Εικαστικές παρεμβάσεις στους αύλειους χώρου του 1ου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Η σημασία της δημιουργίας εντός κι εκτός τάξης

Χρώμα στις αυλές των σχολικών μονάδων τους έδωσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας των καλλιτεχνικών, Δανάης Κοκκίνου.

Σκοπός της εκπαιδευτικού από την αρχή της φετινής χρονιάς ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της εικαστικής δημιουργίας μέσα και έξω από το χώρο του μαθήματος.

Χάρη στη διαθεσιμότητα αίθουσας εικαστικών στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, η συγκεκριμένη δράση ξεκίνησε από κει, ενώ στη συνέχεια έγινε γνωστή και στα παιδιά του 1ου, τα οποία δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους, όταν έμαθαν ότι, μπορούν να επέμβουν σε κάποια σημεία του σχολικού χώρου τους.

Ωστόσο, στο 1ο Δημοτικό η εικαστική παρέμβαση επιτρέπεται σε δύο μόνο τοίχους, καθώς θεωρείται ιστορικό σχολείο. «Η δράση μας περιορίστηκε σε έναν τοίχο, όπου πριν από δύο χρόνια ένας άλλος δάσκαλος είχε σχεδιάσει κάποιες φιγούρες κόμικ», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη», η κ. Κοκκίνου.

Οι φιγούρες αυτές δεν είχαν ζωγραφιστεί, έτσι η εικαστικός βρήκε την ευκαιρία να δείξει στους μαθητές πώς είναι να ζωγραφίζει κανείς σε εξωτερικό χώρο και πώς είναι να ζωγραφίζουν όλες οι τάξεις μαζί. «Με αυτόν τον τρόπο διδάχτηκαν τη συνεργασία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έμφαση στη φύση και το περιβάλλον

Αρχικά, τα παιδιά του 1ου χρωμάτισαν τις φιγούρες και αμέσως μετά, δημιούργησαν γύρω τους μία πράσινη επίστρωση. «Απλά το στολίσαμε, τονίζοντας τη φύση, κάτι που λέμε και στα μαθήματα».

Δεδομένου ότι η οικολογία αποτελεί ένα πεδίο που την ενδιαφέρει αρκετά, η κ. Κοκκίνου προσπαθεί σε κάθε μάθημα, μέσω της ανακύκλωσης, να διδάξει στους μαθητές πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τη φύση και να τη σεβόμαστε, όπως σεβόμαστε τον εαυτό μας.

Με αφορμή αυτό, αλλά και το γεγονός ότι τα παιδιά έχουν άμεση επαφή με το περιβάλλον, που είναι κυρίως η θάλασσα, έπεσαν πολλές ιδέες, ενώ οι μαθητές δήλωσαν ότι τους λείπει το μάθημα.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, όπου η έκταση των τοίχων είναι μεγαλύτερη. Αν κάποιος επισκεφτεί σήμερα το σχολείο του Κουκουλά, θα θαυμάσει έναν τοίχο, γεμάτο φύση. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η εκδρομή των παιδιών της ΣΤ’ Τάξης στην Έδεσσα, κατά τη διάρκεια της οποίας ήρθαν σε επαφή με το υγρό στοιχείο. «Είδαν γέφυρες, ρυάκια, καταρράκτες, στοιχεία τα οποία εντάξαμε στη δημιουργία μας», επεσήμανε η εκπαιδευτικός.

Φρεσκάρισμα των επιδαπέδιων παιχνιδιών

Επιπλέον, η εικαστικός και οι μαθητές των δύο σχολείων ανανέωσαν τα ζωγραφισμένα παιχνίδια στο δάπεδο των αυλών τους. Σημειώνεται μάλιστα, ότι στο 4ο Δημοτικό δημιουργήθηκε και ένα καινούριο παιχνίδι, ένα μεγάλο φιδάκι, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης εβδομάδας. Στη δράση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές των σχολείων.

«Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι τα παιδιά, όταν αισθάνονται ότι κάτι τα αφορά, δε λογαριάζουν καθόλου χρόνο. Μέσα στα διαλείμματα, μικροί μεγάλοι βοηθούσαν ο ένας τον άλλον και ταυτόχρονα ζωγράφιζαν. Δεν έχουμε κάνει διάλειμμα εδώ και τρεις εβδομάδες. Και εκτός αυτού, πολλά παιδιά του ολοημέρου με πολλή χαρά και προθυμία ήρθαν να με βοηθήσουν στο συμμάζεμα και το καθάρισμα», κατέληξε η κ. Κοκκίνου.