Σαφής η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κ. Μαραγκού απέναντι στην κριτική που δέχθηκε με φόντο τον προϋπολογισμό του 2023 για ανυπαρξία λιμενικών έργων

“Δεν παραλάβαμε καμία έτοιμη μελέτη”

Υπενθύμισε πως η σημερινή διοίκηση βάζει τα “θεμέλια” για μεγάλα έργα στο νησί

Ισχυρές βάσεις για μεγάλα λιμενικά έργα στη Σύρο προσεχώς, αποτελούν οι μελέτες που ωριμάζει σήμερα η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, σύμφωνα με τις απαντήσεις της προέδρου του, Κανδιώς Μαραγκού στη χθεσινή συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2023, κατά τη συζήτηση του οποίου δέχθηκε κριτική για ανυπαρξία έργων την επόμενη χρονιά.

Η ανωτέρω στάση της σημερινής διοίκησης προκύπτει λόγω του γεγονότος πως “δεν παρέλαβε καμία έτοιμη μελέτη” από την προηγούμενη θητεία, προκειμένου να μπορεί να ωριμάσει έργα και να προχωρήσει στην υλοποίησή τους.

Η κα Μαραγκού εξήγησε για μία ακόμη φορά πως η σημερινή διοίκηση έχει διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την ανάπτυξη της Σύρου, υποστηρίζοντας ουσιαστικά πως η πρόοδος σε έργα δεν μπορεί να έρθει αποσπασματικά, αλλά μόνον με σχέδιο και προγραμματισμό. Σε αυτήν την κατεύθυνση, εξήγησε πως βαδίζει η ίδια, έχοντας λάβει μεγάλες χρηματοδοτήσεις εκατομμυρίων για μελέτες που αφορούν σε μεγάλα λιμενικά έργα, τα οποία θα χαρίσουν νέα πνοή στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Τα παραπάνω ήρθαν ως απάντηση στην κριτική που άσκησε ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην πρόεδρος του ΔΛΤΣ, Δημήτρης Κοσμάς στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.

Δ. Κοσμάς: Φτωχός προϋπολογισμός

Αρχικά ο κ. Κοσμάς έθεσε ερώτημα σχετικά με την προθεσμία που έχει δοθεί για την εκπόνηση μελετών που έχουν χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, καθώς το Λιμενικό Ταμείο Σύρου μέσα από εκεί θα προωθήσει σημαντικά έργα.

“Βλέπω τις μελέτες που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ. Επειδή γνωρίζω ότι μέχρι 31/12 έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ, αν όντως ισχύει αυτή η ημερομηνία ή έχει δοθεί μία παράταση, οπότε να μην υπάρχει κάποιο σχετικό πρόβλημα;” ανέφερε ο ίδιος με την πρόεδρο να σημειώνει πως η παράταση που δόθηκε αφορά σε δύο έτη και συγκεκριμένα μέχρι το 2024.

Ακολούθως ο ίδιος τόνισε πως παρόλο που παρατηρεί αύξηση των εσόδων του Λιμενικού Ταμείου, ωστόσο βλέπει μειωμένες αμοιβές σε υπηρεσίες που δέχεται, ενώ εστιάζοντας στο θέμα των έργων για το έτος 2023, ο ίδιος υπήρξε συγκεκριμένος. “Για εμάς ο προϋπολογισμός είναι φτωχός, μη λειτουργικός σε έργα. Δεν υπάρχει ένα μεγάλο έργο και κάποια προοπτική ένταξης στο 2023. Γι αυτόν τον λόγο θα ψηφίσουμε λευκό” υποστήριξε αμέσως μετά τη σύντομη τοποθέτησή του.

Κ. Μαραγκού: Έργα βάσει μελετών

Προτού δώσει απαντήσεις για το θέμα των έργων, η ίδια τοποθετήθηκε για την οικονομική διαχείριση της σημερινής διοίκησης.

“Όντως το κόστος των συμβάσεων τις οποίες αναθέσαμε έχει παραμείνει χαμηλότερο από αυτό που τις παραλάβαμε και αυτό κάτι δείχνει από πλευράς μας καθαρά για τη διαχείριση των οικονομικών του Λιμενικού Ταμείου” ανέφερε, επισημαίνοντας πως με φόντο τη γενικότερη οικονομική συγκυρία, δεν μπορεί να υπάρχει κανένας εφησυχασμός.

Αμέσως μετά υπήρξε αναλυτική για το θέμα των έργων. “Είπατε ότι δεν βλέπετε κάποιο έργο μεγάλης πνοής, το οποίο να αναφέρεται σε αυτόν τον προϋπολογισμό. Μακάρι να είχαμε παραλάβει ώριμες μελέτες και να τις υλοποιούσαμε. Δεν παραλάβαμε καμία μελέτη και την έχουμε στα συρτάρια” δήλωσε η ίδια, σημειώνοντας παράλληλα πως, “Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε πάρει χρηματοδότηση για μελέτες για μεγάλα έργα από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ”. Πιο αναλυτικά, πρόσθεσε πως, “Είμαστε στη φάση αυτή τη στιγμή του προσυμβατικού ελέγχου όσον αφορά τη μελέτη επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου στον Φοίνικα και προστασίας από τη διάβρωση των ακτών. Έχουμε πάρει επίσης χρηματοδότηση και είμαστε στη φάση επίσης προσυμβατικού ελέγχου για τη μελέτη όλων των έργων του master plan, πράγμα που σημαίνει ότι το Λιμενικό Ταμείο τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι σε φάση ωρίμανσης αυτών των μελετών και ναι, μετά, μπορούμε να μιλάμε για υλοποίηση μεγάλων έργων”.

Ωστόσο, η ίδια δεν παρέλειψε να εξηγήσει πως όταν απαιτείται, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου κάνει έργα μικρότερης κλίμακας για να προστατεύσει και να βελτιώσει τις λιμενικές υποδομές.

“Παρόλα αυτά, τα έργα τα οποία υλοποιούμε αυτή τη στιγμή ή που ωριμάζουμε είναι έργα τα οποία είναι απολύτως αναγκαία και αντιμετωπίζουν προβλήματα χρόνων. Και αναφέρομαι στη μελέτη της παραλίας του Φοίνικα, επίσης στη μελέτη για την επέκταση και την ανάπλαση της παραλίας στον Άγιο Νικόλαο (Αστέρια)” σχολίασε παρακάτω, ενώ τόνισε πως, “Εύχομαι να μπορέσει να καταλάβει ο κόσμος πόσο σημαντικό είναι να σκεφτόμαστε κάτι, να το ωριμάζουμε από πλευράς μελετών και να προχωρούμε για χρηματοδότηση και υλοποίηση”.

Ξεκαθάρισε μάλιστα πως κόντρα σε άλλες νοοτροπίες, “Εμείς αυτή την πολιτική έχουμε αποφασίσει να κάνουμε και να αποφύγουμε τα αποσπασματικά έργα των 5.000, 10.000 ή 20.000 ευρώ πέραν των αναγκαίων βέβαια για να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των καιρικών συνθηκών και της θάλασσας”.

Επιπλέον, των ανωτέρω αναφερόμενη στον προϋπολογισμό του 2023, τόνισε ποιες είναι οι προτεραιότητες. “Βάλαμε 42 χιλ. ευρώ στην επισκευή της προβλήτας στου Βούλγαρη, το ποσό διαμορφώθηκε στις 60 χιλ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ λόγω των διάφορων ανατιμήσεων, μιλάμε για το υπόλοιπο της ανάπλασης στην πλατεία Κανάρη, δηλαδή στο σημείο της οδού πρόσβασης στην προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, και μια ανάπλαση της τάξης των 75 χιλ. ευρώ στο Καρνάγιο προκειμένου να έρθει και να συνδυαστεί με την ανάπλαση από το LEADER για την ανάπλαση στο καταφύγιο (120 χιλ. ευρώ)”.

Περί ελεγχόμενης στάθμευσης

Στην ίδια συζήτηση ο Δημήτρης Κοσμάς έθεσε ερώτηση και για το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. “Τί γίνεται με το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης; Σε τί φάση βρίσκεται; Έχει προϋπολογιστεί ένα ποσόν. Αν υπάρχουν κάποιες δεσμεύσεις και γιατί καθυστερεί; Είχατε πει ότι το σύστημα θα εγκατασταθεί από τον Οκτώβριο, πλην όμως μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει κάτι” ανέφερε, με φόντο την ανάγκη εφαρμογής του μέτρου, όπως αυτό έχει αναφερθεί και σε άλλες συνεδριάσεις του ΔΛΤΣ.

Σαφής από την πλευρά της η πρόεδρος μίλησε για μικρή παράταση στη σύμβαση με τον ανάδοχο.

“Στη χθεσινή συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου περάσαμε μία παράταση 135 ημερών της σύμβασης γιατί σύμφωνα με έγγραφο του αναδόχου, κάτι για το οποίο μας είχε ενημερώσει και είχε εκφράσει τις ανησυχίες του, υπάρχει καθυστέρηση σχετικά με την κατασκευή και την παράδοση των μηχανημάτων λόγω της ενεργειακής κρίσης και τα σχετικά. Αυτή η παράταση είναι μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου του 2023” ανέφερε, γνωστοποιώντας μάλιστα πως, “Είμαστε σε πολύ καλή επικοινωνία με την ανάδοχο εταιρεία. Η εταιρεία φύλαξης είναι καλή. Είναι ένα πρόβλημα που θα το αντιμετωπίσουμε”.

Καταλήγοντας δε και σχετικά με το θέμα της πληρωμής της εταιρείας, η ίδια διευκρίνισε τα ακόλουθα: “Και για να καθησυχάσω κι εσάς κ. Κοσμά και όλους, όταν μιλάμε για μία υποχρεωτική μίσθωση, η αμοιβή ξεκινά από την παράδοση της λειτουργίας του συστήματος. Οπότε μέχρι αυτήν τη στιγμή δεν έχουμε καταβάλλει κανένα μίσθωμα” τόνισε χαρακτηριστικά.