Οριστικοποιήθηκαν στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο οι δράσεις για την προβολή του νησιού

Υψηλές προσδοκίες για τον τουρισμό στη Μήλο

Στην έγκριση του νέου προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Μήλου γα το έτος 2024, προχώρησε ο Δήμος, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την περασμένη εβδομάδα. Το νέο πρόγραμμα χωρίς να φέρει πολλές αποκλίσεις από το περυσινό, στοχεύει στην προώθηση του νησιού εντός και εκτός Ελλάδος αλλά και στον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η σωστή προβολή της Μήλου στο διαδίκτυο.

Α. Γαϊτανής: "Έχουμε δείξει ενδιαφέρον και για τον υπερπόντιο τουρισμό"

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, Αβέρκιος Γαϊτανής, σε πρόσφατη επικοινωνία με την "Κοινή Γνώμη" είχε αναφέρει, ότι, "οι στόχοι μας, έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, γιατί όπως σε όλες τις Κυκλάδες έτσι και σε εμάς, το μοντέλο έχει τροποποιηθεί και πάμε πλέον σε μία άλλη ποιότητα τουρισμού, σε σχέση με αυτή που είχαμε 10 χρόνια πριν. Πρέπει λοιπόν να αναπροσαρμόσουμε και εμείς τους δικούς μας στόχους και τις ενέργειές μας, για να υποδεχτούμε πιο αποτελεσματικά, αυτόν τον "άλλο" κόσμο. Σε σχέση με την προβολή, έχει αλλάξει το κομμάτι, ως προς το που απευθυνόμαστε. Σε κάποιες χώρες που ήμασταν παραδοσιακά παρόντες, λόγω κάποιων συγκυριών τις έχουμε βάλει σε δεύτερη μοίρα. Η Ιταλία για παράδειγμα, δεν αποτελεί πλέον έναν κυρίαρχο στόχο μας, για οικονομικούς κυρίως λόγους. Τον Αύγουστο που κάνουν συνήθως διακοπές οι Ιταλοί, είναι υπερβολικά υψηλές οι τιμές, που δεν μπορούν να τις πληρώσουν. Για αυτό το λόγο έχουμε δείξει ενδιαφέρον και για τον υπερπόντιο τουρισμό, Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, δηλαδή σε ανθρώπους που μπορούν να πληρώσουν κάτι παραπάνω την υψηλή περίοδο και κρατάμε κάποιες άλλες χώρες όπως Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, για τα άκρα της περιόδου, που οι τιμές είναι πιο προσιτές. Άρα εστιάζουμε σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα, τα οποία χρόνο με το χρόνο, τα επαναδιαπραγματευόμαστε για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί."

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισηγούμενος το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης ανέγνωσε το προτεινόμενο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Δήμου Μήλου έτους 2024, από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Μήλου.

Διαπιστώσεις και στόχοι

Στην έκθεση της Επιτροπής αναφέρεται ότι η αλλαγή τουριστικού μοντέλου που συντελείται γύρω μας αλλά και η ταυτόχρονη καθιέρωση του νησιού μας ως κορυφαίου νησιωτικού τουριστικού προορισμού, επιβάλει τον άμεσο και ουσιαστικό προγραμματισμό σε τομείς και δράσεις που θα καθορίσουν το τελικό τουριστικό προϊόν του. Λαμβάνοντας υπόψη την παγκόσμια οικονομική και πολιτική πραγματικότητα, καθώς και την ιδιαιτερότητα των μεμονωμένων χωρών που αποτελούν τις κύριες τροφοδότριες τουριστικής κίνησης, η στρατηγική τουριστικής προβολής πρέπει να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα και να ανταποκριθεί ανάλογα και αποτελεσματικά. Παράλληλα, οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις που είναι δυνατόν να επηρεάσουν τη ζήτηση και, για το λόγο αυτό, να αναπροσαρμόζει και να επικαιροποιεί , κατά διαστήματα τη στρατηγική της, ένα έργο το οποίο, παράλληλα με τον Δήμο θα αναλάβει η εταιρία συμβούλων μας.

Κύριος στόχος του νέου προγράμματος είναι η Μήλος να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς που έχει διασφαλίσει μέχρι σήμερα ώστε να «περιχαρακώσει» την τουριστική περίοδο σε επίπεδο αφίξεων και πληρότητας, να ενισχύσει την παρουσία της τόσο στις υπάρχουσες όσο και σε νέες αγορές εξειδικεύοντας το τουριστικό της προϊόν σε ομάδες πληθυσμού που ταξιδεύουν εκτός αιχμής, να αναζητήσει τρόπους μεγιστοποίησης τόσο των εσόδων όσο και της μέσης παραμονής στρεφόμενη σε ακόμα περισσότερα ποιοτικά στοιχεία των υποψήφιων επισκεπτών του νησιού, να ακολουθήσει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης νέας στρατηγικής και να σχεδιάσει το μέλλον με βάση τα στοιχεία τουριστικής βιωσιμότητας.

Πως θα παραμείνει η Μήλος στις πρώτες επιλογές

Όλα τα παραπάνω μπορεί η Μήλος να τα πετύχει εφόσον:

1. Διατηρήσει την παρουσία της σε βασικές αγορές μέσω εκθεσιακών και διαδικτυακών συμμετοχών. Η εκθεσιακή μας παρουσία θα ακολουθήσει τον ΕΟΤ και την ΠΝΑ και οι διαδικτυακές συναντήσεις θα καλύψουν τόσο τις κύριες αγορές όσο και τις ανερχόμενες και, κυρίως, τις ομάδες πληθυσμού με ειδικά ενδιαφέροντα που εξυπηρετούν τους στόχους της στρατηγικής μας όπως είναι η περαιτέρω ανάδειξη του γαμήλιου τουρισμού, του πεζοπορικού/αναρριχητικού κ.α.

2. Επεκτείνει την παρουσία της και σε νέες αγορές, με έμφαση σε όσες εξυπηρετούν το στόχο τόσο της ποιοτικής, έναντι της ποσοτικής ενίσχυσης του εισερχόμενου τουρισμού όσο και της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης πληθυσμού, κυρίως τους μήνες αιχμής.

3. Συνεχίσει την οργάνωση επισκέψεων από σημαντικούς δημοσιογράφους και Bloggers, σχετικούς με το διαμορφωμένο τουριστικό προϊόν του νησιού. Για τη συγκεκριμένη δράση είναι σημαντική η συμβολή των τοπικών επιχειρηματιών ώστε μέσω της προσφοράς τους να διευκολύνουν τη μεγιστοποίηση του επιδιωκόμενου αποτελέσματος με το λιγότερο κόστος για τον Δήμο.

4. Προσεγγίσει διακινητές με εξειδίκευση στον ποιοτικό, καθώς και σε ειδικές μορφές τουρισμού.

5. Αναδείξει την ιστορική καθώς επίσης και την γεωλογική της κληρονομιά. Ο Δήμος θα διευκολύνει, μέσω προτάσεων, κάθε επαγγελματία που επιθυμεί να συμμετέχει σε ειδικές συναντήσεις (Β2Β) που θα εξυπηρετούν τον επιχειρηματικό του στόχο.

6. Ενθαρρύνει τις επαγγελματικές δραστηριότητες που θα διαμορφώσουν νέα και ποιοτικά τουριστικά προϊόντα.

7. Βελτιώσει τις τοπικές υποδομές και διευκολύνει την διακίνηση και παραμονή των επισκεπτών.

Στόχοι και τρόποι επίτευξης

Όπως τονίζουν από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Μήλου, "στόχος μας είναι να αξιοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό επίπεδο οι διασυνδέσεις με παράγοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που θα αναδείξουν το νησί ως προορισμό διάρκειας και ποιότητας, να αναζητηθούν πρωτότυπες δράσεις μέσω συνεργειών με ιδιωτικούς φορείς το αντικείμενο των οποίων συνάδει με τα χαρακτηριστικά του νησιού και τη στρατηγική του και να αναληφθούν δράσεις σε τοπικό επίπεδο ώστε να αυξηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών.

Στο πλαίσιο αυτό:

  • Αξιοποιούμε γνωριμίες από συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των εκθεσιακών καθώς και διαδικτυακών συμμετοχών με στόχο τη φιλοξενία στο νησί σημαντικών δημοσιογράφων και Bloggers

  • Πραγματοποιούμε επαφές με ταξιδιωτικούς οργανισμούς που διακινούν ποιοτικό Τουρισμό από το εξωτερικό με στόχο τη διασύνδεσή τους με το νησί και τους τοπικούς επαγγελματίες.

  • Σχεδιάζουμε παρουσιάσεις σε τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους, bloggers κλπ .

  • Συνεργαζόμαστε με αναγνωρισμένο γραφείο συμβούλων για την καλύτερη υποστήριξη των προσπαθειών.

  • Προχωράμε σε δράσεις για την καλύτερη οργάνωση και προβολή των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων ( Θρησκευτικό, Γεωλογικό, Καταδυτικό, Αλιευτικό, Γαστρονομικό, Συνεδριακό Τουρισμό, καθώς επίσης και τους τομείς της ημερήσιας κρουαζιέρας και της τέλεσης γάμων).

  • Ενισχύουμε την διαδικτυακή μας παρουσία με περισσότερο υλικό και πληροφορίες, προβάλλοντας την φυσική ομορφιά του νησιού καθώς και το σύνολο των δραστηριοτήτων.

  • Προχωράμε στην εκπόνηση μελέτης βιώσιμου τουρισμού που θα περιλαμβάνει τον νέο Στρατηγικό Σχεδιασμό και τη δημιουργία ταυτότητας προορισμού (DestinationBrand). 8. Συνδιοργανώνουμε με τον επαγγελματικό κόσμο καμπάνια προβολής βασισμένη στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ.

  • Πραγματοποιούμε ζωντανές Μεταδόσεις σε Ελληνικά και Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

  • Διευκολύνουμε την πραγματοποίηση διαφημιστικών γυρισμάτων και φωτογραφήσεων μεγάλων οίκων μόδας, διαφημιστικών εταιρειών και τηλεοπτικών καναλιών”.

Οι βασικές δράσεις για φέτος

Οι βασικές δράσεις για το 2024 είναι η εκπόνηση μελέτης βιώσιμου τουρισμού - Στρατηγικός Σχεδιασμός και δημιουργία ταυτότητας προορισμού, η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, η συνεργασία με Γραφείο Συμβούλων Τουριστικής Προβολής, ταξίδια δημοσιογράφων & ταξιδιωτικών πρακτόρων, δημιουργία σύγχρονων ιστοσελίδων και διαφημιστικών βίντεο, εκτύπωση πληροφοριακού υλικού και διαδικτυακό Μάρκετινγκ και προώθηση μέσω Ψηφιακών Διαφημίσεων.