Η σκηνή της Metropolitan πήρε φωτιά με ένα ακόμη αριστούργημα της παγκόσμιας όπερας

Η Μανόν Λεσκό «έκαψε» καρδιές

Άλλη μία υπερπαραγωγή με την υπογραφή της Metropolitan Opera είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε ζωντανή μετάδοση από τη Νέα Υόρκη το κοινό της Σύρου.

Το αριστούργημα του Τζιάκομο Πουτσίνι «Μανόν Λεσκό» προβλήθηκε το περασμένο Σάββατο στο Θέατρο Απόλλων και σε όλες τις αίθουσες προβολής των παραστάσεων της Μet Opera στην Ελλάδα, αποτελώντας την πρώτη παραγωγή για το δεύτερο μισό της σεζόν 2015-16.

Η σκηνή της Met πήρε φωτιά όταν η σοπράνο, Kristine Opolais, και ο τενόρος, Roberto Alagna, ένωσαν τις δυνάμεις τους σε αυτή την ιστορία εμμονικής αγάπης του Ιταλού συνθέτη. Η Opolais ερμήνευσε μοναδικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας επαρχιωτοπούλας με ελεύθερο πνεύμα που γίνεται η ψυχή του Παρισιού και ο Alagna υποδύθηκε τον τολμηρό φοιτητή που τη διεκδικεί απεγνωσμένα. Ο σκηνοθέτης, Sir Richard Eyre, τοποθέτησε τη δράση στην κατεχόμενη Γαλλία σε ένα σκηνικό φιλμ νουάρ. «Απεγνωσμένο Πάθος» είναι η φράση που ο ίδιος ο Puccini χρησιμοποίησε για να περιγράψει αυτή την όπερα, η οποία επιβεβαίωσε την θέση του ως τον πλέον διάσημο Ιταλό συνθέτη όπερας της εποχής του. Την ορχήστρα διηύθυνε ο πρώτος μαέστρος της Met, Fabio Luisi.

Μία ιστορία εμμονικής αγάπης από τον μετρ Τζιάκομο Πουτσίνι

Στην πρώτη πράξη του έργου, οι θεατές είδαν τον φοιτητή ντε Γκριέ να πέφτει θύμα της γοητείας της Μανόν. Όταν μαθαίνει πως ο πατέρας της τη στέλνει σε μοναστήρι, ο Ντε Γκριέ την απαγάγει και το σκάει μαζί της για το Παρίσι. Στη δεύτερη πράξη, η Μανόν έχει εγκαταλείψει τον ντε Γκριέ και ζει μες τα πλούτη με τον Ζερόν, έναν φοροεισπράκτορα. Όταν ο ντε Γκριέ εμφανίζεται ξανά στη ζωή της, εκείνη προσπαθεί να τον αποπλανήσει. Ο Ζερόν διακόπτει τις ερωτοτροπίες τους και τους απειλεί. Στη συνέχεια, η Μανόν οδηγείται σε μία φυλακή στη Χάβρη. Ο ντε Γκριέ οργανώνει μια ομάδα για την απόδρασή της, αλλά η προσπάθεια αποτυγχάνει. Ο καπετάνιος του πλοίου δικάζει τη Μανόν και τις άλλες κρατούμενες – κυρίως πόρνες- προτού ν’ απελαθούν. Μες στην απελπισία του, ο ντε Γκριέ απειλεί με όπλο τον καπετάνιο, ο οποίος τον κατατροπώνει. Ο ντε Γκριέ παρακαλάει τον καπετάνιο να πάει μαζί τους σαν ναύτης. Τέλος, ο ντε Γκριέ και η Μανόν είναι κυνηγημένοι στην έρημο και βρίσκονται στα όρια της κατάρρευσης. Ο ντε Γκριέ αφήνει τη Μανόν για να πάει να βρει νερό και όταν επιστρέφει τη βρίσκει ετοιμοθάνατη. Μες την τελευταία της ανάσα, του λέει ότι τον αγαπάει.

Οι αίθουσες προβολής των παραστάσεων της Μet Opera στην Ελλάδα και την Κύπρο αυξάνονται κάθε χρόνο με την υποστήριξη του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ. Μεταξύ αυτών είναι τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης αλλά και θέατρα, κινηματογράφοι και άλλοι χώροι πολιτισμού.

Βασικός υποστηρικτής του προγράμματος της Μet Opera, από την πρώτη σεζόν του στην Ελλάδα, είναι η εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίος, ενώ κεντρικός χορηγός επικοινωνίας του προγράμματος είναι ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη.

Έρχεται η «Μαντάμα Μπατερφλαϊ»

Σημειώνεται ότι η επόμενη προβολή είναι προγραμματισμένη στις 2 Απριλίου. Οι θεατές θα παρακολουθήσουν τη «Μαντάμα Μπατερφλαϊ» ένα ακόμη διάσημο έργο του Τζιάκομο Πουτσίνι. Η μαγευτική παραγωγή του Anthony Minghella είχε ενθουσιάσει το κοινό στην πρεμιέρα της στη Met το 2006. Η Kristine Opolais επαναλαμβάνει τη θαυμάσια ερμηνεία της στον πρωταγωνιστικό ρόλο, έχοντας στο πλευρό της τον Roberto Alagna, ο οποίος ερμηνεύει τον Pinkerton, τον εγωιστή αξιωματικό του ναυτικού που τσακίζει την καρδιά της Μπατερφλάι. Την ορχήστρα διευθύνει ο μαέστρος Karel Mark Chichon στο ντεμπούτο στη Met.