Απαντήσεις του δημάρχου Σύρου - Ερμούπολης για τη δημοτική συγκοινωνία και την επιβολή αντιτίμου σε επισκέπτες και μη δημότες

Επανασχεδιασμός δρομολογίων και εισιτήριο μέσα στο 2025

Στόχος να συνδεθεί με γραμμή και το μεγάλο parking στη Λαλακιά

Συνολική ματιά στη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας ρίχνει η Δημοτική Αρχή Σύρου - Ερμούπολης, ενόψει της λήξης της σύμβασης με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., αρχές του 2026, καθώς στοχεύει στο να βάλει εισιτήριο στους επισκέπτες, αλλά και στη βελτίωση των γραμμών και των δρομολογίων, ώστε οι “διαδρομές” στην πόλη, να απαντούν στις σημερινές ανάγκες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, εξετάζει τον επανασχεδιασμό της δημοτικής συγκοινωνίας και τη δυνατότητα μείωσης “άδειων” δρομολογίων και ενίσχυσης “φορτωμένων”, ενώ θέτει επί τάπητος τη σύνδεση των χώρων στάθμευσης στη Λαλακιά με τα mini bus και κυρίως του μεγάλου parking.

Δεδομένου πως το κόστος σε ετήσια βάση ανέρχεται στο ποσό των 420 χιλ. ευρώ και από αρχές του 2026 θα πρέπει να συναφθεί νέα σύμβαση με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., έδωσε απαντήσεις στην “Κοινή Γνώμη” ο δήμαρχος Σύρου - Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου για όλα τα θέματα.

Για την καθυστέρηση θέσπισης εισιτηρίου και ποιοι θα πληρώνουν

Αρχικά, στην ερώτηση αν η Δημοτική Αρχή παραμένει στον προσανατολισμό της για θέσπιση εισιτηρίου στη δημοτική συγκοινωνία, ο κ. Αθανασίου απαντά καταφατικά, λέγοντας τα παρακάτω.  “Θεωρώ πως θα πάμε. Υπήρξε ένα θέμα οικονομικής φύσεως, δηλαδή πώς αυτή η εφαρμογή μπορεί να πληρωθεί από τον Δήμο. Ζήτησα από τις Οικονομικές Υπηρεσίες να δουν, πώς θέλουν να το προχωρήσουμε και γι' αυτό τον λόγο, - πέρα από το θέμα της υγείας μου που πήγε λίγο πίσω όλο αυτό -, έχουμε καθυστερήσει. Μπλοκάραμε δηλαδή στο πώς θα πληρωθεί η συγκεκριμένη Υπηρεσία”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, για το αν οι επαφές του με την εταιρεία έχουν προχωρήσει σε επίπεδο συζητήσεων για να δημιουργηθεί το σύστημα που θα υποστηρίξει το εισιτήριο στα mini bus, ο. Αθανασίου πρόσθεσε πως “το σύστημα, σαν λογισμικό έχουμε καταλήξει με την εταιρεία πώς θα το προχωρήσουμε, αλλά δεν είναι έτοιμο, αφού δεν έχουμε πληρώσει για να προχωρήσει. Έχουν την τεχνογνωσία”.

Ειδικότερα, για το ποιους θα αφορά το εισιτήριο, ανέφερε πως “δεν μιλάμε για εισιτήριο στους δημότες, παρά μόνο για τους επισκέπτες και τους μη δημότες Σύρου που ζουν στο νησί. Οι δημότες θα μετακινούνται δωρεάν, όπως και οι φοιτητές και κοινωνικές ομάδες όπως ΑΜΕΑ και συνταξιούχοι, που επίσης δεν θα πληρώνουν”.

Δεδομένου πως είχε δηλώσει στην “Κοινή Γνώμη” πως αυτή η προσπάθεια θα άρχιζε από μέσα Αυγούστου και ήδη βρισκόμαστε στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, ο δήμαρχος σημείωσε πως “θα πάμε στο επόμενο χρονικό διάστημα. Θα προλάβουμε αυτό τον χρόνο σαν πιλοτική λειτουργία”.

Για το αν θα υπάρξει συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο τόνισε πως “ναι θα συζητηθεί σε λεπτομέρειές του”, υπογραμμίζοντας πως “το εισιτήριο θα “κόβεται” με σύγχρονο τρόπο και μέσω κινητών τηλεφώνων και όσοι – συνήθως μεγαλύτεροι σε ηλικία – δεν μπορούν τα κινητά, θα προμηθεύονται κάρτα από τον Δήμο.

Συζητήσεις για βελτιώσεις σε γραμμές και δρομολόγια χωρίς αύξηση του κόστους

Σε συνέχεια των ανωτέρω και δεδομένου πως τους επόμενους μήνες και στις αρχές του 2026, ο Δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε νέα σύμβαση για τη δημοτική συγκοινωνία, ο δήμαρχος ρωτήθηκε για το αν θα υπάρξουν αλλαγές και επεξεργασία ενός νέου σχεδίου δρομολογίων για να καλύπτονται οι σημερινές ανάγκες. “Είναι μία δωρεάν υπηρεσία για τους πολίτες που δεν μπορεί να την απολέσει ο Δήμος μας. Τα mini bus χρησιμοποιούνται και κυρίως το καλοκαίρι με συνθήκες κορεσμού”, ανέφερε, απαντώντας και στην ερώτηση, αν έχουν επεξεργαστεί βελτιώσεις για τις γραμμές υπό την έννοια πως τη συγκεκριμένη υπηρεσία την πληρώνει αδρά ο Δήμος. “Έχουμε αρχίσει μία συζήτηση καταρχάς στην Υπηρεσία και θα έρθουμε σε επαφή και με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε.”, δήλωσε, λέγοντας ακόμη πως “η σύμβαση που είχαμε συνάψει επί Λειβαδάρα, τελειώνει το επόμενο διάστημα”. Κατά συνέπεια, σημείωσε πως “πρέπει να συζητάμε από τώρα και η πρώτη κουβέντα που έχω πει στο αρμόδιο Τμήμα και στον αρμόδιο αντιδήμαρχο, τον Φραγκίσκο Βακόνδιο, αλλά και με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. τηλεφωνικά, είναι να δούμε σε ποιες βέλτιστες αλλαγές μπορούμε να πάμε για τη νέα μας σύμβαση”. Διευκρίνισε, δε, πως οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να συνοδεύονται “από μη αύξηση του κόστους”.

Ερωτηθείς πως για να υπάρξει μελέτη της κατάστασης θα έπρεπε να υπάρχουν στοιχεία, ο κ. Αθανασίου συμπλήρωσε πως “ο Δήμος έχει κάποια στοιχεία που του δίνει η ΚΤΕΛ Α.Ε., αλλά ναι, καταγεγραμμένα σε μεγάλη ανάλυση, δεν έχει στοιχεία”.

Άρα, για το πού θα κινηθούν οι βελτιώσεις, σημείωσε πως “θα είναι σε επίπεδο δρομολογίων και μήπως μπορούμε να αλλάξουμε κάποιες γραμμές για να συμπεριλαμβάνουμε και άλλα πράγματα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια στην πόλη”.

Ειδικότερα, επεσήμανε πως επί τάπητος θα τεθεί και το parking στη Λαλακιά. “Όσο μπορούμε θα το δούμε γιατί και η ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. διαθέτει οδηγούς κ.α. και οι πόροι δεν είναι άπειροι”, σημείωσε, απαντώντας και στην ερώτηση αν θα συζητηθούν περικοπές δρομολογίων. “Θα μπορούσαν να συζητηθούν περικοπές και να ενισχυθούν σε άλλα σημεία”, πρόσθεσε, εξηγώντας πως “σαν Δημοτική Αρχή παραμένουμε στον στόχο μας για εισιτήριο στους μη δημότες, πιλοτικά για αρχή και κατ΄ επέκταση το μέτρο αυτό να εφαρμοστεί για όλο τον χρόνο. Επαναλαμβάνω πως δεν θα επηρεάσει τους δημότες”.

Προμήθεια νέων mini bus 

Τέλος, ρωτήθηκε σχετικά με το στόλο του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης και τα mini bus. Για το πώς θα προχωρήσει ο Δήμος σε απόκτηση νέων mini bus, σημείωσε πως “έχουμε και το 1.700.000 ευρώ της ηλεκτροκίνησης μέσα. Οπότε μιλάμε πάντα σε επίπεδο ηλεκτρικών λεωφορείων πάντα και όχι για παλαιού τύπου mini bus”. Ερωτηθείς αν τα δύο νέα που μπορεί να προμηθευτεί ο Δήμος θα αξιοποιηθούν για την καθημερινή εξυπηρέτηση, ο δήμαρχος υπήρξε συγκεκριμένος. “Νομίζω πως ναι. Είναι και ζήτημα συνεννόησης για την ορθή αξιοποίησή τους. Θέλει μία δοκιμή όλο αυτό”, συμπλήρωσε, εξηγώντας πως “θεωρώ πως είναι μία σημαντική παροχή προς τους δημότες η δημοτική συγκοινωνία στη Σύρο όλα τα χρόνια που υπάρχει. Προσπαθούμε να είναι βιώσιμη πέρα από το να τη βελτιώσουμε”. Μάλιστα καταλήγοντας, υπενθύμισε πως “χρήσιμο θα είναι στον νέο σχεδιασμό να διατηρήσουμε και τη ρήτρα της έγκαιρης πληρωμής στην ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., ώστε να γλιτώνουμε κάποια χρήματα. Θα τα συζητήσουμε όλα”.