Εργασίες εκσυγχρονισμού των υποδομών, όπως και όλου του φάσματος των παρεχόμενων υπηρεσιών του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών και ενίσχυση των δυνατοτήτων ανάπτυξης

Βελτίωση των προοπτικών με σύμμαχο την τεχνολογία

Σε μια νέα εποχή εισέρχεται το Επιμελητήριο Κυκλάδων, καθώς εκσυγχρονίζεται και ανανεώνεται, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και σε επίπεδο προσφερόμενων φυσικών και ψηφιακών υπηρεσιών, προς όφελος των νησιωτικών επιχειρήσεων μελών του, των επισκεπτών, αλλά και της Σύρου, ειδικότερα, με τη στήριξη του συνεδριακού τουρισμού, μέσω των εγκαταστάσεών του.

Από την ίδρυσή του, το Επιμελητήριο Κυκλάδων αποτελεί τον πυρήνα της επιχειρηματικότητας των 24 νησιών, μέσω του οποίου πραγματοποιείται συντονισμός και οργάνωση των μελών του, που δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς. Στόχος του, ήταν και είναι η «κατάργηση» της απόστασης μεταξύ των νησιών, συμβάλλοντας στην κοινή προσπάθεια του επαγγελματικού κόσμου, όσον αφορά στην προώθηση και την ανάπτυξη της νησιωτικής αγοράς.

Προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζονται και οι αλλαγές, οι οποίες υλοποιούνται αυτό το διάστημα, με τον περεταίρω εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, που διαθέτει το Επιμελητήριο, όχι μόνο στη Σύρο, αλλά και σε ακόμη επτά νησιά των Κυκλάδων, ενώ παράλληλα, αναβαθμίζεται το τεχνολογικό και ψηφιακό κομμάτι των υπηρεσιών, δίνοντας τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές, σε μέλη και ενδιαφερόμενους και από άλλα σημεία των Κυκλάδων, αλλά και της χώρας, διευρύνοντας, με αυτό τον τρόπο, τις προοπτικές ανάπτυξης.

Επιπλέον, η ανακαίνιση και ο τεχνολογικός εμπλουτισμός της συνεδριακής αίθουσας, που διαθέτει το Επιμελητήριο στην Ερμούπολη της Σύρου και είναι μία εκ των περισσότερο οργανωμένων και καλύτερα εξοπλισμένων συνεδριακών χώρων, που βρίσκονται στο νησί και η οποία πολύ συχνά χρησιμοποιείται από τις Αρχές, τους φορείς, αλλά και ιδιώτες για την πραγματοποίηση συνεδρίων, πρόκειται να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό, στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού, ένα είδος, που η Σύρος έχει εδώ και καιρό θέσει σε προτεραιότητα.

Για τις εργασίες, που αυτό τον καιρό πραγματοποιούνται σε όλες τις εγκαταστάσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, αλλά και τις αλλαγές, που προετοιμάζονται σε όλα τα επίπεδα, μίλησε στην «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρός του, κ. Γιάννης Ρούσσος, πλαισιωμένος από τον κ. Τσιάντη, διευθυντή του Επιμελητηρίου, τον κ. Βάβλη, ειδικό συνεργάτη, τον κ. Θεοδώρου, υπεύθυνο τεχνολογικών θεμάτων και τον κ. Θεοδωράκη, υπεύθυνο της διαδικτυακής πύλης.

Σχετικά με την εκκίνηση των εργασιών, ο κ. Ρούσσος εξήγησε, ότι «πρόκειται για ένα έργο, που το Επιμελητήριο Κυκλάδων διεκδίκησε από το 2010 και μετά από μια δύσκολη, απίστευτα χρονοβόρα ταλαιπωρία, αλλά και μεγάλη επιμονή του Επιμελητηρίου, γύρισε ένα αρκετά μεγάλο ποσό χρημάτων, από αυτά που είχαν συγκεντρωθεί στο κέντρο, από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, αλλά και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ειδικά για εμάς. Η Περιφέρεια προκήρυξε ένα έργο, το οποίο υλοποιούμε τώρα, πλέον, αυτή την περίοδο, μετά από τόσα χρόνια», ενώ για το εύρος των εργασιών υπογράμμισε, πως «αυτό το έργο, προέκυψε μετά από διεθνείς διαγωνισμούς – το συγκεκριμένο το έχει αναλάβει ο ΟΤΕ – με 60 υπεργολάβους. Ένα κομμάτι αυτού του έργου είναι και η ανακατασκευή της συνεδριακής αίθουσας».

Εγκαταστάσεις και διαδραστικές ψηφιακές υπηρεσίες τελευταίας τεχνολογίας

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που παρείχαν οι κ.κ. Θεοδώρου και Θεοδωράκης, οι οποίοι έχουν επιληφθεί και των αλλαγών, που θα συντελεστούν στον τομέα των εγκαταστάσεων και των ψηφιακών υπηρεσιών, αντίστοιχα, πρόκειται να πραγματοποιηθεί ριζική ανανέωση όλων των συστημάτων στους χώρους του Επιμελητηρίου.

Όπως σημειώνει ο κ. Θεοδώρου, «θα αλλάξουν οι κεντρικές εγκαταστάσεις, που αφορούν στο συνεδριακό εξοπλισμό, στο Data Room (δωμάτιο δεδομένων). Αυτό θα επιτρέψει πέραν της τηλεδιάσκεψης των 8 σημείων στα νησιά, να φιλοξενείται μεγαλύτερος αριθμός συνδεδεμένων συσκευών. Είτε σε μορφή software - ο ενδιαφερόμενος θα διαθέτει ψηφιακό πρόγραμμα, αντίστοιχο του Skype, το οποίο ενδείκνυται για την υποδομή του Επιμελητηρίου, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθεί ταυτόχρονα, τόσο το σημείο της παρουσίασης, όσο και το τι συμβαίνει σε κάθε μία αίθουσα, όπου πραγματοποιείται τηλεδιάσκεψη - είτε σε μορφή hardware», προσθέτοντας, πως οι 36 κάμερες, που υπάρχουν στις 8 αίθουσες του Επιμελητηρίου, θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν εικόνα υψηλότερης ανάλυσης και ευκρίνειας.

«Μέχρι τώρα, βλέπαμε τα υπόλοιπα 7 σημεία κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης σε μία μικρή οθόνη», αναφέρει, διευκρινίζοντας, πως πρόκειται να εγκατασταθούν τρεις πολύ μεγάλες οθόνες στη συνεδριακή αίθουσα, συν έναν υψηλής ευκρίνειας προτζέκτορα, που θα προσφέρει καλύτερη απεικόνιση μέσα στη συνεδριακή αίθουσα της Ερμούπολης, με αντίστοιχες αλλαγές σε κάθε μία, από τις αίθουσες στα άλλα νησιά των Κυκλάδων.

Όσον αφορά στον τομέα των λειτουργικών συστημάτων, αλλά και των ψηφιακών υπηρεσιών του Επιμελητηρίου, ο κ. Θεοδωράκης επισημαίνει, πως «τα λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα και για όλες τις τυπικές εργασίες του Επιμελητηρίου θα εκσυγχρονιστούν, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ταχύτητα σε οποιαδήποτε εργασία πραγματοποιούνταν, μέσω των συστημάτων μέχρι σήμερα. Επίσης, το λογισμικό της τηλεδιάσκεψης δίνει τη δυνατότητα να προστεθούν ακόμη περισσότερα σημεία και από τα 24 νησιά των Κυκλάδων»

«Υπάρχει, όμως και λογισμικό, όπως εφαρμογές και υπηρεσίες μέσω της δικτυακής πύλης του Επιμελητηρίου, το www.e-kyklades.gr, το οποίο χωρίζεται στα δύο. Το ένα κομμάτι αφορά τον επιχειρηματία, ο οποίος θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες, μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Επίσης, θα μπορεί να συμμετέχει και ο ίδιος σε μερικές νέες, διαδραστικές εφαρμογές, με σκοπό να προσελκύσει τον επισκέπτη στο κατάστημά του, προσφέροντάς του ειδικές τιμές ή εκπτωτικά κουπόνια. Ο επισκέπτης, από την πλευρά του, θα μπορεί, μέσω της εφαρμογής του Επιμελητηρίου, να έχει πρόσβαση στον τουριστικό χάρτη του κάθε νησιού, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, αλλά και όλες τις επιχειρήσεις. Σε αυτές τις εφαρμογές θα υπάρχει προώθηση του δικτύου των 140 εστιατορίων του Aegean Cuisine, των τουριστικών καταλυμάτων και όλων, εν γένει, των επιχειρήσεων, μελών του Επιμελητηρίου, ανά κατηγορία και νησί. Εκεί θα μπορεί ο επισκέπτης, για παράδειγμα, να εξετάσει τις προσφορές του κάθε εστιατορίου, αλλά και μέσω των εκπτωτικών κουπονιών, να έχει και περεταίρω έκπτωση. Οι εφαρμογές θα βοηθήσουν στην προώθηση της διάδρασης μεταξύ του επιχειρηματία και του πελάτη/επισκέπτη».

Στόχος η ευκολία και η «εκμηδένιση» των αποστάσεων

«Φιλοδοξούμε, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών να διαθέτουμε την πιο σύγχρονη συνεδριακή αίθουσα της Σύρου και όχι μόνο, αφού θα μεγαλώσει και ο αριθμός των καθήμενων σε συνεδριακή καρέκλα επισκεπτών/συνέδρων, αλλά θα αναβαθμιστεί πλήρως και η αίθουσα, με ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή τεχνολογικά, ενώ ταυτόχρονα, θα αλλάξει και ο εξοπλισμός στις αίθουσες του Επιμελητηρίου σε όλα τα νησιά, με αποτέλεσμα, αυτό το μοναδικό κατόρθωμα, που έχει επιτευχθεί από το Επιμελητήριό μας, να έχει, δηλαδή, 8 σημεία στις Κυκλάδες – συμπεριλαμβανομένης και της Σύρου – δυνατότητα συναντήσεων περίπου 700 ατόμων σε online χρόνο, θα αναβαθμιστεί, θα “πλησιάσουν” ακόμη περισσότερο τα νησιά μεταξύ τους, με πιο σύγχρονα και αποδοτικά μέσα. Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμός των μέσων, που διατίθενται για αυτά τα 8 νησιά, θα χρησιμοποιηθεί, προκειμένου να επεκταθεί αυτή η δυνατότητα σε ακόμη περισσότερα μικρότερα νησιά, σε συνεργασία και με τους Δήμους, ώστε κι αυτά να έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην “οικογένεια” του Επιμελητηρίου, το οποίο μέχρι στιγμής αριθμεί 17.000 μέλη, που δραστηριοποιούνται σε όλες τις Κυκλάδες», τονίζει ο πρόεδρος.

Ο κ. Ρούσσος υπογραμμίζει, ότι «όπως πριν από πέντε χρόνια “φέραμε” στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, στο PC, όλες τις λειτουργίες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, με αποτέλεσμα, ακόμα και σήμερα που μιλάμε, να είμαστε το μοναδικό από τα 59 Επιμελητήρια, που υπάρχουν στη χώρα, που διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό και τέτοια τεχνολογία, ώστε να είναι πλήρως ψηφιοποιημένο Επιμελητήριο, το επόμενο βήμα - αυτό που υλοποιείται αυτές τις ημέρες - αφορά στο να “φέρουμε” το Επιμελητήριο, πλέον, στο κινητό τηλέφωνο. Αυτό, θα παρέχει με εύκολο τρόπο πρόσβαση στις υπηρεσίες μας, όχι μόνο σε ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι στη χρήση της τεχνολογίας, αλλά σε οποιονδήποτε κρατά στο χέρι του ένα κινητό τηλέφωνο. Να πούμε για άλλη μια φορά, ότι το 40% της χρήσης του ίντερνετ το επόμενο χρονικό διάστημα, για τη χώρα μας, θα γίνεται μέσω κινητού. Δίνονται, λοιπόν, δυνατότητες, μέσα από μια σειρά λειτουργιών και ευκολιών, που όσο λιγότερο οργανωμένη είναι μία επιχείρηση, τόσο περισσότερο τις έχει ανάγκη».

Επιπλέον, στο κέντρο προβολής και προώθησης, εντός του κτιρίου Πρασακάκη, θα εμπλουτιστεί και θα ενισχυθεί το τηλεοπτικο-ακουστικό υλικό, με απώτερο στόχο να «ανοίξει» προς το κοινό, και μέσα από εκεί, να μπορεί ο επισκέπτης να βλέπει και σε ηλεκτρονική μορφή, εκτός των άλλων, το παραγωγικό δυναμικό του νομού.

«Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι, ότι η καθημερινή μας λειτουργία σαν Επιμελητήριο, είτε ως υπηρεσία, είτε στον τομέα της επικοινωνίας με τα υπόλοιπα νησιά, ή με συνεργάτες μας, διευκολύνεται ακόμη περισσότερο, αφού αυξάνονται οι ταχύτητες, οι αποδόσεις, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα, ταχύτερα μέσα που υπάρχουν στη σημερινή εποχή, που όπως και πριν από πέντε χρόνια δεν υπήρχε κάτι τέτοιο αντίστοιχο, δεν θα υπάρχει και τώρα. Αυτό το πλεονέκτημα, μπορεί, για παράδειγμα, στη Στερεά Ελλάδα, να μη φαίνεται ως κάτι τόσο σημαντικό, σε εμάς, όμως, που βρισκόμαστε σε νησιωτικό χώρο και ανάμεσά μας μεσολαβεί η θάλασσα, καταλαβαίνετε το πόσο θα μας διευκολύνει και πόσο σημαντικό είναι για εμάς», υποστηρίζει ο κ. Ρούσσος.

Δυνατότητα φιλοξενίας υψηλού επιπέδου συνεδρίων στη Σύρο

Σχετικά με τις προοπτικές, που ανοίγονται για τη Σύρο, με τον εκσυγχρονισμό και την ανακαίνιση της συνεδριακής αίθουσας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ο πρόεδρος τονίζει, ότι «από τις 88 καθήμενες συνεδριακές θέσεις, που υπήρχαν μέχρι σήμερα, θα πάμε στις 105. Δεν είναι όμως, μόνο αυτό. Ο εξοπλισμός, που θα εγκατασταθεί είναι πολύ σύγχρονος και προσφέρει μεγάλη άνεση. Πέραν του εκπαιδευτικού προγράμματος και της καθημερινής χρήσης, θα μπορούν πλέον να φιλοξενούνται συνέδρια υψηλού επιπέδου, θα υπάρχει η δυνατότητα μετάφρασης σε δύο γλώσσες στις δύο μόνιμες καμπίνες, που υπάρχουν στο χώρο, ενώ δεν θα υπάρχει απαίτηση, που να μη μπορούμε να καλύψουμε με τον σύγχρονο οπτικο-ακουστικό εξοπλισμό, τον οποίο θα διαθέτει η αίθουσα».

Πέραν αυτού, σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, «θα δοθεί η δυνατότητα, να παρακολουθούν οι ενδιαφερόμενοι εύκολα μέσα από τον υπολογιστή τους σε ιδανικές συνθήκες, σεμινάρια, εκδηλώσεις, που θα πραγματοποιούνται στις αίθουσες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. “Ανοίγει” ουσιαστικά ο δρόμος και ξεφεύγει από τα στενά όρια αυτών των 8 νησιών».

Ο πρόεδρος εκτιμά, πως έως το τέλος του 2015 θα έχει εκπονηθεί ο κανονισμός λειτουργίας της συνεδριακής αίθουσας, προκειμένου το Επιμελητήριο να προχωρήσει στην πλαισίωσή του και από περιφερειακούς συνεργάτες, δεδομένου, ότι έως τώρα, το ήδη υπάρχον στελεχιακό προσωπικό, δεν επαρκούσε για την κάλυψη του συνόλου της ζήτησης για τη χρήση της αίθουσας.

«Μέχρι τώρα αναγκαζόμασταν να γίνουμε “δυσάρεστοι”, σε μερικά από τα αιτήματα, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για την αίθουσά μας, μην μπορώντας να καλύψουμε τις διαδικασίες. Άρα, κατά τις απογευματινές ώρες, που το Επιμελητήριο Κυκλάδων, από πλευράς υπηρεσιών, αλλά και υποδοχής κόσμου, δεν λειτουργεί, να μπορούμε να παραχωρούμε την αίθουσα, καλύπτοντας όλη τη ζήτηση που υπάρχει, διευκολύνοντας φορείς, ακόμη και ιδιώτες, έναντι, φυσικά, τιμήματος πλέον, διότι, δυστυχώς, η συντήρηση αυτών των υποδομών είναι πολύ μεγάλων απαιτήσεων, ξεφεύγει από τα όρια τα προηγούμενα. Πιστεύουμε, όμως, ότι αν προετοιμαστούμε καλά, θα ωφεληθούν και πολλοί άλλοι με αυτό το μέσον επικοινωνίας, που διαθέτει το Επιμελητήριο», επισημαίνει ο κ. Ρούσσος.