Στις επάλξεις η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς από τις Κυκλάδες για τις καταργήσεις των οργανικών θέσεων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

“Βορά” στο δημοσιονομικό εξορθολογισμό

- Εκφράζουν την αντίθεσή τους στο σαρωτικό κύμα αλλαγών στον εκπαιδευτικό χάρτη- Απαιτούν να μην εφαρμοστούν τα εκπαιδευτικά σχέδια που “υποβαθμίζουν τα σχολεία”

Κατηγορηματικά αντίθετοι με την κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική που στοχεύει σε καταργήσεις οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών, τάσσονται γονείς, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί από τις Κυκλάδες, μέσω ψηφισμάτων που εξέδωσαν.

Όπως όλα δείχνουν, η νέα εγκύκλιος του υπουργείου, μέσω της οποίας σχεδιάζεται να αλλάξει η οργανικότητα και κατ΄ επέκταση η δυναμικότητα των σχολείων, θέτει σε καθεστώς ακροβασίας το δημόσιο χαρακτήρα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού η υποβάθμιση των δημοτικών και των νηπιαγωγείων είναι προ των πυλών.

“Ξαναχτυπά” το υπουργείο... Συγχωνεύσεων

Ειδικότερα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου νηπιαγωγείου Ερμούπολης, δηλώνει ρητά την αντίθεσή του στα ανωτέρω, υποστηρίζοντας ότι, “Δυο χρόνια μετά το σαρωτικό κύμα των συγχωνεύσεων των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας ξαναχτυπά”, έχοντας ως “αποκλειστικό κριτήριο για τη “νέα” οργανικότητα των σχολείων “, τον αριθμό των μαθητών, “κάθε σχολείου διαιρούμενο με το 25 (ανώτατο όριο τμήματος αυτή τη στιγμή)”. Κατά συνέπεια, όπως διατυπώνουν παρακάτω, “σχολεία με 100 έως 125 μαθητές (όπως το 6ο Δημοτικό Σχολείο) πρέπει να μετατραπούν σε πενταθέσια (5 δηλαδή δασκάλους έναντι των 7 τουλάχιστον που έχουν αυτή τη στιγμή, 6 τάξεις και Ολοήμερο) ενώ σχολεία με λιγότερους από 100 μαθητές (π.χ. Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου, 3ο Δημοτικό Ερμούπολης) πρέπει να μετατραπούν σε τετραθέσια (με 4 δηλαδή δασκάλους), χωρίς να λαμβάνει κανείς υπόψη του την ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας στην περιοχή μας”. Οι εν λόγω αρνητικές αλλαγές, συνεπάγονται την επιστροφή “της συνδιδασκαλίας δύο τουλάχιστον τμημάτων, ανεξάρτητα από την ηλικία και την τάξη φοίτησης των μαθητών. Ένας δάσκαλος μπορεί λ.χ. να διδάσκει ταυτόχρονα τμήμα της Α’ τάξης με 12 παιδιά και τμήμα της Δ’ τάξης που αριθμεί 13 παιδιά”. Αναφορικά με το σύνολο των ραγδαίων ανακατατάξεων, τα μέλη του Συλλόγου του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, εκφράζουν ότι, “θα είμαστε παρόντες για να υπερασπίσουμε το αυτονόητο δικαίωμα της δωρεάν παιδείας για τα παιδιά μας, για να μην υποβαθμιστούν και εκποιηθούν τα σχολεία μας”.

Άστοχες εκπαιδευτικές πολιτικές

Αφήνοντας στην άκρη όποιες διαβεβαιώσεις έχουν εκφρασθεί δημόσια από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ότι δηλαδή, “δε συντρέχει λόγος ανησυχίας” από τις μειώσεις των θέσεων των εκπαιδευτικών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου δημοτικού σχολείου, δηλώνουν ότι θα βρεθούν απέναντι στην προσπάθεια εφαρμογής του σχεδίου του υπουργείου Παιδείας. “Η απόφαση για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων ή η υποβάθμιση της οργανικότητάς τους (5-θέσια, 4-θέσια) θα μειώσει δραματικά την προσφερόμενη εκπαίδευση στα παιδιά μας. Οι αναλογίες που τίθενται (αριθμός μαθητών-τάξεις-εκπαιδευτικών) είναι αν μη τι άλλο άστοχες, λαμβάνοντας υπόψιν την νησιωτικότητα της περιοχής μας. Αποφασίζοντας να θεσμοθετήσετε - νομοθετήσετε τις παραπάνω προτάσεις σας συνδράμετε στην υπερτροφία της ιδιωτικής εκπαίδευσης” υποστηρίζουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους, προσθέτοντας ότι: “Όσοι μαθητές παραμείνουν στα δημόσια σχολεία θα νιώθουν σαν παιδιά ενός άλλου Θεού όπως συνέβαινε τις δεκαετίες του '50 και '60”, καθώς, “Διαλύοντας τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση οδηγείτε τις επόμενες γενιές Ελλήνων σε αφανισμό”. Τέλος, επισημαίνουν ότι οι νέες γενιές επ' ουδενί δεν πρέπει να αποτελέσουν “βορά στο βωμό του δημοσιονομικού εξορθολογισμού” επειδή, “Οι θυσίες που έχουν γίνει ήδη από όλους μας είναι πολλές” και “δε χρειάζεται να “πειράξουμε” και τη δημόσια εκπαίδευση”.

Εκπαιδευτική και μαθητική “επιδείνωση”

Στην πρώτη γραμμή του αγώνα ενάντια στην καρατόμηση του δημόσιου σχολείου, τοποθετείται και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Πάρου. “Η σχετική εντολή που δόθηκε με τελεσιγραφικό τρόπο στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις και στους Διευθυντές των σχολείων στις 2/4/2013 με απαίτηση απάντησης στις 5/4/2013, κατά παράβαση όλων των προβλεπόμενων υπηρεσιακών διαδικασιών και παρακάμπτοντας το ρόλο συγκεκριμένων θεσμικών οργάνων λίγο πριν τη λήξη της σχολικής περιόδου, καταδεικνύει την ιδιαίτερη σπουδή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, να εισέλθουμε σε έναν νέο κύκλο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, με άμεση επίπτωση τόσο στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των παιδιών μας, όσο και στην εργασιακή επιδείνωση της θέσης των εκπαιδευτικών”, αναφέρει μεταξύ άλλων η Ένωση Γονέων της Πάρου, προσθέτοντας ότι, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, με βάση τη “συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και την υποβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών, εντείνουν τα αδιέξοδα” και προσθέτουν προβλήματα που αφορούν στη “συνταγματικά κατοχυρωμένη νησιωτικότητα, με κίνδυνο να οδηγηθούμε σε ολιγοθέσια σχολεία προηγούμενων δεκαετιών, σε αποδυνάμωση των σχολείων επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε απολύσεις αναπληρωτών και μεταθέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών και χειροτέρευση των συνθηκών διδασκαλίας στις τάξεις”. Από τον αριθμό των θέσεων των εκπαιδευτικών που θα μειωθούν, στα σχολεία της Πάρου αντιστοιχούν οι 14.

Στόχοι της τρικομματικής κυβέρνησης όχι της εκπαιδευτικής κοινότητας

Σε παρόμοιο μήκος κύματος, κινείται και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, τονίζοντας ότι “το υπουργείο παιδείας προσηλωμένο πιστά στους στόχους της τρικομματικής κυβέρνησης, προχωράει ακόμα ένα βήμα προς την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου” μέσω της “νέας” οργανικότητας. “Επειδή, όμως, τα παιδιά δεν είναι αχλάδια που πρέπει να στοιβάξουμε στα κουτιά του “ΕΥ ΖΗΝ”, όπως χαρακτηριστικά σχολιάζουν τα μέλη και “επειδή η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας σταματημό δεν έχει, και έχουμε ευθύνη απέναντι στους μαθητές τις μαθήτριες και τα παιδιά μας, καλούμε όλα τα μέλη μας, έστω και τώρα που κανείς πλέον δεν μπορεί να αισθάνεται σίγουρος, να είναι σε επαγρύπνηση για να μπορέσουμε να εκφράσουμε συλλογικά την αντίδρασή μας”. Παράλληλα, απευθύνουν κάλεσμα και στους γονείς αλλά και στους τοπικούς φορείς, με σκοπό να ταχθούν με το πλευρό της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας, αφού όπως δηλώνουν, “δεν ωφελεί να πιστεύουμε ότι κάθε λογής υπουργοί, βουλευτές και παρατρεχάμενοι πρόκειται να νοιαστούν για το μέλλον των παιδιών μας περισσότερο από εμάς τους ίδιους”.