Επί τάπητος και σε προτεραιότητα το “καυτό” θέμα της Ερμούπολης, για τον νέο δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξη Αθανασίου

Άμεσα μέτρα και νέα μελέτη για το κυκλοφοριακό

Προτάσεις μελετημένες και μέτρα εφικτά στην υλοποίησή τους, που θα βοηθούν στην άμβλυνση του μεγάλου προβλήματος του κυκλοφοριακού στην Ερμούπολη και ευρύτερα αυτής, επιδιώκει να θέσει επί τάπητος και σχετικά άμεσα ο νέος δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου και η Δημοτική Αρχή.

Αντιλαμβανόμενος πως ο κυκλοφοριακός “εφιάλτης” του κέντρου δεν μπορεί να μείνει αναπάντητος, προχωρά - σε συνεργασία με συγκοινωνιολόγο και εταιρεία σχετική με το αντικείμενο -, στην επεξεργασία άμεσων μέτρων, ενώ παράλληλα, επεξεργάζεται θα προωθήσει τις διαδικασίες για την εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης.

Στη συνέντευξή του στην “Κοινή Γνώμη” μιλάει αναλυτικά για τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν, ξεκαθαρίζοντας πως οι λύσεις άμεσου χαρακτήρα επιβάλλεται να κινηθούν σε ρεαλιστική βάση.

  • Το κυκλοφοριακό αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο “αγκάθι” για την Ερμούπολη και τις ευρύτερες περιοχές αυτής. Ποιος είναι ο στόχος σας για τη διαχείρισή του; Που βάζετε τον πήχη για το τέλος της θητείας και τι θα θέλατε να επιτύχετε;

“Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να έχουμε μία νέα σύγχρονη κυκλοφοριακή μελέτη. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Συνεπώς, θα προχωρήσουμε σε μέτρα, τα οποία είναι κατά καιρούς εγκεκριμένα και από τους μελετητές συγκοινωνιών που έχουν ασχοληθεί με τον Δήμο μας τα τελευταία – αρκετά – χρόνια και από κυκλοφοριακές μελέτες παλαιότερες, που θα θέλουν επικαιροποιήσεις για να “περάσουν” από τα αρμόδια όργανα του Δήμου. Ο απώτερος στόχος είναι ένας: Σε βάθος χρόνου να προχωρήσουμε σε νέα, σύγχρονη και βιώσιμη κυκλοφοριακή μελέτη. Το περιεχόμενό της θα αποτυπώνει τη σύγχρονη κατάσταση, γιατί όταν κάναμε τη μελέτη Καρεκλά επί Γιάννη Δεκαβάλλα προ 20ετιας είναι σαφές πως έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα και στον αστικό ιστό και στην κυκλοφορία της πόλης.”.

  • Σε πρακτικό επίπεδο, πώς προχωράτε για την εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης; Είστε σε επαφή με μελετητές – συγκοινωνιολόγους, έχετε αναζητήσει εταιρείες;

“Είναι κάτι που κάναμε και προεκλογικά. Δηλαδή ήδη ήμασταν σε επαφή με συγκοινωνιολόγο ακόμη και για να ανακοινώσουμε τις θέσεις μας για το κυκλοφοριακό. Κι αυτό, καθώς θέλαμε να πούμε στους δημότες εφικτά πράγματα που έχουμε στο πρόγραμμά μας και όχι να ανακοινώσουμε κάτι ανέφικτο ή κάποια προσέγγιση σε λάθος κατεύθυνση.

Ο μελετητής με τον οποίο είμαστε σε επαφή, θα έρθει στη Σύρο αρχές Φεβρουαρίου. Είμαστε σε επαφή τόσο εγώ, όσο και ο αντιδήμαρχος, Δημήτρης Κοσμάς και φυσικά και ο Βαγγέλης Χαλκιάς που θα αναλάβει το συγκοινωνιακό κομμάτι της αρμόδιας Επιτροπής.

Επίσης, σκεφτόμαστε να κάνουμε κινήσεις άμεσες που θα αμβλύνουν το πρόβλημα της αναρχίας που παρατηρήσαμε τα τελευταία χρόνια στην πόλη.”.

  • Ποια μέτρα μπορείτε να πάρετε και θα πάρετε άμεσα;

“Η σύνδεση του νέου χώρου στάθμευσης της Λαλακιάς με τη δωρεάν αστική συγκοινωνία είναι από τις πρώτες ενέργειες. Χρειάζεται μία προπαρασκευαστική διαδικασία. Θέλει συζήτηση με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. που είναι και η ανάδοχος εταιρεία, γιατί αλλάζει η σύμβαση που υπερψηφίσαμε κι εμείς προ καιρού. Δεν θα επιβαρύνουμε δημοσιονομικά τον Δήμο. Θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τα δρομολόγια ώστε να συμπεριληφθεί και αυτό το parking.”.

  • Μπορούν να περικοπούν “νεκρές” διαδρομές των mini bus;

“Θα μπορούσαν να περικοπούν νεκρές διαδρομές. Ή θα μπορούσαμε να έχουμε δύο αφετηρίες, δηλαδή η μία να είναι στου Σκλαβενίτη και η άλλη στη Λαλακιά. Όλα αυτά, πρέπει να τα μετρήσουμε σαν δρομολόγια σε συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες και την ΚΤΕΛ Σύρου για να μην εκτοξεύσουμε το κόστος.”.

  • Επεξεργάζεστε τη μονοδρόμηση στο Βροντάδο;

“Ένα ακόμη μέτρο είναι η μονοδρόμηση του Βροντάδου. Ακόμη όμως κι αυτό το κομμάτι της μελέτης που υπήρχε, θέλει επικαιροποίηση. Δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Προσωπικά θα ήθελα να το συνδυάσουμε με τον χώρο στάθμευσης στη θέση “Μπαρούμη”. Αφού προηγηθεί ένα μικρό έργο ράμπας.”.

  • Θα γίνει κάποια παρέμβαση στη θέση Μπαρούμη;

“Ναι. Θέλουμε να κάνουμε παρέμβαση. Από τη στιγμή που έγινε αποκατάσταση και φτιάχτηκε το γήπεδο του Δηλίου από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και υπάρχει ένας χώρος συνάντησης και άθλησης στην ευρύτερη περιοχή Βροντάδου – Δηλίου, το γήπεδο Μπαρούμη δεν το επισκέπτονται. Άλλωστε, είναι ένα γήπεδο που δεν πληροί προδιαγραφές.

Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ώστε να φύγουν οχήματα από τον δρόμο του Βροντάδου, καθώς είναι μία πυκνοκατοικημένη περιοχή και υπάρχει πρόβλημα. Άρα, να αξιοποιηθεί ο χώρος σε συνδυασμό με τη μονοδρόμηση.

Αυτό που εξετάζουμε είναι αν η μονοδρόμηση θα γίνεται για τη σεζόν, για ένα 6μηνο ή αν θα είναι μέτρο ετήσιας διάρκειας.”.

  • Η μονοδρόμη θα μπορεί να γίνει από το Πάσχα και μετά;

“Θα θέλαμε το καλοκαίρι να ισχύει. Θα χρειαστεί συνεννόηση και επικαιροποίηση με τον συγκοινωνιολόγο που συνεργαζόμαστε και την Τεχνική Υπηρεσία μας.”.

  • Υπάρχουν άλλα άμεσα μέτρα που θα ληφθούν αναφορικά με το παραλιακό τμήμα της πόλης και τον κεντρικό άξονα που οδηγεί σε αυτήν;

“Ένα μέτρο που επεξεργαζόμαστε είναι η κατάργηση αριστερών στροφών σε σημεία που επιβαρύνουν την κίνηση. Αυτό αφορά την κάθοδο, δηλαδή την κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης. Για παράδειγμα στο συγκρότημα που βρίσκονται τα σούπερ μάρκετ LIDL και ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, δεν μπορείς να το κάνεις άμεσα. Όμως προς το κέντρο, από το λιμάνι και μετά, έχουμε την αριστερή στροφή στο Λίντο και στην οδό Κέας (στενό Αθυμαρίτη). Αυτές οι αριστερές στροφές δεν βοηθούν και προκαλούν απίστευτο κυκλοφοριακό φορτίο, κυρίως τα καλοκαίρια.”.

  • Σχετικά με το ιστορικό κέντρο και την παράνομη στάθμευση, θα συνδράμει και ο δημοτικός αστυνόμος;

“Έχουμε έναν δημοτικό αστυνόμο προς το παρόν. Δεν μπορούμε να ζητάμε να μας λύσει ένας άνθρωπος όλα τα προβλήματα. Έχουμε συζητήσει με τον αντιδήμαρχο διοικητικών, Νίκο Σκευοφύλακα πως θα κάνει όσα είναι εφικτά για αρχή. Σήμερα δεν έχουμε ένα οργανωμένο αυτοτελές τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας, αλλά αυτά τα πολύ βασικά που πρέπει να κάνει, θα τα κάνει. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος είναι σε πολύ καλή συνεργασία μαζί του.”.

  • Για την Ερμούπολη την περίοδο της τουριστικής σεζόν επεξεργάζεστε κάποια άλλη πρόταση ίσως και πιο “ακραία” όπως πεζοδρόμηση ή όχι;

“Όχι ακραίες προτάσεις. Το έχω πει προεκλογικά και μετεκλογικά. Είμαστε αντίθετοι σε ακραία πράγματα. Η πόλη θα είναι προσβάσιμη, γιατί αν δεν είναι προσβάσιμη, δεν θα είναι και το λιμάνι της προσβάσιμο. Δηλαδή υπάρχει κι άλλο πρόβλημα. Επομένως, με μικρές ή μέτριες πρώτες παρεμβάσεις όπως προανέφερα, θα δούμε πως θα αμβλύνουμε την κατάσταση.

Εν τω μεταξύ, η συνεννόηση με τα καταστήματα, τα ενοικιαζόμενα οχήματα, τους κλάδους της φιλοξενίας και της εστίασης, θα πρέπει να αναπτυχθεί για να βοηθηθούν και οι επισκέπτες. Θα πρέπει να έχουμε σίγουρα έντυπο επεξηγηματικό υλικό με χάρτες, που θα πληροφορούν για όλους τους χώρους στάθμευσης πλησίον της Ερμούπολης, ώστε να ενημερώνονται οι επισκέπτες.

Τέλος, θα παρακολουθούμε την κίνηση των μονοδρομήσεων και των αμφιδρομήσεων που ενδεχομένως να λειτουργούν προβληματικά. Υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις που δεν εξυπηρετούν.”.

  • Αναφορικά με την ελεγχόμενη παραμένετε στη θέση για διατήρησή της;

“Ναι. Έχουμε κάποιες σκέψεις βέβαια για τη χειμερινή περίοδο. Την πρώτη ώρα η χρέωση να είναι μηδενική για τον συμπολίτη μας που θέλει να κάνει τις αγορές του χωρίς να πληρώσει. Είναι στους πρώτους μας στόχους, αφού φυσικά δούμε τί περιθώριο έχουμε στο πλαίσιο της σύμβασης με την εταιρεία για τον εξοπλισμό της ελεγχόμενης. Για το θέμα θα υπάρξει σαφέστερη ενημέρωση το επόμενο διάστημα.”.

  • Παραμένει στο προσκήνιο η ανάγκη για αγορά νέων χώρων για στάθμευση;

    “Αυτό είναι πάντα στους στόχους μας. Σε όλες τις δύσκολες περιοχές, στις γειτονιές της πόλης, ό,τι αυτοκίνητο μπορούμε να το βγάλουμε από τον δρόμο, θα το κάνουμε. Άρα, η διερεύνηση είναι συνεχής για νέους χώρους, έστω και μικρούς, γιατί γνωρίζουμε καλά πως η πόλη δεν είναι ανεξάντλητη.”.

  • Άρα, “πιάνετε” σχεδόν εκ του μηδενός το σοβαρό πρόβλημα…

“Έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις προεκλογικά. Επειδή όμως είναι ένα δύσκολο πρόβλημα, χρειαζόμαστε και τους ειδικούς δίπλα μας. Δεν μπορούμε να κάνουμε τον συγκοινωνιολόγο. Πρέπει να δούμε με ρεαλισμό και σε πρώτο επίπεδο, τι μπορεί να γίνει αυτοτελώς, μέχρι να μας δώσει κι άλλες οδηγίες το γραφείο που έχουμε απευθυνθεί και θα μας βοηθήσει πολύ. Θέλουμε οι προτάσεις και όσα θα φέρνουμε ως λύσεις στο δημοτικό συμβούλιο και με την Τεχνική Υπηρεσία και με την Επιτροπή Συγκοινωνιών, να είναι μελετημένες για να παίρνουμε αποφάσεις.”.