Γεγονός αποτελεί πλέον η αεροπορική σύνδεση Σύρου και Μήλου με Θεσσαλονίκη, με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου να συνεχίζει τις ενέργειες για επέκταση της σύνδεσης και με άλλα Κυκλαδονήσια

Απογείωση… προσδοκιών

Τα καλοκαιρινά δρομολόγια, που θα συνδέουν τα αεροδρόμια της Σύρου και της Μήλου με το διεθνή αερολιμένα της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε η εταιρεία “Astra Aiirlines”, ενώ η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνεχίζει τις επαφές για διεύρυνση της σύνδεσης με ακόμη περισσότερα αεροδρόμια των Κυκλάδων.

Η σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων με τη συμπρωτεύουσα θα ξεκινήσει στις 17 Ιουνίου και αναμένεται να διαρκέσει έως και τις 18 Σεπτεμβρίου, ενώ έχουν προγραμματιστεί δύο δρομολόγια κάθε εβδομάδα και τρία δρομολόγια, κατά την περίοδο υψηλής επισκεψιμότητας.

Αναλυτικά, τα δρομολόγια Σύρος – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Σύρος, από 21 Ιουνίου έως 10 Ιουλίου και από 5 έως 18 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη και Σάββατο, και κατά την υψηλή σεζόν, ήτοι από 11 Ιουλίου, έως 4 Σεπτεμβρίου, κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο.

Όσον αφορά στο νησί της Μήλου, τα απευθείας δρομολόγια από και προς Θεσσαλονίκη ξεκινούν επίσης 17 Ιουνίου, ενώ κατά την περίοδο υψηλής επισκεψιμότητας θα πραγματοποιούνται καθημερινά.

Στα δρομολόγια της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται επίσης τα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, τα οποία ωστόσο, έχουν εδώ και μερικά χρόνια καταφέρει την απευθείας σύνδεσή τους με Βόρειο Ελλάδα, καθώς πρόκειται για διεθνείς αερολιμένες με αυξημένη κίνηση.

«Η Μήλος και η Σύρος συνδέονται με τον κόσμο»

Για την ιδιαίτερα σημαντική αυτή εξέλιξη στον τομέα των συγκοινωνιών, μίλησε στην «Κοινή Γνώμη» ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, κ. Γιώργος Λεονταρίτης.

Όπως υπογράμμισε, «ως Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχουμε θέσει ως στόχο την ανάπτυξη των νησιών, δια μέσω του τουρισμού. Έχουμε καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες, τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο για την προβολή των νησιών μας και όλα τα μέλη της Περιφερειακής Αρχής, ο Περιφερειάρχης και οι Αντιπεριφερειάρχες, προσπαθούμε με όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να γίνει μία σωστή και ολοκληρωμένη δουλειά. Διότι – καλώς ή κακώς – ο τουρισμός αποτελεί το εργαλείο μέσω του οποίου τα νησιά μας θα κατορθώσουν να επιβιώσουν της οικονομικής κρίσης, αλλά και να αναπτυχθούν».

Σε ό,τι αφορά την αεροπορική σύνδεση της Σύρου με την Θεσσαλονίκη, ο κ. Λεονταρίτης σημείωσε, ότι «υπήρξε η ευτυχής συγκυρία, ο ιδιοκτήτης της αεροπορικής εταιρείας “Astra”, κ. Γιάννης Ζλατάνης, να είναι ένας αγαπητός προσωπικός φίλος, ο οποίος αποδέχτηκε το αίτημα, το οποίο του είχαμε υποβάλλει ήδη από πέρσι για την αεροπορική σύνδεση των νησιών των Κυκλάδων με τη Θεσσαλονίκη, καθώς δεν είναι εύκολο ένα τέτοιο εγχείρημα για μία αεροπορική εταιρεία. Τα κόστη για τις πτήσεις των αεροπλάνων είναι πολύ μεγάλα και απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει και το αντίστοιχο επενδυτικό ενδιαφέρον».

Ενώ η Μύκονος και η Σαντορίνη, είχαν ήδη από τα προηγούμενα χρόνια σύνδεση με Β. Ελλάδα, μαζί με τη Σύρο, στα δρομολόγια από και προς Θεσσαλονίκη της “Astra”, μπήκε και η Μήλος, ενώ σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη, «οι συζητήσεις μας συνεχίζονται με τον κ. Ζλατάνη, για τη σύνδεση με τα αεροδρόμια και της Πάρου και της Νάξου. Αν αυτό δεν επιτευχθεί φέτος, είναι βέβαιο, ότι από του χρόνου, θα υπάρχουν πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων. Ελπίζω και εύχομαι οι Κυκλαδίτες να στηρίξουν αυτό το τολμηρό επιχειρηματικό “άνοιγμα”, προκειμένου αυτό να έχει διάρκεια».

Επιχειρώντας να θέσει το ζήτημα στην ουσιαστική του διάσταση, ο κ. Λεονταρίτης τόνισε, πως «αυτή τη στιγμή δεν συνδέεται η Σύρος ή η Μήλος απλά με τη Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά, αυτή τη στιγμή, η Μήλος και η Σύρος συνδέονται με τον κόσμο. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι διεθνές, με τεράστια κίνηση, μέσω του οποίου μπορεί κανείς να ταξιδέψει παντού στον κόσμο, μέσω των ανταποκρίσεων και αντίστοιχα απ’ όλο τον κόσμο, να φτάσει στις Κυκλάδες. Είναι μία τεράστια αγορά αυτή που ανοίγεται».

«Πραγματικά αισθάνομαι δικαίωση και ικανοποίηση, που αυτό το άνοιγμα επιτυγχάνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης. Μέσα σε μία περίοδο, που όλοι οι επιχειρηματίες και ειδικά οι αεροπορικές εταιρείες, που η δραστηριοποίησή τους αφορά σε έναν εξαιρετικά κοστοβόρο τομέα, είναι επιφυλακτικοί, σχετικά με την επιτυχία αντίστοιχων εγχειρημάτων, καταφέρνουμε να τους πείσουμε να επενδύσουν στα νησιά μας. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμη πιο σημαντικό αυτό το βήμα, γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη στήριξη από τις τοπικές κοινωνίες», επεσήμανε.

Σημαντικός περιορισμός στο κόστος

Ξεκινώντας τις συζητήσεις με τον κ. Ζλατάνη, ένα εκ των κυριότερων θεμάτων, υπήρξε και αυτό του κόστους, όπως εξήγησε. «Προσωπικά, είχα σημειώσει, ότι αν και πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική σύνδεση, αυτή της Β. Ελλάδος με τις Κυκλάδες, ωστόσο, αν το κόστος είναι “απαγορευτικό”, θα έχει ως αποτέλεσμα ο κόσμος να μην έχει τη δυνατότητα να τη στηρίξει και να την αξιοποιήσει. Μου προκαλεί ιδιαίτερη χαρά όμως, που ο κ. Ζλατάνης τήρησε την υπόσχεσή του, ότι θα προσπαθήσει να συμπιέσει τις τιμές στο όριο της κερδοφορίας, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα της μετακίνησης από και προς τις Κυκλάδες».

«Αν αναλύσει κανείς το κόστος του εισιτηρίου, σε συνάρτηση χρόνου και τιμής, θα διαπιστώσει πως πραγματικά είναι απόλυτα ικανοποιητικό», υποστήριξε.

Επέκταση αεροδιαδρόμου – μεγαλύτερα αεροσκάφη

Ωστόσο, σημαντικό επίσης ζήτημα για την περαιτέρω διεύρυνση της αεροπορικής συγκοινωνίας της Σύρου, αποτελεί και η επέκταση του αεροδιαδρόμου του τοπικού αερολιμένα, καθώς επίσης και άλλα σημαντικά, ουσιαστικά συνοδά, έργα, τα οποία έχει επίσης δρομολογήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

«Πριν δύο εβδομάδες είχα τη χαρά να φιλοξενήσω τον φίλο και πρόεδρο της εταιρείας, κ. Ζλατάνη, για ένα διήμερο στη Σύρο, κατά τη διάρκεια του οποίου είχε τη δυνατότητα να δει από κοντά τις δυνατότητες του νησιού, όπως και του αεροδρομίου και πλέον έχει πλήρη επίγνωση του προορισμού. Με την “Astra” έχουμε συζητήσει και για την προβλεπόμενη επέκταση του αεροδιαδρόμου, με την εταιρεία να δεσμεύεται – και είμαι βέβαιος, ότι η δέσμευση αυτή θα υλοποιηθεί – ότι εφόσον επεκταθεί ο αεροδιάδρομος, από τη Θεσσαλονίκη θα έχουμε πολύ μεγαλύτερα αεροπλάνα στο νησί μας». Υποστήριξε ο κ. Λεονταρίτης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη, η επέκταση και μόνο του αεροδιαδρόμου δεν αρκεί για την αδειοδότηση από την ΥΠΑ, προκειμένου να προσγειώνονται αεροσκάφη 80 θέσεων, καθώς κρίνεται απαραίτητη, για την τήρηση των διεθνών προδιαγραφών, η ταπείνωση του λόφου στο Κάτω Μάννα και πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή του πολυχώρου «Νεράιδα».

Όπως ενημέρωσε, «οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, προκειμένου να επισπεύσουν τις διαδικασίες για την ταπείνωση του λόφου της «Νεράιδας», έχουν λάβει το φάκελο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και έχουν προχωρήσει σε χαρτογράφηση της περιοχής, αλλά και σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου υλοποιηθεί και αυτό το έργο. Ήδη από 31/12/2015 έχουμε στείλει όλα τα απαραίτητα έγγραφα στην ΥΠΑ, για τη δημοπράτησή του».

Κλείνοντας, ο Κ. Λεονταρίτης διεμήνυσε, πως «εργαζόμαστε με συγκεκριμένο στόχο, συγκεκριμένη ατζέντα και “αθόρυβα”. Όσοι υπηρετούμε τα κοινά και τους συμπολίτες μας, που μας τίμησαν με την ψήφο τους, πρέπει με ταπεινότητα να πραγματοποιούμε αυτά, τα οποία οφείλουμε να κάνουμε για την ανάπτυξη του τόπου και που δεν χρειάζεται να αναδεικνύονται ως επιτεύγματα, αλλά ως υποχρέωσή μας, απέναντι στην κοινωνία, που κληθήκαμε να υπηρετήσουμε».