Και όμως υπήρχε και άλλος "δρόμος"

Κάποιοι δεν τον ακολούθησαν

Την απάντηση ή καλύτερα τη λύση για το ρόλο που επιβαλλόταν να διαδραματίσει το Νεώριο, έδωσε προχθές το βράδυ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τυποκυκλαδικής Α.Ε, Γιώργος Βακόνδιος, κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο Επιμελητήριο Κυκλάδων για το νέο ΕΣΠΑ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Βακόνδιος στην τοποθέτησή του είπε ότι το ναυπηγείο της Σύρου θα έπρεπε να είχε στραφεί στην κατασκευή τουριστικών γιωτ, αλλά και στην επισκευή αυτών, κάτι που θα έδινε μία άλλη ώθηση και στην επιχείρηση, αλλά και στο νησί γενικότερα. Μάλιστα ως παράδειγμα έφερε το  “Alysia” που κατασκευάστηκε στο Νεώριο το 2006, έπειτα από παραγγελία του Ελληνοκυπρίου επιχειρηματία, Ανδρέα Λιβέρα. Όπως είπε ο κ. Βακόνδιος, από προσωπική επαφή που είχε τότε, με τον αείμνηστο Λιβέρα, πείστηκε ότι αν το Νεώριο συνέχιζε προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή την κατασκευή γιωτ, αυτή τη στιγμή θα μιλούσαμε για άλλα μεγέθη τουρισμού στο νησί.

Μάλιστα σε αυτή την τοποθέτηση συνηγόρησε και ο Γενικός Γραµµατέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, ο οποίος µάλιστα θεώρησε αυτή τη λύση επιβεβληµένη, ενώ προχώρησε την πρόταση ακόµη περισσότερο, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το Νεώριο θα έπρεπε να στραφεί ευρύτερα στην τουριστική ανάπτυξη ακόµα και κατασκευάζοντας δικά του πλοία.

Και οι δύο αυτές τοποθετήσεις έρχονται ως απάντηση στην μέχρι σήμερα άρνηση του Ομίλου να βρει λύση στη βιώσιμη ανάπτυξη του ναυπηγείου, παρ' όλο που στην ίδια συνάντηση ο Διευθύνων Σύμβουλος του Νεωρίου, Γιάννης Στεφάνου εξέφρασε την επιθυμία, η επιχείρηση να στραφεί προς τις ΑΠΕ και συγκεκριμένα στην κατασκευή ανεμογεννητριών.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάποιοι άνθρωποι, επιχειρηματίες του νησιού, έβλεπαν με άλλο μάτι και ξεκάθαρα με ποιο τρόπο το ναυπηγείο θα μπορούσε να είχε ανοίξει τους επιχειρηματικούς του ορίζοντες, προσφέροντας και εργασία σε έμπειρους τεχνίτες, αλλά και ποιοτικό τουρισμό στο νησί. Κάτι που δεν ενδιέφερε, διότι αυτό απέδειξαν, τους κύριους μέτοχους του Νεωρίου, οι οποίοι ήθελαν πάση θυσία να εγκλωβίσουν την επιχείρηση και είναι κάτι που το πέτυχαν. Ο εγκλωβισμός όμως του ναυπηγείου οδήγησε σε ομηρία και τους εργαζόμενους, αλλά και ένα ολόκληρο νησί.