Διευκρινίσεις του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου για το έργο της αναβάθμισης των εμπορικών δρόμων που έχει διχάσει τους καταστηματάρχες

Καμία διαβούλευση για τη μελέτη του Open Mall

Τα “βέλη” του προς τη Δημοτική Αρχή Σύρου – Ερμούπολης έστρεψε ουσιαστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, αναφορικά με την ανυπαρξία ενημέρωσης των καταστηματαρχών για το τελικό σχέδιο και τη μία και μοναδική μελέτη του έργου του Open Mall, σχετικά με το κομμάτι των παρεμβάσεων στο δημόσιο χώρο, στο πλαίσιο της χθεσινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο ίδιος, πλαισιωμένος και από μέλη του Δ.Σ..

Ειδικότερα, ο Βαγγέλης Αλεξανδρίδης λέγοντας χαρακτηριστικά πως “δεν έγινε διαβούλευση” αναφορικά με τη μελέτη και τον τελικό σχεδιασμό από τον Δήμο, που συγκεκριμένα αφορά στην επέκταση των πεζοδρομίων στις οδούς Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη (κεντρικός πεζόδρομος πόλης), καυτηρίασε εμμέσως το γεγονός πως για ένα τόσο μεγάλο έργο, δεν υπήρξε πλατιά ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή συνολικά του εμπορικού κόσμου.

Απάντησε στην κριτική

Πιο αναλυτικά, ο πρόεδρος, προχώρησε σε διευκρινίσεις αναφορικά με όσα ειπώθηκαν από καταστηματάρχες και ιδιοκτήτες σε συνέντευξη Τύπου την περασμένη Κυριακή, οι οποίοι έχουν εναντιωθεί στις παρεμβάσεις αποκλειστικά και μόνο για το τμήμα του πεζοδρόμου, δηλαδή για την επέκταση των πεζοδρομίων, αφού συμφωνούν με το αρχικό σχέδιο – σενάριο, αυτό της δημιουργίας ενιαίας περιπατητικής διαδρομής.

Αρχικά ο κ. Αλεξανδρίδης, απέναντι σε έντονο σχολιασμό που δέχθηκε από εκείνους, θέλησε να διευκρινίσει πως για το έργο στον δημόσιο χώρο, την ευθύνη έχει η Δημοτική Αρχή. Στο πλαίσιο μίας αναδρομής που έκανε για την πορεία εξέλιξης του και τις προσπάθειες αποφυγής της απένταξής του, λόγω καθυστερήσεων - “όχι με ευθύνη του Εμπορικού” - όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ο ίδιος πρόσθεσε πως ο αρχικός προϋπολογισμός (και για παρεμβάσεις σε δημόσιο χώρο και για παρεμβάσεις στις προσόψεις των καταστημάτων), ανερχόταν σε 1,3 εκατ. ευρώ και τελικώς διαμορφώθηκε στο 1 εκατ. ευρώ. Τόνισε ακόμη πως το αρχικό σχέδιο εγκαταλείφθηκε από τον Δήμο, καθώς η ενιαία περιπατητική διαδρομή – την οποία απάντησε πως προτιμούσε και ο ίδιος - θα προϋπέθετε μεγάλη παρέμβαση για τα φρεάτια και τα λύματα και η ΔΕΥΑΣ δεν θα την έκανε. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε, αυτό ειπώθηκε από τον Δήμο προς τον Εμπορικό Σύλλογο όταν έγινε η “συρρίκνωση” του φυσικού αντικειμένου του έργου του Open Mall και βάσει των απαντήσεών των μελών του Δ.Σ. του Εμπορικού, ο Σύλλογος δεν διεκδίκησε λύση, αφού το ποσό για μία τέτοια λύση από τη ΔΕΥΑ Σύρου, δεν θα μπορούσε να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Οι παρευρισκόμενοι στο πάνελ της συνέντευξης Τύπου, συμπλήρωσαν μάλιστα, πως ένα έργο αυτής της εμβέλειας τεχνικά δεν θα ήταν εύκολο να γίνει και θα προκαλούσε και τεράστια όχληση με σκαπτικά μηχανήματα μπροστά στις εισόδους των καταστημάτων.

Ξεκάθαρος υπήρξε και όσον αφορά το θέμα που ορισμένοι σχολιάζουν, πως δηλαδή η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων θα φέρει έμμεσα στο προσκήνιο έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων. Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε ο πεζόδρομος της Θυμάτων Σπερχειού και της Πρωτοπαπαδάκη δεν αλλάζει και θα συνεχίσει να είναι πεζόδρομος.

Ακόμη, επεσήμανε πως για όσα λένε οι διαφωνούντες επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες σχετικά με το ότι είχαν υπογράψει μελέτη με τον σχεδιασμό ενιαίου περιπατητικού χώρου, αυτό δεν ισχύει γιατί δεν υπήρξε ποτέ(!) σε μελέτη ο εν λόγω σχεδιασμός, παρά μόνον σε επίπεδο αρχικών προτάσεων, ενώ επιπλέον, διευκρίνισε πως, τα μόνα έγγραφα που έχουν υπογράψει είναι εκείνα που αφορούν στις προσόψεις των καταστημάτων.

Η ευθύνη του Εμπορικού Συλλόγου

Αναφερόμενος στις προσπάθειες ενημέρωσης του εμπορικού κόσμου για την εξέλιξη του έργου και τις κινήσεις “διάσωσής” του από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, έκανε λόγο για αποστολή άνω των 20 ηλεκτρονικών μηνυμάτων (mail) τα τελευταία χρόνια από το Δ.Σ. προς καταστηματάρχες, ενώ μίλησε και για μία συνάντηση μέσα στην πανδημία, για την οποία πολλοί αντέδρασαν για λόγους προστασίας από τη μετάδοση του κορωνοϊού.

Επίσης, επεσήμανε ότι η ευθύνη που μπορεί να “χρεώσει” κάποιος στον Εμπορικό, αφορά μόνον στις προσπάθειες για ένταξη των στεγάστρων της οδού Χίου, καθώς γι αυτό το θέμα, το Υπ. Πολιτισμού έδωσε αρνητική απάντηση μετά από εννέα μήνες. Με αυτόν τον τρόπο έδειξε τις ευθύνες της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τις καθυστερήσεις για τις παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο, την οριστικοποίηση της μελέτης και τις όποιες εγκρίσεις.

Τέλος, επεσήμανε πως στο κομμάτι που αφορά τις προσόψεις, θα υπογραφεί σύμβαση με τον ανάδοχο εντός του επόμενου μήνα το αργότερο, ώστε το έργο συνολικά να μπορέσει να “τρέξει”.

Ο κ. Αλεξανδρίδης, έκλεισε την τοποθέτησή του, παρατηρώντας μια μεγάλη και θλιβερή αλήθεια για το νησί της Σύρου, ότι ανάμεσα σε φορείς λείπει η συνεργασία.

Πρέπει να σημειωθεί πως βάσει των αναφορών της κ. Μπαρμπαρή, οι διαφωνούντες καταστηματάρχες και ιδιοκτήτες με το έργο στον πεζόδρομο είναι το 40% ενώ το 60% συμφωνεί και όπως εξήγησε, η συντριπτική πλειοψηφία της Σταματίου Πρωίου συναινεί με τον σχεδιασμό.

Τον κ. Αλεξανδρίδη στη συνέντευξη πλαισίωσαν ακόμη ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Γιάννης Βακόνδιος και το μέλος Ρουσσέτος Παπουτσάκης.