Οι «Υποκριτές» του ΤΜΣΠΣ και τα μέλη της Φιλαρμονικής έκαναν όλο το νησί να παραμιλάει με το ταλέντο τους

Η Σύρος τους έβγαλε το καπέλο

Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς τη μεγάλη έκπληξη που επεφύλαξαν στο κοινό τα μέλη της θεατρικής ομάδας του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Δεν υπάρχουν λόγια για να αποτυπώσει κανείς με ακρίβεια το μουσικοθεατρικό υπερθέαμα με την υπογραφή των δύο συνεργαζόμενων φορέων, το οποίο απέχει παρασάγγας από την πλειοψηφία των τοπικών παραγωγών που παρουσιάζονται στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Δεν υπάρχουν λόγια για να μεταφέρει κανείς τη συγκίνηση και την υπερηφάνεια που ένιωσαν οι θεατές για τους «Υποκριτές» του τοπικού πανεπιστημιακού τμήματος, που κάθε χρόνο μας εντυπωσιάζουν με το ταλέντο, τη δημιουργικότητα και το πάθος τους. Κι αυτή τη φορά, δεν μας εντυπωσίασαν απλά… μας άφησαν άφωνους.

Δύσκολα θα πιστέψει κανείς πως, στο Θέατρο Απόλλων, το ιστορικό θέατρο της Ερμούπολης, παρουσιάστηκε με αρτιότητα και απαράμιλλη επιτυχία ένα υψηλών απαιτήσεων μιούζικαλ, το οποίο μάλιστα μεταφράστηκε, στήθηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από φοιτητές της Σύρου. Κι όμως… αυτή είναι η αλήθεια.

Έκαναν τη διαφορά στις τοπικές παραγωγές

Η θεατρική ομάδα του Πανεπιστημίου ανέλαβε φέτος να παρουσιάσει το μιούζικαλ "Δεν μεγάλωσες ποτέ", το οποίο αφηγείται τη ζωή του συγγραφέα Τζέιμς Μπάρι και τη σχέση που απέκτησε με μια οικογένεια, η οποία τον ενέπνευσε να δημιουργήσει τον Πίτερ Παν, το νεαρό αγόρι που δε μεγάλωσε ποτέ.

Η καλοκουρδισμένη σκηνοθεσία, τα φαντασμαγορικά σκηνικά -όλα φτιαγμένα στο χέρι-, οι εντυπωσιακοί φωτισμοί –με την πολύτιμη βοήθεια των Μάγδας και Νίκου Κοντιζά-, οι συγχρονισμένες χορογραφίες, οι απολαυστικές ερμηνείες και η εξαιρετική παρουσία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας, η οποία απέδωσε ζωντανά τη μουσική της παράστασης, συνέβαλαν σε ένα –άνω των προσδοκιών- αποτέλεσμα, το οποίο αρνούμαστε πεισματικά να ξεχάσουμε στο πέρασμα των ετών.

Το «Δεν μεγάλωσε ποτέ» θεωρείται ήδη μία από τις πιο μεγάλες επιτυχίες – αν όχι η μεγαλύτερη- του ερασιτεχνικού θεάτρου στη Σύρο για πολλούς και διάφορους λόγους.

  1. Το κοινό του νησιού παρακολούθησε για πρώτη φορά -και μάλιστα δωρεάν- ένα μιούζικαλ, επαγγελματικών προδιαγραφών, αποτέλεσμα πολύμηνης δουλειάς μιας φοιτητικής ερασιτεχνικής ομάδας, η οποία τόλμησε να βουτήξει στα βαθιά και να βγει νικήτρια στον αφρό.
  2. Το κοινό του νησιού παρακολούθησε για πρώτη φορά τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου να πλαισιώνει μουσικά μια τόσο μεγάλη παραγωγή και να προσφέρει ένα θέαμα που –πέρα από τις παραστάσεις του Φεστιβάλ Αιγαίου- δεν είχαμε δει ποτέ να «γεννιέται» σε τοπικό επίπεδο.
  3. Το κοινό του νησιού παρακολούθησε μία παράσταση, η οποία εμφανίστηκε ταπεινά και διακριτικά στα πολιτιστικά δρώμενα της Σύρου για να αποδειχθεί μέσα σε τρεις ημέρες ένα –άνευ προηγουμένου- τοπικό θεατρικό χιτ, το οποίο όλοι ζητούν να επαναληφθεί… τόσο αυτοί που είχαν την τύχη να τη δουν και εκείνοι που την έχασαν και έχουν ρίξει «μαύρα πανιά».

Το σημαντικότερο όμως είναι πως το «Δεν μεγάλωσες ποτέ», η παράσταση για την οποία οι φοιτητές του νησιού αφιέρωσαν πολύ κόπο, χρόνο και… χρήμα, ήταν ανοιχτή στο κοινό, μεγαλώνοντας τη διαφορά της από άλλες τοπικές παραγωγές.

Αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς

Πίσω από τη μεγάλη αυτή επιτυχία κρύβονται 38 άτομα και… ένας σκύλος, ο οποίος ανέβηκε κανονικά στη σκηνή του Θεάτρου Απόλλων, έπαιξε και έκλεψε τις εντυπώσεις. «Το πιο έντονο συναίσθημα μετά τις παραστάσεις μας ήταν σίγουρα η δικαίωση, γιατί καταβάλλαμε πολλές ώρες για το αποτέλεσμα αυτό. Παράλληλα, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που ο κόσμος πέρασε καλά και το ευχαριστήθηκε. Οι κόποι μας και η κούρασή μας ανταμείφθηκαν», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η ομάδα «Υποκριτές», η οποία κινείται, δρα και ενεργεί, σαν μία «γροθιά», η οποία επενδύει στη συλλογική δουλειά, χωρίς κανένα από τα μέλη του να επιδιώκει προσωπική προβολή.

«Φέτος ήμασταν μια τεράστια και δεμένη ομάδα που περνάγαμε καλά ο ένας με τον άλλον και που βρισκόμασταν σίγουρα για πάνω από 10 ώρες μαζί καθημερινά για δύο μήνες. Δεν μας φόβισε τόσο το είδος του μιούζικαλ, όσο ο όγκος δουλειάς που έπρεπε να γίνει. Το γεγονός ότι ήταν μιούζικαλ, το έκανε καλύτερο και υπήρχε πάντα χαρούμενη διάθεση, με τραγούδια και χορευτικά. Ωστόσο, είχαμε μια αγωνία για να δούμε αν όλα αυτά που είχαμε σχεδιάσει, θα έβγαιναν στη σκηνή και αν θα ήταν επιτυχημένα. Δηλαδή, περισσότερη αγωνία είχαμε για τον συντονισμό και τον συγχρονισμό. Όλα όμως πήγαν τέλεια και η βοήθεια της Φιλαρμονικής σίγουρα έκανε τα πράγματα καλύτερα», κατέληξε η ομάδα.

Al. Labarche: «Η καλύτερη παράσταση της Φιλαρμονικής»

Ενθουσιασμένη με το αποτέλεσμα και την θερμή αποδοχή δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» και η αρχιμουσικός Alice Labarche, η οποία αγκάλιασε και υποστήριξε από την πρώτη κιόλας στιγμή το μεγαλεπήβολο εγχείρημα των φοιτητών.

«Η ομάδα με βρήκε στη Φιλαρμονική και μου άφησε στο γραφείο το έργο έτοιμο, μεταφρασμένο. Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι μπήκαν στη διαδικασία να μεταφράσουν ένα μιούζικαλ τριών ωρών, χωρίς να ξέρουν αν θα μπορέσουν να το ανεβάσουν. Εκεί είδα πάθος. Αυτά τα παιδιά είναι φοβερά, γιατί ξόδεψαν μήνες για να το κάνουν αυτό, χωρίς να ξέρουν αν θα έχουν ορχήστρα. Μου φάνηκε απίστευτο να προσπαθούν να χτίσουν κάτι χωρίς να ξέρουν πού θα καταλήξουν και έκαναν την πιο χρονοβόρα δουλειά, τη μετάφραση η οποία ήταν πραγματικά υπέροχη», αναφέρει χαρακτηριστικά η υπεύθυνη της Φιλαρμονικής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Αρχικά, τα τραγούδια ήταν ηχογραφημένα στα ελληνικά με μία κιθάρα και δύο φωνές. Στη συνέχεια, η κ. Labarche τα κατέγραψε σε παρτιτούρες, διαδικασία η οποία διήρκησε δύο μήνες (Νοέμβριο και Δεκέμβριο). Τον περασμένο Ιανουάριο πέρασε στην ενορχήστρωση και οι πρόβες της ορχήστρας ξεκίνησαν στα μέσα του ίδιου μήνα. «Το αποτέλεσμα είναι πολύ ανώτερο από αυτό που πίστευα. Από τους φοιτητές υπήρχαν κάποια παιδιά που δεν είχαν τραγουδήσει ποτέ. Δεν ήξεραν πώς να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους. Δουλέψαμε πάρα πολύ με τον πρωταγωνιστή τον Πέτρο Πρίντεζη, ο οποίος ήξερε όλους τους ρόλους απ’ έξω και ανακατωτά. Ο ίδιος μου ζήτησε βοήθεια και κάναμε φωνητικά κάθε Σάββατο στη Φιλαρμονική. Να τους φτιάξω τις φωνές, να κάνουν ζέσταμα, να τσεκάρω τις ερμηνείες. Εξετάσαμε τις λεπτομέρειες και κάποια πράγματα που άλλαξαν, δεν τα άγγιξα. Τα άφησα όπως τα έλεγαν. Ήταν μια άψογη συνεργασία. Έδωσαν τον εαυτό τους, κι εγώ έκανα ό,τι μπορούσα. Μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο για ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά ερασιτέχνες είμαστε όλοι…».

Καταλήγοντας, η κ. Labarche δεν κρύβει την υπερηφάνεια της για τα μέλη της ορχήστρας. «Νομίζω ότι, στα 9 χρόνια που είμαι στη Φιλαρμονική, το «Δε μεγάλωσες ποτέ» είναι η καλύτερη παράσταση που έχει δοθεί ποτέ, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Φιλαρμονική ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το μιούζικαλ. Στο παρελθόν είχαμε παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στα κινούμενα σχέδια του Ντίσνεϊ και τη μουσική από το «Καμπαρέ». Αλλά εδώ, τα παιδιά έριξαν πολλή δουλειά και ήταν ένα απαιτητικό έργο μουσικά με πολλές αλλαγές. Κάθε πέντε λεπτά αλλάζαμε τονικότητα. Στην αρχή είχαμε 19 κομμάτια και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, φτάσαμε στα 29».

Σημειώνεται ότι, με την παράσταση «Δεν μεγάλωσες ποτέ» άνοιξε και επίσημα η αυλαία του 15ου Πανελλήνιου Φοιτητικού Ερασιτεχνικού Φεστιβάλ Θεάτρου στη Σύρο, το οποίο καλωσόρισε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού, συγχαίροντας τόσο τη διοργανώτρια ομάδα «Υποκριτές», όσο και τα μέλη της Φιλαρμονικής, οι οποίοι συνέπραξαν με τους φοιτητές του νησιού και μας… μάγεψαν.