Συμμετοχή 20 καλλιτεχνών από την Ελλάδα στη διεθνή παραγωγή κινουμένων σχεδίων «Loving Vincent», η οποία προβλήθηκε στο animasyros 10

Οι Έλληνες ζωγράφοι απέδειξαν το ταλέντο τους

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία animation, φτιαγμένη εξ’ ολοκλήρου στο χέρι με τη συμμετοχή μιας πλειάδας καλλιτεχνών -ανάμεσα στους οποίους και 20 Έλληνες ζωγράφοι- προβλήθηκε στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ + Αγοράς Κινουμένων Σχεδίων animasyros 10, λίγες ημέρες πριν από την επίσημη κυκλοφορία της στις ελληνικές αίθουσες.

Το «Loving Vincent» φέρνει στη ζωή τους πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ για να πει την αξιοθαύμαστη ιστορία του. Κάθε ένα από τα 65.000 καρέ της ταινίας έχει ζωγραφιστεί στο χέρι από 125 επαγγελματίες ελαιοχρωματιστές που ταξίδεψαν από όλη την Ευρώπη στα στούντιο της Πολωνίας και της Ελλάδας για να λάβουν μέρος στη διεθνή αυτή παραγωγή.

Η ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία της Ντορότα Κομπιέλα και του Χιου Γουέλτσμαν απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ταινιών Animation του Ανσί, όπου έκανε παγκόσμια πρεμιέρα, και Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Animation στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σαγκάης.

Ζωντανή δημιουργία πίνακα του Van Gogh στην Ερμούπολη

Στο πλαίσιο του Animasyros 10 πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Studio Bauhaus, την ελληνική εταιρεία παραγωγής που συντόνισε την εικαστική ομάδα της ταινίας στην Ελλάδα, δρώμενο που περιελάμβανε τη ζωντανή δημιουργία πίνακα του Van Gogh. Ειδικότερα, τρεις Έλληνες συντελεστές της ταινίας “Loving Vincent” -η οποία προβλήθηκε το ίδιο βράδυ στο Διαγωνιστικό τμήμα Ταινιών Μεγάλου Μήκους, στην Κατηγορία Βραβείο Κοινού του Animasyros 10 δημιούργησαν ζωντανά τον πίνακα «Σταροχώραφα με κοράκια» σε έναν μεγάλης κλίμακας καμβά που στήθηκε στην Πλατεία Μιαούλη, ενθουσιάζοντας κατοίκους και επισκέπτες του νησιού.

Το δρώμενο καταγράφηκε οπτικοακουστικά σε ένα timelapse video που παρουσιάστηκε στην τελετή λήξης και απονομής βραβείων του φεστιβάλ, την Κυριακή 1η Οκτωβρίου.

Σε δηλώσεις του στην «Κοινή Γνώμη», ο Κωνσταντίνος Βασίλαρος, παραγωγός της Studio Bauhaus, ο οποίος συντόνισε την εικαστική ομάδα της Ελλάδας, υπογράμμισε ότι «για πρώτη φορά παγκοσμίως δημιουργήθηκε μια ταινία ζωγραφισμένη αποκλειστικά στο χέρι», στην οποία μάλιστα αναδεικνύεται, μεταξύ άλλων και το ταλέντο του καλλιτεχνικού κόσμου της χώρας μας.

«Το ελληνικό στίγμα υπάρχει κατά 20%»

«Η Ελλάδα αναμείχθηκε στο πρότζεκτ, όταν ο παραγωγός επισκέφτηκε την Αθήνα και πρότεινε τη δημιουργία μας δικής μας ομάδας.  Βρέθηκαν πάρα πολλοί ζωγράφοι και ανοίξαμε ένα δεύτερο στούντιο όπου τα παιδιά δούλευαν στο animation για εννέα μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά, καθιστώντας γνωστό ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν ζωγραφίσουν περίπου το 20% της ταινίας.

Παράλληλα, εξέφρασε τη χαρά του που το Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων της Σύρου τους έδωσε τη δυνατότητα να προβάλουν δημόσια την ταινία για δεύτερη φορά, πριν τη διανομή της στις ελληνικές αίθουσες από τις 12 Οκτωβρίου. Πρόσθεσε δε, ότι στο πλαίσιο των περυσινών εκδηλώσεων είχε παρουσιαστεί ένα video με το making of του συγκεκριμένου animation, το οποίο αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες ταινίες της 10ης επετειακής διοργάνωσης του animasyros 10, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού.

«Μαζί με τη συμμετοχή της ταινίας στο Διαγωνιστικό Τμήμα Μεγάλου Μήκους, διοργανώσαμε και αυτό το δρώμενο, κατά το οποίο τρεις από τους Έλληνες ζωγράφους, η Πωλίνα, η Αλεξάνδρα και ο Νίκος) ζωγράφισαν έναν χαρακτηριστικό πίνακα του Βαν Γκογκ.

Σημειώνεται ότι το «Σιταροχώραφο με Κοράκια» του Μουσείου Βαν Γκογκ ζωγραφίστηκε τον Ιούλιο του 1890 τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής του Βαν Γκογκ. Πολλοί έχουν υποστηρίξει πως πρόκειται για τον τελευταίο πίνακά του, ενώ είναι επίσης πιθανόν ο πίνακας Ρίζες Δέντρων ή ο Κήπος του Ντωμπινύ να είναι οι τελευταίοι του.

«Το animation έχει μέλλον στη χώρα μας»

Σύμφωνα με τον κ. Βασίλαρο, οι 20 Έλληνες ζωγράφοι που έλαβαν μέρος στο «Loving Vincent» απέδειξαν ότι είναι ταλαντούχοι και πως διαθέτουν τόσο τη γνώση όσο και την τεχνική για να συμμετάσχουν σε μεγάλες παραγωγές ταινιών animation. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην προσπάθεια του animasyros και της Ελληνικής Ένωσης Κινουμένων Σχεδίων ASIFA Hellas για τη βελτίωση της εκπαίδευσης πάνω στο animation, έτσι ώστε να το γνωρίσει καλύτερα ο κόσμος και να το επιλέξει ακόμα και ως επάγγελμα.

«Το ανιμέισον έχει ξεφύγει από τα παλαιά πρότυπα. Πλέον απευθύνεται τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες, αποτελώντας ένα μέσο με πολλές προοπτικές και μέλλον στη χώρα μας», κατέληξε.