Απαντήσεις του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκου Βακόνδιου για την προσπάθεια αξιοποίησης ευρωπαϊκών πόρων μέσω ΣΒΑΑ για τον νέο χώρο στάθμευσης

Στόχευση στη βελτίωση του parking της Λαλακιάς

Θα εξετάσει τη δυνατότητα σύνδεσης με τη δημοτική συγκοινωνία, η νέα Επιτροπή Συγκοινωνιών

Στην κατεύθυνση βελτίωσης του parking της Λαλακιάς και της μετατροπής του σε έναν οργανωμένο και αδειοδοτημένο χώρο στάθμευσης, κοιτάζει και η νέα Δημοτική Αρχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, στοχεύοντας στην αξιοποίηση χρηματοδότησης μέσω του προγράμματος της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΣΒΑΑ).

Ήδη η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε εντάξει στις προτάσεις της και το parking της Λαλακιάς, δεδομένου πως αυτό αποκτήθηκε για να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου από τον τεράστιο όγκο οχημάτων.

Με άξονα πως η Σύρος μπορεί να διεκδικήσει ευρωπαϊκούς πόρους έως 15 εκατ. ευρώ μέσω του ΣΒΑΑ, η νέα Δημοτική Αρχή θα αναμένει την αξιολόγηση των τελικών προτάσεων της από τη Διαχειριστική Υπηρεσία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, προκειμένου να γνωρίζει αν τελικά ο χώρος στάθμευσης στη Λαλακιά, θα υπάρξει η δυνατότητα να δεχθεί βελτιώσεις και αναβαθμίσεις για καλύτερη λειτουργία, αλλά και για την απόλυτη ασφάλεια των οδηγών.

Αναφορικά με την αναγκαιότητα οργανωμένης διαμόρφωσης του συγκεκριμένου χώρου, που σήμερα και σε καθημερινή βάση, δέχεται πολλά οχήματα, έδωσε απαντήσεις ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος.

Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής, το parking της Λαλακιάς δεν συνδέεται με τη δημοτική συγκοινωνία, γεγονός που θα κληθεί να εξετάσει η νέα Επιτροπή Συγκοινωνιών του Δήμου. Άλλωστε, η δυνατότητα μετακίνησης των επισκεπτών κυρίως, με mini bus, την καλοκαιρινή περίοδο, θα καθιστούσε τον χώρο ακόμη πιο ελκυστικό για στάθμευση.

"Είναι μέσα στη ζώνη ανάπλασης”

Ειδικότερα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος επεσήμανε πως, το έργο βελτιώσεων για το parking έχει συμπεριληφθεί στις προτάσεις του Δήμου για το ΣΒΑΑ και κατά συνέπεια, τόνισε πως η νέα Δημοτική Αρχή θα το διατηρήσει στο πλάνο της, αφού παρίσταται μεγάλη ανάγκη για την καλύτερη δυνατή αξιοποίησή του.

“Είναι μία πρόταση ενταγμένη στις προτάσεις του ΣΒΑΑ και το parking της Λαλακιάς”, υπενθύμισε, εξηγώντας εξ αρχής βέβαια πως, σήμερα, “δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι θα εγκριθεί για το ΣΒΑΑ”. Ωστόσο όπως πρόσθεσε, “θα θέλαμε να προχωρήσει το θέμα της χρηματοδότησης”.

“Οι προτάσεις θα εξετασθούν όλες μία προς μία από τη Διαχειριστική”, σημείωσε παρακάτω, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής θα εστιάζει στο να συμπεριληφθεί στις προτάσεις που θα πάρουν χρηματοδότηση.

“Αρχικά να πω ότι η περιοχή είναι μέσα στη ζώνη υλοποίησης του ΣΒΑΑ. Οπότε, αναμένουμε να δούμε τι θα εγκριθεί για το ΣΒΑΑ και να δούμε και τι τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν. Και μέσα από το ΣΒΑΑ θέλουμε να αναβαθμιστεί και το υπάρχον parking. Θα γίνουν εργασίες για την αναβάθμισή του. Ο χώρος είναι μέσα στη ζώνη ανάπλασης”, πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ακόμη πως, “αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει με το ΣΒΑΑ γιατί θέλουμε αν είναι δυνατόν να πάρουμε από εκεί χρηματοδότηση”.

Ερωτηθείς σε τι θα αφορούν οι περαιτέρω βελτιώσεις, δεδομένου πως σήμερα, ο Δήμος έχει κάνει τα άκρως απαραίτητα για να μπορούν να σταθμεύουν οχήματα, ο κ. Βακόνδιος σε μία γενική αρχικά προσέγγιση, ανέφερε: “Θα αφορούν και στα δάπεδα του parking και στον φωτισμό και σε ό,τι άλλο χρειάζεται για τη λειτουργία του ως ένα σύγχρονο και οργανωμένο parking”.

Εναλλακτικό σενάριο και σύνδεση με mini bus

Δεδομένου πως ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το Πάσχα και το καλοκαίρι, οπότε και η επισκεψιμότητα θα χτυπήσει κόκκινο και οι θέσεις στάθμευσης θα είναι δυσεύρετες, ο κ. Βακόνδιος ρωτήθηκε για την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να το συνδέσει με τη δημοτική συγκοινωνία.

“Είναι στις προθέσεις μας να συνδεθεί. Όμως αυτό θα το εξετάσει πρώτα η Επιτροπή Συγκοινωνιών και τα όποια μέτρα, θα τα δουν πρώτα τα μέλη της. Γιατί αυτό προϋποθέτει τροποποιήσεις δρομολογίων του mini bus”, ξεκαθάρισε, δίνοντας τέλος απάντηση και για το αν τελικώς δεν ενταχθεί στο ΣΒΑΑ, τι θα πράξει ο Δήμος για τη βελτίωσή του και με τι πόρους θα προχωρήσει.

“Εμείς θα κάνουμε την προσπάθειά μας με το ΣΒΑΑ. Αλλά αν προκύψει κάποια τέτοια εξέλιξη και δεν εγκριθεί, τότε θα αξιολογήσουμε την κατάσταση και θα δούμε τι θα κάνουμε, είτε διεκδικώντας κάποιο πρόγραμμα, είτε με χρήματα του Δήμου να υλοποιηθεί μία βελτίωση”, δήλωσε συγκεκριμένα.

Τεκμηρίωση στις προτάσεις του ΣΒΑΑ

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως το θέμα του parking της Λαλακιάς και γενικά ανάγκες βελτιώσεων στην πόλη που συνδέονται με το κυκλοφοριακό και την “ενδυνάμωση” των περιφερειακών χώρων στάθμευσης, έχουν επισημανθεί τεκμηριωμένα στις προτάσεις για το ΣΒΑΑ.

Προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού, ακολουθεί το σημείο που αφορά στις προτάσεις για το κυκλοφοριακό.

“Στον τομέα του δομημένου περιβάλλοντος η κυριότερη πρόκληση αφορά την εύρυθμη κυκλοφορία και στάθμευση σε ολόκληρη την πόλη και κυρίως την αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου. Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας ενός συστήματος park & ride με περιφερειακούς χώρους στάθμευσης και ενίσχυση των βιώσιμων μετακινήσεων, με παράλληλη λειτουργία ενός συστήματος πληροφόρησης (σε real time) για τη διαθεσιμότητα περιφερειακών θέσεων στάθμευσης αλλά και για τη βιώσιμη κινητικότητα (δρομολόγια ΜΜΜ, πεζοπορικές διαδρομές, εναλλακτικά μέσα κινητικότητας).

Ταυτόχρονα οι υποδομές βιώσιμης κινητικότητας (ΜΜΜ, δίκτυο πεζής μετακίνησης, ποδηλατοκίνηση) χρειάζεται να βελτιωθούν και να επεκταθούν. Τέλος απαραίτητη - μακροπρόθεσμα - θεωρείται και η δημιουργία περιμετρικού δακτυλίου για την αποφυγή της κίνησης οχημάτων στο ιστορικό κέντρο. (…) Χρειάζεται μία συγκροτημένη παρέμβαση στο επίπεδο των βασικών υποδομών που στόχο θα έχει να κρατήσει την κίνηση οχημάτων περιφερειακά του κέντρου και να ενισχύσει τη βιώσιμη κινητικότητα (πεζή μετακίνηση, ΜΜΜ, ποδηλατοκίνηση). Για να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα χρειάζονται α) επαρκείς θέσεις στάθμευσης στην περιφέρεια, β) ένα αποτελεσματικό σύστημα ΜΜΜ, γ) ένα

σύστημα πληροφόρησης του κοινού, και δ) πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι ασφαλείς που θα συνδέουν τους χώρους στάθμευσης με τα σημεία «προορισμού» των κατοίκων και επισκεπτών.

(…) Το σύστημα πληροφόρησης θα αφορά τους χώρους στάθμευσης (δηλ. το νότιο τμήμα της πόλης, την περιοχή Νεωρίου και την Α. Παπανδρέου) και τις περιοχές όπου υπάρχουν δρομολόγια ΜΜΜ και δίκτυα πεζής μετακίνησης”.