Δημοπρατείται η μελέτη βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κέας

Σημαντική προοπτική βελτίωσης στις οδικές αρτηρίες

  • Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου, 2022 - 06:16

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάθεση σε ανάδοχο της εκπόνησης της μελέτης βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κέας, προϋπολογισμού, περίπου 60.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που συνοδεύει τα τεύχη του διαγωνισμού, το βασικό οδικό δίκτυο του νησιού έχει μήκος περίπου 59 χιλιόμετρα, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου είναι ασφαλτοστρωμένο. Η χάραξη και τα γεωμετρικά στοιχεία του εμφανίζουν την τυπική μορφή των ορεινών νησιών του Αιγαίου. Η προσαρμογή των οδών στο ανάγλυφο του εδάφους, μπορεί να μην παρέχει καλά στοιχεία και οι επιτρεπόμενες ταχύτητες κυκλοφορίας να είναι μικρές, προκαλεί όμως τις μικρότερες δυνατές παρεμβάσεςι στο περιβάλλον (ορύγματα, επιχώματα) και συμφωνεί με τον χαρακτήρα του νησιού.

Με την αύξηση της κίνησης των οχημάτων (αύξηση του δείκτη ιδιοκτησίας, νέα οχήματα ιδιοκτητών παραθεριστικής κατοικίας) την τελευταία πενταετία, η πίεση για βελτίωση του οδικού δικτύου γίνεται επιτακτική, καθώς η κυκλοφοριακή ικανότητα των υφιστάμενων οδών εξαντλείται.

Η μελέτη τονίζει, πως τα έργα για τη βελτίωση των οδών θα πρέπει να είναι συμβατά με την κλίμακα και τη γενική μορφολογία του νησιού, καθώς στην Κέα, οι αποστάσεις που διαύονται είναι μικρές και η διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων στην κίνηση των οχημάτων είναι εφικτή.

Το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κέας, αρμοδιότητας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έχει συνολικό μήκος 15,65 χιλιόμετρα και αποτελείται από τα εξής τμήματα:

  • Λιμάνι Κορησσίας – Ιουλίδα – Ελληνικά – όρμος Καμπίου μέσω Μυλοποτάμου
  • Λιμάνι Κορησσίας – Βουρκάρι – Κόκκα – Οτζιά – Καστριανή – Ιουλίδα.

Αντικείμενο της μελέτης που θα εκπονηθεί είναι αφενός η βελτίωση της επαρχιακής οδού Λιμάνι – Βουρκάρι – Κόκκα – Οτζιά – Καστριανή – Ιουλίδα και συγκεκριμένα η βελτίωση της συμβολής του τμήματος της επαρχιακής οδού από Ιουλίδα προς το τμήμα Οτζιάς – Καστριανής, το οποίο διαθέτει δυσμενή γεωμετρικά χαρακτηριστικά και περιορισμένη ορατότητα στη συμβολή των συγκεκριμένων τμημάτων, και αφετέρου, η διερεύνηση και ο σχεδιασμός μέτρων για την προστασία από καταπτώσεις στη θέση «Ροκομένος» στην περιοχή της Ιουλίδας.

Σκοπός των προτεινόμενων έργων είναι η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης και ασφάλειας των χρηστών των οδών, αλλά και στην άρση της επικινδυνότητας σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου.

Αναλυτικά τα έργα που θα μελετηθούν

Όσον αφορά στο πρώτο τμήμα της μελέτης, που αφορά στη βελτίωση της επαρχιακής οδού Κορησσία προς Ιουλίδα και συγκεκριμένα στη συμβολή του τμήματος από Ιουλίδα προς το τμήμα Οτζιάς – Καστριανής, σημειώνεται, πως στη μελέτη προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη βελτίωση της συμβολής των δύο τμημάτων του επαρχιακού δικτύου, καθώς παρατηρείται δυσμενής γεωμετρικός χαρακτήρας και περιορισμένη ορατότητα.

Η μελέτη θα περιλαμβάνει την ανάλυση των στοιχείων για τον καθορισμό της βέλτιστης θέσης του κόμβου και των βασικών απαιτήσεων αυτού, λαμβάνοντας υπόψιν τη λειτουργία των οδών (ταχύτητα οχημάτων, κυκλοφοριακός φόρτος κλπ) που συμβάλουν σε αυτόν. Κατά την εκπόνηση της μελέτης θα προσδιοριστούν οι απαιτούμενες κατασκευήες, κτηματολογικοί πίνακες και κτηματολογικά διαγράμματα. Επιπλέον, θα γίνει μελέτη για την τοποθέτηση στοιχείων κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης με πινακίδες, ρυθμιστικές, πληροφοριακές και αναγγελίας κινδύνου, καθώς και διαγράμμιση του οδοστρώματος.

Στο έτερο τμήμα του οδικού δικτύου, από το λιμάνι της Κορησσίας έως τον όρμο Καμπίου, μέσω Μυλοποτάμου, και συγκεκριμένα στη θέση «Ροκομένος» στην περιοχή της Ιουλίδας, θα διερευνηθεί το φαινόμενο της κατάπτωσης βραχωδών όγκων από το πρανές και στη συνέχεια θα σχεδιαστούν μέτρα αναχαίτισης των καταπτώσεων και προστασίας της οδού.

Συγκεκριμένα, αντικείμενο της γεωτεχνικής μελέτης είναι ο προσδιορισμός του είδους τυχόν απαιτούμενης αναχαίτισης των καταπτώσεων και της διασφάλισης της οδικής ασφάλειας. Κατά την εκπόνηση της μελέτης θα καθοριστούν γεωτεχνικές τομές, όπου θα αποτυπώνονται τα βασικά γεωτεχνικά στοιχεία του εδάφους, όπως στρωματογραφία, οι τιμές σχεδιασμού των διάφορων παραμέτρων (φυσικών και μηχανικών) των στρώσεων και η στάθμη του υπόγειου νερού (ετήσια και 50ετίας).

Στους υπολογισμούς θα περιλαμβάνονται αναλύσεις βροχοπτώσεων και ευστάθειας στις γεωτεχνικά κρίσιμες τομές. Επιπλέον, θα διαστασιολογηθούν τα προτεινόμενα μέτρα αναχαίτισης των καταπτώσεων ή/και ενίσχυσης του πρανούς, θα προσδιοριστούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και θα γίνει αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας κατασκευής τους.

Η προθεσμία για την περαίωση του συνολικού αντικειμένου της μελέτης είναι 250 μέρες (περίπου 8 μήνες). Στη συνολική προθεσμία περιλαμβάνονται τα χρονικά διαστήματα που αφορούν στην εκπόνηση του αμιγώς μελετητικού αντικειμένου της σύμβασης, από τη χορήγηση της σχετικής εντολής για την εκπόνηση σταδίου μελέτης μέχρι την υποβολή του.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τμηματικές προθεσμίες αφορούν σε:

  • 50 ημέρες για την τοπογραφική αποτύπωση των περιοχών μελέτης
  • 40 ημέρες για την προμελέτη συγκοινωνιακών έργων και τη γεωτεχνική προμελέτη
  • 40 ημέρες για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
  • 60 ημέρες για την οριστική μελέτη συγκοινωνιακών έργων και την οριστική γεωτεχνική μελέτη
  • 60 ημέρες για την κτηματογράφηση και τη σύνταξη κτηματολογικών διαγραμμάτων και πινάκων.
Ετικέτες: