Τα ασύμφορα δρομολόγια συνάρτηση του κακού ακτοπλοϊκού σχεδιασμού των δρομολογίων

Αποδρομολόγησης συνέχεια

Επιμένουν για το “Νήσος Μυκονος”, φορείς και Επιμελητήριο Κυκλάδων

Ακτοπλοϊκή “θαλασσοταραχή” αναμένεται να καταγραφεί το προσεχές χρονικό διάστημα στη Σύρο καθώς η πιθανή αποδρομολόγηση των ταχύπλοων πλοίων High Speed της εταιρείας Hellenic Seaways αναμένεται να προκαλέσει εντονότερο πρόβλημα στην εξυπηρέτηση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Ωστόσο, το κύριο ζήτημα που ανακύπτει εύλογα, σχετίζεται με την ανωτέρω ενδεχόμενη εξέλιξη και κρίνεται απαραίτητο να εστιάσουμε την προσοχή μας δεν είναι άλλο από τον εσφαλμένο σχεδιασμό των δρομολογίων, ο οποίος σύμφωνα με την κοινή λογική ευθύνεται για τα άδεια από επιβάτες πλοία, που οδηγούν την ακτοπλοϊκή εταιρεία να κρίνει ασύμφορα τα συγκεκριμένα δρομολόγια και να τα αποσύρει.

Για το σοβαρό θέμα που απασχολεί έντονα τους δυνητικούς επιβάτες από και προς τη Σύρο, προχώρησαν σε παρέμβαση και οι φορείς του τόπου, ανάμεσα στους οποίους ο δήμος Σύρου – Ερμούπολης, το Εμπορικό Επιμελητήριο Κυκλάδων, το Εργατικό Κέντρο, ο Δικηγορικός Σύλλογος Σύρου, ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου, ο Σύλλογος Επαγγελματιών και Επιχειρηματιών Ιστορικού Κέντρου Ερμούπολης “Ο ΕΡΜΗΣ”, το Εργοστασιακό Σωματείο Νεωρίου, ο Επισιτιστικός Σύλλογος “Τερψιχόρη” και η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου.

Σε λάθος βάση ο σχεδιασμός

Ο νέος “πονοκέφαλος” που έχει προκληθεί για τη Σύρο από τη στιγμή που όλα “δείχνουν” πως είναι πιθανόν να θιγεί η σύνδεσή της με το λιμάνι του Πειραιά και δη τη θερινή περίοδο που το νησί “διψά” για ομαλή διασύνδεση με το κέντρο της χώρας, τις Κυκλάδες και όχι μόνο, - προκειμένου να λυθεί - δεν μπορεί παρά να “χτυπηθεί” η αιτία που έχει ως αποτέλεσμα την αποδρομολόγησή τους.

Αυτή, ακόμη και ακροθιγώς να εξετάσει κάποιος το ζήτημα, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει πως δεν μπορεί να είναι άλλη, από τον κακό σχεδιασμό του ωραρίου των δρομολογίων. Συγκεκριμένα, η ανυπαρξία πληρότητας των πλοίων οφείλεται στο γεγονός πως οι επιβάτες εύλογα θα επιλέξουν να ταξιδέψουν με το πλοίο που φτάνει πρώτο στο λιμάνι της Σύρου και αναχωρεί έστω και μισή ώρα νωρίτερα από το επόμενο, για το λιμάνι του Πειραιά. Κατά συνέπεια, οι προγραμματισμένες ώρες των ταχύπλοων πλοίων, που “απομακρύνονται” ελάχιστα από εκείνες των άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, αυτόματα καθίστανται απαγορευτικές για όσους χρειάζονται να μετακινηθούν.

Μάλιστα ο επανασχεδιασμός των συγκεκριμένων ακτοπλοϊκών δρομολογίων, θα μπορούσε όχι μόνο να μειώσει τα κενά πληρότητας που καταγράφει η εταιρεία, αλλά και να εξυπηρετήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τη Σύρο χωρίς να θίξει απαραίτητα τις αντίστοιχες εταιρείες.

Αξίζει ακόμη να αναφερθεί πως, τα πλοία της “Blue Star” με τα δρομολόγια που πραγματοποιούν, προφανώς και εξυπηρετούν σε σημαντικό βαθμό τα νησιά Πάρο, Νάξο ή και Ρόδο, ενώ ακόμη και το πλοίο “Μυτιλήνη” της NEL LINES, γεμίζει από επιβάτες από τη Σάμο και την Ικαρία.

Προβληματισμός όμως προκύπτει αναφορικά και με το αίτημα που σχετίζεται με τη δρομολόγηση του πλοίου “Νήσος Μύκονος” αφού η αναχώρησή του, έπεται μόλις μισής ώρας του Blue Star Ithaki, ενώ η επιστροφή του αργά τη νύχτα δεν είναι διόλου εξυπηρετική για τους επιβάτες.

“Μεγάλες πληρότητες τα υπόλοιπα πλοία”

Όσον αφορά στο σοβαρό ζήτημα, η πρόταση που καταθέτει το σύνολο των φορέων είναι η δρομολόγηση του πλοίου “Νήσος Μύκονος” στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Σάμος – Ικαρία.

Ειδικότερα σε σχετική επιστολή που εξέδωσαν οι φορείς μέσω του δήμου Σύρου – Ερμούπολης, επισημαίνουν: “Διάχυτη είναι η φημολογία τις τελευταίες ημέρες στο νησί μας, ότι η εταιρεία σας έχει ως σκοπό της, την αποδρομολόγηση από την Σύρο, των ταχυπλόων της, HIGH SPEED.

Μία τέτοια κίνηση από την εταιρεία σας, θα είναι δυνατό ‘’χτύπημα’’ στη συγκοινωνιακή σύνδεση της Σύρου, με δραματικά αποτελέσματα στην κοινωνική και οικονομική της ανάπτυξη.

Εκφράζουμε την πλήρη δυσαρέσκειά μας σε κάθε περίπτωση, για την απάλειψη της Σύρου από τα δρομολόγια του High Speed. Ευελπιστούμε ότι η φήμη αυτή είναι ανυπόστατη και για το λόγο αυτό σας παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε το συντομότερο δυνατόν, τον προγραμματισμό των δρομολογίων σας, για τη θερινή περίοδο.

Στην περίπτωση κατά την οποία οριστικοποιηθεί κάτι τέτοιο, ειδικότερα για το απόγευμα η Σύρος θα αντιμετωπίσει μεγάλο πρόβλημα, αφού τα υπάρχοντα πλοία φθάνουν στο νησί μας με μεγάλες πληρότητες. Γι αυτό προτείνουμε εναλλακτικά το πλοίο της εταιρείας σας “Νήσος Μύκονος” να εκτελεί απογευματινό δρομολόγιο από τον Πειραιά προς την Σύρο, τη Σάμο και την Ικαρία”.

Πιθανή πρόταση του “Πάτμος” από τη Blue Star

Εκτός από τα παραπάνω, ο δήμαρχος, Γιάννης Δεκαβάλλας “επικοινώνησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Attica Group κ. Μιχάλη Σακέλλη και του ζήτησε να συνδεθεί η Σύρος το καλοκαίρι με τα δρομολόγια της εταιρείας στη γραμμή της Κρήτης ή στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης, με το πλοίο “Πάτμος””. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο δήμαρχος, “Ο κ. Σακέλλης εκτίμησε ότι με το πλοίο “Νήσος Μύκονος” η Σύρος θα υπερκαλύπτεται το καλοκαίρι, αφού η χωρητικότητα του συμβατικού πλοίου είναι πολύ μεγαλύτερη από του ταχύπλοου, ωστόσο απάντησε ότι θα συζητήσουν στην εταιρεία τους το ενδεχόμενο προσέγγισης του πλοίου “Πάτμος” στη Σύρο, προκειμένου να συνδεθεί το νησί πέραν της Σάμου – Ικαρίας, (με το πλοίο “Μύκονος”), και με Χίο – Μυτιλήνη. Σημειώνεται ότι επειδή η Σύρος δεν συγκαταλέγεται στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος αλλά ανήκει στις γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης με βάση το νόμο 2932/01 δεν μπορεί να παρέμβει ο υπουργός για να δώσει λύση η να ικανοποιήσει παρόμοια αιτήματα”.

“Να μετριαστεί η ζημιά από την αποδρομολόγηση”

Παράλληλα, σε παρέμβαση για το θέμα προχώρησε με επιστολή του και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, την οποία απέστειλε στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωνσταντίνο Μουσουρούλη, στο Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Αθανάσιο Μπούσιο και στο Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής , Γιάννη Σπιλάνη. Το Επιμελητήριο παραθέτοντας ένα προς ένα τα υφιστάμενα δρομολόγια που “εξυπηρετούν” τη Σύρο και τονίζοντας ότι, “Από την προηγούμενη εβδομάδα, κατά την οποία ο επιχειρηματικός κόσμος και γενικότερα η κοινωνία της Σύρου πληροφορήθηκε την πλήρη αποδρομολόγηση (πρωινή και απογευματινή) από τη Σύρο, του πλοίου Highspeed 5 της εταιρείας Hellenic Seaways, έχουμε ξεκινήσει επικοινωνία μαζί σας και κατόπιν προτροπής σας, με τον Γενικό Γραμματέα κ. Αθ. Μπούσιο, με σκοπό την εξεύρεση ενδιάμεσης λύσης για τον περιορισμό της ζημίας που θα προκληθεί από την αποδρομολόγηση του πλοίου”, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως, “τελικώς θα έχουμε τρία πλοία λιγότερα (ένα συμβατικό και δύο ταχύπλοα) με υπερπλήρη τα υπόλοιπα πλοία και συνεπώς εντονότερα προβλήματα προσέγγισης”. Καταθέτοντας την πρότασή τους, προτείνουν: “Για τους παραπάνω λόγους, ζητούμε να εξαντληθεί κάθε προσπάθεια για τη δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ Νήσος Μύκονος από Πειραιά προς Σύρο, (με ώρα αναχώρησης τέτοια, ώστε να μην θίγεται η ισορροπία και τα συμφέροντα των εταιρειών Hellenic Seaways και ΝΕΛ), λαμβάνοντας υπόψη και το πλεονέκτημα της επιστροφής του από Σύρο προς Πειραιά σε μεσημεριανή ώρα της επομένης ημέρας, όπως το HighSpeed 5 που αποδρομολογείται. Αυτό επισημαίνεται ως πλεονέκτημα, σε σύγκριση με τα δρομολόγια επιστροφής κατά τις αργές βραδινές ώρες, τα οποία ουδέποτε παρουσίασαν υψηλή πληρότητα.

Επίσης ζητούμε από την εταιρεία, ως αντιστάθμισμα της αποδρομολόγησης του HighSpeed 5, δύο φορές την εβδομάδα να προσεγγίζει τη Σύρο κατά την εκτέλεση του δρομολογίου του από Κρήτη προς Κυκλάδες, ζητώντας παράλληλα από το Υπουργείο, την άσκηση της επιρροής του, προς το σκοπό αυτό” σημειώνουν κλείνοντας την επιστολή.