύψει μία συνάντηση με την ΕΣΑΛ ώστε πριν από την τελική έγκριση να διευκρινιστούν δύο σημεία του περιεχομένου του master plan ώστε αν απαιτηθούν τροποποιήσεις, να καταστεί σαφές πότε πρέπει να γίνουν.

“Έχουμε ενημερωθεί για τις κινήσεις την προηγούμενης Δημοτικής Αρχής σχετικά με το master plan του λιμανιού. Ωστόσο, ακριβώς επειδή υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός για δύο θέματα και θα εξηγήσω ποια είναι αυτά, στο επόμενο χρονικό διάστημα και πιθανόν μέσα στο Νοέμβριο θα κάνουμε μία συνάντηση με τον Ειδικό Γραμματέα της ΕΣΑΛ προκειμένου να λυθούν κάποιες απορίες” ανέφερε αρχικά, διευκρινίζοντας τα παρακάτω: “Οι προβληματισμοί είναι οι εξής δύο:

Το ένα θέμα είναι σχετικό με το νέο λιμάνι και την έκτασή του. Κατά πόσον η έκταση του νέου λιμανιού μπορεί να εξυπηρετήσει τις σύγχρονες ανάγκες της εποχής. Όταν δηλαδή το λιμάνι που ήδη έχουμε τώρα μπορεί να φιλοξενήσει δύο και τρία πλοία συν κάποια πλοία για διανυκτέρευση, αυτήν τη δυνατότητα δεν τη βλέπουμε να υπάρχει στο νέο λιμάνι (βλ. σχετική φωτογραφία)”.

Επιπλέον, η ίδια σημείωσε πως, “Ο άλλος προβληματισμός μας έχει να κάνει με τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί ο χώρος μπροστά από τις καφετέριες, διότι δεν του έχει δοθεί επίσημα κάποια κατηγοριοποίηση από αυτές που δίνει το Υπουργείο Τουρισμού σχετικά με μαρίνα, χώρο τουριστικών σκαφών και τα σχετικά”.

Κατόπιν των ανωτέρω, η νέα πρόεδρος αφού επανέλαβε πως, “Είναι απλά και μόνον προβληματισμοί και θέλουμε να τους καταθέσουμε και να τους συζητήσουμε με τον Γενικό Γραμματέα”, η ίδια συνόψισε το βασικό ζήτημα, στα ακόλουθα: “Ο προβληματισμός μας λοιπόν, έγκειται στο εξής: Ή κάνουμε τώρα κάποιες τροποποιήσεις και πηγαίνουμε στη συνέχεια προς έγκριση του master plan ή το εγκρίνουμε ως έχει και οποιεσδήποτε τροποποιήσεις ή βελτιώσεις γίνονται στη συνέχεια”. Η κα Μαραγκού έκλεισε την απάντησή της, λέγοντας τέλος πως, “Πρόθεσή μας πάντως είναι αυτό να τακτοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν. Δεν πλέουμε προς αντίθετη κατεύθυνση”.

Οι βασικές αλλαγές

Προς υπενθύμιση του αναγνωστικού κοινού, παρακάτω ακολουθούν επιγραμματικά οι βασικές αλλαγές που προβλέπει το master plan για τη λιμενολεκάνη της Ερμούπολης. Α. Νέα θέση για το εμπορικό λιμάνι στη θέση Καρνάγιο. β. Νέα θέση του λιμένα ακτοπλοΐας στο χερσαίο τμήμα της θέσης “Λαδόπουλου”. γ. Επέκταση του χώρου της κρουαζιέρας, με μεταφορά της πρόσδεσης με σκοπό τη φιλοξενία μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων. δ. Το σημερινό λιμάνι αξιοποιείται για ελλιμενισμό mega yachts με όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρονται στις θέσεις που ελλιμενίζονται. ε. Αξιοποίηση της μαρίνας στη θέση “Πηδάλι” στα Λαζαρέττα. στ. Δημιουργία ενός μεγάλο χώρου στάθμευσης στο χώρο του σημερινού λιμανιού, από το ύψος της Πυροσβεστικής, μέχρι και τον χώρο των στεγάστρων αναμονής των επιβατών. ζ. Ο χώρος του ναυπηγείου δεν επηρεάζεται από το master plan.