Η εταιρεία που έως σήμερα έχει αναλάβει τη διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων στο Δήμο Θήρας αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος και στο νέο διαγωνισμό

Αυστηροποιημένο πλαίσιο για τον ανάδοχο

  • Παρασκευή, 11 Ιουνίου, 2021 - 06:19

Στην μοναδική εταιρεία που εκδήλωσε ενδιαφέρον πρόκειται να ανατεθεί, άνευ απροόπτου, η διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων και για τα επόμενα δύο χρόνια, για το Δήμο Θήρας.

Η εταιρεία, που επί σειρά ετών και συγκεκριμένα από το 2013, αναλαμβάνει μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών την λειτουργία του συστήματος αποκομιδής απορριμμάτων στο Δήμο Θήρας, ήταν και η μοναδική που υπέβαλε προσφορά στον διαγωνισμό που διενήργησε ο Δήμος για την ανάθεση της υπηρεσίας και για το διάστημα 2021-2023, με δυνατότητα παράτασης ενός ακόμη έτους.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στο παρελθόν και καθ’ όλη τη διάρκεια που η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται στη Σαντορίνη, μέσω συμβάσεων με το Δήμο, είχαν σημειωθεί “παράπονα”, σχετικά με τον τρόπο που διαχειριζόταν την υπηρεσία. Για τους λόγους αυτούς, ο Δήμος Θήρας, στη διακήρυξη του διαγωνισμού που βγήκε στον «αέρα» στις 26 Μαρτίου 2021, μερίμνησε προκειμένου να «σκιαγραφήσει» ένα ιδιαίτερα αυστηρό πλαίσιο, αναφορικά με τις υποχρεώσεις του όποιου αναδόχου προέκυπτε από τον ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό, προκειμένου να περιοριστούν τυχόν αρνητικά φαινόμενα, παρ’ όλο που το τελευταίο διάστημα η διαδικασία της αποκομιδής των απορριμμάτων εκτελείται σχετικά ομαλά, από την ίδια εταιρεία, η οποία έχει προκύψει ως προσωρινός ανάδοχος και στον παρόντα διαγωνισμό.

Διετής ανάθεση με δυνατότητα παράτασης

Σύμφωνα με τη σχετική διακήρυξη του Δήμου Θήρας, το αντικείμενο της εργασίας του αναδόχου περιλαμβάνει την αποκομιδή οικιακών και ανακυκλώσιμων απορριμμάτων σε όλες τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες Δήμου Θήρας πλην της Τ.Κ. Θηρασιάς.

Ο Δήμος Θήρας αναθέτει, μετά από την ολοκλήρωση και οριστικοποίηση της διαδικασίας, την προαναφερόμενη υπηρεσία σε ανάδοχο που θα διαθέσει το προσωπικό, τα μέσα και την απαραίτητη τεχνογνωσία για την καλή εκτέλεσή της. Ο ανάδοχος, όπως τονίστηκε, θα πρέπει να διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό και ανάλογη εμπειρία, ενώ κατά την εκτέλεση των εργασιών θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας του προσωπικού του. Τέλος οι εργασίες θα πρέπει να εκτελούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να λαμβάνονται όλα τα μέσα προστασίας της δημόσιας υγείας και ασφάλειας. Η υπηρεσία θα εκτελεστεί για χρονικό διάστημα δύο ετών, με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Στο πλαίσιο της σύμβασης που θα υπογραφεί, η συχνότητα αποκομιδής απορριμμάτων χωρίζεται σε δύο περιόδους ανάλογα με τις ανάγκες αποκομιδής ήτοι: Χειμερινή Περίοδος (15/11 έως 14/3) και Καλοκαιρινή Περίοδος (15/3 έως 14/11)

Ως χώρος συμβατικής εργασίας και άμεσης παροχής εργασιών του ανάδοχου ορίζονται οι ακόλουθες δημοτικές και τοπικές κοινότητες του Δήμου Θήρας με όλες τις περιοχές και τοποθεσίες (εξαιρουμένων των λιμενικών ζωνών, όπου αυτές υπάρχουν) οι οποίες ανήκουν σε αυτές: Φηρών, Οίας, Ημεροβιγλίου, Βουρβούλου, Καρτεράδου, Μεσσαριάς, Βόθωνος, Επισκοπής Γωνιάς, Έξω Γωνιάς, Πύργου, Μεγαλοχωρίου, Ακρωτηρίου και Εμπορείου.

Η υπηρεσία αφορά σε εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων κατά την χειμερινή και θερινή περίοδο με την απασχόληση του κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού και έμπειρου προσωπικού (εργάτες, οδηγοί).

Σαφείς οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία και τη συχνότητα αποκομιδής

Όπως τονίζεται στη διακήρυξη, «οι ανωτέρω εργάτες θα φροντίζουν την περισυλλογή των οικιακού τύπου απορριμμάτων και την φόρτωση τους στα απορριμματοφόρα από όλες τις κατοικημένες περιοχές, οικοδομικά τετράγωνα, οδούς, πλατείες και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους εντός και εκτός σχεδίου πόλεως που βρίσκονται εντός του χώρου συμβατικής εργασίας. Οι εργάτες θα παραλαμβάνουν χωρίς αντίρρηση όλα τα απορρίμματα που θα τους παραδίδονται σύμφωνα με τον κανονισμό καθαριότητας του Δήμου είτε αυτά βρίσκονται μέσα σε κάδους, είτε έξω από αυτούς μέσα σε πλαστικές σακούλες, είτε ελεύθερα στον δρόμο και ειδικότερα:

• απορρίμματα των οικιών, ιδρυμάτων, εκκλησιών, σχολείων, καταστημάτων, εστιατορίων, ξενοδοχείων, γραφείων, κλπ.

• απορρίμματα που προέρχονται από καθαρισμό οδών, πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων».

Ταυτόχρονα επισημαίνεται, πως «οι εργάτες του Αναδόχου με αποκλειστική τους ευθύνη θα επαναφέρουν τους κάδους στις ορισμένες από τον Δήμο θέσεις».

Αναφορικά με τη συχνότητα της αποκομιδής, ορίζεται ότι «τα οχήματα αποκομιδής και το προσωπικό που τα στελεχώνει θα απασχολούνται σε επταήμερη βάση. Η αποκομιδή των απορριμμάτων θα γίνεται από όλες τις περιοχές που ορίζονται από τη διακήρυξη. Κατά τη θερινή περίοδο θα εκτελούνται εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων σε όλες τις περιοχές, που ορίζονται από τη διακήρυξη, μία φορά την ημέρα εκτός των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων Φηρών, Εμπορείου και Οίας, όπου θα πραγματοποιείται δύο φορές την ημέρα σε επταήμερη βάση. Κατά την χειμερινή περίοδο θα εκτελούνται εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων από όλες τις περιοχές, που ορίζονται από τη διακήρυξη, μία φορά την ημέρα σε εξαήμερη βάση (εκτός Κυριακής) εκτός των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων Οιάς ,Ημεροβιγλίου, Φηρών, Μεσσαριάς, Μεγαλοχωρίου και Εμπορείου όπου θα εκτελείται σε επταήμερη βάση. Από τα ανωτέρω εξαιρείτε η αποκομιδή απορριμμάτων από περιοχές του Δήμου, με την χρήση ιπποειδών την οποία και θα αναλάβει ο Δήμος».

Αποκομιδή ρεύματος ανακυκλώσιμων απορριμμάτων

Η συγκεκριμένη ανάθεση αφορά και στην αποκομιδή των ανακυκλώσιμων. Συγκεκριμένα η διακήρυξη αναφέρει, ότι «η υπηρεσία αφορά εργασίες αποκομιδής ανακυκλώσιμων υλικών κατά την χειμερινή και θερινή περίοδο με την απασχόληση του κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού και έμπειρου προσωπικού (εργάτες, οδηγοί) σε όλες τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες Δήμου Θήρας πλην της Τ.Κ. Θηρασίας. Ο Ανάδοχος θα διαθέσει των εξοπλισμό και το προσωπικό που είναι απαραίτητο για την επάνδρωση των οχημάτων που θα διατεθούν για την εκτέλεση των εργασιών αποκομιδής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων. Για τα απορριμματοφόρα οχήματα θα απασχολούνται ένας οδηγός και δύο εργάτες. Οι ανωτέρω εργάτες θα φροντίζουν την περισυλλογή των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων και την φόρτωση τους στο απορριμματοφόρο από όλους τους μπλε κάδους. Οι εργάτες της Αναδόχου με αποκλειστική τους ευθύνη θα επαναφέρουν τους κάδους στις ορισμένες από τον Δήμο θέσεις. Το όχημα και το προσωπικό που το στελεχώνει θα απασχολούνται κατά τη θερινή περίοδο καθημερινά επτά ημέρες την εβδομάδα και κατά τη χειμερινή περίοδο έξι φορές την εβδομάδα εκτός Κυριακής».

Αυστηρές προβλέψεις για τις υποχρεώσεις του αναδόχου

Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του αναδόχου που προκύπτει από τη διαγωνιστική διαδικασία έχει προβλεφθεί, μεταξύ άλλων, ότι «όλα τα οχήματα που θα απασχοληθούν στο έργο θα φέρουν εγκατάσταση GPS για τον έλεγχο των διαδρομών των οχημάτων που χρησιμοποιούνται στο έργο και την δυνατότητα ανασκόπησης της λειτουργίας τους. Ο Δήμος θα έχει πρόσβαση με δικό του εξουσιοδοτημένο χειριστή στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης».

Υπογραμμίζεται δε, ότι «θεωρείται δεδομένο ότι οι διαγωνιζόμενοι έλαβαν πλήρη γνώση των όρων της παρούσας και των ειδικών συνθηκών του έργου. Σε καμία περίπτωση ο ανάδοχος δεν θα μπορεί να στηρίζεται στην άγνοια των συνθηκών και αναγκών στην διαχείριση απορριμμάτων του Δήμου για περιπτώσεις προβλημάτων η αδυναμίας εκτέλεσης εργασιών που προβλέπονται στην παρούσα».

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη συμπεριφορά και την επίδοση του προσωπικού του αναδόχου. Στο πλαίσιο της διακήρυξης καθίσταται σαφές ότι ο Δήμος θα έχει δυνατότητα να εισηγηθεί την αντικατάσταση εργαζομένων του αναδόχου που δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους, ενώ, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται και οι εξής προβλέψεις:

«Το προσωπικό θα πρέπει να συμπεριφέρεται κόσμια προς τους δημότες και σε καμία περίπτωση να μην διαπληκτίζεται μαζί τους. Σε αντίθετη περίπτωση, η Δημοτική Αρχή δύναται να απαιτήσει από τον ανάδοχο την άμεση αντικατάσταση του προσωπικού. Το προσωπικό που θα χρησιμοποιηθεί για την εκτέλεση της εργασίας, θα πρέπει να δείχνει προσοχή κατά τη χρήση των κάδων απορριμμάτων, ώστε να αποφεύγονται κατά το δυνατό οι ζημιές που δημιουργούν επιπλέον κόστος στη λειτουργία της υπηρεσίας».

 

Ετικέτες: