Για όλα φταίει ο μπαμπάς σου

Τελικά, είναι να μη σου βγει το όνομα. Έτσι και σου βγει, αυτό θα σε κυνηγάει σε όλες τις εποχές, σε όλες τις ζωές και σ’ όλες τις μετενσαρκώσεις. Είτε είσαι Θεός, είτε θνητός, είτε λογισμικό, εάν έχεις όνομα που ξυπνάει μνήμες και θύελλες, θα πέσει το ταβάνι να σε πλακώσει. Το κακό βέβαια είναι ότι μαζί με σένα, θα την πληρώσει και ο άμαχος πληθυσμός. Γιατί ένα σοβά, ένα δοκάρι, ένα τούβλο, θα το φάει και ο άτυχος, που θα περάσει τη λάθος ώρα, τη λάθος στιγμή από δίπλα σου.

«Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα», δε λένε; Έτσι, ακριβώς την έπαθε και ο Θεός Ερμής, που τον είχε στη μπούκα η Ήρα, όχι γιατί πήγαινε το γράμμα και η ίδια προτιμούσε τα περιστέρια. Αλλά γιατί εκτός από νόθο του Δία, τον θεωρούσε και τσιράκι του. Άλλωστε αν ο ίδιος δεν άφηνε στο κρεβάτι της τον Ηρακλή, μετά από προτροπή του πατέρα τους, ο Hulk της μυθολογίας, δεν θα είχε τρυγήσει το στήθος της και δεν θα είχε γίνει αθάνατος. Επομένως, ο Ερμής φιγουράριζε στη black list της Ήρας. Αν όχι στην πρώτη πεντάδα, στο top 10 ήταν σίγουρα.

Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες περιπτώσεις που φέρουν, καλώς ή κακώς, το «καταραμένο» όνομα. Η ψηφιακή πλατφόρμα «HERMeS», μπορεί να μην έχει πατέρα τον Δία, αλλά είναι «τέκνο» ενός ανθρώπου που λόγω της σχέσης του με το προηγούμενο προεδρείο των «Θεών» της τοπικής αυτοδιοίκησης, δεν έτυχε ιδιαίτερης εκτίμησης από τους διαδόχους, που τσακίστηκαν να στρογγυλοκάτσουν στο θρόνο.

Το Σύστημα Ψηφιακής Διαχείρισης Ιστορικών Κτηρίων της Ερμούπολης του Παύλου Χατζηγρηγορίου δεν είναι μία ιστοσελίδα που χαζεύουμε μέχρι να τελειώσουν οι διαφημίσεις του Survivor. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που προσφέρει στοιχεία και προτάσεις για επεμβάσεις σε εκατοντάδες κτίρια της πόλης μας, που βρίσκονται υπό τον κίνδυνο της κατάρρευσης. Ιεραρχεί, δηλαδή, τα προβλήματα που καλείται ο Δήμος να αντιμετωπίσει αξιοκρατικά και διαφανώς, όταν δεήσει -επιτέλους- να ασχοληθεί με το πρόγραμμα, να το τροφοδοτήσει με νέες πληροφορίες και να συστηματοποιήσει την προσπάθεια διάσωσης. Για ποιο λόγο όμως η δημοτική αρχή δεν έχει αξιοποιήσει ακόμη το συγκεκριμένο Σύστημα, ενώ αυτό έχει αναγνωριστεί ευρέως, αποσπώντας διεθνή και πανευρωπαϊκά βραβεία που αφορούν στον Ψηφιακό Πολιτισμό;

Στη μυθολογία, η φούρκα της Ήρας ήταν προϊόν της παθολογικής ζήλειας της και του μίσους της για τον Δία. Κοινώς, τα παραστρατήματα και τσιλημπουρδήματα του μπερμπάντη συζύγου της, κυνηγούσαν τους απογόνους. Εξ’ ου και τα «κέρατα τα πατρογονικά». Στη δική μας όμως περίπτωση, γιατί μία πλατφόρμα, η οποία προβάλλει την πολιτιστική κληρονομιά της Ερμούπολης και δίνει τις σωστές κατευθύνσεις για τη διάσωσή της, ωθείται στο περιθώριο; Μήπως επειδή δημιουργήθηκε επί θητείας της προηγούμενης δημοτικής αρχής, η οποία και εισπράττει τα εύσημα; Μήπως επειδή ο εμπνευστής της έχει εκφραστεί και δυσανασχετήσει δημοσίως για τον «πόλεμο» που ο ίδιος και κάποιοι συνάδελφοί του δέχτηκαν στο παρελθόν από την υπάρχουσα διοίκηση; Η μήπως γιατί, ο κ. Χατζηγρηγορίου κατά τη βράβευσή του από τη Europa Nostra στο θέατρο «Απόλλων» ευχαρίστησε αποκλειστικά και μόνο τον προηγούμενο Δήμαρχο κ. Δεκαβάλλα για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη του;

Ακόμα και ο εγωισμός να έχει βάλει το χέρι του στην υπόθεση, τα δεδομένα δεν αλλάζουν. Σήμερα, πολλά ιστορικά κτίρια της Ερμούπολης σαπίζουν χρόνο με το χρόνο και καταρρέουν εξαιτίας των σφοδρών καιρικών συνθηκών. Παρόλο που κάποιες από τις φθορές θα μπορούσαν και να έχουν αποφευχθεί βάσει συντονισμένων ενεργειών, γνώσεων και λύσεων που προτείνει το σύστημα, το «HERMeS» παραμένει αναξιοποίητο μέχρι και τώρα, γεγονός που έχει επισημανθεί και σε προγενέστερο άρθρο της «Κοινής Γνώμης».

Σημειώνεται μάλιστα πως, τα αποτελέσματα του Συστήματος θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως μέσο άσκησης πίεσης στην κεντρική διοίκηση, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο χρηματοδότησης για τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ερμούπολης. Ωστόσο, παρόλο που καμία άλλη πόλη τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη δεν διαθέτει ένα αντίστοιχο εξελιγμένο πρόγραμμα, η Σύρος επιλέγει να έχει το δικό της κλειδωμένο στο συρτάρι και να βλέπει τα αρχιτεκτονικά μνημεία της να υποχωρούν το ένα μετά το άλλο σαν πύργοι από τραπουλόχαρτα.

Διαβάστε ακόμα