Συνέντευξη του ΔΣ του Σωματείου Υπαλλήλων Οδηγών Αυτοκινήτων Σύρου για τα κυκλοφοριακά προβλήματα και τα νέα δεδομένα στην πόλη

Αντιμέτωποι καθημερινά με το κυκλοφοριακό

Την αρμονική συνύπαρξη των λεωφορείων και των mini bus με τον υπόλοιπο κυκλοφοριακό όγκο που αναπτύσσεται καθημερινά στις κεντρικές οδούς της Ερμούπολης, της Άνω Σύρου καθώς και των χωριών επιδιώκουν οι επαγγελματίες οδηγοί, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” κι απευθύνοντας έκκληση προς τους οδηγούς οχημάτων και δικύκλων ώστε να αποφεύγουν την παράνομη στάθμευση δεδομένης και της πασχαλινής περιόδου, όπου παρατηρείται - ήδη - αύξηση της κίνησης.

Ο πρόεδρος, ο γραμματέας και ο ταμίας του Σωματείου Υπαλλήλων Οδηγών Αυτοκινήτων Σύρου, Αντώνης Χατζαντώνης, Μιχάλης Κωστόπουλος και Φραγκίσκος Σαργολόγος αντίστοιχα, εξέθεσαν τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά και δη, εντός της πόλης, (τα 24 μέλη που εκπροσωπεί το Σωματείο τους), η οποία και ταλανίζεται πολλά χρόνια από το τεράστιο κυκλοφοριακό ζήτημα που έχει απασχολήσει έντονα και πολλές φορές κατά το παρελθόν.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν, σκοπός της γνωστοποίησης των προβλημάτων που βιώνουν οι ίδιοι, σχεδόν καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, αποτελεί ο περιορισμός στο μέτρο του εφικτού, των ζητημάτων που προκύπτουν από την ασυνείδητη κυκλοφοριακή συμπεριφορά οδηγών, η οποία θέτει εμπόδια στην ομαλή εκτέλεση του μεταφορικού έργου στο νησί.

Στο πλαίσιο των δηλώσεών τους δε, οι ίδιοι δεν παρέλειψαν να εκφράσουν την ανησυχία τους ενόψει και της θερινής περιόδου, οπότε και ο κυκλοφοριακός όγκος πολλαπλασιάζεται κατακόρυφα.

Μόνιμο εμπόδιο η παράνομη στάθμευση

“Απευθυνόμαστε στους συμπολίτες μας λόγω της πασχαλινής περιόδου, επειδή αυξάνεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των μηχανών αλλά και με αφορμή την τοποθέτηση αρκετών πλαστικών κολωνακίων στο κέντρο της Ερμούπολης” σημείωσαν αρχικά, εστιάζοντας αμέσως στην ανάγκη περιορισμού της παράνομης στάθμευσης που παρατηρείται και λέγοντας πως, “χρήσιμο είναι οι οδηγοί να μη σταθμεύουν ανεξέλεγκτα και παράνομα ώστε να μη διακόπτεται η διέλευση των λεωφορείων και των mini bus”.

Σύμφωνα με όσα επεσήμαναν μάλιστα, “Έχουμε αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα κατά τη διέλευσή μας από κεντρικά σημεία της πόλης και άποψή μας είναι πως, τα πλαστικά κολωνάκια (εμπόδια) που έχουν τοποθετηθεί σε αρκετά σημεία είναι απολύτως απαραίτητα για τη συνέχιση της αστικής συγκοινωνίας και για την ασφάλεια των επιβατών και των πεζών”. Υπεραμυνόμενοι της στάσης της Δημοτικής Αρχής να “πλημμυρίσει” με τα συγκεκριμένα εμπόδια το ιστορικό κέντρο, οι ίδιοι σχολίασαν πως, “Από αισθητικής άποψης μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο, όμως εξυπηρετούν στην πράξη τα μεγάλα οχήματα. Εάν αφαιρεθούν από τα σημεία που υπάρχουν κι αυξηθεί η κίνηση και μοιραία η παράνομη στάθμευση, τότε θα έχουμε πρόβλημα”.

Στην ερώτηση να αναφέρουν τα σημεία στα οποία αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, οι ίδιοι ανέφεραν χαρακτηριστικά το σημείο που βρίσκεται το κηπάριο πλησίον του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, το θέατρο Απόλλων αλλά και τον κεντρικό δρόμο περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη.

“Κατανοούμε πως με το έργο της ανάπλασης και τα μέτρα στάθμευσης στην παραλία της Ερμούπολης, μειώθηκαν αρκετά κάποιες θέσεις στις οποίες στάθμευαν συστηματικά οι οδηγοί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήνουν τα οχήματα και τις μηχανές παράνομα ή ανεξέλεγκτα. Εκφράζουμε την ανησυχία μας δεδομένης της πασχαλινής περιόδου που αναμένεται μεγάλη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης, αλλά και ενόψει του καλοκαιριού. Κάνουμε έκκληση στους συμπολίτες μας οδηγούς ώστε να αποφύγουμε άσχημα περιστατικά και να εκτελείται ομαλά η κυκλοφοριακή ροή, να εξυπηρετούνται οι επιβάτες και το σύνολο των οδηγών. Το μεγάλο πρόβλημα με την παράνομη στάθμευση παραμένει περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη, όταν μπροστά από τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις σταθμεύουν μηχανές ή κάνουν στάση οχήματα, αλλά και στο θέατρο Απόλλων” επανέλαβαν, λέγοντας πως, “αφού στόχος όλων είναι η ομαλή μετακίνηση και η άμβλυνση του κυκλοφοριακού χάους, θα πρέπει να υπάρχει μία συνεπής κυκλοφοριακή συμπεριφορά”.

Χωρίς να θέλουν να ταχθούν απέναντι στους υπόλοιπους οδηγούς, δεν παρέλειψαν να διευκρινίσουν ότι, η έκκληση που κάνουν μέσω της εφημερίδας, σχετίζεται “με την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων κι επισκεπτών του νησιού”.

Θεωρώντας δε, πως επ΄ ουδενί στο εξής δεν θα πρέπει να προκληθούν ακραία περιστατικά παρεμπόδισης της κυκλοφορίας, θεώρησαν σημαντικό να υπενθυμίσουν το γεγονός που είχε καταγραφεί πέρυσι το καλοκαίρι, με ένα όχημα να βρίσκεται παρανόμως σταθμευμένο σε στροφή της Σταματίου Πρωίου, με αποτέλεσμα την πολύωρη αναμονή μεγάλου αριθμού οδηγών και το κομφούζιο στο κέντρο της Ερμούπολης. “Μπορούμε να αποφύγουμε ακραία προβλήματα” τόνισαν, “αρκεί να προσπαθήσουμε να τηρούμε όσα προβλέπονται”.

Πρόταση αλλαγής στο δρομολόγιο Βροντάδου. Να περιορισθεί η ολισθηρότητα πλακών

Πραγματοποιώντας μία πρώτη αναφορά στο έργο της ανάπλασης και στη διέλευση των λεωφορείων και των mini bus από την παραλιακή οδό, οι ίδιοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, δεδομένου ότι κατά μήκος του οδοστρώματος, δεν σταθμεύουν οχήματα. “Κινούμαστε χωρίς προβλήματα από την παραλία της Ερμούπολης” σημείωσαν, τονίζοντας πως, αίτημά τους προς τον Δήμο είναι να ληφθεί απόφαση ώστε το δρομολόγιο που εξυπηρετεί τη γραμμή προς την περιοχή του Βροντάδου να μην ακολουθεί τη διαδρομή μέσω της Σταματίου Πρωίου. “Μπορεί να έχουν περιοριστεί τα προβλήματα στη Σταματίου Πρωίου έχοντας τοποθετηθεί κολωνάκια σε διάφορα σημεία, όμως θα μας εξυπηρετούσε καλύτερα η διέλευση από την παραλιακή οδό για τη γραμμή του Βροντάδου” πρόσθεσαν χαρακτηριστικά.

Πέραν της ανωτέρω πρότασης που καταθέτουν δημόσια, υπενθυμίζοντας πως, κατά το παρελθόν είχαν μείνει ανεκτέλεστα κάποια δρομολόγια εξαιτίας της υγρασίας που αυξάνει τον βαθμό ολισθηρότητας συγκεκριμένων τμημάτων κεντρικών δρόμων και δη επί παλαιών πλακών, υπογράμμισαν την ανάγκη υλοποίησης απαραίτητων εργασιών από τον Δήμο. “Πρέπει ο Δήμος να προβεί σε εργασίες που θα περιορίζουν την ολισθηρότητα των παλαιών πλακών και κυρίως στο ύψος του θεάτρου Απόλλων και του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, ώστε να μην προκληθεί ατύχημα και να εκτελούνται όλα τα δρομολόγια χωρίς προβλήματα”.

Σε επικίνδυνο σημείο η νέα αφετηρία ΚΤΕΛ

Σαφείς υπήρξαν στην αναφορά τους σχετικά και με τη νέα χωροθέτηση της αφετηρίας των ΚΤΕΛ, στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. “Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Η νέα θέση αφετηρίας των ΚΤΕΛ είναι σε πολύ επικίνδυνο σημείο. Βέβαια το έργο έχει ολοκληρωθεί και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε αλλαγή” δήλωσαν, εξηγώντας ευθύς αμέσως πως, “Όταν εξέρχεται ένα λεωφορείο από τον συγκεκριμένο χώρο, είναι σημαντικό να υπάρχει μειωμένη ταχύτητα από τους άλλους οδηγούς, οι οποίοι πολλές φορές μοιάζουν να μην υπολογίζουν αυτήν την αλλαγή της θέσης των μεγάλων λεωφορείων”.

Προκειμένου να ρυθμίζεται σε εκείνο το σημείο η κυκλοφορία και δη, σε ώρες αιχμής όταν μάλιστα πραγματοποιούνται και οι αφιξο-αναχωρήσεις των πλοίων, επεσήμαναν πως, “Χρήσιμο θα ήταν βέβαια το καλοκαίρι να υπάρχει μέριμνα 24 ώρες το 24ωρο από τη Λιμενική Αρχή αφού ο μεγάλος βαθμός επικινδυνότητας παρουσιάζεται όταν επιχειρεί να εξέλθει ένα λεωφορείο των ΚΤΕΛ από την αφετηρία, καθώς ο οδηγός για να ελέγξει θα απαιτηθεί τμήμα του λεωφορείου να καλύψει μέρος του οδοστρώματος”.

“Πρέπει να μπούμε σχεδόν στο αντίθετο ρεύμα, οπότε είναι απαραίτητο οι οδηγοί να περιορίζουν την ταχύτητα και οι άνδρες της Λιμενικής Αρχής να ρυθμίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων και των δικύκλων”.

Με φόντο την πρόβλεψη δυνατότητας δημιουργίας μικρού κόμβου στην έξοδο του λιμένα στο περιεχόμενο της αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης, προκειμένου – εκεί - να ρυθμίζεται ομαλά η κυκλοφορία των διερχόμενων οδηγών, οι ίδιοι δεν παρουσιάστηκαν αρνητικοί, επισημαίνοντας όμως, πως, αν υλοποιούταν ένα σχετικό σενάριο, θα έπρεπε να υπάρξει εξειδικευμένη μελέτη και πρόταση. “Από την πλευρά μας, θεωρούμε πως ό,τι γίνεται υπέρ της εξυπηρέτησης των μεγάλων οχημάτων είναι θετικό και βοηθά” εξηγώντας πως, “Κατανοούμε ότι δεν μπορούν να λυθούν όλα τα προβλήματα λόγω του χαρακτήρα της πόλης, όμως με μικρές παρεμβάσεις και σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά μπορούμε όλοι να βοηθηθούμε”.

“Δεν ζητήθηκε ποτέ η άποψή μας”

Στο πλαίσιο της εν λόγω αναφοράς τους, σημείωσαν μάλιστα πως, “Παράπονό μας είναι πως δεν συμμετείχαμε σε καμία διαβούλευση και δεν ζητήθηκε ποτέ η άποψή μας, αφού βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα και τα γνωρίζουμε στην πράξη. Είμαστε επαγγελματίες οδηγοί και θα μπορούσαμε να έχουμε καταθέσει προτάσεις”.

Δεδομένης της νέας χωροθέτησης και των στάσεων αναμονής των επιβατών των mini bus κατά μήκος της παραλίας, οι ίδιοι τοποθετήθηκαν σχετικά και με το αν παρατηρούν ζητήματα στη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα που ακολουθούν καθημερινά. “Πρόβλημα συναντούμε τις πρωινές ώρες στο ύψος της οδού Χίου, στο τέλος της αγοράς όπου υπάρχει στάση για τα mini bus και συχνά ο χώρος έχει καταληφθεί από οχήματα. Αυτή η εσοχή δυστυχώς μετατρέπεται σε parking πολλές φορές” πρόσθεσαν, επισημαίνοντας πως, “ελλοχεύει κίνδυνος για τους διερχόμενους οδηγούς, αν το λεωφορείο δεν μπορεί να κάνει στάση στον προβλεπόμενο χώρο”.

Ζητούν ουσιαστική πεζοδρόμηση

Αν και μέχρι σήμερα δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι προθέσεις και οι σκέψεις της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά στα μέτρα πεζοδρόμησης κατά την καλοκαιρινή περίοδο κι επιπλέον, δεν έχει ληφθεί σχετική απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο, ωστόσο οι ίδιοι εξέφρασαν τις θέσεις τους για την εφαρμογή της πολυσυζητημένης πεζοδρόμησης, επισημαίνοντας παράλληλα και την αγωνία που προκλήθηκε στους ίδιους από την περυσινή “εμπειρία” τους. “Τα μέλη του Σωματείου μας βίωσαν πολλά προβλήματα κι επιθυμία μας είναι να μην επαναληφθούν καταστάσεις που μπορούν να αποφευχθούν. Πέρυσι κατά τις ώρες της πεζοδρόμησης, η κατάσταση ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη, αφού η διέλευση των mini bus γινόταν σταδιακά με πολύ ήπια ταχύτητα, με τα μικρά παιδιά και τους πεζούς να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή μπροστά μας. Είναι λογικό όταν πεζοδρομείς ένα τμήμα, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι να περπατούν ελεύθερα. Όμως αν φέτος ληφθεί αυτή η απόφαση, θέση μας είναι να μη διέρχονται τα mini bus από την πλατεία. Προς το παρόν δεν έχουμε καμία ενημέρωση” δήλωσαν, λέγοντας πως, “Η πρότασή μας είναι συγκεκριμένη ώστε να αποφύγουμε ενδεχόμενο ατύχημα. Από τον Δήμο έχουμε την απαίτηση να μεριμνήσει για την ασφάλεια όλων”. Από την πλευρά τους μάλιστα, πρόσθεσαν πως, “θα πρέπει να αξιοποιούνται στον μέγιστο βαθμό και οι χώροι στάθμευσης εκτός πόλης”.

Απαιτούνται μέτρα και στην Άνω Σύρο

Δεδομένης της ιδιομορφίας του μεσαιωνικού οικισμού και κατά κύριο λόγο του παλαιού δρόμου που οδηγεί στην Άνω Σύρο, οι επαγγελματίες οδηγοί θέλησαν να επισημάνουν πως, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα σε συνάρτηση με το νέο δρόμο που κατασκευάστηκε, έργο για το οποίο όμως, δεν δίστασαν να υποστηρίξουν πως, εν τέλει δεν αποδεικνύεται λειτουργικό.

“Μπορεί μέχρι σήμερα να μην έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου, όμως, σταδιακά θα ήταν χρήσιμο η Δημοτική Αρχή να καθορίσει τον τρόπο που θα γίνεται η κυκλοφοριακή ροή των διερχόμενων οχημάτων και δικύκλων” σημείωσαν, προτείνοντας πως, “θα μπορούσε ο νέος δρόμος που διαμορφώθηκε να λειτουργεί αποκλειστικά ως άνοδος για τα υπόλοιπα οχήματα και τις μηχανές αφού τα λεωφορεία δεν χωρούν να διέλθουν εξαιτίας του περιορισμένου πλάτους του οδοστρώματος και ο παλαιός δρόμος να παραμένει κάθοδος με εξαίρεση τα μικρά λεωφορεία που θα κινούνται σε δύο κατευθύνσεις”.

Απαιτείται μέριμνα για την ασφαλή μετακίνηση στα χωριά

Το μεταφορικό έργο επεκτείνεται σαφώς και στα χωριά της Σύρου, με βασικό πρόβλημα των επαγγελματιών οδηγών να αποτελούν τα τμήματα δρόμων στα οποία οι αρμόδιοι της Αυτοδιοίκησης δεν έχουν προχωρήσει σε αποψιλώσεις χόρτων αλλά και στο κλάδεμα δέντρων.

“Πρέπει να καθαριστούν επιτέλους οι δρόμοι. Αποστέλλουμε επιστολές συνεχώς σε Περιφέρεια και Δήμο για να γίνουν κάποιες εργασίες και η κατάσταση παραμένει ίδια τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πρέπει οι αρμόδιοι να μεριμνήσουν και να αφαιρέσουν κλαδιά και χόρτα τα οποία εμποδίζουν τη διέλευση, μειώνουν σημαντικά την ορατότητα κυρίως σε στροφές και μας αναγκάζουν να “περάσουμε” στο αντίθετο ρεύμα” τόνισαν, επισημαίνοντας πως, μεγάλα προβλήματα διαπιστώνουν στις διαδρομές που πραγματοποιούν με κατεύθυνση τη Βάρη, την Αζόλιμνο και το Κίνι.

Δρομολόγια Μεγάλης Παρασκευής

Ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης ενημερώνει ότι, εν όψει της Λιτανείας των Επιταφίων το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής και λόγω της αναμενόμενης μεγάλης προσέλευσης πιστών, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών και των δημοτών μας, τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας των Mini Bus για τη Μεγάλη Παρασκευή 29 Απριλίου 2016 θα εκτελούνται κανονικά έως τις 20:00 από Αθλητικό κέντρο – Δόξα, έως τις 19:00 για Βροντάδο και έως τις 18:30 για Άνω Σύρο. Από τις 20:00 – 00:00 θα γίνει παύση των δρομολογίων, λόγω της διέλευσης των Επιταφίων, και επανέναρξη από τις 00:00 – 02:00. Συγκεκριμένα τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας των Mini Bus διαμορφώνονται ως εξής για τις ώρες 00:00 – 02:00 ως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία με τον πίνακα.

Σημειώνεται επιπλέον πως, τη Μεγάλη Παρασκευή 29 Απριλίου 2016, από τις 18:00 το απόγευμα έως τις 02:00 τα ξημερώματα, η πιάτσα των ταξί μεταφέρεται προσωρινά στην παραλιακή οδό, έμπροσθεν Eurobank.