Απαντήσεις από την πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Ειρήνη Δράκου για το Ειδικό Νηπιαγωγείο Ερμούπολης

Σε εξέλιξη η αναζήτηση ακινήτου

Πανελλαδική έκταση στο θέμα από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

Στην αναζήτηση κατάλληλου ακινήτου με σκοπό τη μίσθωσή του για τη στέγαση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης προχωρά ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, προκειμένου εντός των επόμενων μηνών να ικανοποιήσει το αίτημα της δρομολόγησης οριστικής λύσης στη σοβαρή υπόθεση.

Η πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Ειρήνη Δράκου απαντώντας για τις κινήσεις της νέας Δημοτικής Αρχής στον παρόντα χρόνο, ενημέρωσε πως ήδη έχει βελτιωθεί ο χώρος του α΄ ορόφου στον παιδικό σταθμό της οδού Κ. Μαρούλη προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει τα νήπια του Ειδικού Νηπιαγωγείου, ενώ η διοίκηση του Δήμου με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τα Τμήματα, έχει καταγράψει πέντε ακίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να απαντήσουν στις ουσιαστικές ανάγκες του Σχολείου.

Το θέμα έρχεται εκ νέου στο προσκήνιο μετά από τη χθεσινή ανακοίνωση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), η πλευρά της οποίας γνωστοποιεί την υπόθεση με παρέμβασή της προς την Υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ασκώντας κριτική παράλληλα προς κάθε αρμόδιο για τη σημερινή κατάσταση.

Πρέπει να υπενθυμιστεί πως για το θέμα είχε ζητήσει να ενημερωθεί η Γενική Γραμματέας του Υπ. Παιδείας για την Α΄Βαθμια, Β΄ Βαθμια και την Ειδική Αγωγή, Αναστασία Γκίκα κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στη Σύρο.

ΔΟΕ: Οι προσωρινές λύσεις δημιουργούν κινδύνους

Ειδικότερα, αυτούσια η παρέμβαση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος έχει ως ακολούθως: “Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τις καταγγελίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σύρου για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε σχέση με τη λειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου, από τις οποίες (και τα γεγονότα που καταγγέλλονται) γίνεται σαφές ότι έχουν διαμορφωθεί συνθήκες μορφωτικού και εκπαιδευτικού αποκλεισμού για παιδιά με ειδικές ανάγκες, καταγγέλλει όλους αυτούς (Δήμος, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης, Υπουργείο Παιδείας) που με σειρά παραλείψεων και κακών χειρισμών ευθύνονται για την κατάσταση που επικρατεί και για την οποία δεν διαφαίνεται επεξεργασμένη, από την πολιτεία, λύση.

Η λειτουργία του Ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου, που θα έπρεπε να εξυπηρετεί μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι στον αέρα και αποτελεί μια δημόσια δομή ειδικής αγωγής φάντασμα. Παρά την αναγκαιότητα της λειτουργίας του Ειδικού νηπιαγωγείου, αυτή, με απόφαση της τέως Διευθύντριας Εκπαίδευσης και νυν Περιφερειακής Διευθύντριας ανεστάλη την προηγούμενη σχολική χρονιά. Φέτος, αν και κρίνεται αναγκαία η επαναλειτουργία του, δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός για τις κτηριακές υποδομές που απαιτούνται (ακόμα και ο χώρος στέγασης είναι στην πραγματικότητα ζητούμενο και οι «λύσεις» είναι προσωρινές) ώστε η Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να ανταποκρίνεται, στοιχειωδώς, στις ανάγκες των μαθητών. Προσβασιμότητα, ισόγειος χώρος, ράμπες, τουαλέτα ΑμεΑ, χώροι για θεραπείες, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός, παραμένουν ζητούμενο.

Οι πομπώδεις ανακοινώσεις και το λεκτικό ενδιαφέρον για την Ειδική Αγωγή και τις ανάγκες των μαθητών, πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και δημοτικών αρχών, είναι σαφές πως δεν επιλύουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Στην πράξη, τα παιδιά, που υποτίθεται ότι βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, βιώνουν τον μορφωτικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση.

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση αποδεικνύει περίτρανα αυτό που η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει αναδείξει ως κυρίαρχο πρόβλημα. Την συστηματική και διαχρονική υποβάθμιση, από την πολιτεία με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεων, της δημόσιας εκπαίδευσης, με την πολιτική των περικοπών όλων των δαπανών που είναι απαραίτητες ώστε η δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στο μορφωτικό και κοινωνικό ρόλο της.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί την άμεση εξεύρεσης μόνιμης λύσης στέγασης του Ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου. Οι «προσωρινές» λύσεις που υιοθετούνται δημιουργούν κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών και οδηγούν σε αποκλεισμό πολλών από αυτούς. Το Ειδικό νηπιαγωγείο Σύρου πρέπει να λειτουργήσει με κτηριακές υποδομές και εκπαιδευτικές συνθήκες που θα ανταποκρίνονται στις μαθησιακές ανάγκες και θα διαφυλάσσουν την ασφάλεια των μαθητών μας'.

Διαμόρφωση του α΄ ορόφου του παιδικού σταθμού

Σχετικά με το θέμα της παραχώρησης του α΄ ορόφου του παιδικού σταθμού της οδού Κ. Μαρούλη, η Ειρήνη Δράκου επανέλαβε πως πρόκειται για μία προσωρινή λύση, αναφορικά με την οποία είχε ενημερώσει και τα μέλη του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου.

“Ανταποκριθήκαμε σαν Δήμος στο αίτημα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να παραχωρήσουμε τον α΄ όροφο του παιδικού σταθμού της οδού Κ. Μαρούλη. Σαφώς υπάρχει σκάλα, σαφώς ξέρουμε ότι υπάρχει μία δυσκολία, από την άλλη πλευρά είναι ένα κτίριο που χρησιμοποιείται για μικρά παιδιά” ανέφερε η πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, τονίζοντας κατηγορηματικα μάλιστα πως, “Η γνώση μας ήταν πως υπήρχαν δύο παιδιά χωρίς κινητικά προβλήματα, οπότε πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο και είπαμε να δοθεί. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για προσωρινή - πάντα – λύση”.

Σχετικά με την κατάλληλη διαμόρφωση του εν λόγω χώρου, η ίδια υπήρξε σαφής: “Έχουμε κάνει ενέργειες μαζί με τις Υπηρεσίες και το Γραφείο Παιδείας, Πρόνοιας και Αθλητισμού αλλά και το προσωπικό. Ήρθαν μαζί με το Τμήμα Περιβάλλοντος και μεταφέρθηκαν όλα τα πράγματα, καθαρίστηκε ο χώρος, τοποθετήθηκε ειδικό πλέγμα μεταλλικό στον μικρό τοίχο για τα διαλείμματα των παιδιών, κατασκευάστηκε αλλαξιέρα, μπήκαν λάμπες στις τουαλέτες των παιδιών και ό,τι μπορούσαμε να προβλέψουμε, το έχουμε κάνει. Έγινε απολύμανση και στα παιχνίδια, μεταφέρθηκε η τηλεφωνική γραμμή του Ειδικού, ελέγχθηκαν οι πρίζες και κάναμε τα πάντα για τα παιδιά.

Αυτό ήταν το πρώτο βήμα το προσωρινό” δήλωσε η ίδια, απαντώντας λακωνικά στην ερώτηση αν μετά από αυτές τις παρεμβάσεις το Ειδικό Νηπιαγωγείο ξεκίνησε τη λειτουργία του.

“Αυτό το θέμα δεν είναι δικό μας. Ενημερώσαμε την Υπηρεσία την Πρωτοβάθμια, τον κ. Δήμαρχο και τους πάντες, ότι έχουν γίνει αυτά τα έργα, τα οποία και ζητήθηκαν”.

Επόμενα βήματα

Κατόπιν αυτών, η Ειρήνη Δράκου έδωσε έμφαση στην προσπάθεια που κάνει σήμερα η νέα Δημοτική Αρχή για να βρει κατάλληλο ισόγειο χώρο.

“Το δεύτερο βήμα ήταν να κοιτάξουμε για προκατασκευασμένες αίθουσες που δίνει το Υπ. Παιδείας όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Παράλληλα έχουμε δει αίθουσες ισόγειες για να προχωρήσουμε για μόνιμη ενοικίαση” γνωστοποίησε, επισημαίνοντας πως από τα δύο σενάρια, ο Δήμος θα ακολουθήσει το δεύτερο.

“Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι δεν προχωρά το θέμα της προκατασκευασμένης κι εμένα δεν μου αρέσει σαν λύση γιατί είναι σαν να χτίζεις ένα σχολείο με αίθουσα προκατασκευασμένη και δεν το θέλουμε αυτό”. Ως εκ τούτου, σημείωσε πως, “Προχωράμε προς την άλλη λύση. Να δούμε ποια αίθουσα ισόγεια θα είναι κατάλληλη – κι αυτό θα το πει η αρμόδια Επιτροπή Καταλληλότητας όταν έρθει από την Αθήνα - ώστε να στεγάσει το σχολείο. Αυτά χρειάζονται κάποιο χρόνο και το εξήγησα και στον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών”.

Η Ειρήνη Δράκου θέλησε να γνωστοποιήσει ακόμη και το επόμενο βήμα για την Ειδική Εκπαίδευση στη Σύρο, που όπως ανέφερε αφορά στη δημιουργία ενός νέου καινούργιου κτιρίου.

“Και το τρίτο βήμα που πρότεινα και ανέφερα ότι έχουμε στο μυαλό μας είναι να ενταχθεί σε έργο η κατασκευή Ειδικού Σχολείου που θα είναι Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο με Λύκειο. Αυτό θέλει χρόνο. Είναι μακροπρόθεσμος στόχος αλλά δεν είναι μη πραγματοποιήσιμος” υποστήριξε, γνωστοποιώντας μάλιστα πως, “Αν είχαν γίνει σχέδια, θα μπορούσαμε τώρα να ξεκινήσουμε γιατί “τρέχει” ΕΣΠΑ που έχει τέτοιες κατασκευές”. Ωστόσο, δεδομένης της μη ύπαρξης σχετικής μελέτης στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, τόνισε πως, “Δεν προλαβαίνουμε σε δύο μήνες. Αυτό που θα χαράξουμε εμείς, θα το υλοποιήσουν οι επόμενοι”.

Δύο με τρεις μήνες η παραμονή στην Κ. ΜΑρούλη”

Στην ερώτηση για πόσο χρονικό διάστημα θα ισχύσει η προσωρινή λύση, η κα Δράκου ανέφερε τα εξής: “Μιλάμε για δύο με τρεις μήνες στην Κ. Μαρούλη, ώστε να έχουμε στήσει σε αυτόν τον χρόνο την ισόγεια αίθουσα που θα είναι για τρία – τέσσερα χρόνια ανάλογα με τη μίσθωση και μετά θα κοιτάξουμε το θέμα του νέου Σχολείου”.

Μάλιστα σημείωσε πως σήμερα ο Δήμος έχει έναν “μπούσουλα” για κάποια κτίρια.

“Έχουμε βρει αυτήν τη στιγμή πέντε αίθουσες. Η Επιτροπή Καταλληλότητας θα αποφασίσει. Δεν υπάρχουν δημοτικοί χώροι δυστυχώς. Θα πρέπει να γίνει μίσθωση και η μίσθωση θα πρέπει να καλυφθεί από κεντρικούς πόρους” δήλωσε στην εφημερίδα, στέλνοντας το δικό της μήνυμα στο τέλος προς εκπαιδευτικούς και γονείς.

“Θα παρακαλούσα πάρα πολύ και μέσω της εφημερίδας να πειστούν οι γονείς και οι δάσκαλοι να πάνε στην Κ. Μαρούλη προσωρινά, να δουλέψουν με τα παιδιά όσο μπορούν και από εκεί και μετά να μας δώσουν τον χρόνο να φροντίσουμε τα επόμενα βήματα”.