“Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ”

Ανοίγουν τα σχολεία - Τεράστια τα κενά

  • Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου, 2020 - 06:26

Η κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξει φέτος τα σχολεία, αναλαμβάνοντας ένα πολύ μεγάλο κόστος, καθώς η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει και να δούμε εκθετική αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού εξ αιτίας αυτής της επιλογής.

Μια παρακινδυνευμένη απόφαση

Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνάρτηση με τη βούληση των γονιών που επιθυμούν τη λειτουργία των σχολείων, με πολλούς από αυτούς να υποτιμούν τη λοίμωξη και τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει, την οποία εξισώνουν με απλό κοινό κρυολόγημα. Το υπουργείο Παιδείας ανοίγει τα σχολεία, κάνοντας υποχρεωτική τη χρήση μάσκας από μαθητές και δασκάλους και καθηγητές, ωστόσο δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που δε θα ακολουθήσουν. Φέτος εκτιμάται, αν και ακριβές ποσοστό και νούμερα θα έχουμε σε λίγες μέρες, ότι θα καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης ή θα κάνει χρήση του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού πολύ μεγάλος αριθμός, ο μεγαλύτερος από κάθε άλλη χρονιά!

Πως ανοίγουν τα σχολεία

Δεν έχει αξία όμως η απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, αν δε συνδυάζεται και από την άρτια λειτουργία τους. Έχουμε ήδη δει τις προηγούμενες μέρες το πολύ μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το Γυμνάσιο Λιδωρικίου, ενώ αντίστοιχο τεράστιο θέμα αντιμετωπίζουν αντιστοίχως το Μουσικό Σχολείο και το ΕΠΑΛ.

Πιο συγκεκριμένα το Λιδωρίκι έχει μόνο θεολόγο και διευθύντρια, η οποία είναι καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας. Όλες οι άλλες ώρες είναι κενές! Με τις μετακινήσεις, από σχολείο σε σχολείο, βρήκαν τον τρόπο να καλύψουν τις 62 ώρες αν και παραμένουν κενές οι 38! Οι ώρες αυτές δεν πρόκειται να καλυφθούν πριν το τέλος Σεπτεμβρίου που θα γίνουν οι τοποθετήσεις της Β φάσης αναπληρωτών. Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δεν έχει παρέμβει ακόμη, κυρίως επειδή το σχολείο δεν μεταβλήθηκε σε «δυσπρόσιτο 10», σύμφωνα με τις πολιτικές δεσμεύσεις.

Το Μουσικό Σχολείο είναι ένα άκρως υποστελεχωμένο σχολείο, καθώς από την πρώτη στιγμή που ιδρύθηκε δεν απέκτησε μόνιμο προσωπικό, στις μουσικές ειδικότητες. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι η ώρα του υποχρεωτικού πιάνου να μοιράζεται σε τρία ή και περισσότερα παιδιά, ο υποχρεωτικός ταμπουράς αν και ατομικό μάθημα να έχει τάξεις των έξι παιδιών και γενικότερα να μοιράζονται οι ώρες των ατομικών μαθημάτων σε πολλά παιδιά. Κάποια όργανα επιλογής είναι δυνατόν να μη διδαχθούν και καθόλου, καθώς το υπουργείο εγκρίνει θέσεις ωρομισθίων έως και τις διακοπές του Πάσχα!

Αυτό φυσικά δεν αφορά το μουσικό Σχολείο της Φωκίδας, ούτε και γίνεται κάποια διάκριση σε βάρος μας. Είναι γενικότερη πολιτική της ελληνικής πολιτείας, ανεξαρτήτου κυβέρνησης, ενώ ακόμη και την πιστοποίηση της αρμονίας που προβλέπεται να παίρνουν τα παιδιά που παρακολουθούν δεν τη δίνουν τα μουσικά σχολεία με ευθύνη του υπουργείου.

Φέτος βεβαίως το σχολείο ξεκινά με 380 ώρες κενές στις μουσικές ειδικότητες και κάποια μικρά κενά σε φυσική και Γαλλικά. Η κατάσταση αυτή φυσικά και κουράζει γονείς και μαθητές του σχολείου που αναρωτιούνται τι νόημα έχει για την Πολιτεία η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων αυτών, όταν δεν τα σέβεται, δεν τα στελεχώνει και δεν τα κατοχυρώνει!

Το ΕΠΑΛ είναι άλλο ένα σχολείο με πολλά κενά, που είναι μια συνήθη κατάσταση, η οποία επαναλαμβάνεται σχεδόν επί εθιμικού δίκαιου. Είναι ένα σχολείο που συνήθως αντιμετωπίζει κενά σχεδόν μέχρι τα Χριστούγεννα, ακόμη και σε μαθήματα ειδικότητας. Φέτος το ΕΠΑΛ έχει ελλείψεις και κενά, τα μεγαλύτερα προβλήματα του όμως είναι πως δεν έχει μόνιμο καθηγητή πληροφορικής και δεν τους ενέκριναν τμήμα Πληροφορικής στη Β Λυκείου.

Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως πέρυσι είχε μείνει το σχολείο της Δεσφίνας χωρίς βιολόγο, ενώ τα παιδιά της Γ Λυκείου δεν έκαναν ούτε βιολογία προσανατολισμού, έως μέσα Φεβρουαρίου, παρότι ένα μήνα αργότερα, μας πρόλαβε η καραντίνα και τα σχολεία σταμάτησαν.